VW passat 3B ATM Lootan siftkitin vaihto apua
Valvoja: ffp jäsenet
VW passat 3B ATM Lootan siftkitin vaihto apua
Onnistuuko kotikonstein pilarinosturilla, mitä työkaluja tarvii.
Mites turbiinin irroitus jos tulee tarpeeseen. Voiko sen myös irroittaa kotikonstein.
Oisko kuvia.
Sivustot oli vanhentunu aikasemmilla keskustelupalstoilla
Mites turbiinin irroitus jos tulee tarpeeseen. Voiko sen myös irroittaa kotikonstein.
Oisko kuvia.
Sivustot oli vanhentunu aikasemmilla keskustelupalstoilla
Jos puhutaan 4-lovisesta niin onnistuupi.
- Öljyt poies lootasta.
- Öljypohja irti, kiinni pulteilla 10mm kanta.
- Venttiilikoneikosta irti solenoidien lattakaapelit (menevät rikki todella herkästi jos rapeeksi pääsyyt johtosarja) ja vaihteensiirrin irti.
- Venttiiilikoneikko kiinni Torx-pulteilla...
Sitte ei muuta kuin ihmettelemään mitä kivaa se venttiilirunko on syönyt ja minne ja mitä uutta palikkaa sinne tulee shiftkitistä.
- Öljyt poies lootasta.
- Öljypohja irti, kiinni pulteilla 10mm kanta.
- Venttiilikoneikosta irti solenoidien lattakaapelit (menevät rikki todella herkästi jos rapeeksi pääsyyt johtosarja) ja vaihteensiirrin irti.
- Venttiiilikoneikko kiinni Torx-pulteilla...
Sitte ei muuta kuin ihmettelemään mitä kivaa se venttiilirunko on syönyt ja minne ja mitä uutta palikkaa sinne tulee shiftkitistä.
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Laatikko pitää tiätty ottaa ensin pois jos turbiinille tarvii jotain tehdä, se sftkitti toimii sähköllä,nappi on kaasupolkimen alla lattiassa,ne sähköliittimet siellä venttiilikoneistossa maksaapi n100 egee riippuen montako joutuu uusimaan,ja onhan siellä laatikossa se öljynsuodtin joka pitää poistaa jos sen vena lohkon ottaa pois,se öljypropu on kaks osanen ensin ulomainen propu auki ja siellä samasta reijästä kuuskololla muovinen putken pätkä kiertämällä pois,tuleepi muuten öljyt kengille kävi itellä siinä kohtaa vahinko.
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Niin siinähän joutuu sen laatikon ottaan pois jos turbiinille jotain tehdään,kyllä se työ siinä varmaan jotakin maksaa, kysyitkö onko se turbiini vaihtoosa? itse noita turbiibeja ei pysty korjaamaan.Mites muuten se laatikko oireilee kun ei vielä ole ollut siitä juttua,vaihtaa miten täristääkö vai mitä?
Viimeksi muokannut Bart Simson, 1.3.2012 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
itse kyllä tehtiin;) ja paranneltiin.Saa sitä muutettua mutta vaatii kyllä sitä sun tätä.
tuossa tuon shift kitin mainos.
Corrects/Prevents/Reduces: Rough Lockup, Kills engine, Lock Up slip or shudder. Slide bump 1-2, Rough 1-2, long or soft 1-2, 2-3 cutloose, runaway reverse pressure. Alum threaded end plug replaces plastic plug that breaks. Upgraded 10-11 with New Pressure Regulator Valve which restores PR Function even with worn bore. No boring/reaming tools required!
Special Instructions: Professional installation recommended. Does not require transmission removal.
tai
TCC Boost Valve Kit Wear between the TCC boost valve and sleeve will prevent proper stroking of the converter clutch apply valve to the release position. This replacement TCC boost valve and sleeve kit restores hydraulic integrity to the circuit with tightly controlled tolerances.
tuossa tuon shift kitin mainos.
Corrects/Prevents/Reduces: Rough Lockup, Kills engine, Lock Up slip or shudder. Slide bump 1-2, Rough 1-2, long or soft 1-2, 2-3 cutloose, runaway reverse pressure. Alum threaded end plug replaces plastic plug that breaks. Upgraded 10-11 with New Pressure Regulator Valve which restores PR Function even with worn bore. No boring/reaming tools required!
Special Instructions: Professional installation recommended. Does not require transmission removal.
tai
TCC Boost Valve Kit Wear between the TCC boost valve and sleeve will prevent proper stroking of the converter clutch apply valve to the release position. This replacement TCC boost valve and sleeve kit restores hydraulic integrity to the circuit with tightly controlled tolerances.
Myyjä sanoi että ne ei irroita turbiinia. se pitää esim lähettää matkahuollolla liikkeeseen, sit menee noin pari työpäivää ja sama turbiini tulee paluupostissa takasi takuu huollettuna hintaan 360 + rahdit.
Tässä muutamien tuhansien kilometrien jälkeen. Laitoin silloin shudderfixiä lootaan ja toimi kivasti suunnilleen 1000km. sitte alko taas luistaa lukkokytkin. vaihteisto toimii ihan kohtalaisesti. ainut huono, on se pienemmällepykälälle vaihto matalilla kierroksilla, mutta tuotakaan ongelmaa ei oo ollu nyt, kun tuo lukko on usein pois käytöstä. Tärinät hävis miltei kokonaan.
Nyt oottelen töiden alkua. ku työautossa on sopivat varusteet näihi hommiin. ei tarvii jokavälissä mennä jotai työkalua ettii.
Tässä muutamien tuhansien kilometrien jälkeen. Laitoin silloin shudderfixiä lootaan ja toimi kivasti suunnilleen 1000km. sitte alko taas luistaa lukkokytkin. vaihteisto toimii ihan kohtalaisesti. ainut huono, on se pienemmällepykälälle vaihto matalilla kierroksilla, mutta tuotakaan ongelmaa ei oo ollu nyt, kun tuo lukko on usein pois käytöstä. Tärinät hävis miltei kokonaan.
Nyt oottelen töiden alkua. ku työautossa on sopivat varusteet näihi hommiin. ei tarvii jokavälissä mennä jotai työkalua ettii.
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Kysynpä nyt kuitenkin,koska on öljyt ja suodatin vaihdettu? näihin ei VW huollon mukaan kuuluisi öljyjä vaihtaa, omassani oli samoja oireita ei vaihtanut kunnolla otettiin laatikko pois vaihdettiin tiivisteet laatikkoon samalla turbiinilukko ventiili vahvempaa,sen jälkeen rupesi toimimaan,öljyt vaihdan 60 000 välein,
Lootan öljyt ja suodatin vaihettu noin 15tkm sitten. eli tuo noin 3.2l. ite vaihoin. Toimi hyvin öljynvaihonjälkeen, mutta rupesi kohta taas lipsumaan. Laitoin jälkeenpäin tuon shudderfixin. Toimi taas hetken, noin 1000km ja alko taas lipsuun.
Sillei varovasti pintakaasulla kun ajelee ja vaihtaa kepistä 3 selle ylämäessä niin lukko pitää jotenki. välillä pito on heikko ja välillä taas kestää väännättää 4 sella. siks aattelin vaihtaa ensi tuon siftkitin et sais lisää paineita lukkoon ja jos se vika oiski siellä.
Sillei varovasti pintakaasulla kun ajelee ja vaihtaa kepistä 3 selle ylämäessä niin lukko pitää jotenki. välillä pito on heikko ja välillä taas kestää väännättää 4 sella. siks aattelin vaihtaa ensi tuon siftkitin et sais lisää paineita lukkoon ja jos se vika oiski siellä.
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa