1.9tdi AHU downpipen irroitus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

1.9tdi AHU downpipen irroitus

ViestiKirjoittaja hammer_man » 6.2.2012 9:57

Tarvis tuo downpipe irroittaa että saa hitsattua uuden joustopätkän kärsineen tilalle. Sen verran auton alle vilkaisin, että sama putki jatkuu aika pitkälle auton alle. Sitten siellä on vielä se katalysaattori? mötikkä putkessa joka varmaankin tekee kiusaa pois otettaessa. Mittailin tuossa se joustopätkän niin täytyy käydä hakemassa uusi ennen kuin alkaa purkamaan vanhaa pois.

Eli kysymys kuuluu mitä kautta tuon alkupätkän saa pois ja mitä kaikkea tarvitsee purkaa tieltä. Vai pääseekö helpommalla kun katkaisee putken heti alusta auton alta ja tekee sinne sitten uuden liitoksen...??

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 6.2.2012 11:42

Onkos nyt kyse poikittaisesta vai pitkittäisestä koneesta?

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 7.2.2012 8:04

profiilin auto, eli passatin pitkittäiskoneinen.

divinee
-
Viestit: 93
Liittynyt: 17.7.2010 14:52

ViestiKirjoittaja divinee » 7.2.2012 8:20

Yläkautta se ainakin tulee pois kun vähän pyörittelee. Ei muistaakseni mahdu katalysaattori vetarin ja korin välistä. Sitä en sitten muista että mitä kaikkee piti purkaa tieltä kun omassa on ollu katkoskohta heti downpipen perässä kohta 1,5 vuotta.

EDIT: Unohtukin että se downpipe katkee heti katin jälkeen laipasta. Saattaa ne mutterit olla aika tiukassa mutta omasta ne lähti kyllä kohtuu helpolla auki.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 7.2.2012 10:26

Juu kävin tuossa aamulla tallissa puuhailemassa. Ei vain eilen tullut tarpeeksi tarkasti tutkittua putkistoa niin en huomannut tuota katin jälkeistä laippaa. Ainoan tuskan tuottivat ne katin laipan pultit/mutterit kun yksin touhusi. Takaisin laitettaessa hitsaan kyllä ne pultit kiinni siihen laippaan, jottei joudu valmiiksi ahtaassa paikassa vielä pitämään toisella kädellä lenkkiavainta :D

EGR sekä muutama turbon pinnapultti piti myös irroittaa. Samaten turbon öljyn tuloputki avata ja hiukan kääntää sivummalle... Iltapäivästä täytyisi käydä sovittelemassa uusi joustopätkä paikoilleen ja sitten suorittaa takaisin asennus.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa