Terve! Olen jo tuossa vuoden haaveillu type r:stä (ep3 facelift). Ostin viime kesänä audi a4 b6 3.0 quattron. Nyt alkaa tuo audi taas tuntua niin perusautolle, että type r kuume nostaa taas päätään
Ainut ongelmani on etten ole pääsyt yhtään type r ajamaan. Viikolla oleskelen imatralla ja ajattelin jos siellä suunnalla olisi innokas typerän omistaja, joka haluaisi autoaan näyttää?
Anyway, ajoin viikonloppuna seat leon 1.8t jossa oli 220hv ja tämä auto yllätti toden teolla! Vetoa riitti ja sai hymyn tulemaan suupieliin. Kysynkin onko kukaan foorumilaisista päässy molempia testaamaan ja mitkä oli fiilikset? Itellä puuttuu tuo type r kojo..tuleeko audia ikävä jos type r laittaa?
Aikaisemmin olen yhden hot hatchin omistanu, renault clio 172 vm -03. Kiva oli sillä kyllä ajaa ja pieni kulutus, mutta auto tuntui tosi muoviselle ja ranskalaiset autothan on huono muovisia.
Type r ep3 vs seat leon 1.8t?
Valvoja: ffp jäsenet
Itsellä ollut hondia, sekä gti golffi ja leoni tuolla 1,8t myllyllä.
Oma 2.2VTI Prelude oli hauskempi ajaa kuin leoni, mutta kaikessa muussa paskempi. Työn puolesta noita CTR:iäkin on tullut jokusen kerran rullailtua. Voisin itsekin ostaa sellaisen, mutta jos pitäisi valita Leoni tai CTR, niin ei kyllä ehdotonta voittajaa löydy. Molemmat kuitenkin semmosia halpis-sportteja joissa tingitty aika paljon sisustasta ja pikkutilpehööristä.
Vedä tuosta nyt sitten omat johtopäätöksesi. En hauku kumpaakaan autoa, molemmissa on puolensa, mutta prelulla en kyllä jaksanut yli 50km matkalle kovin helposti lähteä, melkein tuli sitten golffi otettua alle jos piti johonkin lähteä. Saman ikäisiä autojakin olivat, 1998.
Oma 2.2VTI Prelude oli hauskempi ajaa kuin leoni, mutta kaikessa muussa paskempi. Työn puolesta noita CTR:iäkin on tullut jokusen kerran rullailtua. Voisin itsekin ostaa sellaisen, mutta jos pitäisi valita Leoni tai CTR, niin ei kyllä ehdotonta voittajaa löydy. Molemmat kuitenkin semmosia halpis-sportteja joissa tingitty aika paljon sisustasta ja pikkutilpehööristä.
Vedä tuosta nyt sitten omat johtopäätöksesi. En hauku kumpaakaan autoa, molemmissa on puolensa, mutta prelulla en kyllä jaksanut yli 50km matkalle kovin helposti lähteä, melkein tuli sitten golffi otettua alle jos piti johonkin lähteä. Saman ikäisiä autojakin olivat, 1998.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Yks kaveri tollasta aikanaan havitteli kun sen jollain tutu(i)lla oli sellanen.
Ymmärsin kaverin kommenteista että auto oli tavallisessa taajamassa jotenkin "rasittava" ajaa. Koko ajan sai latoa pienempää jos piti kiihdyttää ja olla jotenkin samalla lailla aktiivinen kuljettaja kuin moottoripyörällä. Siis moottorin ominaisuuksien takia.
Ei tietääkseni kertaakaan käyny radalla ymv. tilaisuuksissa hakemassa rajoja tai suorituskykyä. Sit se osti TFSI RS Octavian ja oli tyytyväisempi mukavaan vääntöön ja laadukkaammalta tuntuvaan sisustaan.
Ymmärsin kaverin kommenteista että auto oli tavallisessa taajamassa jotenkin "rasittava" ajaa. Koko ajan sai latoa pienempää jos piti kiihdyttää ja olla jotenkin samalla lailla aktiivinen kuljettaja kuin moottoripyörällä. Siis moottorin ominaisuuksien takia.
Ei tietääkseni kertaakaan käyny radalla ymv. tilaisuuksissa hakemassa rajoja tai suorituskykyä. Sit se osti TFSI RS Octavian ja oli tyytyväisempi mukavaan vääntöön ja laadukkaammalta tuntuvaan sisustaan.
Muutamia havaintoa helpottamaan päätöstä, molempia on tullut ajettua useempia eri yksilöitä.
TypeR on hauska leikkikalu kesällä ja hoitaa ihan hyvin jokapäiväsetkin ajot.
Muutamia huomioita:
- ilmastoinnit yllättävän harvassa.
- äänekäs (joskaan seattikaan ei hiljaisin ole mutta näistä kahdesta kuitenkin seatti vie voiton.)
- penkinlämppärit puuttuu kaikista.
- luistonesto puuttuu.
- talvella palaa ennenpitkään hermot kun liikkeelle ei meinaa päästä ja alustan ollessa jäykkä meno on aika ravistelua.
Jos sitten taas hauskuuskertoimeen mennään niin mielestäni honda vie näistä kahdesta voiton varsinkin mutkasemmilla teillä..;)
TypeR on hauska leikkikalu kesällä ja hoitaa ihan hyvin jokapäiväsetkin ajot.
Muutamia huomioita:
- ilmastoinnit yllättävän harvassa.
- äänekäs (joskaan seattikaan ei hiljaisin ole mutta näistä kahdesta kuitenkin seatti vie voiton.)
- penkinlämppärit puuttuu kaikista.
- luistonesto puuttuu.
- talvella palaa ennenpitkään hermot kun liikkeelle ei meinaa päästä ja alustan ollessa jäykkä meno on aika ravistelua.
Jos sitten taas hauskuuskertoimeen mennään niin mielestäni honda vie näistä kahdesta voiton varsinkin mutkasemmilla teillä..;)
Ostaa sen Seat Leonin ja satsaa kunnon alustaan ja ohjelmaan. Kun ei laita liian painavia ja isoja vanteita, niin saa aika maukkaan ajettavan myös mutkapätkillä!
CTR:ää en oo ajanut, mutta ilmeisesti siitä löytyy herkkyyttä ja mutkapätkän ajettavuutta ihan vakionakin. Silti ostaisin Seatin muokattavuuden ja viimeistelyn takia.
CTR:ää en oo ajanut, mutta ilmeisesti siitä löytyy herkkyyttä ja mutkapätkän ajettavuutta ihan vakionakin. Silti ostaisin Seatin muokattavuuden ja viimeistelyn takia.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Jos pitäisin vakiona niin Typerä on todennäköisesti hauskempi, mutta jos on jatkojalostussuunnitelmia niin 1.8T:stä saa sen verran enempi irti, että itse kallistuisin siihen. Varsinkin nelivetomalliin. Saahan tuohon hondaankin erilaisia ahdin kittejä, mutta suomessa kun harrastaminen on kriminalisoitu, on valmiiksi ahdetun moottorin muuttaminen vähemmän riskialtista.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa