Eli kun rakas verottajamme meinaa ensi vuonna laittaa täyden kilometrikorvauksen katoksi 15000km, jonka jälkeen saa 22,5 senttiä (jos sitäkään) korvausta kilometriltä, ei ole muuta järkevää vaihtoehtoa kuin hankkia työsuhdeauto.
Työajoja kun tulee n. 35000km vuodessa niin tuolla tulevalla (ei vielä vahvistetulla) korvauksella tule saamaan edes kuluja peittoon jos laskee arvonalenemat jne.
Olen siis nyt katselemassa jo vähän etukäteen työsuhdeautoa itselleni, tarkoitus olisi tilata loppuvuodesta.
Saa siis ehdottaa, haukkua ja kehua omia ja vieraiden vehkeitä.
Tässä muutama kriteeri:
- hintahaarukan ylälaita n. 33-34k€ verotusarvon vuoksi
- nokipannu
- automaatti-ilmastointi
- xenonit tai mielellään bi-xenonit
- potkua jonkin verran
- Ipod liitäntä
- miellellään 230v pistoke
Tässä malleja mitä itse katsonu:
Seat Exeo 2.0 TDI Sport 170hv, hintaa 33100€
Seat Exeo 2.0 TDI Sport 143hv, hintaa 30500€
Seat Leon 2.0 TDI 170 FR, hintaa 30400€ (bi-xenonien kanssa)
Seat Leon 2.0 TDI 140 FR, hintaa 28500€ (bi-xenonien kanssa)
VW Jetta 2.0 TDI 140hv, 32500€ (lisävarusteina kaikki yllämainitut + avaimeton lukitus)
VW Gofl 2.0 TDI 140hv DSG, 32000€ (miinuksena tuo DSG, ainakin itselle)
SItten oon käyny kattomassa kaiken maailman Ooppeleita ja Volvoja, mutta ne on kalliita ja ainakin Ooppelissa arvo laskee kohisten. Volvolta ei saa kuin 1.6 driven tuohon haarukkaan.
Fordit on foordeja vaikka kuinka niitä kattois ja sitä paitsi jos unohtaa 1.6D Focuksen niin hinta nousee todella kovaksi kokoluokkaan ja oikeastaan kaikkeen nähden.
Passattikin vois olla kiva, mutta kalliiksi menee ja turhan iso itselle, kun kuskaan itseäni, kannettavaa ja muutamaa kansiota.
Odottelen tuota uutta Leonia ja Golffia, minkähänlaisia ovat sitten lopullisessa muodossaan. Golfissa mielettömän suurena miinuksena, että automaatti-ilmastointi on lisävaruste...
Potkua pitää autossa olla sen vuoksi, koska tällä hetkellä työautona 330d bemari ja perheen kulkineena Touran 2.0TDI 170hv. Eihän sitä varmaan osais ajaa enää 100hv autolla.
JA sitten keskutelu käyntiin. Saa paheksua, innostaa, haukkua ja ehdottaa hullujakin. Koeajokierros olisi tarkoitus aloittaa toukokuussa ja päätökset sitten syys-lokakuussa viimeistään.
Työsuhdeautoa etsimässä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Mites sitten nuo Skeidat? Mielestäni ihan hyvän näkönen koppakin tuo Ocu. Rs vähän hinnan ylärajoilla mutta 140hv sitten jo edullisempi.
http://www.metroauto.fi/Automyynti/Uude ... tdi_170_rs
http://www.metroauto.fi/Automyynti/Uude ... 0_elegance
http://www.metroauto.fi/Automyynti/Uude ... tdi_170_rs
http://www.metroauto.fi/Automyynti/Uude ... 0_elegance
VW Gofl 2.0 TDI 140hv DSG, 32000€ (miinuksena tuo DSG, ainakin itselle)
SItten oon käyny kattomassa kaiken maailman Ooppeleita ja Volvoja, mutta ne on kalliita ja ainakin Ooppelissa arvo laskee kohisten.
Miksi DSG ei kelpaa? Jos auto on työsuhdeauto niin ethän sinä niitä huoltoja maksa.
Ooppelissa arvo laskee. Varmaan totta, mutta onko kyseessä sinun rahat jotka tuon arvonalennuksen mukana menevät? ;)
Skeidat on niin järkyttävän askeettisia, kävin istumass Superbissa ja tuli ihan 3BG passatti mieleen.
Oiskahan tuo Ocu yksi vaihtoehto, pitää käydä ajamassa ja mietiskellä.
Ja mitä tulee tuohon DSG:hen, mä oon tottunut vispaamaan keppiä, eihän se varmaan paha ole.
Ja mitä rahaan tulee niin oman firman rahat on kyseessä, joten multa ne huoltokustannuksetkin on pois omalta osaltaan vaikka vähennyksiin menevätkin.
Oiskahan tuo Ocu yksi vaihtoehto, pitää käydä ajamassa ja mietiskellä.
Ja mitä tulee tuohon DSG:hen, mä oon tottunut vispaamaan keppiä, eihän se varmaan paha ole.
Ja mitä rahaan tulee niin oman firman rahat on kyseessä, joten multa ne huoltokustannuksetkin on pois omalta osaltaan vaikka vähennyksiin menevätkin.
Eikö leon sitten ole askeettinen jos kerran skoda on?
No on se ainakin paremman näköinen ja mun mielestä miellyttävämpi sisältäkin. Siinä on jotain tehty vähän eri tavalla, vaikka onkin aika muovinen. Skoda on vaan sitä samaa mitä vm. 87 Passatti, vähän päivitetymmässä ja vähemmän rämisevässä muodossa, idea ja suunnittelukaavio on tismalleen sama.
Sama tilanne kuin aloittajalla, tosin mä en vielä usko tuohon hommaan.
Suora lainaus uutisesta: "Hallitus päätti uudistuksesta torstain kehysriihessään. Yksityiskohdista sovitaan tarkemmin tämän vuoden aikana, ja muutoksen on tarkoitus tulla voimaan ensi vuoden alusta."
Mä en tiedä onko se uskon asia lainkaan. On ilmoitettu aika suoraan, että päätös on tehty ja se vain täsmentyy loppuvuoden aikana. Joka tapauksessa jotain kattoa siellä suunnitellaan. Onko se sitten 15tkm vai 20tkm ja sen jälkeen 0,20-0,225€/km niin sillä ei ole väliä jos ajaa esim. 20k€ autolla n. 35tkm työajoa vuodessa. Jos laskee kaikki huolto-, korjaus- ja muut käyttökustannukset kuten verot, vakuutukset, renkaat, arvonalenemat jne. niin ei sillä yksinkertaisesti maksa kulujakaan.
Itse laskin tuolle mun n. 9k€ arvoiselle autolle, että viime vuonna kun ajoin 35tkm työajoa niin kaikkien kulujen jälkeen jäi 1500-2000€ käteen tuosta ajomäärästä kun kaikki kustannukset otettiin huomioon. Se tarkoittaa siis n. 0,042-0,057€/km tuottoa. Ei kovin paljolta kuullosta eikä todellisuudessa tunnu kovin kannattavalta kun joutuu osan remonteista tekemään itse pitkin pihoja, että tuohon edes pääsee.
No, joka tapauksessa kovaa vääntöä tuosta käydään joka tapauksessa ja sen vuoksi nyt velä kaikki on harkinnassa. Jos päätös olisi jo tullut niin auto olisi luultavasti jo melkein tilattu.
Palaten aiheeseen, onko kenelläkään mitään sen kummempia kokemuksia näistä mainituista autoista? Esim. Exeosta, kun se tosiaan ehkä kaikkein eniten kiinnostaa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”