suunnitteilla ostaa vw passat 1.9TDI 110hv vm 1997 automaatt

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

suunnitteilla ostaa vw passat 1.9TDI 110hv vm 1997 automaatt

ViestiKirjoittaja Timbee » 14.3.2012 22:58

Mitä ottaa huomioon otsikon mukaista 1.9tdi automaatti passattia ostaessa?

Tarkotus olis tommonen ostaa, jos hyvä vaan on

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 15.3.2012 10:31

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... automaatti

Onko laatikko huollettu/rempattu, mitä ajettu?
Varaa rahaa laatikon korjaukseen/vaihtoon jos on paljon ajettu/huoltamatta, n.2-3000€.

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 16.3.2012 21:52

Kävin kattomassa ja koeajulle lähössä niin ilmeni ongelma..
Kun vaihteen laittaa D tai R:lle niin tuntuu että kokoajan veto päällä ja siis sammuu...
Eli en siis käynyt koeajulla...

Missä lie vika?
Kannattaako korjattuna harkita?

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 16.3.2012 23:13

No jos myyjä ei tommosta oo sulle kertonu ennakkoon. Niin jättäisin sen rysän siihen paikkaan....

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 17.3.2012 3:53

En siis ostanut tätä, mutta koeajolle en päässyt...
Mutta vähän mietin, jos se sen saa kuntoon niin kannattaako ostaa sitten ees...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.3.2012 4:47

Tuollaiselta myyjältä, joka ei kerro noin olennaista vikaa, ei kannata ostaa mitään.

Breakbeat
-
Viestit: 66
Liittynyt: 9.11.2009 21:17

ViestiKirjoittaja Breakbeat » 17.3.2012 8:45

Olisko tää se nettiauton perinteinen: Auto on erittäin hyväkuntoinen, mutta....

@rska
-
Viestit: 27
Liittynyt: 17.4.2010 16:51

ViestiKirjoittaja @rska » 17.3.2012 13:33

älä osta jos oiristelee laatikko yhtään.Helvetin kallis korjauttaa...

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 17.3.2012 14:09

myyjän mukaan se on aikaisemmin päivällä ajettu siihen hallista ja sitä ennen on akku käynyt tyhjänä...

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 17.3.2012 14:27

Mitä hintaa pyytää, ja miten korjaa (takuu laatikko uusi vai lottolaatikko/toivotaan parasta).

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 17.3.2012 14:38

hintaa ei ois ku 1500e ja samaan hintaan sen korjattuna sais, kuulemma asentaja saa maanantaina kattoo sen

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 17.3.2012 15:04

http://www.nettiauto.com/volkswagen/pas ... 4&vsv=1&PN[0]=car_info&PL[0]=volkswagen/passat/4602039

Jos vw automaatti miehen saat mukaan testaamaan tai pyydät koeajoon sen viikoksi, antaa jotain uskoa kauppaan.

kampiveivi
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.12.2010 15:14

ViestiKirjoittaja kampiveivi » 17.3.2012 16:41

Alottajaa kiinnostaa varmaan muukin kuin laatikko asia?
Omaa kokemusta voin kertoa vain afn moottorin osalta mikäli ostettava auto semmoisella varustettu.
Ajokilometrimäärästä riippuen kannattaa olla tarkkana onko kannelle tehty mitään? Semmoinen fiilis on omien kokemusten perusteella että 300 000 km välein olis syytä kansi rempata.
Onko egr tulpattu? Itse koen sen pelkästään positiiviseksi asiaksi.
Onko viritetty tai ollut viritetty? Noh, tästä voi kans olla montaa mieltä...
Tukivarret ja nivelet kannattaa tarkistaa, joissakin tarvike nivelissä pallonivelen suojakumit haurastuu ja hajoavat.
Helmamuovien alta saattaa löytyä yllätyksiä. Varsinkin takapyörien etupuolelta. Muuten ei näyttäs olevan kovin ahnas ruostumaan.

Bart Simson
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.7.2011 20:43

ViestiKirjoittaja Bart Simson » 17.3.2012 21:05

Tottakai siinä on silloin vetopäällä kun kytket vaihteen päälle laitat sitte R tai D tai123 se kytkeytyy vaihteelle ja jos et paina jarrua vaihde päällä auto lähtee liikkeelle,saiko vaidekeppiä liikutettua ees/taakse ilman ettei paina jarrua,P asennossa auton pitää pysyä pakoillaan, N asennossa auton pitäisi rullata vapaasti eteen ja taakse,käsijarru näistä automaateista yleensä jumittuu tai ei toimi/pidä,johtuu siitä kun on vaihde P asennossa laatikko on lukittu,joten ei tule kässäriä käytettyä.

kampiveivi
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.12.2010 15:14

ViestiKirjoittaja kampiveivi » 17.3.2012 23:08

Bart Simson on oikeassa tuon automaatin käyttäytymisen kanssa. Mutta hänellä jäi ehkä huomaamatta että Timbee sanoi auton sammuvan. Eli jos jarrulla pitää autoa paikalla vaihdekytkettynä ja auto sammuu, ei se ainakaan minun käsittääkseni ole ihan normaalia.

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 17.3.2012 23:34

Ei sillä voinut ees ajaa kun juurikin näin elikkä ihan sama onko D vai R vai pakkovaihteet niin jarrulla pitäessä rynkyttää ja sammuu...

Eli tuntuu siltä että joko laatikkoa ohjaa aivot väärin tai sitte joku mekaaninen vika
Lisätään vielä että itsellä käyttiksenä tällä hetkellä MB 230TE automaatti bensa, että tiedän kyllä automaatin toimintaperiaatteen

Bart Simson
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.7.2011 20:43

ViestiKirjoittaja Bart Simson » 18.3.2012 10:22

Kyllä se viittaa johonkin vakavampaan vikaan,varmaan sellainen vika ettei ilman laatikon irroittamista korjata,voihan sieltä vikakoodit tarkistaa niin sieltä kautta saattaa jotain selvitä.Ite suhtautuisin kyllä aika varauksella tähän tarjokkaaseen,

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 18.3.2012 10:27

"Lisätään vielä että itsellä käyttiksenä tällä hetkellä MB 230TE automaatti bensa, "

Dieselinä tuollaisen tai vastaavan löydät, jotkut automaatit ovat hyviä toiset sitten ei ;)

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 20.3.2012 0:20

Joku relevika siellä on, laatikon kylestä jonnii liittimen ottaa irti niin D:llä pelaa vain 3 vaihe ja kierroksia ei anna kauheesti ottaa, että joku vikatila vissiin menee sillon päälle?

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 22.3.2012 17:19

onko mitään ideoita, että mikä rele se ohjaa laatikkoa? tai joku sähköosa sieltä kuitenkin on kappaleina...

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 22.3.2012 18:11

Vaihteistolla on oma ecu mikä sitä ohjaa, sijaitsee repsikan jalkojen alla. Vaihteistossa on yhteensä 7 (muistaakseni) solenoidia ja muutamia nopeusantureita., siinä kaikki lootan sisäiset sähköiset osat.

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 22.3.2012 18:16

laatikon aivot pelaa...
harkinnassa nyt että ostas sen pois ja laittas vaikka manuaaliksi...
Millanen homma se on ja mitä osia tarvii ostoo?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 22.3.2012 19:22

Tuolla juttua manuaaliksi vaihtamisesta http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=161364
Osiin saa sen toiminta tonnin menemään vähintään rahaa eli jos auton hankintahinta ei ole todella alhainen ja muutenkin hyvä yksilö niin ei tuossa hommassa mitään järkeä ole :)

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 22.3.2012 20:05

tarjoan automaattilaatikosta sekä aivoista kaksi euroa+oluet.Nyt kyllä hanhi emo erehtyi laatikon sisäisistä sähköisistä osista ;)
Millä Timbe sanoo että aivot on ok?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 22.3.2012 20:20

rane mitäs muuta sähköistä siellä olikaan? :D

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 22.3.2012 20:24

Lämpöanturi! hyi mua nipottaja ;)Nopeusanturit on ulkopuolisia.
no joo epäaiheellista oli.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 22.3.2012 20:27

Ainii ja onhan siellä se kepin asentotunnistinkin perkeles.... Eiku sehän on kanssa sitte vähän niinku ulkopuolinen :)

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 22.3.2012 20:50

joopa joo nää on näitä.kaikki me ollaan ulkona.Niin se vaimokin sanoi: "ulkopuolinen" ja otti eron.Tosi on.

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 22.3.2012 22:18

tuo yksi vaihelaatikkojen korjaaja sano joka noista tietää, että kerta laatikon kylestä ne höpselit irti niin kuitenkin D:llä pellaa 3 vaihe ja vikatilassa niin aivot on pakko olla OK...
Mutta höpselit paikoillaan ei pelloo, vaikuttas siltä solenoidivialta...

Mutta mutta, joku tuo automaatti->manuaali swapin tehnyt SUOMALAINEN vois antaa listaa, että mitä tarvii ostoo muutakin kun laatikko, polkimet, vaihevivusto, vetarit jne jne ja tarviiko sähköhommia kui paljo tehä...

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 22.3.2012 23:10

Kolmonen muistaakseni toimii vaikka ilman aivoja. Niin sanottu hätävaihde mikä on päällä kun millekkään solenoidille ei mene virtaa tai ohjausta yhtikäs minneen eli siitä ei voi päätellä yhtikäs mitään ecun kunnosta.

Tuolla toisessa topicissa kirjoittamani lista on lähes täydellinen mitä tarvitsee ostaa vaihtoa varten.
Sähkötyöt on itselläni vielä kesken kun iski talvi päälle mutta ei tartte tehä muuta kuin kytkeä pakkianturiin piuhat että peruutusvalot toimii ja yhdistellä pari piuhaa että startti saa virtaa kun kääntää virrat päälle. Jos haluaa vielä vakkarin toimivan ja "hienouksia" että voi startata vain kytkin pohjassa niin sitten joutuu itse askartelemaan muutamia piuhoja lisää.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 23.3.2012 6:52

Jos töpseli on irti niin silloinhan se toimii ilman tcu:ta. Milläs se laatikon korjaaja sitten toteaa että aivot on ok? Ei millään. Niinkuin Hanhi sanoi : " laatikko toimii kolmosella ilman aivoja".

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 23.3.2012 8:20

Mie lainaan hivenen tätä topitzaa...

Rane!

Mulla alkanut satunnaisesti aamutartissa oireilla, ettei mittaristoon syty
P vaikka keppi on P-asennossa. Samaten ei sytytä 1-ykkösvaihdetta. Muut OK.
Tarttaus pitää siis tehdä N-asennossa, muuten ei käyntilupaa.
Mekaanisesti toimii. Samaten hetken lämmittyään toimii.

Onko vaijerin säätö pielessä, vai katkaisija kulunut/kaputt??

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 23.3.2012 10:19

mittaa monitoimikatkaisin laatikon kyljestä ja tarkista liitin.Toimiiko kepistä pakko-ohjattuna vaihteet?

Bart Simson
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.7.2011 20:43

ViestiKirjoittaja Bart Simson » 23.3.2012 10:32

Oliko siitä laatikosta luettu ne vika koodit? sillon ku ite hankin tän rimpulan niin ei tohtinut tuo laatikko oikein toimia niin sieltä löyty niin paljon vikakoodeja että laatikko oli ns vara ohjelmalla poistettiin vika koodit ja tarkistettinn et kaikki ok,tämäm homman jälkeen loota rupes pelittään.

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 23.3.2012 11:38

ainakaan bochin testerillä ei päässy sinne laatikkoon käsiksi minun ymmärtääkseni tai sitten on ollut amatimies asialla :D

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 23.3.2012 17:04

Bartti, mistä laitteesta oli kyse kun oli vara ohjelmalla?ja mitä vikakoodeja.

Bart Simson
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.7.2011 20:43

ViestiKirjoittaja Bart Simson » 23.3.2012 17:38

Kyseessä oli VW Passat 1,9TDI automaatti AHU koneella laatikon tyyppi 01N EPU koodeja en muista on aikaa jo reilu viisi vuotta kun tän ostin

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 25.3.2012 0:29

Raudassa ei pitäs siis nyt vikaa olla, että onko tässä siilinjärven lähistössä joku kellä ois asianmukaset vikakoodien luku laitteet?

Jos siittä koittas vikakoodit lukee? Ainakin tuo laatikkoseppä epäili sieltä jonkun solenoidin olevan rikki, mutta automyyjä puhu jostain releestä...

Laatikon kylestä liitin irti niin D:llä ollessa pelaa vain 3.vaihe ja ei ota kierroksia tiettyä RPM:ää ylemmäs - vikatila?

Ja liitin paikoillaan kun laittaa R, D tai pakkovaihteet niin jarrulla paikoillaan pitäessä koittaa koko ajan liikkelle ja lopulta sammuu kun ei pääsekään liikkeelle...

riq
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.3.2012 7:49

siilinjärvellä ollaan..

ViestiKirjoittaja riq » 25.3.2012 13:01

Ja kaverilla olis lukulaite ja mulla nykivä automaatti passat...saisko näistä meidän autoista tehtyä yhden kulkevan:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa