suunnitteilla ostaa vw passat 1.9TDI 110hv vm 1997 automaatt
Valvoja: ffp jäsenet
suunnitteilla ostaa vw passat 1.9TDI 110hv vm 1997 automaatt
Mitä ottaa huomioon otsikon mukaista 1.9tdi automaatti passattia ostaessa?
Tarkotus olis tommonen ostaa, jos hyvä vaan on
Tarkotus olis tommonen ostaa, jos hyvä vaan on
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... automaatti
Onko laatikko huollettu/rempattu, mitä ajettu?
Varaa rahaa laatikon korjaukseen/vaihtoon jos on paljon ajettu/huoltamatta, n.2-3000€.
Onko laatikko huollettu/rempattu, mitä ajettu?
Varaa rahaa laatikon korjaukseen/vaihtoon jos on paljon ajettu/huoltamatta, n.2-3000€.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/pas ... 4&vsv=1&PN[0]=car_info&PL[0]=volkswagen/passat/4602039
Jos vw automaatti miehen saat mukaan testaamaan tai pyydät koeajoon sen viikoksi, antaa jotain uskoa kauppaan.
Jos vw automaatti miehen saat mukaan testaamaan tai pyydät koeajoon sen viikoksi, antaa jotain uskoa kauppaan.
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Alottajaa kiinnostaa varmaan muukin kuin laatikko asia?
Omaa kokemusta voin kertoa vain afn moottorin osalta mikäli ostettava auto semmoisella varustettu.
Ajokilometrimäärästä riippuen kannattaa olla tarkkana onko kannelle tehty mitään? Semmoinen fiilis on omien kokemusten perusteella että 300 000 km välein olis syytä kansi rempata.
Onko egr tulpattu? Itse koen sen pelkästään positiiviseksi asiaksi.
Onko viritetty tai ollut viritetty? Noh, tästä voi kans olla montaa mieltä...
Tukivarret ja nivelet kannattaa tarkistaa, joissakin tarvike nivelissä pallonivelen suojakumit haurastuu ja hajoavat.
Helmamuovien alta saattaa löytyä yllätyksiä. Varsinkin takapyörien etupuolelta. Muuten ei näyttäs olevan kovin ahnas ruostumaan.
Omaa kokemusta voin kertoa vain afn moottorin osalta mikäli ostettava auto semmoisella varustettu.
Ajokilometrimäärästä riippuen kannattaa olla tarkkana onko kannelle tehty mitään? Semmoinen fiilis on omien kokemusten perusteella että 300 000 km välein olis syytä kansi rempata.
Onko egr tulpattu? Itse koen sen pelkästään positiiviseksi asiaksi.
Onko viritetty tai ollut viritetty? Noh, tästä voi kans olla montaa mieltä...
Tukivarret ja nivelet kannattaa tarkistaa, joissakin tarvike nivelissä pallonivelen suojakumit haurastuu ja hajoavat.
Helmamuovien alta saattaa löytyä yllätyksiä. Varsinkin takapyörien etupuolelta. Muuten ei näyttäs olevan kovin ahnas ruostumaan.
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Tottakai siinä on silloin vetopäällä kun kytket vaihteen päälle laitat sitte R tai D tai123 se kytkeytyy vaihteelle ja jos et paina jarrua vaihde päällä auto lähtee liikkeelle,saiko vaidekeppiä liikutettua ees/taakse ilman ettei paina jarrua,P asennossa auton pitää pysyä pakoillaan, N asennossa auton pitäisi rullata vapaasti eteen ja taakse,käsijarru näistä automaateista yleensä jumittuu tai ei toimi/pidä,johtuu siitä kun on vaihde P asennossa laatikko on lukittu,joten ei tule kässäriä käytettyä.
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Ei sillä voinut ees ajaa kun juurikin näin elikkä ihan sama onko D vai R vai pakkovaihteet niin jarrulla pitäessä rynkyttää ja sammuu...
Eli tuntuu siltä että joko laatikkoa ohjaa aivot väärin tai sitte joku mekaaninen vika
Lisätään vielä että itsellä käyttiksenä tällä hetkellä MB 230TE automaatti bensa, että tiedän kyllä automaatin toimintaperiaatteen
Eli tuntuu siltä että joko laatikkoa ohjaa aivot väärin tai sitte joku mekaaninen vika
Lisätään vielä että itsellä käyttiksenä tällä hetkellä MB 230TE automaatti bensa, että tiedän kyllä automaatin toimintaperiaatteen
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Tuolla juttua manuaaliksi vaihtamisesta http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=161364
Osiin saa sen toiminta tonnin menemään vähintään rahaa eli jos auton hankintahinta ei ole todella alhainen ja muutenkin hyvä yksilö niin ei tuossa hommassa mitään järkeä ole :)
Osiin saa sen toiminta tonnin menemään vähintään rahaa eli jos auton hankintahinta ei ole todella alhainen ja muutenkin hyvä yksilö niin ei tuossa hommassa mitään järkeä ole :)
tuo yksi vaihelaatikkojen korjaaja sano joka noista tietää, että kerta laatikon kylestä ne höpselit irti niin kuitenkin D:llä pellaa 3 vaihe ja vikatilassa niin aivot on pakko olla OK...
Mutta höpselit paikoillaan ei pelloo, vaikuttas siltä solenoidivialta...
Mutta mutta, joku tuo automaatti->manuaali swapin tehnyt SUOMALAINEN vois antaa listaa, että mitä tarvii ostoo muutakin kun laatikko, polkimet, vaihevivusto, vetarit jne jne ja tarviiko sähköhommia kui paljo tehä...
Mutta höpselit paikoillaan ei pelloo, vaikuttas siltä solenoidivialta...
Mutta mutta, joku tuo automaatti->manuaali swapin tehnyt SUOMALAINEN vois antaa listaa, että mitä tarvii ostoo muutakin kun laatikko, polkimet, vaihevivusto, vetarit jne jne ja tarviiko sähköhommia kui paljo tehä...
Kolmonen muistaakseni toimii vaikka ilman aivoja. Niin sanottu hätävaihde mikä on päällä kun millekkään solenoidille ei mene virtaa tai ohjausta yhtikäs minneen eli siitä ei voi päätellä yhtikäs mitään ecun kunnosta.
Tuolla toisessa topicissa kirjoittamani lista on lähes täydellinen mitä tarvitsee ostaa vaihtoa varten.
Sähkötyöt on itselläni vielä kesken kun iski talvi päälle mutta ei tartte tehä muuta kuin kytkeä pakkianturiin piuhat että peruutusvalot toimii ja yhdistellä pari piuhaa että startti saa virtaa kun kääntää virrat päälle. Jos haluaa vielä vakkarin toimivan ja "hienouksia" että voi startata vain kytkin pohjassa niin sitten joutuu itse askartelemaan muutamia piuhoja lisää.
Tuolla toisessa topicissa kirjoittamani lista on lähes täydellinen mitä tarvitsee ostaa vaihtoa varten.
Sähkötyöt on itselläni vielä kesken kun iski talvi päälle mutta ei tartte tehä muuta kuin kytkeä pakkianturiin piuhat että peruutusvalot toimii ja yhdistellä pari piuhaa että startti saa virtaa kun kääntää virrat päälle. Jos haluaa vielä vakkarin toimivan ja "hienouksia" että voi startata vain kytkin pohjassa niin sitten joutuu itse askartelemaan muutamia piuhoja lisää.
Mie lainaan hivenen tätä topitzaa...
Rane!
Mulla alkanut satunnaisesti aamutartissa oireilla, ettei mittaristoon syty
P vaikka keppi on P-asennossa. Samaten ei sytytä 1-ykkösvaihdetta. Muut OK.
Tarttaus pitää siis tehdä N-asennossa, muuten ei käyntilupaa.
Mekaanisesti toimii. Samaten hetken lämmittyään toimii.
Onko vaijerin säätö pielessä, vai katkaisija kulunut/kaputt??
Rane!
Mulla alkanut satunnaisesti aamutartissa oireilla, ettei mittaristoon syty
P vaikka keppi on P-asennossa. Samaten ei sytytä 1-ykkösvaihdetta. Muut OK.
Tarttaus pitää siis tehdä N-asennossa, muuten ei käyntilupaa.
Mekaanisesti toimii. Samaten hetken lämmittyään toimii.
Onko vaijerin säätö pielessä, vai katkaisija kulunut/kaputt??
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Oliko siitä laatikosta luettu ne vika koodit? sillon ku ite hankin tän rimpulan niin ei tohtinut tuo laatikko oikein toimia niin sieltä löyty niin paljon vikakoodeja että laatikko oli ns vara ohjelmalla poistettiin vika koodit ja tarkistettinn et kaikki ok,tämäm homman jälkeen loota rupes pelittään.
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Raudassa ei pitäs siis nyt vikaa olla, että onko tässä siilinjärven lähistössä joku kellä ois asianmukaset vikakoodien luku laitteet?
Jos siittä koittas vikakoodit lukee? Ainakin tuo laatikkoseppä epäili sieltä jonkun solenoidin olevan rikki, mutta automyyjä puhu jostain releestä...
Laatikon kylestä liitin irti niin D:llä ollessa pelaa vain 3.vaihe ja ei ota kierroksia tiettyä RPM:ää ylemmäs - vikatila?
Ja liitin paikoillaan kun laittaa R, D tai pakkovaihteet niin jarrulla paikoillaan pitäessä koittaa koko ajan liikkelle ja lopulta sammuu kun ei pääsekään liikkeelle...
Jos siittä koittas vikakoodit lukee? Ainakin tuo laatikkoseppä epäili sieltä jonkun solenoidin olevan rikki, mutta automyyjä puhu jostain releestä...
Laatikon kylestä liitin irti niin D:llä ollessa pelaa vain 3.vaihe ja ei ota kierroksia tiettyä RPM:ää ylemmäs - vikatila?
Ja liitin paikoillaan kun laittaa R, D tai pakkovaihteet niin jarrulla paikoillaan pitäessä koittaa koko ajan liikkelle ja lopulta sammuu kun ei pääsekään liikkeelle...
siilinjärvellä ollaan..
Ja kaverilla olis lukulaite ja mulla nykivä automaatti passat...saisko näistä meidän autoista tehtyä yhden kulkevan:)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa