2.0tdi taas ahdin menossa :D (sakkaa)
Valvoja: ffp jäsenet
2.0tdi taas ahdin menossa :D (sakkaa)
Elikkä autossa nyt mittarissa 145tkm ja taas alkaa ahdin oireilla siihen malliin että kohta entinen nyt tuolla ahtimella ajettu se 20tkm. Eli tuntuu että joka päivä toi ahdin sakkaa kovemmin ja kovemmin eli vaihdattaessa 2:lla ja 3:lla kuuluu selvä sekunnin pituinen "uuuh" ääni sisälle ohjaamoon jopa musiikin yli kuuluu toi ääni. Näin teki tuo vanha ahdin 10tkm jonka jälkeen oli entinen.
Joku varmasti tuon ahtimen tuolla rikkoo niin missäs tässä autossa löytyy toi bypassi? ja miten sen mahtaisi saada testattua että onko ehjä?
Onneksi on vielä 1.5v takuuta tuossa ahtimessa jäljellä jos se nyt leipoo taas vaihteeksi. (vasta neljäs ahdin menossa):D
Joku varmasti tuon ahtimen tuolla rikkoo niin missäs tässä autossa löytyy toi bypassi? ja miten sen mahtaisi saada testattua että onko ehjä?
Onneksi on vielä 1.5v takuuta tuossa ahtimessa jäljellä jos se nyt leipoo taas vaihteeksi. (vasta neljäs ahdin menossa):D
Onko nyt ihan varma ettei tuolla ole bypassia? Vw:llä tota tutkivat jo monta kertaa ja kaikki kuulemma ihan kunnossa. Ihan normaalisti muuten kulkee ja toimii mutta nyt taas alkanut kuulumaan 1:llä, 2:lla ja 3:lla vaihtaessa sellanen selvä uuuh! Ääni vähän kuulostaa kuin autossa olisi vapari. Kyllä mä tuon äänen sakkaukseksi otan vaikka erilainen se on kuin noissa mun muissa autoissa (3 muuta autoa joissa sen sakkaamisen oikeasti kuulee)
ei tuota varsinaista vikaa viitsi ainakaan volkkarilla alkaa selvittää koska ne kuitenkin keksii että joku venttili vaikka rikki ja pistävät taas munt maksumieheksi. Kiva aina öljynvaihdon yhteydessä vaihtaa 3000e maksava ahdin :D
Autossa käytetty ainoastaan volkkarin omaa tuohon moottoriin tarkoitettua long life öljyä ja 15tkm on öljyt vaihdettu (suositus 30tkm)
ei tuota varsinaista vikaa viitsi ainakaan volkkarilla alkaa selvittää koska ne kuitenkin keksii että joku venttili vaikka rikki ja pistävät taas munt maksumieheksi. Kiva aina öljynvaihdon yhteydessä vaihtaa 3000e maksava ahdin :D
Autossa käytetty ainoastaan volkkarin omaa tuohon moottoriin tarkoitettua long life öljyä ja 15tkm on öljyt vaihdettu (suositus 30tkm)
Eikä varmasti maksa 3000 €.
Oisko liian kova softa tai joku vastusviritys kyseessä.
Vähän se ulahtaa uutenakin, aina kun säätösiivet kääntyy, ei siitä kannata huolestua.
Mun mielestä noi kestää ihan hyvin, + 110 tkm ajoin noin 200 hp tehoilla, ennenkuin akseli katkes ahtimesta.
Silloin kyllä ahdin sanoi POUUUU ja rynks...
Oisko liian kova softa tai joku vastusviritys kyseessä.
Vähän se ulahtaa uutenakin, aina kun säätösiivet kääntyy, ei siitä kannata huolestua.
Mun mielestä noi kestää ihan hyvin, + 110 tkm ajoin noin 200 hp tehoilla, ennenkuin akseli katkes ahtimesta.
Silloin kyllä ahdin sanoi POUUUU ja rynks...
n.2700e lukee tuossa kuitissa eli kyllä minä ihan kokemuksesta tiedän mitä se maksaa ;) ja 3000e luokkaa se olisi ollut kun laskivat etuvetoisen mukaan niin nelikossa kuulemma melkein puolet menee enemmän aikaa vaihtaa toi. Eli aika tarkasti 3000e maksaa aina vaihtaa toi ahdin. Kiva pikku lisä aina öljynvaihto hintaan.
Tuskin ajotavassa vikaa kun aikasemmalla omistajallakin hajonnut toi ahdin ja itsellä vanha auto oli tuollaisella vnt ahtimella ja se kesti sen.60tkm ilman mitään ongelmia kunnes auto vaihtoon. Ja on noita ahtimella varustettuja autoja tuossa ollut useampia ja ei niissä ahtimen kanssa ikinä ole mitään ongelmaa ollut.
Kaikki ahtimet rikottu täysin vakiolla autolla. Pakoputki tuossa on ihan vakio. Ja kun toi ahdin viimeksi vaihdettiin niin ei tosiaan ääntänyt mutta nyt taas alkanut ääntämään.
2 ahdinta alkoi viheltämään kiihdyttäessä ja viimeksi meni akseli poikki eli pakosiipi liikkuu noin sentin joka suuntaan. Sen takia maksoin tuon 2700e tuosta vaihdosta, koska oli pakko saada auto äkkiä kuntoon ja olin silloin kotkassa töissä (300km/päivä) ja yrittäjänä pakko vaan painaa vaikka pyörällä sitten. Ja ihan vittuilakseen myös vaihdatin volkkarilla jotta nyt on toi 2vuoden takuu tuossa sanoin vaan että tulen vuoden päästä sitten vaihtamaan uuden takuuseen.
Olis vaan mielenkiintoista tietää mikä tuon uuuh äänen aiheuttaa varsinkin kun kiihdyttää 1:llä, 2:lla, 3:lla ja nostaa nopeasti kaasun ylös 2000rpm-3000rpm välillä kuuluu sisälle asti selvä tasanen uuuh ääni! Kylmällä koneella varsinkin erittäin selvästi kuuluu.
Tuskin ajotavassa vikaa kun aikasemmalla omistajallakin hajonnut toi ahdin ja itsellä vanha auto oli tuollaisella vnt ahtimella ja se kesti sen.60tkm ilman mitään ongelmia kunnes auto vaihtoon. Ja on noita ahtimella varustettuja autoja tuossa ollut useampia ja ei niissä ahtimen kanssa ikinä ole mitään ongelmaa ollut.
Kaikki ahtimet rikottu täysin vakiolla autolla. Pakoputki tuossa on ihan vakio. Ja kun toi ahdin viimeksi vaihdettiin niin ei tosiaan ääntänyt mutta nyt taas alkanut ääntämään.
2 ahdinta alkoi viheltämään kiihdyttäessä ja viimeksi meni akseli poikki eli pakosiipi liikkuu noin sentin joka suuntaan. Sen takia maksoin tuon 2700e tuosta vaihdosta, koska oli pakko saada auto äkkiä kuntoon ja olin silloin kotkassa töissä (300km/päivä) ja yrittäjänä pakko vaan painaa vaikka pyörällä sitten. Ja ihan vittuilakseen myös vaihdatin volkkarilla jotta nyt on toi 2vuoden takuu tuossa sanoin vaan että tulen vuoden päästä sitten vaihtamaan uuden takuuseen.
Olis vaan mielenkiintoista tietää mikä tuon uuuh äänen aiheuttaa varsinkin kun kiihdyttää 1:llä, 2:lla, 3:lla ja nostaa nopeasti kaasun ylös 2000rpm-3000rpm välillä kuuluu sisälle asti selvä tasanen uuuh ääni! Kylmällä koneella varsinkin erittäin selvästi kuuluu.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
uuhhaako se jos paikallaan polkee oikein kunnolla ja nostaa nopeasti kaasupolkimen?
Joskus tullut moinen vastaan, kun oli ahtoputki halki.. ja rikkoo nopeasti turbonkin.
Eli jos kuuluu, niin toinen pumppaa kaasua ja toinen on pää konehuoneessa.
Paikaltaan ei meinaa ahdot nousta, joten sitä pitää polkea aika rajusti.
Joskus tullut moinen vastaan, kun oli ahtoputki halki.. ja rikkoo nopeasti turbonkin.
Eli jos kuuluu, niin toinen pumppaa kaasua ja toinen on pää konehuoneessa.
Paikaltaan ei meinaa ahdot nousta, joten sitä pitää polkea aika rajusti.
Taas yksi turbon laukeminen lisää:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/in ... e&id=14277
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/in ... e&id=14277
Tuolta uutta http://i-diesel.co.uk/products.php?category_id=1 ei hinnalla pilattu..
Jännä juttu tuo ahtimen kestävyys ongelma. Omalla ukolla on 2.0tdi V Golf vuosimallia -05 ja ajettu nyt 285tkm. ahtimessa ei oie minkään laisia väsymisen merkkejä. välistä saanut reilustikkin kenkää.. epäilen itse ainakin aika vahvasti tuota ajo tapaa. kaverilla vastaavan lainen alta 100tkm ajettu ja toista turbon vaihtoa auto odottelee. taas töppönen ihan toisessa asennossa jatkuvasti!
ja molemmissa ahtimina VNT mallinen
ja molemmissa ahtimina VNT mallinen
^Oho!
Onko longlife huoltoväleillä?
Ensimmäinen 2.0TDI jolla ajettu noin paljon. Tai siis mitä olen kuullut.
Lisää tuo sama tieto keskusteluun: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on.
Itsekkin tapaan polkea autoa kiihdytyksissä, mutta sitten körötellään tasasta nopeutta.
Onko longlife huoltoväleillä?
Ensimmäinen 2.0TDI jolla ajettu noin paljon. Tai siis mitä olen kuullut.
Lisää tuo sama tieto keskusteluun: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on.
Itsekkin tapaan polkea autoa kiihdytyksissä, mutta sitten körötellään tasasta nopeutta.
TDIfreak:
1. Kuinka paljon tuota tankoa kannattaisi kokeilla pidentää?
2. Millä ahtoputken mahdolliset vuodot kannattaa paikata, jos sellaisia sattuisi löytymään? Sinitarraa ja kontaktiliimaa löytyy mm. kaapista... ;)
...toki kuka tahansa voi kommentoida jos tietoa löytyy.
Ääni kuuluu pakopuolelta ja on hyvin pitkälti normaalia.
Ahtimen takuuajan jälkeen (viimeistään) voisi kokeilla pidentää säätötankoa -> ahtojen piikittely ja tuo ulahtelu vähenee ja saattaa ahdinkin kestää pidempään.
1. Kuinka paljon tuota tankoa kannattaisi kokeilla pidentää?
2. Millä ahtoputken mahdolliset vuodot kannattaa paikata, jos sellaisia sattuisi löytymään? Sinitarraa ja kontaktiliimaa löytyy mm. kaapista... ;)
...toki kuka tahansa voi kommentoida jos tietoa löytyy.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, 13.3.2009 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TURBO LAUKES!
Pääsi muuten tuossa pari viikkoa sitten turbo ulahtamaan, kovan kiihdytyksen vetäsin ja veto loppui kuin seinään ja takana oli HOLY SMOKEE! :D. Auto kuitenkin kävi tyhjäkäyntiä mutta kierroksia se ei antanut kuin johonkin 2000 asti ja päätin sitten samantein sammuttaa koko moottorin.
Kotona sitten tuli vähän diagnosoitua ja avattua ahtoputkea coolerin päästä ja sieltähän valui ihanasti litran verran moottoriöljyä eli ahdin siis sanonut KAPUT.
No ostin nyt sitten vaihtoahtimen ja tuossa eilen tuttu tallilla oli purkanut sitä ja sanonut että siivekkeet ovat kadonnut ja ahdin näyttää muutenkin aika "söpöltä" ja totesi siinä että ovat siivekkeet todennäköisesti lentäneet coolerin suuntaan joten tänään käyn hankkimassa uuden coolerin ja asennutan kiinni, koska jatkoa ajatellen ne turbon siivekkeet kyllä lentelisivät varmasti coolerilta eteenpäin imusarjalle niin otetaan nyt sitten varman päälle...
Sanoi myös heppu tallilta että kyseiseen Golffiin on jo kerran vaihdettu aikaisemminkin ahdin, eli 150 000km ja 2 ahdinta ei kuulosta mitenkään lupaavalta, olisikohan tässä kyse nyt siitä tyyppiviasta joka kerää kondenssiovettä ahtoputkeen ja tupannut sitten jäätymään...
Että semmosta kivaa tällä kertaa...
Kotona sitten tuli vähän diagnosoitua ja avattua ahtoputkea coolerin päästä ja sieltähän valui ihanasti litran verran moottoriöljyä eli ahdin siis sanonut KAPUT.
No ostin nyt sitten vaihtoahtimen ja tuossa eilen tuttu tallilla oli purkanut sitä ja sanonut että siivekkeet ovat kadonnut ja ahdin näyttää muutenkin aika "söpöltä" ja totesi siinä että ovat siivekkeet todennäköisesti lentäneet coolerin suuntaan joten tänään käyn hankkimassa uuden coolerin ja asennutan kiinni, koska jatkoa ajatellen ne turbon siivekkeet kyllä lentelisivät varmasti coolerilta eteenpäin imusarjalle niin otetaan nyt sitten varman päälle...
Sanoi myös heppu tallilta että kyseiseen Golffiin on jo kerran vaihdettu aikaisemminkin ahdin, eli 150 000km ja 2 ahdinta ei kuulosta mitenkään lupaavalta, olisikohan tässä kyse nyt siitä tyyppiviasta joka kerää kondenssiovettä ahtoputkeen ja tupannut sitten jäätymään...
Että semmosta kivaa tällä kertaa...
Mulla on -05 2.0 tdi Octavia (ajettu 125tkm) ja ahdin pitänyt pitemmän aikaa "ujellusta" kierrosten mukana. Huollossa ovat tarkistaneet akselin välyksen ja todenneet se ehjäksi mutta eivät osaa kertoa mistä ääni johtuu.
Olisiko jollain vinkkiä mitä kannattaisi yrittää. Pelkkä puhdistus ei varmaankaan korjaa koko tilannetta mutta jotain saattaisi auttaa, vai kuinka. Tehot ovat kuitenkin jotakuinkin tallella.
Olisiko jollain vinkkiä mitä kannattaisi yrittää. Pelkkä puhdistus ei varmaankaan korjaa koko tilannetta mutta jotain saattaisi auttaa, vai kuinka. Tehot ovat kuitenkin jotakuinkin tallella.
Ahtimen laakeri- tai siipivika ujeltaa koneen kierrosten mukana ylös alas
Esim tämä esimerkki heh
OT
Siellähän tuo oli jo kiinni. Ahtoputken lähtöön tehty väliholkki ei ollu oikein hyvä, ahtoputki otti kiinni jonnekin = kauhee romina vedätyksessä. Samoin pakoputken lähtö vaatii vielä muutoksia.
Jiäpi lopullinen tekeminen lomareissun jälkeen ja kun on tuo softantekijäkin lomalla.
Kun saan sen kunnolla kohdilleen, raportoin kuvien kera.
Jiäpi lopullinen tekeminen lomareissun jälkeen ja kun on tuo softantekijäkin lomalla.
Kun saan sen kunnolla kohdilleen, raportoin kuvien kera.
Kokeillaas täältäkin, eli;
Osaisko joku auttaa tälläisessä?
125kw, ilmeisesti BRD moottori.
Autossa havaittu laiskuutta ja kulutuksen nousua, tasakaasulla 120kmh ~7.0->9.0l/100km mittarin mukaan.
Ahtojen mukaan kuuluu vikinää matalampaa "ulinaa" jonka taajuus tuntuisi pysyvän about samana kokoajan. Homma havaittu "yht'äkkiä".
Loggailin tolla omalla, vanhalla vcds:llä ahtoja yms. Ilmamäärät tuntuis hienosti olevan kohdallaan ja seuraavan pyyntiä mutta ahdot tuntuu ja näyttää nousevan hitaasti. Oheisessa kuvassa kaasu painettu pohjaan ~2000rpm 4.vaihteella.
Tuntuu että kun kaasun tuossa löysäsi ~3000rpm, ihan kun olisi kuulunut pientä sakkausta konehuoneesta.
Omalla piuhalla en omaan autoon pääse käsiksi niin että sais logia ajettua joten hankala verrata, selvästi kuitenkin huomaa ettei tuossa kaikki ole kotona.
Vikakoodeja ei tarjonnut.
Voisko jumittava EGR tehdä tälläistä? Ahtovuoto? Onko jotain "the paikkoja" joita kannattaa ahtovuotojen varalta tarkastaa?

Osaisko joku auttaa tälläisessä?
125kw, ilmeisesti BRD moottori.
Autossa havaittu laiskuutta ja kulutuksen nousua, tasakaasulla 120kmh ~7.0->9.0l/100km mittarin mukaan.
Ahtojen mukaan kuuluu vikinää matalampaa "ulinaa" jonka taajuus tuntuisi pysyvän about samana kokoajan. Homma havaittu "yht'äkkiä".
Loggailin tolla omalla, vanhalla vcds:llä ahtoja yms. Ilmamäärät tuntuis hienosti olevan kohdallaan ja seuraavan pyyntiä mutta ahdot tuntuu ja näyttää nousevan hitaasti. Oheisessa kuvassa kaasu painettu pohjaan ~2000rpm 4.vaihteella.
Tuntuu että kun kaasun tuossa löysäsi ~3000rpm, ihan kun olisi kuulunut pientä sakkausta konehuoneesta.
Omalla piuhalla en omaan autoon pääse käsiksi niin että sais logia ajettua joten hankala verrata, selvästi kuitenkin huomaa ettei tuossa kaikki ole kotona.
Vikakoodeja ei tarjonnut.
Voisko jumittava EGR tehdä tälläistä? Ahtovuoto? Onko jotain "the paikkoja" joita kannattaa ahtovuotojen varalta tarkastaa?

Tuos olis kuvatusta http://tos.pp.fi/images/image/2012/DSC_0208.JPG
Harvinaisen työläs kyl purkaa, nelivedon jakolootakin kai pitää repiä pois edestä ja ohjaustehostin
Harvinaisen työläs kyl purkaa, nelivedon jakolootakin kai pitää repiä pois edestä ja ohjaustehostin
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 40 vierailijaa