Saksalaiset tuttavat autonostoon?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

HelaKammo
-

Saksalaiset tuttavat autonostoon?

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 22.3.2012 17:21

Itsellä olisi mahdollisuus toimittaa auton tuonti siten, että saksalais-suomalainen tuttavapariskunta ostaisi sen ensin omaksi, ja ajelisi sen sitten omaan tahtiinsa suomeen. Miten tuo saksalainen kilpi ja vakuutusbyrokratia suhtautuu siihen, saati suomalainen? Ostaisin siis auton vasta Suomeen tuotuna, ja vastapäässä olevat eivät moisesta tiedä sen enempää kuin minäkään.

Menisikö se niin, että auto pitää rekisteröidä jo heidän maasta lähtiessä eri kilville (siirtokilvet) ja minun nimiin, ja ajaa tilapäisillä kilvillä suoraan lähimpään tulliin, josta taas minä sen kauppakirjan kanssa haen, sekä menen rekisteröimään? Ja riittääkö vaikkapa faksattu passiote tällaiseen.

Tulee myös kyseeseen se, että hakisimme auton itse, mutta he ostaisivat sen ensin, tai ainakin kävisivät katsomassa, mahdollisesti varaamassa. Paras olisi asetelma, että ostaisivat sen ja minä ostaisin sen täällä pois, koska heillä olisi varmasti autolle käyttöä suomessa ollessaan.

Vaikeahkolta vaikuttaa, kun noita ohjeita selailee. Kotimaassa tullaus ja katsastus ei ole mikään iso juttu, kun vaan auto on omissa nimissä ja paperit kourassa.

Pekka
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Pekka » 22.3.2012 17:28

Jos he ostavat sen omiin nimiinsä ja rekisterlöivät sen saksassa itselleen, ni ei mitään ongelmia. Saavat ajella sillä myös suomessa saksan kilvillä, sinä et. Eli kun ostat sen itelles haet suomalaiset siirtoluvat, kunnes saat siihen suomen kilvet.

-VariAntti-
-

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 22.3.2012 18:41

Saksasta saa 5 päivän ja 15 päivän "vientikilpiä" eli näitä punaisia kilpiä. Byrokratia jotenkin tiukentunut siten että 15pv kilvet hankalempi saada ja maksaa melko paljo vrt niihin lyhytaikaisiin kilpiin. Ainakin kun Crafter haettiin oli siirtokilvissä hinnanero pitkästi yli satasen että jos mahd. niin ostavat/ostat ja tuovat tai tuot 5pv sisään Suomeen ja käyt tullissa pyörähtämässä että saat Suomen tarrakilvet. Ei tule turhia kuluja...

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.3.2012 18:51

Jos ei ole tietoa kuinka nopeasti tulevat Suomeen niin helpoinhan on heidän rekisteröidä omiin nimiinsä ja kun tulevat Suomeen niin teette paperit sinun nimille.

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”