Vuonna 2009 päätettiin kavereiden kanssa perustaa tiimi joka ottaisi jossainvaiheessa osaa endurance saloon luokan osakilpailuihin. Ensimmäisenä piti päättä tietenkin millä autolla ajetaan. Vaihtoehtoja oli 3kpl, BMW 323, Civic Vti, Golf gti. Todettiin, että kaikki ajaa bemareilla tai hondilla ni ajetaan me Golffilla. Kellään meistä ei ollut aikaisempaa kokemusta moottoriradoilla ajamisesta.
Sopivan Golffin etsimiseen ei tarvinnu tuhlata aikaa, mentiin autotalliin ja ruvettiin purkamaan allekirjottaneen omaa autoa.
Lähtökohta
Sääntöjen puitteissa ruvettiin tekemään autosta kilpuria. Aluksi kovalla innolla auto atomeiksi ja grilliin roikkumaan. Pohjaan, pyöräkoteloihin ja konehuoneeseen tuli korkeapainepesu. Kaikki saumat vahvikehitsattiin, varapyöräkoteloa muokattiin uuden tankin muotoiseksi ja sääntöjenmukaiset turvaaret hitsattiin paikoilleen. Kaikki ylimääräiset kolot(esim. kattoluukku) ja reiät tukittiin samalla.
Auton korin hinkkaaminen ja hiplaaminen saatiin valmiiksi ennen auton pohjan maalaamista.
Alustan osista mm.tukivarret, kallistuksenvakaajat, koneen apurunko, taka-akseli... kaikki vanhat puslat postettiin ja korvattiin uretaaanisilla tai alumiinisilla. Asennettiin paikoilleen jotta saattin kilpuri takaisin renkaille.
Tekniikka heitettiin lähes vakiona (ABF 2.0 16v, laatikko 02A) konehuoneeseen uusille puslille, ei muuten kone heilu yhtään.. ei yhtään. Tarkoituksena siis saada kilpuri ajokuntoiseksi tällä tekniikalla ja hakea ajokokemusta. Kojelautaa lyhentämällä ja sahaamalla saatiin sopimaan sopivasti omalle paikalleen. Aluksi ainakin mennään vakio mittaristolla, siitähän näkee öljyn lämmötkin. Ehkä muutama pakollinen lisämittari joudutaan kuitenkin asentamaan. Penkin asettelua ja muuta pientä fiksailua kerettiin tekemään ennenkuin auto laitettiin säilöön odottamaan lisä inspiraatiota.
NYT 2 vuotta myöhemmin tästä, kun auto säilöön laitettiin, otetaan Golffi hyvin levänneenä pois säilöstä.
Autokontin edessä on viellä mount everestin kokoinen kasa lunta, mutta viikolla 8 saadaan lumet pois. Ihan tarkkaan ei meistä kukaan muista miten paljon on tehtävää ja laitettavaa jotta auto olisi radalle valmis testattavaksi. Lisää kuvia ja tunnelmia siis muutaman viikon kulutta.
Tavotteet kuitenkin asetettu. Kesällä radalle.
Jos jollain heittää hyvää vinkkiä tai muuta mielnkiinotoista tästä aiheesta tai enduranceen liittyvää, kaikki on tervetulleita
Endurance Saloon - Golf
Valvoja: ffp jäsenet
Auto talliin sisälle hyvin talvehtineena.
Jotain saatiin aikaiseksi. Osa ajasta meni vähän vanhojen muistelemiseen joten ei ihan kaikkea saatu vkl valmiiksi mitä piti.
tankin paikka ja täyttöaukko takalokarissa
Ovipahvi ja kojetaulun sovittelua
Lokarit
Ilmanputsari löysi tiensä paikalleen, ylimääräisiä johtoja poistettiin, tankille suojakotelo.. ja jotain muita pieniä hommia konehuoneessa.

Jotain saatiin aikaiseksi. Osa ajasta meni vähän vanhojen muistelemiseen joten ei ihan kaikkea saatu vkl valmiiksi mitä piti.
tankin paikka ja täyttöaukko takalokarissa
Ovipahvi ja kojetaulun sovittelua
Lokarit
Ilmanputsari löysi tiensä paikalleen, ylimääräisiä johtoja poistettiin, tankille suojakotelo.. ja jotain muita pieniä hommia konehuoneessa.
Meinaatteko niputtaa tälle kaudelle? Hyvä että muitakin boxin ulkopuolelta ajattelijoita tekemässä kilpuria.
Toivottavasti tilasitte katsastuskortin 2009 jos sen aikaisten sääntöjen mukaiset kaaret väänsitte, säännöt elää jatkuvasti eikä välttämättä enää täytä 2012 katsastuskortin arvoisesti sääntöjä.
----
Ps. joko http://www.it-motorsport.com/era/index.php boordille rekisteröidytty?
Toivottavasti tilasitte katsastuskortin 2009 jos sen aikaisten sääntöjen mukaiset kaaret väänsitte, säännöt elää jatkuvasti eikä välttämättä enää täytä 2012 katsastuskortin arvoisesti sääntöjä.
----
Ps. joko http://www.it-motorsport.com/era/index.php boordille rekisteröidytty?
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa