Moro,
Uusioskoodisti täälä kyselee että onko kokemuksia Harisen tai karalan softista 1,9 Tdi 77kW moottorissa ? Siitä näyttävät ottavan sen 100 kW ulos ja vääntöä tulis kanssa lisää.
Ostin juuri superbin tolla koneella ja hieman tuntuisi kaipaavan alas lisää vääntöä. Eli onko kenelläkään ihan konkreettisia esimerkkejä, varsinkin kulutus kiinnostaa ennen ja jälkeen.
Skoda Superb 1,9 Tdi softat uusiksi
Valvoja: ffp jäsenet
MoTest jyväskylässä tekee myös hyviä softia, voin suositella ennemmin tuota. Ja ihan varmasti samat tehot saa kuin harinen/karala. 1.9 tdi koneisiin on näköjää tarjous motest.fi sivun bannerissa.
Olen tuollaisella ajanut ja tehoero on kyllä upee vakioon verrattuna. Ja kulutus ei ainakaan isompi, isäukolla oli tuollainen superb jonkun aikaa.
Olen tuollaisella ajanut ja tehoero on kyllä upee vakioon verrattuna. Ja kulutus ei ainakaan isompi, isäukolla oli tuollainen superb jonkun aikaa.
Vakavassa harkinnassa vielä. Tällä hetkellä olen kallistumassa AJ-Tech nimisen pajan puoleen. Näistä pajoista joiden kanssa olen keskutellut niin tää oli ainut joka ei luvannut kuuta taivaalta kulutuksen suhteen. Tää Greenline on jo sen verta niukkakulutuksinen että ei sitä paljoa vähemmällä saa menemään varsinkin jos tehoa haetaan lisää. Lupasi sen että ei se kulutus siitä pitäisi silti noustakkaan. Muut on puhuneet 0,5-2 litran tiputuksesta... :)
Kyllä se kulutus hieman laskee kun perus käyttöalueelta raotelllaan VNT-siivikkoa hieman enemmän avonaisemmaksi, joka taas laskee ahtopainetta ja pakopainetta pienemmäksi jolloin moottori hengittää vapaammin. Toki useissa pajoissa tällaista ei lähetä kovin pitkään hieromaan vaan kokeillaan saada auto mahdollisimman nopeasti hieman tehokkaampana takaisin ajoon... Tosin jos vekottimessa on DPF, se vaatii kohtalaisen tarkan seossuhteen toimiakseen oikein -tällöin erot kulutuksessa on pienemmät, eikä niitä välttämättä juurikaan ole.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”