VW Vento 1.9TD kytkin sökönä? kuka tietää?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

VW Vento 1.9TD kytkin sökönä? kuka tietää?

ViestiKirjoittaja iikka » 11.2.2012 17:29

eli kytkin poljin lopsahtaa heti pohjaan ku sitä vähän painaa.. vaijeri on ehjä...
vika lienee jossain laatikonpäässä koska se vipu laatikonkyljes mihin vaijeri tulee niin liikkuu aivan oikein.. paitsi se on niin keveä että sitä voi käsin liikutella ääri asennosta ääri asentoon!?!?!?!?!?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 11.2.2012 17:34

Ranskan ihmeissä on nähty tapauksia että asetelman kynnet kuluneet poikki ja tulee moinen ilmiö. En tiedä onko näissä vermeissä mahdollista moinen mutta tulisi nyt ekana mieleen.

vagriku
-
Viestit: 77
Liittynyt: 3.4.2011 16:10

ViestiKirjoittaja vagriku » 11.2.2012 17:56

Kytkimen käyttö tappi painunut asetelmasta läpi.
Kaverin jetasta hajosi joskus kytkin levy pinta irti ja jäi kaksin kerroin sinne väliin. Samat oireet.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 11.2.2012 17:57

Laatikon päässä sisällä oleva vipu on murtunut noin 100% varmuudella, ellei sitten kytkimen keskellä oleva levy ole kulunut puhki. Tuo vipu Hajoaa useimmiten varsinkin diesel-koneissa jossain vaiheessa elämää.

Tuossa esim. koko korjaussarja uudella tangolla ja painelaakerilla. Päätylappu menee aina jossain mielessä hajalle kun sen irroittaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.2.2012 18:08

On muuten toi vipu kolmisen kymppiä ja työntötanko viitisen kymppiä alkuperäisenä. Siinä on kanssa kilohinta kohdillaan noinkin monimutkaisissa osissa... :D

Näyttäis sentään Motonet myyvän tuota tankoa pariin kymppiin.

vetopyörä
-
Viestit: 106
Liittynyt: 26.1.2011 18:42

Kynsivika

ViestiKirjoittaja vetopyörä » 11.2.2012 18:18

Minä en Sinuna tekisi muuta kuin ottaisin vaihteiston päässä olevan vihreän peltikannen pois ja katsoisin tarkkaan onko kuvan "Tuossa esim. koko korjaussarja" painike kynsi revennyt boorituksen kohdasta. Se voi näyttää ehjältä, mutta kun oikein tarkkaa katsoo niin halkeama löytyykin. Sitä pitkää tankoa en lähtisi uusimaan, koska on aika vaikea saada se menemään sen pien stefan läpi kun ei pääse ohjaamaan sitä kytkimen puolelta. Itse olen kerran tehnyt älyttömästi töitä tämän kynnen takia koska en tiennyt vian olevan siinä, vaan olin irrottanut vaihteiston pois. Vika oli juuri kertomasi mukainen.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 11.2.2012 23:04

On muuten toi vipu kolmisen kymppiä

Mää kyllä maksoin viimeksi 12,80€ per kipale noista pikkuvipusista originaaleina ja Suomesta. Mitä ihmettä? =)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.2.2012 23:16

Mää kyllä maksoin viimeksi 12,80€ per kipale noista pikkuvipusista originaaleina ja Suomesta. Mitä ihmettä? =)
Tuonne Tepon kalkulaattoriin laitoin osanumerot ja antoi sellasia hintoja. Hyvin ne on viimeisen vuoden ainakin täsmänneet mitä olen ehkä pari kymmentä nippeliä hakenut. Onko niitä vipuja sitten monia, en koittanut...

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 12.2.2012 11:04

eli laatikon irrotus ois jokatapauksessa edessä?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.2.2012 12:12

Ei ku se pääty auki.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 12.2.2012 14:31

Selvitetään kuvalla, eli vasen pääty, jossa näkyy vähän sitä vihreän lätkän reunaa. Rengas ja moottorin alasuoja pitää irroittaa.

Kuva

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 12.2.2012 17:41

ahaa okei.. nyt selvensi paljoki.. eli ei muutako pääty auki ja kattoo onko tuo vipu sökönä ja jos ja kun on niin sen saa ihan tota kautta vaihdettua uuten!?!?!?!?!?!?!?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.2.2012 17:52

Jep.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 12.2.2012 18:38

Tässä vielä selventävä kuva :
http://mikhauta.pp.fi/muut/golf3kytkin.jpg

Sieltä tulee sitten vaihteisto-öljyä pihalle, että vaikka nostaa sitä nurkkaa hieman ylös. Pääty on aika ohutta peltiä, joten irroitus varovasti, että sen saa vielä tiiviiksi.

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 13.2.2012 15:07

siinäpä videon pätkää ei toimivasta kytkimestä.. eli eikös tuo näytä et kytkin on jämähtäny pohjaan?

http://www.youtube.com/watch?v=OZkVSiw8 ... e=youtu.be

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 13.2.2012 15:53

Se on sitten tanko painunut painelevystä läpi. Tietää vähän isompaa remppaa. =)

Nyt kun tuo laatikon pää on auki, niin vaihda se vipu sinne silti. Hajoaa kuitenkin joskus.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.2.2012 15:53

Vaikuttas siltä tangon läpimenolta tuolta kutkimen päästä.

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 13.2.2012 20:37

eli loova irti ja asetelma ku tossa nyt on sit korkannu?

Jussi.S
-
Viestit: 178
Liittynyt: 6.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja Jussi.S » 13.2.2012 21:12

Itse painin just viimeviikolla saman ongelman kans, kerkesin jo irrottaa vetarit ja hankkia asennuskaljat kunnes työkaveri tuli paikalle ja väänsi kytkimen vivusta jolloinka tuo paininvipu hyppäsi pooreillaan. Vaikka aiemmin se vipu oli kahden ihmisen voimin todettu ehjäksi niin eipä vaan ollutkaan. Painelaakeri myös asuu yllättävän syvällä kolossaan, jos ei ole aiemmin nähnyt niin helposti luulee kyllä kytkimen jääneen pohjaan. Painelaakerin liikekään ei ole kummoinen, jonkun 7mm.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.2.2012 21:24

Älä mene purkamaan laatikkoa, ennenku oot onkinu tuon painelaakerin tilastaan ja varmistanu että se on yhtenä kappaleena.. Itsellä vastaava tapaus sattui, luulin ensin että meni vaijeri poikki mutta painelaakeriki oliki kolmessa osassa tuolla, eli korjaantui uusimalla sen pelkästään.

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 14.2.2012 8:07

laatikon kylessä oleva vipu johon vaijeri tulee niin liikkuu kyllä ääri asennosta ääri asentoon! mistä kautta pääsen tohon painelaakeriin käsiksi?

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 14.2.2012 8:42

Semmoinen tikkumagneetti on kova juttu tuossa laakerin poimimisessa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 14.2.2012 10:15

Se laatikon päädyssä olevan peltitulpan takana.

vetopyörä
-
Viestit: 106
Liittynyt: 26.1.2011 18:42

Kuvia

ViestiKirjoittaja vetopyörä » 14.2.2012 19:45

http://www.brokevw.com/020oil.html Tuosta näet vihreän kannen VW. Painelaakeriin ja painokynteen pääset käsiksi kimpeämällä vihreän kannen pois (kannattaa ostaa uusi tilalle, muistaakseni alle 10€)
Katso miten jousi on, tai ota dikikuva, vedä lukituspinnit pois kärkipihdillä. Nyt se pitkä vipu jossa vaijeri tulee ulos lohkon kyljestä. Kuten joku sanoikin, vaihda varmuuden vuoksi se painokynsi vaikka olisi sellainen ihme että se olisi ehjä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa