Mistä kannattaa ongelmaa lähteä purkamaan?
Todettu vika:
-Ahtopaineen säätöero satunnainen-> N75 Venttiili viallinen?
-Imusarjaläpän vaihtoventtiili katkos/oikosulku maadoitukseen satunnainen -> N239 Venttiili viallinen?
- Ilmamassanmittari-G70 katkos/maadoitukseen satunnainen -> Mittari viallien?
vw bora tdi todetut viat. (Turbo ei toimi)
Valvoja: ffp jäsenet
Jos ensimmäiseksi laittaisit tänne autosi moottorikoodin (löytyy huoltovihkosta), niin saatais vähän enempi tietoa. Jos mahdollista, niin noi todetut viat vois laittaa englanniksi, niin helpottaa oikeiden termien löytymistä.
Ilmamassamittari kannattaa aina ensimmäiseksi puhdistaa ja nollata vikakoodit sen jälkeen josko lähtis pelittään vielä. Tosin se on aina tekohengitystä ja yleensä kannattaa suosiolla hakea uus volkkarilta, jos haluaa mennä helpointa tietä.
Ahtopaineen säätöero satunnainen = ahdot heittelee. Jos sulla on muuttavasiipinen ahdin siinä koneessa, niin säätömekanismi voi olla jumissa tai N75-venttiili entinen. Todennäkösesti kun kitisee ylipäätänsä tosta, niin yleensä N75 menee sillon vaihtoon. N75-venttiilin toiminnan ja ahtimen mekanismin toiminnan voit testata vcds-ohjelmalla ettei tule turhaan vaihdeltua.
Imusarjaläppä jäi vähän avonaiseksi ton nimikkeen takia? Jos oire menee N239 venttiilin luo, niin kyseessä on nimenomaan EGR-venttiiliin liittyvä läppämoottori/runko. Tästä mulla ei ole tietoa, joten viisaammat valaiskoon.
Ja yleisesti onko kaikki alipaineletkut tarkastettu ehjiksi ja liittimet varmasti paikoillaan ja ehjiä ettei ole päässyt kosteutta väliin vahingossakaan? Näillä alkuun :)
Ilmamassamittari kannattaa aina ensimmäiseksi puhdistaa ja nollata vikakoodit sen jälkeen josko lähtis pelittään vielä. Tosin se on aina tekohengitystä ja yleensä kannattaa suosiolla hakea uus volkkarilta, jos haluaa mennä helpointa tietä.
Ahtopaineen säätöero satunnainen = ahdot heittelee. Jos sulla on muuttavasiipinen ahdin siinä koneessa, niin säätömekanismi voi olla jumissa tai N75-venttiili entinen. Todennäkösesti kun kitisee ylipäätänsä tosta, niin yleensä N75 menee sillon vaihtoon. N75-venttiilin toiminnan ja ahtimen mekanismin toiminnan voit testata vcds-ohjelmalla ettei tule turhaan vaihdeltua.
Imusarjaläppä jäi vähän avonaiseksi ton nimikkeen takia? Jos oire menee N239 venttiilin luo, niin kyseessä on nimenomaan EGR-venttiiliin liittyvä läppämoottori/runko. Tästä mulla ei ole tietoa, joten viisaammat valaiskoon.
Ja yleisesti onko kaikki alipaineletkut tarkastettu ehjiksi ja liittimet varmasti paikoillaan ja ehjiä ettei ole päässyt kosteutta väliin vahingossakaan? Näillä alkuun :)
toi vaihtoventtiilivika on hankautunut johtosarja ilmanottoputken päällä (mikä menee ilmanputsarilta turbolle). johto menee egr venttiilin alla olevaan solenoidiin mikä ohjaa sammutinläppää. läppä sulkeutuu kun auton sammuttaa.... n75 kannattaa vaihtaa ehdottomasti, kun halpakin on. vikakoodista päätellen alh/asv perheen kone tai alkupään pumppari.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa