Chevrolet Fleetside/Sportside pickup

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

Chevrolet Fleetside/Sportside pickup

ViestiKirjoittaja Jarmo » 31.10.2006 9:14

Tämä on varmasti monen mielestä väärä paikka kysellä moisesta autosta mitään, mutta pitkään foorumia lukeneena (batman.jypoly ajoista asti, ja joskus tänne kirjoitelleenakin) sallittakoon. Overdrive.fi on kuitenkin paljon hiljaisempi foorumikin ja siellä tuntuu suurin osa olevan ns. pitkän linjan harrastajia.

Eli kertokaa onko tuommoisessa autossa mitään järkeä? Suurin osa kai vielä on pakettiautoja eli 80 / 100km/h maksiminopeus yms. riesat. Toinen heti mieleen tuleva asiahan on tuommoisen lotjan kohdalla se bensankulutus. Koneena kun pitää tietysti olla se pikkulohko bensakone (miksei isolohkokin), sehän tuon auton viehätysvoimaa kummasti lisää ja tietysti automaatilla.

Kaikki info/kokemukset kärrystä löytyy olisi tervetullutta. Jos joku löytää autosta yhtä hyvät faktasivut kuin tämä on Golffista http://www.doppel-wobber.de/, niin linkkiä saa laittaa.

Niin ja mitään tarvetta ei tommoselle pickupille oo, mutta suurin osa ajosta menee kaupunkialueella ja ajoa on vuodessa sen verran vähän, että uskallan tommosta harkita.

tth78
-
Viestit: 70
Liittynyt: 19.1.2004 11:15

ViestiKirjoittaja tth78 » 31.10.2006 14:27

Isällä on ollut yksi kappale 4.3 efi ja on parhaillaan 5.7 sportside 4x4. Tuo ensimmäinen tuli taloon 20 tkm ajettuna kolmen vuoden ikäisenä. Kulutus siinä pyöri 9-12 litran tietämillä kun oli kunnossa.

Autoon upposi käsittämätön määrä mammonaa erilaisina korjauskuluina varsinkin kun pienessä pitäjässä valtuutettu merkkihuolto etsi vikaa hieman kyseenalaisin metodein mm. koneeseen 1000-2500 rpm ja alettiin nykimään eri liittimia auki ja kiinni...Kun viimein isä kyllästyi tähän hoitoon Kotkan Autotuonnissa hän varasi ajan Metro-autoon helsinkiin.

Siellä lyötiin piuhat koneeseen ja sen jälkeen alettiin vaihtaa osia joita Autotuonti oli sinne asentan: tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, -pyörijä, hal-ohjausyksikkö, lambda-anturi, tyhjäkäyntimoottori, pakokaasujen takaisinkierrätysventtiili, abs-ohjausyksikkö, ja joitakin muita osia. Kaikkia en tähän hätään muista kun tämä tapahtui 94-94. Ja auto oli siis 91. Auto tuli viimein kuntoon kun sinne ajettiin tietsikkaan uusi softa, jonka jälkeen auto toimi moitteettomasti puoli vuotta kunnes se vaihdettiin pois.

Nykyisessä sportsidessa ei ole ollut mitään vikoja, ainoastaan kuluvia osia vaihdeltu: öljyt, filtterit, laturi, startti. Nelivedon ansiosta on uskomattoman etevä ajaa tällaisella kelillä ja voimaa piisaa. Ainoa miinus tuleekin tuosta nelivedon aiheuttamasta "traktorimaisuudesta". 2-veto oli hyvin henkilöautomainen ajaa mut tuo kyl muistuttaa enemmän työkonetta kuin autoa. Niin ja kesän polttoainekulutus sekalaisessa 15 litraa ja talvella 20-25 litraa eli soppaa menee. Maantiellä pääsi kerran jopa 12 litraan...

Itsellä on kokemuksia kolmesta chevroleesta(ja isällä viidestä) ja neuvoisin välttämään kutoskoneita ja pysymään kaseissa. Kutosissa on ollut kohtalaisesti enemmän sähkövikoja kuin kaseissa. Minkä polttoainekuluissa säästät sen korjauskuluissa menetät!

p.s. Minulle selvisi tuolloin miksi amerikanautot ovat "harrastus"

Jv^
-
Viestit: 83
Liittynyt: 1.9.2008 14:12

ViestiKirjoittaja Jv^ » 1.4.2012 17:15

Oisko alan harrastajia paikalla? milläs keinolla tota lähtis keventää? muovietupuskurit? miten noi sisälokarit lähtee irti? kuullut että ne painaa sairaasti?

ja paljo tollaset ilmastointi hässäkät kokonaisuudessaan painaa ja onko niiden poisto vaikeeta.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 1.4.2012 18:42

Vanhuksilla myös joskus oli tuollainen 4,3 V6 Efi Sportside. - Ihan mainiosti pelasi, ja ihan mukavana autona tuo itsellekin aikanaan jäi. Ei mikään nautintoväline pitkille maantiematkoille, mutta nurkissa mukava ja hauska kapine.

Saattaisinpa itsekin ajella tuollaisella, mikäli en olisi ydinkeskustan asukki. (Lötkökin tuntuu parkkihalleissa isolta autolta)

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 1.4.2012 21:11

Oisko alan harrastajia paikalla? milläs keinolla tota lähtis keventää? muovietupuskurit? miten noi sisälokarit lähtee irti? kuullut että ne painaa sairaasti?

ja paljo tollaset ilmastointi hässäkät kokonaisuudessaan painaa ja onko niiden poisto vaikeeta.


Tä? Meinaatkos niinkun oikeesti että tommosen kulutus paljonkin laskis jos sais 50 tai vaikka 100kg pois?

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 2.4.2012 2:19

Epäilisin että saattaa olla mielessä 80 lätkän poisto. Eli alta 1800kg paino hakusessa.

Vararengas pois, puskurit kevyempiin ja ilmeisesti punnitukseen ei saa mennä ihan tyhjällä tankilla, niin kun nappaat tankin anturin irti niin näyttää täyttä tankkia. ;)

Mitenköhän on kelpaakohan takalaidan tilalle verkko leimalle? Sekin kun jonkinverran painaa.

Jv^
-
Viestit: 83
Liittynyt: 1.9.2008 14:12

ViestiKirjoittaja Jv^ » 2.4.2012 19:22

takana mulla on muovipuskuri, eteen haluisin se painaa nii saatanasti se rautanen sielä, vararengasta ei oo. Kyllä jos siitä 100-150kg sais pois nii se tuntuu jo auton käytöksessä paljon! Mistäs noita takaverkkoi sais? tai muovipuskureita eteen. Mieluummin suomesta tai käytettynä.

Jv^
-
Viestit: 83
Liittynyt: 1.9.2008 14:12

ViestiKirjoittaja Jv^ » 8.4.2012 12:15

Mistäs johtuu että tyhjäynki jää korkeeks ainku kylmän auton käynistää joskus mua vähä lämpimän? kierrokset siina 1100rpm ku normaalisit välillä tippuvat siihen 700rpm? ku likkuu liikaa eteen päinki noilla kierroksilla? joo koneena toi 350cid tbi


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa