Golf 4 V5 sähköprobleemia
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 4 V5 sähköprobleemia
Noniin, nyt kun on revitty hiukset päästä niin on pakko kysellä viisaammilta.
Autona VW Golf V5 -02 4-motion. Tekniikkana AQN vr5 moottori.
Tuotu viime juhannuksen tienoilla etelä-Saksasta Suomeen.
Ja sitten ongelma:
Kesken ajon alkaa piipitys ja mittariston näyttö huutaa öljynpainetta, ABS-valo palaa, käsijarrunvalo vilkkuu sekä kierrosmittari pätkii.
Öljyt ovat kunnossa ja auto toimii muuten ihan normaalisti.
Jos jaksaa ajella piipitystä kuunnellen niin pitkään että se loppuu (voi kestää hetken tai sitten pitempäänkin..) auto toimii ihan normaalisti luultavasti loppupäivän. MUTTA jos menee ja sammuttaa auton tämän hälyn ollessa päällä niin luultavasti jokin vikatila (vikakoodin perusteella ajonesto) menee päälle.
Tämä vikatilahan on semmoinen että kun laittaa virrat päälle niin mittaristosta puuttuu EPC-valo sekä moottorin vikavalo jotka normaalisti palavat, sekä ABS valo vilkkuu. Startatessa auto käynnistyy noin parin sekunnin ajaksi ja sen jälkeen sammuu.
Elekman obd mittari antaa:
18058/P1650 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
17978/P1570/005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer
Lisää vikakoodeja kirjottelen kunhan pääsen taas lukemaan.
Tutkittu nyt kaikki löytyneet releet, sulakkeet ja mahdollisimman paljon johtoja mitä on osunut käteen. Olen etsinyt tietoja ja törmännyt päävirtareleeseen mitä ei löydy tästä mallista mistään. Ratin alta tutkittu kaikki paikat sekä konehuoneesta relelaatikko ja ecun ympäristö.
Entisellä akulla kokeiltu pitää virrattomana toista tuntia, tuleeko tästä ongelmia mm. kaasuläppä pitäisi uudelleen ohjelmoida yms? Tänään vaihdettu uusi akku mutta ajonesto puskee päälle eikä pääse sen enempää kokeilemaan toimivuutta.
Auttaako tähän nyt enää mikään muu kuin mittariston tai ecun vaihto?
Täällä on saman tapaisesta viasta vähän juttua
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=14 ... ight=18258
Autona VW Golf V5 -02 4-motion. Tekniikkana AQN vr5 moottori.
Tuotu viime juhannuksen tienoilla etelä-Saksasta Suomeen.
Ja sitten ongelma:
Kesken ajon alkaa piipitys ja mittariston näyttö huutaa öljynpainetta, ABS-valo palaa, käsijarrunvalo vilkkuu sekä kierrosmittari pätkii.
Öljyt ovat kunnossa ja auto toimii muuten ihan normaalisti.
Jos jaksaa ajella piipitystä kuunnellen niin pitkään että se loppuu (voi kestää hetken tai sitten pitempäänkin..) auto toimii ihan normaalisti luultavasti loppupäivän. MUTTA jos menee ja sammuttaa auton tämän hälyn ollessa päällä niin luultavasti jokin vikatila (vikakoodin perusteella ajonesto) menee päälle.
Tämä vikatilahan on semmoinen että kun laittaa virrat päälle niin mittaristosta puuttuu EPC-valo sekä moottorin vikavalo jotka normaalisti palavat, sekä ABS valo vilkkuu. Startatessa auto käynnistyy noin parin sekunnin ajaksi ja sen jälkeen sammuu.
Elekman obd mittari antaa:
18058/P1650 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
17978/P1570/005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer
Lisää vikakoodeja kirjottelen kunhan pääsen taas lukemaan.
Tutkittu nyt kaikki löytyneet releet, sulakkeet ja mahdollisimman paljon johtoja mitä on osunut käteen. Olen etsinyt tietoja ja törmännyt päävirtareleeseen mitä ei löydy tästä mallista mistään. Ratin alta tutkittu kaikki paikat sekä konehuoneesta relelaatikko ja ecun ympäristö.
Entisellä akulla kokeiltu pitää virrattomana toista tuntia, tuleeko tästä ongelmia mm. kaasuläppä pitäisi uudelleen ohjelmoida yms? Tänään vaihdettu uusi akku mutta ajonesto puskee päälle eikä pääse sen enempää kokeilemaan toimivuutta.
Auttaako tähän nyt enää mikään muu kuin mittariston tai ecun vaihto?
Täällä on saman tapaisesta viasta vähän juttua
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=14 ... ight=18258
Mittaristo on ollut irti useamman kerran mutta nyt vasta vian ilmaantumisen jälkeen. Voi olla että on ollut edellisellä omistajalla tai Saksassa kun mittariston päällä oleva tarra oli aika kärsineen näköinen.. Johtoja mittariston ja ecun välillä en ole mittaillut vaan tarkastellut ja putsistellu liittimet. Pitääpäs huomenissa aloittaa tuo johtojen mittaileminen.
Auton käy 2 sekunttia ja sammuu---> Immo päällä. Eli ajonesto. Villejä veikkauksia: piuhoissa kosketusongelmia, avaimen immo sirussa ongelmia, mittaristo vaihdettu joskus-->immo koodattu perseellee tai yritetty käyttää vanhaa avainta immo3 ajonestossa mittariston vaihdon jälkeen. Immo3 tarvitsee uuden lasiputkilon, kirjoittaa pysyvästi. Jotkut kuitenkin yrittävät näitä pyyhkiä--> mahdollisia ongelmia.
Eniten kuullostaa mikhauta:n vihjaamalta ongelmalta.
Heitäppäs koko vikalista.
Eniten kuullostaa mikhauta:n vihjaamalta ongelmalta.
Heitäppäs koko vikalista.
Jeps olo on kun tohtorilla tutkiessa ja miettiessä eri vaihtoehtoja :D
Tuore vikakoodi lista
Moottorin puolelta:
18058.P1650 - Dataväylä, puuttuva viesti mittariston ECU:lta
(Data Bus, Powertrain Missing message fr. instrument panel ECU)
17978.P1570 - Ohjaus-/hallintamoduuli lukittu
(Contr.module locked)
Ja kojetauluelektroniikan puolelta:
01312 Tietoväyläasema
(Data bus drive)
Auto lähti tänään käymään mutta akun vaihto ei auttanut, piipitys jatkuu. Kaiken tietävästä korjausoppaasta löytyi mittariston kytkentäkaavio ja sitä apuna käyttäen nyt sitten mittailen kaikki väylä johdot.. Toivotaan nyt että vika löytyisi johdoista.
Tuore vikakoodi lista
Moottorin puolelta:
18058.P1650 - Dataväylä, puuttuva viesti mittariston ECU:lta
(Data Bus, Powertrain Missing message fr. instrument panel ECU)
17978.P1570 - Ohjaus-/hallintamoduuli lukittu
(Contr.module locked)
Ja kojetauluelektroniikan puolelta:
01312 Tietoväyläasema
(Data bus drive)
Auto lähti tänään käymään mutta akun vaihto ei auttanut, piipitys jatkuu. Kaiken tietävästä korjausoppaasta löytyi mittariston kytkentäkaavio ja sitä apuna käyttäen nyt sitten mittailen kaikki väylä johdot.. Toivotaan nyt että vika löytyisi johdoista.
Mittailuja aloteltu ja löydetty "uusia" liittimiä auton sisuksista eli siis pyyhkimien moottorin lähellä olevan suojakuoren alla olevat.
MTBE:lle erittäin suuret kiitokset sähkökaaviosta. Tänään illalla siis lisää mittailuja näistä ecun ja em. liittimien väli sekä liittimien ja mittariston väli.. Kovat epäilyt ovat nyt joko että mittaristo on antautunut kokonaan mutta toivotaan kuitenkin johto katkosta vielä tässä vaiheessa.
MTBE:lle erittäin suuret kiitokset sähkökaaviosta. Tänään illalla siis lisää mittailuja näistä ecun ja em. liittimien väli sekä liittimien ja mittariston väli.. Kovat epäilyt ovat nyt joko että mittaristo on antautunut kokonaan mutta toivotaan kuitenkin johto katkosta vielä tässä vaiheessa.
Väliaikapäivityksiä:
Auto otettiin nyt koekäyttöön eiliseksi illaksi ja täksi illaksi. Tulokset oli eilen vielä hyvät -> ei piipityksiä kotio ajellessa. Mutta tänään noin 40min ajelun jälkeen alkaa taas sama piipitys.
Vikakoodiksi antaa saman puuttuvan viestin mittariston ECU:lta.
Eilen illalla testattiin että moottoritilan vasemmasta kulmasta löytyvän suojakuoren alla olevan valkoisen liittimen irroitus antaa saman vikakoodin lisäksi väylästä ABS ja airbag:n puuttuvan viestin. Kokeiltiin siis jokainen johto tästä liittimestä molempiin suuntiin ja kunnossa tuntuivat olevan.
Outoa kyllä molempiin liittimiin tulee kuusi johtoa mutta näistä vaan kolme kohtaa. Vissiin jonkin sortin johtosarjojen sekotus tämän koneen sähköt..
Valkoiseen liittimeen laitettiin sitten illanpäätteeksi rasvaa sekä teipillä yhteen heilumista varten. Toivottavasti nyt tämä teippipatentti on pettänyt taikka sitten alan kallistua joko mittariston tai ecun hajoamiseen.
Se minua ihmetyttää tässä että miten se väyläviesti yhtäkkiä parin tunnin odottelun jälkeen taas löytyy ja kaikki toimii ihan ok..
Mites tuo mittariston vaihto? Jos ostaa samanlaisen mittariston isolla näytöllä, tarvitseeko se koodauksen yms?
Auto otettiin nyt koekäyttöön eiliseksi illaksi ja täksi illaksi. Tulokset oli eilen vielä hyvät -> ei piipityksiä kotio ajellessa. Mutta tänään noin 40min ajelun jälkeen alkaa taas sama piipitys.
Vikakoodiksi antaa saman puuttuvan viestin mittariston ECU:lta.
Eilen illalla testattiin että moottoritilan vasemmasta kulmasta löytyvän suojakuoren alla olevan valkoisen liittimen irroitus antaa saman vikakoodin lisäksi väylästä ABS ja airbag:n puuttuvan viestin. Kokeiltiin siis jokainen johto tästä liittimestä molempiin suuntiin ja kunnossa tuntuivat olevan.
Outoa kyllä molempiin liittimiin tulee kuusi johtoa mutta näistä vaan kolme kohtaa. Vissiin jonkin sortin johtosarjojen sekotus tämän koneen sähköt..
Valkoiseen liittimeen laitettiin sitten illanpäätteeksi rasvaa sekä teipillä yhteen heilumista varten. Toivottavasti nyt tämä teippipatentti on pettänyt taikka sitten alan kallistua joko mittariston tai ecun hajoamiseen.
Se minua ihmetyttää tässä että miten se väyläviesti yhtäkkiä parin tunnin odottelun jälkeen taas löytyy ja kaikki toimii ihan ok..
Mites tuo mittariston vaihto? Jos ostaa samanlaisen mittariston isolla näytöllä, tarvitseeko se koodauksen yms?
Jepa, nyt kahtelin uusia mittaristoja ja avaimen runkoja.. Sen kaveriks tietysti toimivaa obd johtoa vag comille.. Vasta yksi kiina usb-obd johto koettu epätoimivaksi mutta jos kokeilis nytten jotain vähän kalliimpaa kuin 5$..
Mittariston numeron katon luultavasti huomenissa jos kerkeän taas purkamaan koko paketin auki. Samalla pitää tarkastaa taas kaikki liittimet.
Mittariston numeron katon luultavasti huomenissa jos kerkeän taas purkamaan koko paketin auki. Samalla pitää tarkastaa taas kaikki liittimet.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuollanen on itellä osoittautunu käteväks. Saishan se tosin enemmänkin suurentaa. Odotin pikkusen enemmän. Tosin hyvä valo ja mukautuva varsi korvaa tilannetta. Voi käyttää sitten vaikka irrallista suurennuslasia tai mikroskooppia lisänä.
Joo niin minä pelkäsin että se ei tuo vissiin oo mutta muuta ei näy eikä löydy. Liekkö se sitten tuossa päällä olleessa tarrassa joka on repeytynyt huithelevettiin.. Nooh ei mahda sille mitään.
Ja suunnitelmassa oli tutkia mittariston sisälmyksiä, ei niin paljon ole taloudellista tuloja että voisi mennä rikkomaan näitä ;)
Automaatio/elektroniikka-asentajan vakaalla kädellä. Mutta toistaiseksi ei ole löytynyt mitään silmäänpistävää joka voisi aiheuttaa tämmösiä ongelmia..
Tällä kertaa tuli tilattua briteistä obd-usb johto jossa vakuuttaavat toimivan myös win7. Suoraan kiinasta tullut ei toiminut oikein millään pohjalla niin kokeillaan nyt sitten tommosta mikä on käynyt brittien kautta.
Ja suunnitelmassa oli tutkia mittariston sisälmyksiä, ei niin paljon ole taloudellista tuloja että voisi mennä rikkomaan näitä ;)
Automaatio/elektroniikka-asentajan vakaalla kädellä. Mutta toistaiseksi ei ole löytynyt mitään silmäänpistävää joka voisi aiheuttaa tämmösiä ongelmia..
Tällä kertaa tuli tilattua briteistä obd-usb johto jossa vakuuttaavat toimivan myös win7. Suoraan kiinasta tullut ei toiminut oikein millään pohjalla niin kokeillaan nyt sitten tommosta mikä on käynyt brittien kautta.
Tarkoittaako tuo "samalla laatikolla" kriteeri että pitää olla manuelli vai automatik vai meneekö niin tarkaksi että manuaalli 5 vaihteinen ja 6 vaihteinen on eri?
Ebayssa moni myyjä ilmoittaa vain että bensa ja manuaali mutta ei että moniko vaihteinen.
Tietysti se r32 mittari olisi kaikki kriteerit täyttävä joka tapauksessa mutta ei tunnu joka kolossa olevan ja meinaa perheen mammalla olla jo hermot aika kireellä kun ei isäntä saa omaa autoo käyttöön.
Arvatkaa huviksenne monta kertaa on kuultu lumihangessa Pololla hangatessa vänkärin penkiltä "onneks meijän perheessä on myös nelikko talvee varten..."
EDIT: Ootko MTBE kaivanu ikinä ulos tuota SKC-koodia mittaristosta? Minun käsityksen mukaan se nyt ei onnistukkaan vag-comilla vaan siihen tarvii toisen ohjelman, jonkun Vag-Tacho tai joku sen tapanen?
Tämähän menee niin koodaukseks koko homma että huh huh..
Ebayssa moni myyjä ilmoittaa vain että bensa ja manuaali mutta ei että moniko vaihteinen.
Tietysti se r32 mittari olisi kaikki kriteerit täyttävä joka tapauksessa mutta ei tunnu joka kolossa olevan ja meinaa perheen mammalla olla jo hermot aika kireellä kun ei isäntä saa omaa autoo käyttöön.
Arvatkaa huviksenne monta kertaa on kuultu lumihangessa Pololla hangatessa vänkärin penkiltä "onneks meijän perheessä on myös nelikko talvee varten..."
EDIT: Ootko MTBE kaivanu ikinä ulos tuota SKC-koodia mittaristosta? Minun käsityksen mukaan se nyt ei onnistukkaan vag-comilla vaan siihen tarvii toisen ohjelman, jonkun Vag-Tacho tai joku sen tapanen?
Tämähän menee niin koodaukseks koko homma että huh huh..
Okei, nyt tämä vag tacho pisti koko potin taas sekasin.. Tänään tuli briteistä uusi vag-com johto ja toimii moitteetta mutta uk-mkivs:sää lukiessa huomasin että tuo vag-tachohan tarvii kokonaan oman johtonsa.. Meinaa käpy ruveta palamaan näitten kaikkien eri johtojen ja laitteitten kanssa.
Noh kuitenkin tänään lähti tulemaan uudet sirut avaimiin myös briteistä, joutuupi varmaankin tilaamaan nyt tuon vag-tacho johdon samalla.
EDIT:
Noh nyt on yksi johdonpätkä lisää tulossa, Kaikki rahat menee taas kiinalaisille ja brittiläisille..
Noh kuitenkin tänään lähti tulemaan uudet sirut avaimiin myös briteistä, joutuupi varmaankin tilaamaan nyt tuon vag-tacho johdon samalla.
EDIT:
Noh nyt on yksi johdonpätkä lisää tulossa, Kaikki rahat menee taas kiinalaisille ja brittiläisille..
Tämmöstä tänään..
Lähikylän purkaamolta löytyi kivan näköinen mittaristo ja kaikki tiedotkin täsmäsivät aika mukavasti. Nyt vaan ootellaan vagTacho kaapelia ja avaimien siruja.
Toivottavasti se tällä lähtis, tai jos ei lähde niin pakko turvautua johonkin autosähkö tai laakkosen puoleen..
Lähikylän purkaamolta löytyi kivan näköinen mittaristo ja kaikki tiedotkin täsmäsivät aika mukavasti. Nyt vaan ootellaan vagTacho kaapelia ja avaimien siruja.
Toivottavasti se tällä lähtis, tai jos ei lähde niin pakko turvautua johonkin autosähkö tai laakkosen puoleen..
Näyttää VDO:lta....1j5 920 826? Laita vanha mittari kiinni ja tallenna faili siitä talteen. ja SKC. Piru ku osaisin käyttää paremmin noita niin saisin koodattua nykyiset avaimet suoraan failiin ilman sirun vaihtoa. Ja VIN koodin oikeeks "uudessa" mittaristossa. Mitäs merkkiä toi vanha mittaristo on? Jos haluut niin heitä mulle sun uuden mittariston softan niin laitan siihen kulutusnäytön näkymään. Voin yrittää lineoida sun lämpömittarinkin mikäli haluat?
Kyllä, hyvin tunnistit :)
Molemmat, uusi ja vanha on VDO:ta. Suhteessa mittaristo oli aika halpakin, tasan satkun ja palautusoikeudella, kunhan vaan toimis nyt. Kilometrejäkin häviäis sopivasti sadallatuhannella.
Kunhan engelskan kusti polkis rivakampaan tänne suomeen asti niin saisi tuosta mittaristosta softaa pihalle ja päästä käsiks muihinkin. Kaiken lisäksi vielä ensi viikolla on pohjan ruostesuojaus joka varattiin kimppatilauksena viime vuoden puolella..
Luultavasti on pakko ajaa 80km päähän kuunnellen piipitystä ja sanoo että älkää ees yrittäkö käynnistää ettei mee ihan lukkoon taas koko paska. Saavat työnnellä sitten rauhassa :)
Ja nyt ei hoksottimet tunnista termiä faili?
Jos sulle ei siitä ole niin paljoa ressiä niin oisin kyllä kiitollinen jos vähän koodaisit, ehkä pienen neuvon kera niin ois jokunen tiedon jyvänen siitä itselläkin?
Molemmat, uusi ja vanha on VDO:ta. Suhteessa mittaristo oli aika halpakin, tasan satkun ja palautusoikeudella, kunhan vaan toimis nyt. Kilometrejäkin häviäis sopivasti sadallatuhannella.
Kunhan engelskan kusti polkis rivakampaan tänne suomeen asti niin saisi tuosta mittaristosta softaa pihalle ja päästä käsiks muihinkin. Kaiken lisäksi vielä ensi viikolla on pohjan ruostesuojaus joka varattiin kimppatilauksena viime vuoden puolella..
Luultavasti on pakko ajaa 80km päähän kuunnellen piipitystä ja sanoo että älkää ees yrittäkö käynnistää ettei mee ihan lukkoon taas koko paska. Saavat työnnellä sitten rauhassa :)
Ja nyt ei hoksottimet tunnista termiä faili?
Jos sulle ei siitä ole niin paljoa ressiä niin oisin kyllä kiitollinen jos vähän koodaisit, ehkä pienen neuvon kera niin ois jokunen tiedon jyvänen siitä itselläkin?
Faili=file= tiedosto :) Juu, pitää päästä eka kurkkaa tiedostoa onko samanlaista vänkärää mitä mulla. Noi Britit on ihan gurui nois, ne osaa silmällä kattoa skc koodinkin pelkästään heksistä.
Tossa pikaohjeet: http://uk-mkivs.net/forums/t/395099.aspx
Juu, tottakai onnistuu, välitetään tietoa :) Olen minäkin nämä temput joltakin oppinu :)
Mittariston tunnistamisesta 1j5 eli Boran mittaristo "sport edition" eli se hopea.920 eli can väylä, 8 eli km/h 2 eli puolikorkea näyttö 6 eli immo3 A eli bensiini :)
Tossa pikaohjeet: http://uk-mkivs.net/forums/t/395099.aspx
Juu, tottakai onnistuu, välitetään tietoa :) Olen minäkin nämä temput joltakin oppinu :)
Mittariston tunnistamisesta 1j5 eli Boran mittaristo "sport edition" eli se hopea.920 eli can väylä, 8 eli km/h 2 eli puolikorkea näyttö 6 eli immo3 A eli bensiini :)
Joo minäkin huomasin että aika paljon löytyy tuota informatioonia briteistä. uk-mkivs:stä löysin kanssa tuon mittariston tunnistus ohjeet ja sillä sitten uskalti ostaa tämän "uudemman" mittariston. Ois ollu aika sormi suussa purkaamolla ilman noita tietoja kun lähtökohta tiedot oli että jos yksikin numero on eri niin ei saata käydä :D
Uutta tacho johtoa odotellaan. Siis edellinen oli täysi susi eikä toiminut millään ajureilla eikä millään ohjelmaversiolla.
Laakkoselta kävin kanssa kysymässä hintoja ja ehdottivat 229€ johon kuului kaksi kertaa vaihtotyö, sopeutustyö ja pientarvikelisä. En päässyt juttelemaan edes huoltopäällikon kanssa vaan huoltoneuvoja vakuutti asian olevan näin.
Paikallisessa AD huollossakin sanoivat että mittariston tiedot ovat kiveen kirjoitettuja, vaihto ei onnistu ollenkaan, en ollut ite paikalla kun sanoivat mutta jos olisin ollut niin varmaan kysymys "meinaatko että jos autosta menee mittaristo, sitä autoa ei voi enää ikinä korjata?"olisi ollut kohdallaan :D
Nyt lainaläppärillä missä on win XP ja siinä nyt ainakin toimii vag-com 409-1 ja tällä kai voi koodata sen uuden mittariston sitten? Toivotaan että uusi yritys vagtacho johdostakin toimisi tällä kertaa..
Laakkoselta kävin kanssa kysymässä hintoja ja ehdottivat 229€ johon kuului kaksi kertaa vaihtotyö, sopeutustyö ja pientarvikelisä. En päässyt juttelemaan edes huoltopäällikon kanssa vaan huoltoneuvoja vakuutti asian olevan näin.
Paikallisessa AD huollossakin sanoivat että mittariston tiedot ovat kiveen kirjoitettuja, vaihto ei onnistu ollenkaan, en ollut ite paikalla kun sanoivat mutta jos olisin ollut niin varmaan kysymys "meinaatko että jos autosta menee mittaristo, sitä autoa ei voi enää ikinä korjata?"olisi ollut kohdallaan :D
Nyt lainaläppärillä missä on win XP ja siinä nyt ainakin toimii vag-com 409-1 ja tällä kai voi koodata sen uuden mittariston sitten? Toivotaan että uusi yritys vagtacho johdostakin toimisi tällä kertaa..
Honkongista suunnilta juu.. Eihän tässä oo taas kun yli viikko ootettu mutta kiinastahan nykyään kestää.. Voi kun olisi ajat vielä samat kuin pari vuotta sitten että kiinasta kulki posti nopeampaan kuin Suomessa sisäisesti..
Jos sitä ei rupee kuulumaan ja jos sulla ylimääränen johto on niin voisin kyllä lainata ja lähettää takaisin sitten kun homma on selvä.
Jos sitä ei rupee kuulumaan ja jos sulla ylimääränen johto on niin voisin kyllä lainata ja lähettää takaisin sitten kun homma on selvä.
Nyt tässä ootellessa oon lukenu&opetellu tuota vag-comin ohjetta (siis tätä) ja mietityttää tuo kohta:
9.
[Adaptation - 10]
Enter 50 in Channel Number
[Read]
[Use 7-digit PIN/SKC]
Enter the 7-digit PIN from the OLD Instrument Cluster, Date on which the PIN was GENERATED BY THE DEALER, along with the dealer's Workshop Code (WSC) and the Importer number
[OK]
Ilmeisesti tuo päivämäärä on sama kuin tarrassa mittariston takana? Ja sitten mitä ihmettä ovat WSC koodi ja Importer number?
9.
[Adaptation - 10]
Enter 50 in Channel Number
[Read]
[Use 7-digit PIN/SKC]
Enter the 7-digit PIN from the OLD Instrument Cluster, Date on which the PIN was GENERATED BY THE DEALER, along with the dealer's Workshop Code (WSC) and the Importer number
[OK]
Ilmeisesti tuo päivämäärä on sama kuin tarrassa mittariston takana? Ja sitten mitä ihmettä ovat WSC koodi ja Importer number?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Laitat 12345 ja 678 muistaakseni noillakin toimi, ne pitää vaan laittaa sinne vdcs:ään.....Joskus pitää laittaa nimi, siinä olen käyttänyt joskus Pärnäsen huolto :) Muistaakseni voi kirjautua sisään noilla 7 kirjain-numeroyhdisteellä (luultavasti vw kirjautuu noilla automaattisesti) ja skc on toinen vaihtoehto siksi siinä on kaiketi se / viivakin....
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei VCDS:llä ole tapana käyttää 00000 WSC:nä jolloin WSC:tä ei muuteta?
Juu, tuo sellanen näkymätön, mutta tuo ei mene aina välillä läpi. Herjaa siitä, siksi välillä joutuu laittaa muuta kuin 0:llaa ja nimen....Octavia rs ja can-gateway-boxi vaati tollasen....
Siis toi 7digit pin on kaiketi se testeri homma millä dealerit kirjautuu..Ne kun ottavat yhteyden vw Saksaan ja sitä kautta kirjautuu automaattisesti...Älä siitä välitä jollei sulla ole miljoonan dollarin vekotin autotallissa ja yhteys Saksaan....
Lainakone lähti takasi päin ainakin toistaiseksi niin en kerenny tuupata vielä uutta ohjelmaa. Toisaalta nyt kun tietää että tuo vagtachon johto toimii oikein niin nythän sen pitäs toimia tässä seiskallakin. Semmonen tutina on nyt takalistossa että kohta tuo on taas paskana niin sitten on taas aikaa koodailla :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa