t5 transporterin automaattilootan kestävyys
Valvoja: ffp jäsenet
t5 transporterin automaattilootan kestävyys
Pähkäilen tuossa päivittääkseni t4--->t5. tarjolla olisi muutama 300-400tkm ajettu automaatti. onko kokemusta nuista mitenkä kestävät lootat? jos paukahtaa mitä kustantaa?
Varmasti pamahtaa jos on alkuperäinen laatikko ja ajettu 300-400tkm. Itsellä meni 330tkm kohdalla laatikko joka tuntuu olevan aikalailla keskiarvo. On mennyt taksikäytössä vähemmillä ja enemmillä kilometreillä ja jotkut sitten kestää ties mihin asti mutta ne on harvassa. Ei tuntunut sievä käyttö pidentävän kestoa omassa tapauksessa. Vaihtoja tuli vaan liikaa meidän ajossa. Öljyjä omaan ei vaihdettu kertaakaan koska tämä oli liikkeen suositus. Useimpiin ei vaihdeta koska kallis huolto ja on niitäkin laatikkoja mennyt samoilla lukemilla joihin on vaihdettu oikein.
Uusi laatikko tehtaalta ja asennus maksoivat muistaakseni päälle 6000 euroa mutta en osaa sanoa paljonko siinä oli autoliikkeen vastaantuloa.
Manuaaliaski on sitten pomminvarma, mutta siinä on sitten remonttokohteina kytkin ja kaksoismassavauhtipyörä. Näistä muodostuu ajan kuluessa suurin piirtein saman hintainen kulu joten onnea vaan valinnan kanssa. Huonoja molemmat.
Koita löytyy automaatti johon laatikko on uusittu niin sillähän sitte rullaa vähintään sen 300tkm. Kannattaa myös tarkastuttaa mahdollisen hiukkassuodattimen tuhkamäärä (uusinta 2000euroa) sekä nokka-akselin kunto (jos kone on sitä tyyppiä missä ne vastustaa)
Uusi laatikko tehtaalta ja asennus maksoivat muistaakseni päälle 6000 euroa mutta en osaa sanoa paljonko siinä oli autoliikkeen vastaantuloa.
Manuaaliaski on sitten pomminvarma, mutta siinä on sitten remonttokohteina kytkin ja kaksoismassavauhtipyörä. Näistä muodostuu ajan kuluessa suurin piirtein saman hintainen kulu joten onnea vaan valinnan kanssa. Huonoja molemmat.
Koita löytyy automaatti johon laatikko on uusittu niin sillähän sitte rullaa vähintään sen 300tkm. Kannattaa myös tarkastuttaa mahdollisen hiukkassuodattimen tuhkamäärä (uusinta 2000euroa) sekä nokka-akselin kunto (jos kone on sitä tyyppiä missä ne vastustaa)
varotteleeko tuo automaattiloota milään tavalla ennekun hajoaa. ajattelin et ennenkun ostaa niin onko mitään selvää merkkiä millä pommin voi kiertää. liekö sitten liiallista optimismia mut tuntuu et 300tkm ajettu automaatti ei ole paljoa porterille.
Mielenkiintoista on myös se, että onko tosiaan niin et laatu on t4 jälkeen mennyt alaspäin kuin se kuuluisa lehmän häntä...
Mielenkiintoista on myös se, että onko tosiaan niin et laatu on t4 jälkeen mennyt alaspäin kuin se kuuluisa lehmän häntä...
T4:n automaattiloota on ainakin Essonbaari juttujen perusteella huonommassa maineessa kuin T5:en.
Mukavempi ajaa tuo 6-lovinen T5:en tippi-laatikko on.
Huoltosuositus on 60tkm välein laatikon öljynvaihto, merkkihuollot eivät sitä tee(!)
koska ei ole merkitty mihinkään huolto-ohjelmaan. Laakkonen ei tehnyt edes rahasta.
Omasta kokemuksesta ei siitä ainakaan haittaa ollut, tosin vasta eka öljynvaihto tehty.
Järjestään näyttää tuo tippilaatikko levinneen 220-350tkm.
Ennen sitä kylläkin voi olla jo muitakin huoltoja takana...
Mukavempi ajaa tuo 6-lovinen T5:en tippi-laatikko on.
Huoltosuositus on 60tkm välein laatikon öljynvaihto, merkkihuollot eivät sitä tee(!)
koska ei ole merkitty mihinkään huolto-ohjelmaan. Laakkonen ei tehnyt edes rahasta.
Omasta kokemuksesta ei siitä ainakaan haittaa ollut, tosin vasta eka öljynvaihto tehty.
Järjestään näyttää tuo tippilaatikko levinneen 220-350tkm.
Ennen sitä kylläkin voi olla jo muitakin huoltoja takana...
varotteleeko tuo automaattiloota milään tavalla ennekun hajoaa
Oma ei ainakaan varoittanut mitenkään. Toimi aivan loistavasti kunnes ei sitten enää toiminutkaan. Kun lämpesi lakkasi vaihtamasta kakkosta ylemmäs. Hetken kun antoi seisoa niin taas mentiin 5 minuuttia eteenpäin.
Öljynvaihdosta olen kuullut seuraavaa. Öljyt pitäisi vaihtaa uudesta alkaen tiheään että olisi hyötyä. Tuhoisinta on kuulemma ajaa paljon ja sitten vaihtaa koska KUULEMMA uusi öljy irroittaa kertyneitä epäpuhtauksia ja tämä irronnut moska tukkii joitain ohuita kanavia ja sen jälkeen kaput. Eli uudesta alkaen vaihtaa tiheää tai ei sitten ollenkaan.
Öljynvaihto maksaa KUULEMMA nykyään lähemmäs 400 euroa tuohon laatikkoon. 60tkm välein jos vaihtaa niin 360tkm jossa yleensä menee, ehtii kuluja öljystä tulla 2400euroa joka on tietenkin puolet vähemmän kuin uuden laatikon hinta. Merkittävä kulu kuitenkin josta ei välttämättä ole ratkaisevaa hyötyä.
Öljynvaihdon voi hyvin tehdä itsekin.
Mutta omalla kohdallani oli sen verran tuore peli, että tuohon 60tkm kohdalle sain öljynvaihdon teetettyä.
Ei MIKÄÄN ihmeöljy kestä kesiä ja talvia 5-10v laatikossa, jossa varsinkin transportterissä se käy aika lämpöisenä. Osa syynä lämpösenä käymiseen on aneeminen vaihteistoöljyn jäähdytin, tosin, talvella se voisi sitten olla huonompi juuttu.
Kuinka vaihtaa öljyt:
http://www.brick-yard.co.uk/forum/topic23701_page1.html
Mutta omalla kohdallani oli sen verran tuore peli, että tuohon 60tkm kohdalle sain öljynvaihdon teetettyä.
Ei MIKÄÄN ihmeöljy kestä kesiä ja talvia 5-10v laatikossa, jossa varsinkin transportterissä se käy aika lämpöisenä. Osa syynä lämpösenä käymiseen on aneeminen vaihteistoöljyn jäähdytin, tosin, talvella se voisi sitten olla huonompi juuttu.
Kuinka vaihtaa öljyt:
http://www.brick-yard.co.uk/forum/topic23701_page1.html
Njoo, jos auto olisi kovemmassa käytössä itselläni, harkitsisin sen öljyn kierrätystä
erillisen jäähdyttimen läpi. Tuo nykyinen "jäähdytin" ei oikeastaan tee mitään, paitsi
ehkä lämmittää öljyä lisää...
En ikävä kyllä löytänyt linkkiä Englannin foorumilta tuosta, mutta siellä olivat tuon
T5:een tehneet.
Mutta juu, ei ole kestävimmästä päästä, mutta ei ole muillakaan valmistajilla (esim Vito).
erillisen jäähdyttimen läpi. Tuo nykyinen "jäähdytin" ei oikeastaan tee mitään, paitsi
ehkä lämmittää öljyä lisää...
En ikävä kyllä löytänyt linkkiä Englannin foorumilta tuosta, mutta siellä olivat tuon
T5:een tehneet.
Mutta juu, ei ole kestävimmästä päästä, mutta ei ole muillakaan valmistajilla (esim Vito).
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
onko kellään kokemuksia sprinterin automaatin kestävyydestä
Riippuu paljon onko öljyjä vaihdeltu. Jos pidetty järkevästi, ei jatkuvaa jättikärryn vetoa ja öljyt vaihdettu normaalin vaihtovälin sijaan 60tkm välein niin kestää "ikuisesti." Oulussa taksissa W906 Sprintereitä alkuperäisellä laatikolla ja 600tkm mittarissa. Osassa voi olla jopa enemmän.
Ja aivan sama miten käsittelee niin on se silti vw:n automaattia lujempi laitos.
Nythän Sprinteriin tuli uusi 7G vai mikä se oli automaattilaatikko. Entisen pommivarman jälkeen jännityksellä odotamme minkälainen tämä uusi on. Tuskin yhtä hyvä sillä entinen oli jo vähän liian hyvä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa