Coupe Polo & Passat 3B
Valvoja: ffp jäsenet
Coupe Polo & Passat 3B
Polo 1.3 Coupe
Vuodenvaihteen jälkeen tuli Kajaanista haettua edullinen (ei kai näitä muunlaisia olekaan) Polo Coupe pieneksi kunnostus/ehostus projektiksi. Moottorina 1.3 kaasutin malli.
Vaihtoon heti alkuun meni takaa jarrusylinteri ja jarruletkua ja -putkea pätkä sekä edestä kaikki kaksi tukivartta, vakaajatangon puslat sekä raidetangon pää. Ebaystä tilasin 80/60mm jousi+iskaripaketin katsastusalustaksi koska ostettaessa autossa oli laikatut orkkisjouset.
Nämä sain korjattua ja ennen kuin ehdin konttorille uusintanäyttöön, tapahtui työmatkalla pieni haaveri jonka seurauksena vaihtoon meni myös sisempi vetonivel vänkärin puolelta. Tämä remontti kesti reilut 3 kuukautta ajan ja kiinnostuksen puutteen vuoksi. Nyt vihdoin kesälomalla sain Poloisen kuntoon ja leimattua ja muutama viikko on tullut vain nautiskeltua Polon kyydeistä. Vielä on työn alla kuskinpuoleinen ovi, joka oli ostettaessa rutussa. Uusi ovi on jo hommattu ja odottaa tallilla maalausta.
Vanteiksi löytyi jälleen ebaystä jo pitkään haaveissa olleet Tramont TY2:t koossa 7x13 ET20 sekä ET5. Nämä saivat osakseen nitromorssia, hiomapaperia ja kiillotusta.
Kuva keskiöstä ennen ja jälkeen. Vielä kuva etu ja takavanteesta valmiina. Kehät oli saaneet kiiltoa jo keskieuroopassa ollessaan, elleivät ole tuollaiset olleet jo uutena.
Loppuun vielä muutama kuva Polon nykyluukista. Alla vieläkin tuo 80/60 alusta, joskin pari kierrosta lyhempänä ja edelleen omaan makuun liian korkeana.
Lisää kuvia: http://kekkonen.kuvat.fi/kuvat/Polo2/13.8./
Passat 1.9TDI 4Motion
Kesällä tuli myös hankittua vähän mukavampi työmatkakulkine, eli farmarimallin Passat vuosimallia 2000.
Moottorina on 1.9TDI (ATJ 85kw) josta tosin on ohjelmoinnin jälkeen mitattu 148hp/357Nm. Voimansiirtoa on päivitetty kiinteällä vauhtipyörällä ja Audi S2 kytkimellä.
Ulkonäköpuolta on edellisen omistajan toimesta päivitetty Audin 17" vanteilla ja KW:n -30mm jousilla. Perästä on lasin raaputtaja lähtenyt ja 3bg:n valotkin ovat päätyneet kokopunaisten tilalle. Slamitiltä ostin keulaan merkittömän maskin entisen ollessa jo varsin heikkokuntoinen.
Varusteitakin on:
-sähkölasit, myös takana
-kattoluukku
-vakionopeuden säädin
-Defan kello lohkolämppärille
-Climatronic autom. ilmastointi
-ajotietokone
-sähkösäätöiset, lämmitettävät peilit
-kauko-ohj. keskuslukko hälyllä
-tavaratilan suojaverkko "koiraverkko"
-VW MFD-D navi-soitin
-ESP
-4Motion
Kiitettävästi on Passat kuljettanut jo n. 8000km matkan, tähän mennessä ainoat ongelmat ovat olleet nykivä vakkari ja itsestään naksuva vilkkurele, molemmat korjautuivat vilkkuviiksen vaihdolla, samalla vaihtui myös toinen takapyörän laakeri.
Saksasta on vielä tulossa Depon linssiumpiot joihin olisi tarkoitus upottaa xenonit.
Lisää kuvia: http://kekkonen.kuvat.fi/kuvat/Passat/
Vuodenvaihteen jälkeen tuli Kajaanista haettua edullinen (ei kai näitä muunlaisia olekaan) Polo Coupe pieneksi kunnostus/ehostus projektiksi. Moottorina 1.3 kaasutin malli.
Vaihtoon heti alkuun meni takaa jarrusylinteri ja jarruletkua ja -putkea pätkä sekä edestä kaikki kaksi tukivartta, vakaajatangon puslat sekä raidetangon pää. Ebaystä tilasin 80/60mm jousi+iskaripaketin katsastusalustaksi koska ostettaessa autossa oli laikatut orkkisjouset.
Nämä sain korjattua ja ennen kuin ehdin konttorille uusintanäyttöön, tapahtui työmatkalla pieni haaveri jonka seurauksena vaihtoon meni myös sisempi vetonivel vänkärin puolelta. Tämä remontti kesti reilut 3 kuukautta ajan ja kiinnostuksen puutteen vuoksi. Nyt vihdoin kesälomalla sain Poloisen kuntoon ja leimattua ja muutama viikko on tullut vain nautiskeltua Polon kyydeistä. Vielä on työn alla kuskinpuoleinen ovi, joka oli ostettaessa rutussa. Uusi ovi on jo hommattu ja odottaa tallilla maalausta.
Vanteiksi löytyi jälleen ebaystä jo pitkään haaveissa olleet Tramont TY2:t koossa 7x13 ET20 sekä ET5. Nämä saivat osakseen nitromorssia, hiomapaperia ja kiillotusta.
Kuva keskiöstä ennen ja jälkeen. Vielä kuva etu ja takavanteesta valmiina. Kehät oli saaneet kiiltoa jo keskieuroopassa ollessaan, elleivät ole tuollaiset olleet jo uutena.
Loppuun vielä muutama kuva Polon nykyluukista. Alla vieläkin tuo 80/60 alusta, joskin pari kierrosta lyhempänä ja edelleen omaan makuun liian korkeana.
Lisää kuvia: http://kekkonen.kuvat.fi/kuvat/Polo2/13.8./
Passat 1.9TDI 4Motion
Kesällä tuli myös hankittua vähän mukavampi työmatkakulkine, eli farmarimallin Passat vuosimallia 2000.
Moottorina on 1.9TDI (ATJ 85kw) josta tosin on ohjelmoinnin jälkeen mitattu 148hp/357Nm. Voimansiirtoa on päivitetty kiinteällä vauhtipyörällä ja Audi S2 kytkimellä.
Ulkonäköpuolta on edellisen omistajan toimesta päivitetty Audin 17" vanteilla ja KW:n -30mm jousilla. Perästä on lasin raaputtaja lähtenyt ja 3bg:n valotkin ovat päätyneet kokopunaisten tilalle. Slamitiltä ostin keulaan merkittömän maskin entisen ollessa jo varsin heikkokuntoinen.
Varusteitakin on:
-sähkölasit, myös takana
-kattoluukku
-vakionopeuden säädin
-Defan kello lohkolämppärille
-Climatronic autom. ilmastointi
-ajotietokone
-sähkösäätöiset, lämmitettävät peilit
-kauko-ohj. keskuslukko hälyllä
-tavaratilan suojaverkko "koiraverkko"
-VW MFD-D navi-soitin
-ESP
-4Motion
Kiitettävästi on Passat kuljettanut jo n. 8000km matkan, tähän mennessä ainoat ongelmat ovat olleet nykivä vakkari ja itsestään naksuva vilkkurele, molemmat korjautuivat vilkkuviiksen vaihdolla, samalla vaihtui myös toinen takapyörän laakeri.
Saksasta on vielä tulossa Depon linssiumpiot joihin olisi tarkoitus upottaa xenonit.
Lisää kuvia: http://kekkonen.kuvat.fi/kuvat/Passat/
Viimeksi muokannut Jukifi, 18.9.2011 20:14. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Päivitin aloitusviestiin myös Passatin. Eilen tuli Pololla käytyä n. 800km reissu Etelä-Suomessa päin ja hienosti kulki ilman ongelmia :)
^Vanha juttu jo, mutta kyllä Äänekosken kautta reitti kulki.
Pientä päivitystä näihinkin vehkeisiin, Passattiin on vaan vaihdettu öljyjä ja nautiskeltu talvesta.
Poloon pakollisina huoltotöinä on menossa tankin vaihto uuteen, entisestä löytyneen vuotavan paikkauksen myötä.
Ebaystä tuli ostettua GTO merkkisenä markkinoitu korkeussäädettävä alustasarja. Tuolla nyt pitäisi saada säädeltyä korkeus sopivaksi, edestä joutuu tosin nuo apujouset poistamaan, yllättävän ylös jäi tuollaisenaan. Takakaarista käytin muovit irti jotta saa sinne tilaa tehtyä ja samalla ruosteenalut otettua kiinni.
Ankean harmaita sisätiloja on päivitelty (jälleen eBaystä löytyneellä) Victorin ratilla ja Golf mk3 Colour concept penkeillä, sekä ovipahvit on VHT Vinyl Dye:llä suihkittu nyt mustiksi. Etupenkeistä joutui ulompia jalkoja siirtämään n. 5cm sisemmäksi, jotta sai Polon kiskoille menemään. Alkuun vähän hirvitti tuo penkkien korkeus, selkänojat nimittäin aika paljon "pidemmät" kuin Polon omissa penkeissä. Istumakorkeus pysyi aikalailla täysin samana, kun golfin penkit säätää alimpaan asentoonsa.
Takapenkkien kiinnitys on vielä työn alla, alustavien mallailujen perusteella leveytensä puolesta kuitenkin mahtuuvat ja Polosta kun on kyse niin kukaanhan siellä ei matkustamaan mahdu kuitenkaan, eli koristeena lähinnä tuo nahkasohva tulee olemaan :D
Pientä päivitystä näihinkin vehkeisiin, Passattiin on vaan vaihdettu öljyjä ja nautiskeltu talvesta.
Poloon pakollisina huoltotöinä on menossa tankin vaihto uuteen, entisestä löytyneen vuotavan paikkauksen myötä.
Ebaystä tuli ostettua GTO merkkisenä markkinoitu korkeussäädettävä alustasarja. Tuolla nyt pitäisi saada säädeltyä korkeus sopivaksi, edestä joutuu tosin nuo apujouset poistamaan, yllättävän ylös jäi tuollaisenaan. Takakaarista käytin muovit irti jotta saa sinne tilaa tehtyä ja samalla ruosteenalut otettua kiinni.
Ankean harmaita sisätiloja on päivitelty (jälleen eBaystä löytyneellä) Victorin ratilla ja Golf mk3 Colour concept penkeillä, sekä ovipahvit on VHT Vinyl Dye:llä suihkittu nyt mustiksi. Etupenkeistä joutui ulompia jalkoja siirtämään n. 5cm sisemmäksi, jotta sai Polon kiskoille menemään. Alkuun vähän hirvitti tuo penkkien korkeus, selkänojat nimittäin aika paljon "pidemmät" kuin Polon omissa penkeissä. Istumakorkeus pysyi aikalailla täysin samana, kun golfin penkit säätää alimpaan asentoonsa.
Takapenkkien kiinnitys on vielä työn alla, alustavien mallailujen perusteella leveytensä puolesta kuitenkin mahtuuvat ja Polosta kun on kyse niin kukaanhan siellä ei matkustamaan mahdu kuitenkaan, eli koristeena lähinnä tuo nahkasohva tulee olemaan :D
Takapenkkiä sovittelin taas paikalleen ja ihanhan tuo suht kiltisti sinne tuntuisi menevän. Päädyin käyttämään alkuperäisen selkänojan peltirunkoa, johon asensin niskatukien raudat ja pehmusteet ja nahkathan menee samoihin kiinnitysuriin kuin alkuperäinenkin päällinen, samanlainen muovilista kiertää verhoilua molemmissa penkeissä.
Nyt on Polo viimein katsastettu ja viikon päivät sillä ajeltu. Toistaiseksi ollut tyytyväinen tuohon alustaan, tällä hetkellä edestä säädetty alimmilleen, apujouset tosin vielä paikallaan. Myös uusista jakkaroista oon tykännyt, kelpaa nyt kesä kruisailla(helteitä odotellessa...)
Ulkonäöllisesti ei juuri ole muutoksia viime kesään, mitä nyt vanteet teipattu vaihtelun vuoksi vihreiksi ja valkean merkin ja mk1 golfin etulipan laitoin kokeeksi keulalle.
Jokunen tuore kuva lisää.
Ulkonäöllisesti ei juuri ole muutoksia viime kesään, mitä nyt vanteet teipattu vaihtelun vuoksi vihreiksi ja valkean merkin ja mk1 golfin etulipan laitoin kokeeksi keulalle.
Jokunen tuore kuva lisää.
Kiitos :) Tässä vielä muutama ruutu, kaveri kuvaili silviaansa ja polokin eksyi kuviin. Jälleen tuli lähdettyä vasta hämärän tullen liikkeelle mutta näissä kuvissa vanteiden väri lähimpänä todellisuutta. http://controll3d.kuvat.fi/kuvat/Autot/Muut/12.05.2012/
Viimeksi muokannut Jukifi, 13.5.2012 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kesän ajelut ovat onnellisesti ohi ja Polo laitettu talviteloille
Tulevan talven puuhastelut keskittyy pääasiassa konehuoneen puolelle, vaikkakin sen myötä joutuu kajoamaan suureen osaan alustan osistakin, sekä jarrutkin tulee päivittymään ns. pakon edessä.
Aloitin helpoimmasta, kun laillisuuteen liittyen etsin ja kyselin tietoa, niin sattumalta sitten eräältä harrastajalta ostin G40 etujarrusatulat. Satulat putsailin sitruunahapolla, jonka jälkeen kävivät vielä pulverimaalauksessa. Motonetistä uudet tiivisteet ja ebaystä levyt+palat. Muuta eroahan noissa ei ole vakiojarruihin kuin että levyt ovat jäähdytetyt eli 10mm paksummat (239x20mm).
Lähtötilanne konehuoneessa oli suht sotkuinen. Ihan alusta en muistanut kuvaa ottaa, tässä kuvassa on jo vähän putsailtu ja purkamista aloitettu. Mitään show-kliiniä ei ole tarkoitus tehdä, mutta jonkinasteista siistimistä kuitenkin. Esim tuon johtosarjan avasin ja erottelin sieltä sytytyksen ja pissapojan piuhat, jonka jälkeen suojasin piuhanipun ja siirsin sen kulkemaan lokasuojan sisässä. Sytytyksen piuhat vedän eri reittiä ja lasinpesurille vaihdan huomattavasti vakiota pienemmän säiliön ja sen sijoituspaikka on vielä auki.
Vanha moottorikin on jo irroitettu ja konehuonetta olen putsaillut ja vähän maalaillutkin. Tällä hetkellä siellä siis näyttää tältä:
Ja sitten se pääsyyllinen kaikkeen tähän:
Elikkäs 6N Polosta lähtöisin oleva 1.4 16V (afh). Kuvassa jo koesoviteltuna kaasuttimet jotka ovat peräisin Yamaha Thundercatistä (YZF600R). Kaasareiden perässä KN:n suodattimet. Imusarjana joku kotitekoinen joka tuli kaupanpäällisinä ja tullaan tekemään uusiksi huomattavasti lyhyempänä. Myöskin 4-2-1 rosteripakosarja on jo odottelemassa valmiina. Tehoista en osaa vielä tarkemmin sanoa kuin että vakiona tuossa luvataan olevan 100hp, toivottavasti nyt ei noilla muutoksilla ainakaan kovin paljon sen alle mennä :)
Seuraavana hankintalistalla olisi mk2/3 Polosta 5-vaihteinen laatikko vivustoineen. Harmillisen vähän vain noita Pooloja edelleen tuntuu purettavana olevan.. Ostoslistalla myös muita kuin koneen osia, muun muassa vakaimellinen taka-akseli, G40:stä vetoakselit, tukivarret ja raidetangot. Eli osien hommailua ja muuta tekemistä talveksi riittää :)
Tulevan talven puuhastelut keskittyy pääasiassa konehuoneen puolelle, vaikkakin sen myötä joutuu kajoamaan suureen osaan alustan osistakin, sekä jarrutkin tulee päivittymään ns. pakon edessä.
Aloitin helpoimmasta, kun laillisuuteen liittyen etsin ja kyselin tietoa, niin sattumalta sitten eräältä harrastajalta ostin G40 etujarrusatulat. Satulat putsailin sitruunahapolla, jonka jälkeen kävivät vielä pulverimaalauksessa. Motonetistä uudet tiivisteet ja ebaystä levyt+palat. Muuta eroahan noissa ei ole vakiojarruihin kuin että levyt ovat jäähdytetyt eli 10mm paksummat (239x20mm).
Lähtötilanne konehuoneessa oli suht sotkuinen. Ihan alusta en muistanut kuvaa ottaa, tässä kuvassa on jo vähän putsailtu ja purkamista aloitettu. Mitään show-kliiniä ei ole tarkoitus tehdä, mutta jonkinasteista siistimistä kuitenkin. Esim tuon johtosarjan avasin ja erottelin sieltä sytytyksen ja pissapojan piuhat, jonka jälkeen suojasin piuhanipun ja siirsin sen kulkemaan lokasuojan sisässä. Sytytyksen piuhat vedän eri reittiä ja lasinpesurille vaihdan huomattavasti vakiota pienemmän säiliön ja sen sijoituspaikka on vielä auki.
Vanha moottorikin on jo irroitettu ja konehuonetta olen putsaillut ja vähän maalaillutkin. Tällä hetkellä siellä siis näyttää tältä:
Ja sitten se pääsyyllinen kaikkeen tähän:
Elikkäs 6N Polosta lähtöisin oleva 1.4 16V (afh). Kuvassa jo koesoviteltuna kaasuttimet jotka ovat peräisin Yamaha Thundercatistä (YZF600R). Kaasareiden perässä KN:n suodattimet. Imusarjana joku kotitekoinen joka tuli kaupanpäällisinä ja tullaan tekemään uusiksi huomattavasti lyhyempänä. Myöskin 4-2-1 rosteripakosarja on jo odottelemassa valmiina. Tehoista en osaa vielä tarkemmin sanoa kuin että vakiona tuossa luvataan olevan 100hp, toivottavasti nyt ei noilla muutoksilla ainakaan kovin paljon sen alle mennä :)
Seuraavana hankintalistalla olisi mk2/3 Polosta 5-vaihteinen laatikko vivustoineen. Harmillisen vähän vain noita Pooloja edelleen tuntuu purettavana olevan.. Ostoslistalla myös muita kuin koneen osia, muun muassa vakaimellinen taka-akseli, G40:stä vetoakselit, tukivarret ja raidetangot. Eli osien hommailua ja muuta tekemistä talveksi riittää :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
Kai se kaasutin omalla tavallaan kuuluu tämmöseen ja kun niitä on neljä niin näyttää ja kuulostaa hienolta? En tuohon oikeen mitään tyhjentävää vastausta osaa antaa, ehkä paremminkin että miksi ei?
Joo briteistä tuli euro-lavalla kone ja muita osia läjä, sen verran voi suuntia antaa että toimituskulut oli 225e koko lavalle työpaikalle toimitettuna ja DHL:llä tuli.
Joo briteistä tuli euro-lavalla kone ja muita osia läjä, sen verran voi suuntia antaa että toimituskulut oli 225e koko lavalle työpaikalle toimitettuna ja DHL:llä tuli.
Moottorinkannakkeelle piti tehdä tuollainen "tukilevy", jotta saa kaikilla kolmella pultilla kannakkeen kiinni koneeseen. Tuossa lohkossa siis on paikat vaan kahdelle ylemmälle kannakkeen pultille:
Laturiakin mallailin paikalleen, tässä kohtaa huomasin että tulee olemaan ahdasta juurikin tuon kannakkeen kiinnityspisteen kohdalla, koska tuossa on noin leveä tuo hihna (6-urahihna). Joko käytettävä kapeampaa hihnaa tai tehtävä tilaa koriin.
Lasinpesurin pumppu sanoi itsensä irti jo viime kesänä, nyt ostin sitten vähän kokeilumielessä Biltemasta tuollaisen sarjan, jossa tuli 1,5l säiliö, pumppu sekä piuhaa ja letkua hintaan 11,99e. Sopiva piilopaikkakin sille jo löytyi vänkärin puolen lokasuojasta. Tuollaisen aukon jättäneet tehtaalla, mikä liekään tuon alkuperäinen tarkoitus. Kiinnitystä en vielä ehtinyt suunnitella, testasin vain että mahtuu koloonsa:
Flekti-syyläri-pakettia putsailin ja flektikoppa sai maaliakin ylleen:
Laturiakin mallailin paikalleen, tässä kohtaa huomasin että tulee olemaan ahdasta juurikin tuon kannakkeen kiinnityspisteen kohdalla, koska tuossa on noin leveä tuo hihna (6-urahihna). Joko käytettävä kapeampaa hihnaa tai tehtävä tilaa koriin.
Lasinpesurin pumppu sanoi itsensä irti jo viime kesänä, nyt ostin sitten vähän kokeilumielessä Biltemasta tuollaisen sarjan, jossa tuli 1,5l säiliö, pumppu sekä piuhaa ja letkua hintaan 11,99e. Sopiva piilopaikkakin sille jo löytyi vänkärin puolen lokasuojasta. Tuollaisen aukon jättäneet tehtaalla, mikä liekään tuon alkuperäinen tarkoitus. Kiinnitystä en vielä ehtinyt suunnitella, testasin vain että mahtuu koloonsa:
Flekti-syyläri-pakettia putsailin ja flektikoppa sai maaliakin ylleen:
Pienen tauon jälkeen taas jotain saatu aikaiseksi.
Etujarrut kasailtu:
G-laderseite:ltä ostin eteen vakaajan "siirtopalikat"/puslat, sekä taka-akselin puslat ja etutukivarsiin tuli taasen Powerflexin puslat.
Vakaajapalikat, vakaajan reikä on 15mm edempänä, jolla saa vähän lisätilaa uuden koneen pakosarjalle ja mainospuheiden mukaan ajotuntumakin pitäisi jämäköityä, kun casteriahan nuo hiukan muuttaa:
G40 taka-akselin ostin ebaystä, tässä vertailukuvassa jo nuo G-laderseiten puslatkin paikallaan:
Loputkin kilkkeet asennettuna:
Tässä näkyy parhaiten tuo vakaajatanko, joka siis on ainut ero "normaaliin" Polon taka-akseliin:
Seuraavana vuorossa olisi koneen nosto paikoilleen, muutaman viikon olen sitä jo lykännyt puuttuvien jakohihnan suojamuovien vuoksi, mutta sellaisia en saanut edes marmoritiskiltä, niin laitetaan nyt alkuun sitten hieman vajailla suojauksilla. Koneen kun saa koloonsa, niin pääsee myös tarkemmin mallailemaan kaasuttimien imusarjaa.
Etujarrut kasailtu:
G-laderseite:ltä ostin eteen vakaajan "siirtopalikat"/puslat, sekä taka-akselin puslat ja etutukivarsiin tuli taasen Powerflexin puslat.
Vakaajapalikat, vakaajan reikä on 15mm edempänä, jolla saa vähän lisätilaa uuden koneen pakosarjalle ja mainospuheiden mukaan ajotuntumakin pitäisi jämäköityä, kun casteriahan nuo hiukan muuttaa:
G40 taka-akselin ostin ebaystä, tässä vertailukuvassa jo nuo G-laderseiten puslatkin paikallaan:
Loputkin kilkkeet asennettuna:
Tässä näkyy parhaiten tuo vakaajatanko, joka siis on ainut ero "normaaliin" Polon taka-akseliin:
Seuraavana vuorossa olisi koneen nosto paikoilleen, muutaman viikon olen sitä jo lykännyt puuttuvien jakohihnan suojamuovien vuoksi, mutta sellaisia en saanut edes marmoritiskiltä, niin laitetaan nyt alkuun sitten hieman vajailla suojauksilla. Koneen kun saa koloonsa, niin pääsee myös tarkemmin mallailemaan kaasuttimien imusarjaa.
Eilen päästiin jo sovittelemaan moottoria paikoilleen:
Kaasuttimiakin mallailin ja hyvin mahtuuvat olemaan suodattimienkin kanssa kun vaan imusarjaa lyhentää reilusti.
Ahdasta meinasi olla juuri tuon hihnapyörän paikkeilla kuten arvelinkin, kuvan aikaan näytti vielä pahalta mutta hiukan tuohon vielä sai lisätilaa kun otti kaikista kannakkeista "löysät" pois toiseen suuntaan :)
Myös laturille täytyy jotain keksiä, joko uusi alapuolen kannake ja pidempi hihna että laturin saa "ylemmäs" tai sitten jos vanhan koneen laturi mahtuu paremmin tuohon, niin sen kanssa saattaisi selvitä pelkällä hihnapyörän vaihdolla.
Kaasuttimiakin mallailin ja hyvin mahtuuvat olemaan suodattimienkin kanssa kun vaan imusarjaa lyhentää reilusti.
Ahdasta meinasi olla juuri tuon hihnapyörän paikkeilla kuten arvelinkin, kuvan aikaan näytti vielä pahalta mutta hiukan tuohon vielä sai lisätilaa kun otti kaikista kannakkeista "löysät" pois toiseen suuntaan :)
Myös laturille täytyy jotain keksiä, joko uusi alapuolen kannake ja pidempi hihna että laturin saa "ylemmäs" tai sitten jos vanhan koneen laturi mahtuu paremmin tuohon, niin sen kanssa saattaisi selvitä pelkällä hihnapyörän vaihdolla.
Nyt on imusarjaakin hitsailtu kasaan. Nätistihän nuo kaasarit tuolla mahtuu olemaan. Alipainelähdöt vielä puuttuu.
Sytkän johtosarjan suojaletkut oli aika hauraaksi ja kovaksi menneet ajansaatossa, niin laitoin niille uudet ja samalla pujotin nuo flektin piuhat samoihin letkuihin. Venakoppaan tuli vähän väriä päälle työkaverin siveltimestä :)
Öljynkeruupurkki ja bensapumppu löysivät paikkansa nurkasta. Öljyn huohotuksen suodattimen toin letkunpätkällä tuohon vähän ylemmäs.
Vanhasta keltasesta paisarista halusin eroon ja ostin siihen uuden, mutta siinäpä onkin pohjassa letkulähtö sivulle, joten se nyt ei mennyt ihan suoraan vanhalle paikalleen vaan sitä pitäs kääntää 90-astetta että saa tuon letkun lähtemään edes vähä sinnepäin oikeeseen suuntaan. Vähän mallailin siihen tommosta alkuperäsiin kiinnikkeisiin käyvää kannaketta, mutta saattaapi olla että joutuu tekemään ihan oman kannakkeen tuolle jos siistimmän haluaa. Helpoinhan tietysti olisi suoraan tuohon iskaritorniin kiinnitellä, mutta katsellaan nyt mikä siihen lopulta jää, vanhaakaan säiliötä en ole vielä roskiin heittänyt...
Sytkän johtosarjan suojaletkut oli aika hauraaksi ja kovaksi menneet ajansaatossa, niin laitoin niille uudet ja samalla pujotin nuo flektin piuhat samoihin letkuihin. Venakoppaan tuli vähän väriä päälle työkaverin siveltimestä :)
Öljynkeruupurkki ja bensapumppu löysivät paikkansa nurkasta. Öljyn huohotuksen suodattimen toin letkunpätkällä tuohon vähän ylemmäs.
Vanhasta keltasesta paisarista halusin eroon ja ostin siihen uuden, mutta siinäpä onkin pohjassa letkulähtö sivulle, joten se nyt ei mennyt ihan suoraan vanhalle paikalleen vaan sitä pitäs kääntää 90-astetta että saa tuon letkun lähtemään edes vähä sinnepäin oikeeseen suuntaan. Vähän mallailin siihen tommosta alkuperäsiin kiinnikkeisiin käyvää kannaketta, mutta saattaapi olla että joutuu tekemään ihan oman kannakkeen tuolle jos siistimmän haluaa. Helpoinhan tietysti olisi suoraan tuohon iskaritorniin kiinnitellä, mutta katsellaan nyt mikä siihen lopulta jää, vanhaakaan säiliötä en ole vielä roskiin heittänyt...
Noniin nyt on edetty siihen pisteeseen, että savut saatiin otettua! Taas vähän lisää rakenteluintoa kun näki etten ihan turhaa työtä ole koko talvea tehnyt. Seuraavaksi sitten kaasareille hakemaan säätöjä kohdilleen...
Tältä näyttää nyt konehuoneessa:
Ja tossa pientä videotodistetta, että kyllä se vaan tulille tärähti:
http://kekkonen.kuvat.fi/kuvat/Polo2/ko ... avut02.mp4
Tota kilinää ei kannata säikähtää, pakosarjan päässä heiluu pakoputken laippa irrallaan, ei tullu ennen videota mieleen kiinnitellä sitä mihinkään.
Tältä näyttää nyt konehuoneessa:
Ja tossa pientä videotodistetta, että kyllä se vaan tulille tärähti:
http://kekkonen.kuvat.fi/kuvat/Polo2/ko ... avut02.mp4
Tota kilinää ei kannata säikähtää, pakosarjan päässä heiluu pakoputken laippa irrallaan, ei tullu ennen videota mieleen kiinnitellä sitä mihinkään.
Ensimmäisten savujen jälkeen jäi tallilla käynnit vähemmälle, kesällä oli muka parempaakin tekemistä, kunnes syys-lokakuun vaihteessa kasailin sen verran valmiiksi että n. 50km testilenkin kävin kuitenkin ajelemassa... Uusi pakoputki olisi vielä tekemättä ja kaasareissakin on vielä ne parhaat säädöt löytymättä. Tuon testilenkin aikana kerkesin vasta muutamaa eri kokoista pääsuutinta testata, ennen kuin laitoin takaisin talliin kevättä odottamaan.
Re: Coupe Polo & Passat 3B
Onkos polonen vielä hengissä?
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa