Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Ysikuutonen sprintteri (mersu), pyörähti joku viikko takappäin 700 tkm, laturi kilahti parikymppiä aiemmin. Eli kohtuullisesti tekniikka pelittää, vaihdelaatikko ääntelee mutta moottori ei ole saanut muuta kuin uusia nesteitä, suodattimia ja hehkuja. Kori tuosta maatuu, ennen kuin miljoonaa kerkee kerätä tällä tahdilla, liekkö nuo "samankoriset" LT:t yhtä ripeitä ruskettumaan, kun ei ole kokemusta.
Sami- 30.11.08 kirjoitti:Ventoon pyörähti ennen talvitelakointia piristettyyn AFN:ään 190tkm. Sitten vielä yhtä nimeltämainitsemattoman konsernin edustajaa on siunattu 390tkm mittarilukemalla.
Nyt kahden vuoden jälkeen Ventossa 234tkm, ja tuossa Pösössä 460tkm. Pösö kukkunut täysin ongelmitta. Ihme iki-liikkuja tuollainen 1.5D.. Noh, kaksi kertaa se on tuolla aikavälillä tielle jättänyt; rengasrikko ja diiselin loppuminen.. btw, yli 1000km tankilla. ;)
E: Öh... insinöörimatikalla kaksi vuotta, normaalilla reilu kolme. :)
Viimeksi muokannut Sami-, 5.2.2012 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A6 1.9TDI AFN automaatti -98 - 718tkm
Ihan mielenkiinnosta kyselen et monta vaihelaatikko remppaa tarvii noille kilometreille?
Kysele pois.. nolla remonttia ja yksi vaihto on historiassa merkitty... valitettavasti en tiedä juuri mitään auton historiasta vuosien 2003-2011 välillä, mutta loota on vaihdettu kokonaan toiseen 2003, kilsojen ollessa ~520-540tkm eikä edellinen omistaja (se jolla auto ollut 2004-2011) kertonut tehneensä lootalle mitään. Itse en ole autolla kerennyt vasta kuin 8tkm ajelemaan.
Ykköskopan Golf -83/84 alkup. 1.6d vajaa 420tkm ja nakuttaa hyvin.
Tölkki -84 1.6d 172tkm, edellisellä omistajalla petti jakopää kun ei ollu vaihdettu ajoissa, ostin kansivikasena ja joku 400tkm ajettu AAZ menossa reikään :D
edit: ainiin olihan tuossa tuo -95 2.4d T4 jolla menty joku 722tkm, laatikko ja kone pelaa moitteettomasti, mitään tietoa auton historiasta ei ole, mutta nyt menee purkuun kun veroja on pystyssä.
Tölkki -84 1.6d 172tkm, edellisellä omistajalla petti jakopää kun ei ollu vaihdettu ajoissa, ostin kansivikasena ja joku 400tkm ajettu AAZ menossa reikään :D
edit: ainiin olihan tuossa tuo -95 2.4d T4 jolla menty joku 722tkm, laatikko ja kone pelaa moitteettomasti, mitään tietoa auton historiasta ei ole, mutta nyt menee purkuun kun veroja on pystyssä.
Viimeksi muokannut redi, 2.4.2012 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vw golf tdi vm-00 66kw
Ajettu nyt 423856 km ja hyvin menee edelleen
1000000 meni rikki
-01 avb passat ja vielä mennään toinen mokoma:)
mulla tulee tällä viikolla 722tkm täyteen ja huoltokirjoissa ei ole merkintää ahtimen vaihdosta. Ei ole ollut häävillä pidolla vuosina 2003-2011, mutta eipä tuo ole juuri mukissut nyt on autoa on hieman enempi huollettu. Siivet siitä oli jumissa, muttei muuten mitään ylimäärästä ole tullut eteen eikä ollut extravälyksiäkään. Täysin vakiona ajettu koko ajan.
Bora 1,9 Asz
Tällähetkellä lasissa 444000. Ite ajanut 200tkm eteenpäin. n. 60tkm per vuosi. Keskinopeus tuolta ajalta n. 72 km/h, ei ole niin kauheesti käyty ringillä ;) Käy ja kukkunut tähänasti ainakin ok. LL- öljyillä menty ja vaihdettu n. 20-27tkm välein. Osissa joita vaihdettu 200tkm paikkeilla kuten iskarin yläpäänlaakerit ja kallistuksen vakaajan kummit alkavat pikkuhilaa huutamaan toista kierrosta. 1kpl etupyörän laakereita ja renkaita mennyt useemmat eli perus kulutus osilla menty tähänasti. toivottavasti vielä pitkälti jatkossakin. Toki eikös ne kaikki auton osat ole niitä kuluvia osia ?:D
mutta kummallista sinänsä.. auto ei kestänyt rusakkoa 100 vaihdista meni kaikki syylärit uusiksi ja vakuutusyhtiölle 3500€ lasku. Nyt viimetalvena lahjakkaasti ajoin "seinästä läpi" ja hinnaksi tuli n. 4000€ vakuutusyhtille... vauhtia nyt ei toki kauheesti ollu mutta autosta meni lisävalot ja puskuriin jäi pari pientä naarmua. Seinää korjattiin 4päivää ja autoo korjasin tunnin kun lisävalot vaihdoin ja vahasin puskurin niin lähti ylimääräset maalitpois mitä seinästä tarttu....
mutta kummallista sinänsä.. auto ei kestänyt rusakkoa 100 vaihdista meni kaikki syylärit uusiksi ja vakuutusyhtiölle 3500€ lasku. Nyt viimetalvena lahjakkaasti ajoin "seinästä läpi" ja hinnaksi tuli n. 4000€ vakuutusyhtille... vauhtia nyt ei toki kauheesti ollu mutta autosta meni lisävalot ja puskuriin jäi pari pientä naarmua. Seinää korjattiin 4päivää ja autoo korjasin tunnin kun lisävalot vaihdoin ja vahasin puskurin niin lähti ylimääräset maalitpois mitä seinästä tarttu....
Nimimerkin autolla 562tkm. Edellisen omistajan toimesta kytkin uusittu ja kansi rempattu kunkkupultin anatautumisen johdosta. Pikkaisen piristelin, joten ei varmaan enää kauheasti ole kilometrejä edessä :D
Edit: Melkein 564 tkm ajettu ja tais kansi antautua :)
Edit: Melkein 564 tkm ajettu ja tais kansi antautua :)
Viimeksi muokannut Kosse, 2.6.2012 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'98 AHF
'98 81kW AHF Golffi 440000
Ei huoltohistorian mukaan mitään isompaa remonttia tehty. Jakopäärempat tehty ajallaan, öljyjä ja suodattimia ja kaikkea pientä kuluvaa vaihdeltu. Pelaa muuten täysin, lukuunottamatta nyt jumiutunutta VNT siivikköä (liekö evryllä vähän tullut noettua liikaa...). Täytys käyttää pakosarja/turboyhdistelmä irti. Orggisturbo siis vielä huoltohistorian mukaan. En oo havainnu mitään vikaa ahtimessa muuten, saa nähdä millasessa kunnossa oikeesti on jos/kun käyttää irti. :)
Ei huoltohistorian mukaan mitään isompaa remonttia tehty. Jakopäärempat tehty ajallaan, öljyjä ja suodattimia ja kaikkea pientä kuluvaa vaihdeltu. Pelaa muuten täysin, lukuunottamatta nyt jumiutunutta VNT siivikköä (liekö evryllä vähän tullut noettua liikaa...). Täytys käyttää pakosarja/turboyhdistelmä irti. Orggisturbo siis vielä huoltohistorian mukaan. En oo havainnu mitään vikaa ahtimessa muuten, saa nähdä millasessa kunnossa oikeesti on jos/kun käyttää irti. :)
Rellu Megane 1.9 dti, -00, n. 430 tkm. Ei oo tehty mitään isompia remontteja, pienemmätkin jätetty väliin, kuten jakoremmin vaihtokin olis ollu kai 20 tkm sitte.
Just perjantaina katastin, ei ollu mitään huomautettavaa. Kaikki toimii. No keskikonsolista on 1 poltin palanut, niin kellon ja ulkolämpömittarin lukemat näkyy heikosti.
Just perjantaina katastin, ei ollu mitään huomautettavaa. Kaikki toimii. No keskikonsolista on 1 poltin palanut, niin kellon ja ulkolämpömittarin lukemat näkyy heikosti.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Firman -01 T4 syncroon tuli ensimmäinen isompi korjaus kardaania lukuunottamatta 417tkm mittarissa. Kaksoismassavp oli kokolailla soseena ja vitonen vollotti. Nyt uusi vp+asetelma+kytkin ja laatikon laakerit uusittu. Myös maalattiin kokonaan yli samassa rytäkässä. Taas ajelee 10v... Viimeset 200tkm ainakin ollut KCR säädettävä tehoboksi kiinni. Ajettu myös raskaan kärryn kanssa aika paljon.
JariPekka
Lähetetty: 28.4.2010 18:25 Viestin aihe:
Seat toledo 1.9tdi ALH 353tkm 2001.
Nykytilanne 418tkm, alipaineletkuja, ahtopaineensäädintä, mr musclea, alustan puslia ja jarruromut joutunut vaihtamaan, muuten menty ongelmitta.
Isommilla suuttimilla ja softalla piristetty, vielä vakio turbo ja kytkin + vp paikallaan.
Passat 4motion -04 avf. Nyt mittaris 154tkm. Omana aikana tullut rapiat 74tkm 2v aikana. Käy ja kukkuu eikä öljyä katoa. Suuttimien johtosarja pitäisi jaksaa puhdistaa satunnaisia nykäisyjä välillä ilman vikakoodeja, niin kuvaus sopisi noihin johtoihin.
Turboon tehtyä MR Muchle käsitely noin 10tkm sitten ja samalla venttiilikopan huonotinputki vedetty omaan pulloon. Niin ei sotke enää koko konehuonetta ilmakanavien kautta sillä öljyllä.
Kai tuolla ajelee tuonne 300tkm lukemiin ite ja kattoo sitten miltä tuntuu, että jatkaako edelleen jos ongelmitta liikkuu.
Turboon tehtyä MR Muchle käsitely noin 10tkm sitten ja samalla venttiilikopan huonotinputki vedetty omaan pulloon. Niin ei sotke enää koko konehuonetta ilmakanavien kautta sillä öljyllä.
Kai tuolla ajelee tuonne 300tkm lukemiin ite ja kattoo sitten miltä tuntuu, että jatkaako edelleen jos ongelmitta liikkuu.
AAZ Vento 495tkm, solmu vaihdettu kertaalleen kuulopuheiden muttei huoltokirjan mukaan. Venttiilivarren kumet loppu, kauhea haju ja öljyä kyllä palaa.. hienosti toimii muutoin, vetoja on vielä hyvin jemmassa ja vasta pariviikkoa sitten lähti sinetti syöttöruuvista :)
AFN Golf 475tkm, hajonneen ahtopaineventtiilin takia vaihdettu koko ahdin, itse moottoriin taas venttiilinostimet. Muutoin ei liene kajottu, mutta ainakin suuttimia voisi ruveta seuraavana kattelee kun naftakäryä pukkaa ja sinistä väriäkin havaittavissa.
AFN Golf 475tkm, hajonneen ahtopaineventtiilin takia vaihdettu koko ahdin, itse moottoriin taas venttiilinostimet. Muutoin ei liene kajottu, mutta ainakin suuttimia voisi ruveta seuraavana kattelee kun naftakäryä pukkaa ja sinistä väriäkin havaittavissa.
VW Passat 1.9TDI AVB 74kw
- 568tkm
0 vaihdelaatikkoremppaa, 0 koneremppaa. Ei savuta, ei nitise, parempi mitä vanha 300tkm ajettu. Suunnitelmissa AVF ahdin ja uusi ohjelma, 160hp/400nm
- 568tkm
0 vaihdelaatikkoremppaa, 0 koneremppaa. Ei savuta, ei nitise, parempi mitä vanha 300tkm ajettu. Suunnitelmissa AVF ahdin ja uusi ohjelma, 160hp/400nm
Viimeksi muokannut OskuA, 14.8.2013 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entinen Octavia TDI AGR -98, 460tkm oli mittarissa kun möin pois.. 100tkm ajoin itse ja ainoa isompi huolto oli jakopään romujen vaihto. Teknisesti siis huoleton mutta meni raksapakuna käytettäessä aika ryönäiseen kuntoon.
Nykyinen Octavia TDI ASZ -03, lukema 290tkm joista parikymmentä tuhatta ohjelmoituna 120kw. Naulaa kuin uusi, kuluttaa vähän ja kulkee kivasti.
Nykyinen Octavia TDI ASZ -03, lukema 290tkm joista parikymmentä tuhatta ohjelmoituna 120kw. Naulaa kuin uusi, kuluttaa vähän ja kulkee kivasti.
- Passat Variant 3B 2000 1.9TDI PwD (115hv)
* Itse ajettu väli 200-440 tkm
* Koneeseen tehtiin laajahko kansiremppa (kannen tasoitus & venttiiliremppa samalla). Mjaa, kallis ainakin, ellei kaikkien mielestä laaja.
* Muita vaihdettuja osia; laturi, startti, joitain antureita, muistaakseni muutakin.
* Remppaa/huoltoa kaksi kertaa vuodessa n. 1200eur yhteensä, tosin muuallekin kuin koneeseen...
* Ajettu 5v. Hullua.
* Onneksi myyty. Kallein ikinä omistamani auto.
- Golf V 2007 2.0 TDI PwD (140hv)
* Ajettu väli 130-240tkm
* Nokka-akselin asentoanturi vaihdettu
* Ei muuta kuin perushuollot edellisen lisäksi.
- Transporter T4 2000 2.5 TDI (72kw "and some")
* Nyt mittarissa 383 tkm
* Vasta hommattu, katsotaan miten kestää.
- Tulossa Golf V Variant 1.9 TDI hyvinkin pian, n. 120-140 tkm ajettu.
Oma mielipide on, että jos (=kun) vain puutöihin liittyvät työkalut pysyvät kädessä, näillä uskaltaa ajaa yleisesti ottaen sen 200-250tkm. Sen jälkeen alkaa maksamaan, huollettunakin.Tuo portteri taas tuli raksapakuksi, otettu siis hieman eri lähtökohdista ajoon. Saa nähdä miten kallis siitä tulee... VAG:llä mennään silti, omituisia nuo muut vehkeet. :)
Bensa-vaggineet (Golf Variant IV & Passat Variant 3C) pelasivat meillä hyvin, mutta eipä niillä toisaalta ajettukaan niin kuin näillä kiisseleillä.
* Itse ajettu väli 200-440 tkm
* Koneeseen tehtiin laajahko kansiremppa (kannen tasoitus & venttiiliremppa samalla). Mjaa, kallis ainakin, ellei kaikkien mielestä laaja.
* Muita vaihdettuja osia; laturi, startti, joitain antureita, muistaakseni muutakin.
* Remppaa/huoltoa kaksi kertaa vuodessa n. 1200eur yhteensä, tosin muuallekin kuin koneeseen...
* Ajettu 5v. Hullua.
* Onneksi myyty. Kallein ikinä omistamani auto.
- Golf V 2007 2.0 TDI PwD (140hv)
* Ajettu väli 130-240tkm
* Nokka-akselin asentoanturi vaihdettu
* Ei muuta kuin perushuollot edellisen lisäksi.
- Transporter T4 2000 2.5 TDI (72kw "and some")
* Nyt mittarissa 383 tkm
* Vasta hommattu, katsotaan miten kestää.
- Tulossa Golf V Variant 1.9 TDI hyvinkin pian, n. 120-140 tkm ajettu.
Oma mielipide on, että jos (=kun) vain puutöihin liittyvät työkalut pysyvät kädessä, näillä uskaltaa ajaa yleisesti ottaen sen 200-250tkm. Sen jälkeen alkaa maksamaan, huollettunakin.Tuo portteri taas tuli raksapakuksi, otettu siis hieman eri lähtökohdista ajoon. Saa nähdä miten kallis siitä tulee... VAG:llä mennään silti, omituisia nuo muut vehkeet. :)
Bensa-vaggineet (Golf Variant IV & Passat Variant 3C) pelasivat meillä hyvin, mutta eipä niillä toisaalta ajettukaan niin kuin näillä kiisseleillä.
Golf -01 ALH Tdi variant. 437tkm mittarissa.
Huoltokirjaa täytelty senverran että 1,5huoltokirjaa täytetty. Iteltä vuoden ajalta (45tkm) lisäks jokunen kuitti vielä, huollot tehty ite niin ei huoltokirja merkkejä. Autossa alkuperänen turbo, vaihdelaatikko, kytkin sekä 2-massa vp. Kansiremonttia ei myöskään ole tehty. Kaikki pelaa.
Huoltokirjaa täytelty senverran että 1,5huoltokirjaa täytetty. Iteltä vuoden ajalta (45tkm) lisäks jokunen kuitti vielä, huollot tehty ite niin ei huoltokirja merkkejä. Autossa alkuperänen turbo, vaihdelaatikko, kytkin sekä 2-massa vp. Kansiremonttia ei myöskään ole tehty. Kaikki pelaa.
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
transporter 97 2,5 tdi acv ajettu 704400 km, kytkin laitettu kerran ja ikinä ei ole konetta aukaistu. paripäivää sitten laitoin jakopumpun ja turbo on jo loppunut olemasta... toinen tekniikka tuloillaan (eipä ollutkaan tulossa kun jouduin huijatuksi..) vaan ensin ajetaan tuo aivan tappiin kunhan ahtimen vaihdan...
Viimeksi muokannut samppa78, 6.9.2013 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 21.7.2013 18:32
1.9TDI AVF tiptronic Passat, 347tkm ajettu eikä mitään merkkiä hajoamisesta. Hyrisee kuin kissa. :) sekä laatikko että moottori
EDIT: 354 tkm ajettu 20.1.2014 eikä turboakaan vaihdettu
EDIT: 354 tkm ajettu 20.1.2014 eikä turboakaan vaihdettu
Viimeksi muokannut alspe, 20.1.2014 15:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa