Onko autoni tavallinen 1.8 8v vai G60?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 114
- Liittynyt: 2.6.2010 17:34
Onko autoni tavallinen 1.8 8v vai G60?
Tuota tuossa viime kesänä ostin mk2 gti golf 1.8 8v
Nyt huomasin että rekisteriotteessa lukee siinä takaosassa missä taitaa olla lisätietoja niin että gti 2d G60 ja niitä numeroita ja kirjaimia nyt en muista mitä kaikkee siinä oli. Mutta mitähän se mahtaa tarkoittaa? eli onko tuossa kopassa luvat g60 tekniikalle vai oisko se joskus ollu g60 golffi? vai meinaako se mitään? Käyn vielä konttorilta kyselemässä.
Eli kävin konttorilta kysymässä niin G60 se golfi on ja turboa saapi lyödä kylkeen 0_0
:) Ja ei oo oma vähäpäästöinen eikä lue teholukemaa otteessa. Eikä sitä löydetty koneeltakaan konttorilla. Mutta 192hv maksimissaan eikö vaan? 0.5bar ahdot vähintään.
Nyt huomasin että rekisteriotteessa lukee siinä takaosassa missä taitaa olla lisätietoja niin että gti 2d G60 ja niitä numeroita ja kirjaimia nyt en muista mitä kaikkee siinä oli. Mutta mitähän se mahtaa tarkoittaa? eli onko tuossa kopassa luvat g60 tekniikalle vai oisko se joskus ollu g60 golffi? vai meinaako se mitään? Käyn vielä konttorilta kyselemässä.
Eli kävin konttorilta kysymässä niin G60 se golfi on ja turboa saapi lyödä kylkeen 0_0
:) Ja ei oo oma vähäpäästöinen eikä lue teholukemaa otteessa. Eikä sitä löydetty koneeltakaan konttorilla. Mutta 192hv maksimissaan eikö vaan? 0.5bar ahdot vähintään.
Viimeksi muokannut Pallero_Paavo, 18.3.2012 18:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
(Siirsin paremmalle alueelle ja parantelin vähän otsikkoa)
Otapas kuva moottorista ja pistä jakoon.
PG (G60) moottorihan on myös 1.8 8v. Ainakin venttiilikopasta tunnistaa onko tavallinen 8v vai PG-moottori.
Tavis 8v-koneessa on peltinen venakoppa.
G60:ssa on alumiinista valettu venakoppa.
Joko moottorista on G-ahdin otettu pois jostain syystä taikka siihen on vaihdettu tavallinen 1.8 8v-kone tilalle.
Onko saksan tuontiauto kyseessä? Semmostakin on tehty että saksasta tuodaan kokonainen auto tekniikanvaihtoa varten ja sitten se suomiauton vanha tekniikka pistetään siihen luovuttaja-autoon. Tässä tapauksessa on oletettavissa että akselistot, jarrut, sähköt ym. olennainen on myös vaihdettu.
Otapas kuva moottorista ja pistä jakoon.
PG (G60) moottorihan on myös 1.8 8v. Ainakin venttiilikopasta tunnistaa onko tavallinen 8v vai PG-moottori.
Tavis 8v-koneessa on peltinen venakoppa.
G60:ssa on alumiinista valettu venakoppa.
Joko moottorista on G-ahdin otettu pois jostain syystä taikka siihen on vaihdettu tavallinen 1.8 8v-kone tilalle.
Onko saksan tuontiauto kyseessä? Semmostakin on tehty että saksasta tuodaan kokonainen auto tekniikanvaihtoa varten ja sitten se suomiauton vanha tekniikka pistetään siihen luovuttaja-autoon. Tässä tapauksessa on oletettavissa että akselistot, jarrut, sähköt ym. olennainen on myös vaihdettu.
-
- -
- Viestit: 114
- Liittynyt: 2.6.2010 17:34
s
Siis ihan vapari kone tuossa on. perus 1.8 8v digifantilla Ja on tuonti auto. tuota onko tuossa sitten periaatteessa luvat g60 tekniikalle?
Joo ja kiitos siistimisestä yms. Itse vähän huono kirjallisissa osioissa. Ja vielä väsyneenä tuli kirjoiteltua. :D
Joo ja kiitos siistimisestä yms. Itse vähän huono kirjallisissa osioissa. Ja vielä väsyneenä tuli kirjoiteltua. :D
-
- -
- Viestit: 114
- Liittynyt: 2.6.2010 17:34
s
eli en ole ainut. Pitääpä käydä selvittämässä konttorilta mitä tuo meinaa.
-
- -
- Viestit: 114
- Liittynyt: 2.6.2010 17:34
s
Auto lähtee työn alle kohta muutenkin pitää katsoa miten sitä rupee modailee. kaaret olis ainakin haaveena ja kaksipaikkainen auto. Ois rahaa niin prkleesti hommaisi g60 tekniikan ja ajasi konttorille ja katsastaisi periaatteessa sen pitäisi mennä ihan muuten tekniikan puolesta läpi. kun siellä papereissa lukee g60. Vaan nuo g60 tekniikat on niin tosi halpoja -.- Mitenkä sitä kannattaisi konttorilta käydä kyselemässä? Vois kyllä ehkä laittaa kaverin asialle kyselee niin eivät osaisi heti minuun yhdistää jos joskus erinlaisen tekniikan kanssa sinne meen. :)
Tuskin tarvitsee naamari päässä lähteä konttorille. Laita tekstari AUTO xxx-xxx (rekisterinumero) numeroon 16400 ja viesti ilmoittaa minkä mallisena auto on rekisteröity Suomeen. G60:n pitäisi olla Golf GTI G60-1800-19E-G/247
Jos se ei riitä, tilaat täältä autosi "syntymätodistuksen". Siitä viimeisintään pitäisi selvitä, millainen autosi runkonumeron omaava laite on alunperin ollut.
Jos se ei riitä, tilaat täältä autosi "syntymätodistuksen". Siitä viimeisintään pitäisi selvitä, millainen autosi runkonumeron omaava laite on alunperin ollut.
Tekniikan vaihtoon mallisarjan sisällä ei tarvitse mitään lupia. Todositus alusta- ja jarrueroista riittää katsastusta varten. Voimallista menee yleensä kovemmat vakuutus maksut, joten vääristä tiedoista ei ole kohdallisi mitään iloa (jos ne on väärät).
Noita rekisteröintikatsastuksessa väärin näpyteltyjä tietoja on aivan älytön määrä. Rekisteriote kannattaa lukea tarkkaan läpi, kun sen saa käteen. Virheiden selvittely jälkikäteen voi olla tuskaa.
Noita rekisteröintikatsastuksessa väärin näpyteltyjä tietoja on aivan älytön määrä. Rekisteriote kannattaa lukea tarkkaan läpi, kun sen saa käteen. Virheiden selvittely jälkikäteen voi olla tuskaa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa