Webaston aktivointi ja esilämmityksen asennus
Valvoja: ffp jäsenet
Webaston aktivointi ja esilämmityksen asennus
Liittyy autosähköön, mutta kysytään nyt täältä, kun dieselistä kyse. Eli lämmitin on lukinnut itsensä, mutta en saa sitä vcds:llä auki.
Haulla löysin, että 03-kanavan (ulkomaisilta sivuilta löytyi myös muita kanavia mutta en uskaltanut summissa kokeilla) arvo 1 pitäisi muuttaa nollaksi ja sen jälkeen poistaa vikakoodit.
Nollaa ei pysty tallentamaan eikä ykkösen uudelleen asettaminen vapauta vikakoodeja.
Onko tuohon vapauttamiseen jotain muuta keinoa?
Haulla löysin, että 03-kanavan (ulkomaisilta sivuilta löytyi myös muita kanavia mutta en uskaltanut summissa kokeilla) arvo 1 pitäisi muuttaa nollaksi ja sen jälkeen poistaa vikakoodit.
Nollaa ei pysty tallentamaan eikä ykkösen uudelleen asettaminen vapauta vikakoodeja.
Onko tuohon vapauttamiseen jotain muuta keinoa?
Viimeksi muokannut Jakke78, 13.2.2012 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lukitus ja sen jälkeen vikakoodit häipyi bittien taivaaseen ylläolevalla tavalla, kiitos siitä!
Mutta jatketaan tästä vielä esilämmitykseen liittyvällä asialla. Ajelin webaston testin läpi ja muistaakseni yhtenä steppinä oli moottoria lämmittävän kierron aktivointi, mutta kyseistä venttiiliä ei autossa ilmeisesti ole.
Saako siis tätä sisätilojen 5kW lämmitintä toimimaan myös moottorin esilämmittimenä? Ja jos saa, niin millaisia kaapeleita, kelloja jne siihen tarvitaan?
Mutta jatketaan tästä vielä esilämmitykseen liittyvällä asialla. Ajelin webaston testin läpi ja muistaakseni yhtenä steppinä oli moottoria lämmittävän kierron aktivointi, mutta kyseistä venttiiliä ei autossa ilmeisesti ole.
Saako siis tätä sisätilojen 5kW lämmitintä toimimaan myös moottorin esilämmittimenä? Ja jos saa, niin millaisia kaapeleita, kelloja jne siihen tarvitaan?
Release the auxiliary heater
Release the auxiliary heating for remote start with the VAS tester.
- Connect the VAS tester (OBD)
- 18- auxiliary heater
- 07 Code control units
Variant 1 (with 3/2 way valve)
- Display = 0-0-1-1-2
- Enter = 0-1-1-1-2
Variant 2 (without 3/2 way valve)
- Display = 0-0-0-1-2
- Enter = 0-1-0-1-2
NOTE:
Every number in the sequence must be re-entered.
Koodi with out 3/2 valve lämmittää myös moottorin.
Venttiiliä ei ole järkevää lisätä (sillä ei tee mitään) ja ohjausnappulat ja muut vaativat suuremman ajotietokoneen (mahdollisesti mittariston vaihdon siis) ja uuden climatronicin ohjainlaitteen, sekä itse Webaston vaihtamisen toiseen malliin (tai ainakin sen softallisen päivittämisen esilämmittäväksi).
Eli edullisemmaksi tulee asentaa jälkiasennussarja, eikä käyttää alkuperäisiä osia.
Eli edullisemmaksi tulee asentaa jälkiasennussarja, eikä käyttää alkuperäisiä osia.
Eli raapia alkuperäinen webasto irti ja kytkeä uusi webasto samoihin letkuihin?? Jää kyllä tekemättä.
Tai laittaa webaston lisäsarjan. Vaihtoehtoina kello1533, on/off kaukosäädin T91, ajastin/on/off kaukosäädin T100HTM tai GSM-ohjain web-control.
Lisäsarjaan kuuluu käyttölaite, puhallinohjaus sekä ohjelmointi dongle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa