Tüv laput hukassa. Olisko auttajaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Tüv laput hukassa. Olisko auttajaa?
Elikkäs itellä Racelandin coiloverit borassa ja tüvilappuja ei missään, jos jollakulla olis g4/bora tüvit toho racelandii nii voisko skannata ja lähettää mulle vaikka s.postii [email protected]
ps. Valmistajalle lähetetty maili aiheesta eikä ole kuulunut 4 pv:n sisää vastausta.
ps. Valmistajalle lähetetty maili aiheesta eikä ole kuulunut 4 pv:n sisää vastausta.
Harmi että kiirehdin taas kerran. Tilasin jälleenmyyjältä laput ja maksoin 30€ mokomista ja nyt sähköpostiin paukahti oikein sopivat laput KIITOS veskun. Yritin toisen merkin lapuilla jo mutta virkaintoinen inssi oli sitä mieltä että papereissa ja jousissa on eri numerot. :D
Kiitoksia avusta vielä kerran... yritän vielä peruuttaa maksun.
Kiitoksia avusta vielä kerran... yritän vielä peruuttaa maksun.
Löytyskö keltään TUV-lappua tuosta TA-technixin sarjasta corradoon? Jos löytyy niin [email protected] vois laittaa tulemaan ja oisin taas hyvin hyvin kiitollinen:) Joku tuossa sano että voi ladata tuolta kotisivulta mutta en ainakaan löytäny sieltä semmosta...Ja päivän yrittäny kiilluutella tuonne ta-technix.fi numeroon niin siellä ei vastata...
Ei kellään olis Passat 3B:n raceland säädettävään alustaan TüVia? En muista edes nähneeni lappua kun alusta tuli ja nyt ajattelin muutoskatsasta... Pistin jo joku aika sitten racelandille sähköpostia, mutta eipä sieltä mitään ole kuulunut.
EDIT: Eipä kauaa mennyt, kun sähköpostiin tulikin racelandilta vastaus minkä liitteenä oli tüvilappuset. Pakko antaa krediitit niille kun edes vastasivat ja oikealla lapulla. Aikaa meni 3 päivää.
EDIT: Eipä kauaa mennyt, kun sähköpostiin tulikin racelandilta vastaus minkä liitteenä oli tüvilappuset. Pakko antaa krediitit niille kun edes vastasivat ja oikealla lapulla. Aikaa meni 3 päivää.
elikkäs mulla meni tuo homma nyt sillain ku tänään menin ja toimitin katsastusmiehelle lapun jossa näkyy että säätövaraa on 20-70mm, sitte se mittas karesta napaan ja otteeseen tuli teksti jossa luki että autoon asennettu säädettävä alustasarja, edessä navasta kaareen 270-340mm ja takana sitten omat lukemat ja tosiaan en nyt tarkkaan enää muista nuita lukemia mutta pääasia kuitenkin että nyt saan laillisesti säädellä eikä kellään pitäs olla sanottavaa:)
jos oikein ymmärsin ni se aiko laittaa siihen tekstiin että autoon asennettu alustasarja jossa säätövara navasta kaareen on esim. 280mm-350mm:) tämmönen lappuhan ois parempi
Kaverilla oli aikoinaan otteessa vain "säädettävä alustasarja".
Siinä sai jokusen kerran poliisien kanssa ihmetellä mutta läpi se meni aina =)
Itse kaipaisin samaa kuin ketjun aloittaja, eli G4 raceland sarjan tüv lappuja. Olisiko kellään lähettää näitä tai linkata tänne?
[email protected]
[email protected]
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 17.8.2011 18:11
mites nuo uudet etu- ja sivutörmäys vaatimukset ku luin tuota niin siellä oli maininta:
"kynnyskotelon yläpinnan korkeus maasta on enemmän kuin 305 mm sekä ennen että jälkeen madalluksen tai vähemmän kuin 295 mm sekä ennen että jälkeen madalluksen. Jos kynnyskotelon yläosassa on vaakasuuntaisia osia eri tasoissa, on näiden kaikkien täytettävä toinen ehdoista."
Eli alkaako tulemaan ongelmia katsastuksessa vai millä todistuksella nuo voi todistaa jos ei pysy noissa lukemissa?
"kynnyskotelon yläpinnan korkeus maasta on enemmän kuin 305 mm sekä ennen että jälkeen madalluksen tai vähemmän kuin 295 mm sekä ennen että jälkeen madalluksen. Jos kynnyskotelon yläosassa on vaakasuuntaisia osia eri tasoissa, on näiden kaikkien täytettävä toinen ehdoista."
Eli alkaako tulemaan ongelmia katsastuksessa vai millä todistuksella nuo voi todistaa jos ei pysy noissa lukemissa?
Ottakaa tuolta netistä noita TA-tachnicsin lappuja. Kukaan ei huomaa eroa kun käytännössä sama alusta on kyseessä.
Www.stwtuning.de
Jos ei suoria linkkejä enää oo, niin kattokaa mallimerkintä ja kokeilkaa täydentää se tähän linkkiin:
http://www.stwtuning.de/data/gutachten/EVOGWVW10.pdf
Www.stwtuning.de
Jos ei suoria linkkejä enää oo, niin kattokaa mallimerkintä ja kokeilkaa täydentää se tähän linkkiin:
http://www.stwtuning.de/data/gutachten/EVOGWVW10.pdf
Ottakaa tuolta netistä noita TA-tachnicsin lappuja. Kukaan ei huomaa eroa kun käytännössä sama alusta on kyseessä
Itsellä ainakin lukee kohtuu isolla stanssattuna iskariin että Raceland, toki katsastusmiestä ei kiinnostanut vittuakaan koko asia kun sanoin että alusta vaihdettu.
Mihin kotteroon Donppa tarvii lappui?
Oisko jollain tietoa mistä saisi todistuksen Boraan Racelandin coileille? Pitäis huomiseksi saada niin en usko racelandin vastaavan joten jos joku lähettäisi [email protected]
Itsekkin kaipaisin näitä G4 tuv-lappuja, saiko kukaan niitä ikinä mistään?
Kovin olisin kiitollinen jos joku ystävällinen nakkaisi moisen pdf:n postilaatikkooni...
[email protected]
Kovin olisin kiitollinen jos joku ystävällinen nakkaisi moisen pdf:n postilaatikkooni...
[email protected]
Nostetaanpa näin vanha topicci ylös. Eli, tarvitsisin G2 racelandin tuv laput, mistähän mahtaisi löytyä? Edellisen omistajan jäljiltä ks. alusta löytyy autosta, mutta eipä ole viitsinyt muutoskatsastaa.
Ilmeisesti noin vanhaan ei oikeasti tarvitsisi niitä, mutta olisi hyvä olla muutoskatsastusta varten. Näin sanoi katsastusinssi Helsingissä.
Ilmeisesti noin vanhaan ei oikeasti tarvitsisi niitä, mutta olisi hyvä olla muutoskatsastusta varten. Näin sanoi katsastusinssi Helsingissä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ostokuitilla selviää myös noista tuv-lappu ongelmista. Itsellä oli kans vastaava ongelma ja katsastaja halusi ostokuitin tai tuv:t. Silloisella akelle soittoa ja katsurin kanssa rupattelivat ja sanoi että kyllä se voi katsastaja vaatia alkuperästä selvityksen ettei ole varastettu tai muuta vastaavaa
-86 autossa ei tarvitse mitään todistuksia, eikä varsinkaan ostokuitteja... Tuon ikäiseen kotteroon saa vääntää ja rälläköidä jouset vaikka itse, muutoskatsastuksessa sitten todetaan että ne on sinne sopivat ja turvalliset.
Tulosta tuo konttorille mukaan, ja totea että on se kumma kun asiakas tietää enemmän kuin ammattilainen. Tämä on oikesti jo niin peruskauraa että jokaisen inssin kuuluisi tietää.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/fc8325ff29ef8b56c2554516204f72f1/4711-Autonalustankorkeuden_muuttaminen_jousimuutoksin.pdf
Tulosta tuo konttorille mukaan, ja totea että on se kumma kun asiakas tietää enemmän kuin ammattilainen. Tämä on oikesti jo niin peruskauraa että jokaisen inssin kuuluisi tietää.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/fc8325ff29ef8b56c2554516204f72f1/4711-Autonalustankorkeuden_muuttaminen_jousimuutoksin.pdf
Sillee minäkin luulin ettei noin vanhaa tarvis, mut riippuu varmaan katsuristakii et mikä sen mielipide mihinkin on.
Viimeks kun katsastin mun saman ikäisen bemarin jossa on itsetehdyt coilit, niin eivät kyselleet juuri mitään niistä. Eli pitäiskö noista golffin tolpista rälläkällä hipasta ne stanssaukset pois ja sanoa että ovat omatekemät?
Helpimmalla tietenkin pääsis kun vaihtais vakio tolpat kiinni, mutta kun ei sellaisia ole.
Löysin TA-Technixin tuv-paperin netistä, pitäs siihen vain muokata Racelandin logot ja muut tiedot ja kokeilla näyttää sitä paperia sille perkeleelle.
Viimeks kun katsastin mun saman ikäisen bemarin jossa on itsetehdyt coilit, niin eivät kyselleet juuri mitään niistä. Eli pitäiskö noista golffin tolpista rälläkällä hipasta ne stanssaukset pois ja sanoa että ovat omatekemät?
Helpimmalla tietenkin pääsis kun vaihtais vakio tolpat kiinni, mutta kun ei sellaisia ole.
Löysin TA-Technixin tuv-paperin netistä, pitäs siihen vain muokata Racelandin logot ja muut tiedot ja kokeilla näyttää sitä paperia sille perkeleelle.
Että itsetehdyillä helpommin leima, joo-o. Kuulostaa jo melko pommiviritelmältä.
Se nyt vaan on taivaan tosi että vähemmällä vaivalla pääsee kun menee sinne konttorille ja asiallisesti ilmoittaa että kun tämä lakisäädäntö on tälläinen että näin vanhaan katiskaan ei mitään tuv-lappuja tarvi niin että iskehän leima lappuun.
Ihme jännittämistä. Kerrankin laki on harrastajan puolella niin sitä pelätään käyttää.
Ja asia ei milläänlailla ole katsastusinsinööristä kiinni vaan lakitekstistä joka on aika selkeä kerrankin.
Se nyt vaan on taivaan tosi että vähemmällä vaivalla pääsee kun menee sinne konttorille ja asiallisesti ilmoittaa että kun tämä lakisäädäntö on tälläinen että näin vanhaan katiskaan ei mitään tuv-lappuja tarvi niin että iskehän leima lappuun.
Ihme jännittämistä. Kerrankin laki on harrastajan puolella niin sitä pelätään käyttää.
Ja asia ei milläänlailla ole katsastusinsinööristä kiinni vaan lakitekstistä joka on aika selkeä kerrankin.
"Auton alustan korkeuden muutokset on tullut esittää muutoskatsastukseen 1.1.1993 alkaen. Mikäli katsastuksessa havaitaan tai asiakas ilmoittaa 1.1.1993 tai sen jälkeen käyttöön otetun auton alustan korkeutta muutetun, tulee auto määrätä muutoskatsastettavaksi. Samoin ennen vuotta 1993 käyttöön otettu auto on määrättävä muutoskatsastettavaksi, jos alustan korkeutta ilmoitetaan muutetun vuonna 1993 tai myöhemmin tai se muuten on ilmeistä. Ennen vuotta 1993 tehtyjä alustan korkeuden muutoksia ei ole tarpeen määrätä muutoskatsastettavaksi, vaan niihin sovelletaan normaaleja määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteita. Pyynnöstä muutoskatsastus voidaan kuitenkin tällaisillekin autoille tehdä. Määräaikaiskatsastuksessa voi katsastaja myös lisätä rekisteritietoihin merkinnän, että autoon on tehty alustamuutos ennen vuotta 1993."
Miten kukin ton tekstin sitte ymmärtää, eli jos alusta on asennettu ennen vuotta -93, ei tarvi muutoskatsastaa ja jos vuoden -93 jälkee niin tarvisi(kö ko?)
Kun ei viittis mennä uudestaa kinaamaa sen äijän kanssa ennen ku on satavarma tosta asiasta.
Miten kukin ton tekstin sitte ymmärtää, eli jos alusta on asennettu ennen vuotta -93, ei tarvi muutoskatsastaa ja jos vuoden -93 jälkee niin tarvisi(kö ko?)
Kun ei viittis mennä uudestaa kinaamaa sen äijän kanssa ennen ku on satavarma tosta asiasta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
MikaJ:n linkistä:
Auton, jonka on edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty tai sitä vastaava (1.1.1996 ja sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet henkilöautomallit ja 1.1.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetut henkilöautot), korkeuden muuttaminen käyttämällä automalliin soveltuvia alustan madallus- tai korotussarjoja saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa edellä mainitun liikenneministeriön päätöksen ehdoin. Alustasarjan soveltuvuus autoon voidaan osoittaa esim. auton valmistajan lausunnolla tai riippumattoman tutkimuslaitoksen (esim. TÜV) todistuksella. Alkuperäisosina myytävien korkeudenmuutososien osalta riittää maahantuojan tai valtuutetun jälleenmyyjän ilmoitus osien sopivuudesta kyseiseen autoon
Elikkä kävin tänään konttorin tädiltä kysymässä tota muutoskatsastus juttua.
No, tätihän ei tienny mistään mitään ja haki jonkun nuoremman katsastusmiehen siihen.
Tämän kanssa sitten ruvettiin etsimään netistä racelandin tolpista tietoa, ei löytynyt.
Seuraavaksi tuli vanhempi katsastusmies ihmettelemään. että mitä lappuja siitä pitäisi löytää.
Sitten nää jätkät lähti hetkeks jonnekkin takahuoneeseen miettimään että mitä nyt pitäis tehdä.
Hetken odoteltuani tuli sitten se vanhempi äijä sanomaan, että voidaan se muutoskatsastus tehdä ilman mitään papereita.
Mitä vittua?
No, tätihän ei tienny mistään mitään ja haki jonkun nuoremman katsastusmiehen siihen.
Tämän kanssa sitten ruvettiin etsimään netistä racelandin tolpista tietoa, ei löytynyt.
Seuraavaksi tuli vanhempi katsastusmies ihmettelemään. että mitä lappuja siitä pitäisi löytää.
Sitten nää jätkät lähti hetkeks jonnekkin takahuoneeseen miettimään että mitä nyt pitäis tehdä.
Hetken odoteltuani tuli sitten se vanhempi äijä sanomaan, että voidaan se muutoskatsastus tehdä ilman mitään papereita.
Mitä vittua?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Mitä vittua?
Se katsastajakin on ihminen, eikä tuota lakilitaniaa ajoneuvojen rakenteesta osaa varmaan kukaan ulkomuistista.
Paras kommentti tälle vuodelle oli alkusyksyllä, kun katsastajan mielestä eturenkaassa ei ollut tarpeeksi painetta. Kyseessä oli kuorma- auto. Katsastushallissa eturengas oli osittain "hemputuslevyn" päällä. Kysyin että paljonko pitää olla, kun tähän asti on pärjätty kahdeksalla kilolla. Ei tullut vastausta...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Tüv laput hukassa. Olisko auttajaa?
Saisiko joku autettua nyt vähä hätä hätä v70 mk3 ta teknix jouset silasin ja en saanut tuv lappuja mukana ja saa kuulema jostain ladattua leima loppuu lauantaihin mennessä:D
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa