AGR - ALH - AHU koneiden erot?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

valmetti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.1.2012 18:14

AGR - ALH - AHU koneiden erot?

ViestiKirjoittaja valmetti » 1.2.2012 0:28

elikkä siis mitä eroa kyseisillä koneilla on,onko erilaiset vaihdelaatikot? esim meneekö seatin AHU koneesta laatikko vw golf iv:n jossa on agr kone?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 1.2.2012 22:11

AGR-ALH muuten samat mutta eri ahdin..
AHU eri lohkolla (vanhempi), en tiedä laatikon sopivuudesta uudempiin.. epäilisin että ei käy.

valmetti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.1.2012 18:14

djddsa

ViestiKirjoittaja valmetti » 1.2.2012 23:56

ok,kiitokset tiedosta

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 2.2.2012 2:30

Ihan hyvin käy ristiin kytkimet ja laatikot AHUsta AGRään ja toisinpäin. Vanhemmissa 02A ja uudemmissa 02J noin niinkuin yleensä jos on poikittainen kone kyseessä.

valmetti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.1.2012 18:14

ViestiKirjoittaja valmetti » 2.2.2012 21:59

joo,olis halvalla 300tkm ajettu kone ja laatikko tiedossa,mutta askarruttaa vain että meneeköhän se suoraan ko seon seatissa ja itellä on 4 koppanen golffi

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.2.2012 0:12

Kerros tarkemmin vuosimallit ja moottori- ja laatikkokoodit. Eli missä autossa nyt on mikäkin yhdistelmä ja ja mitä ollaan laittamassa mihin.

valmetti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.1.2012 18:14

ViestiKirjoittaja valmetti » 3.2.2012 0:28

no itelläni on 4 koppanen golffi AGR koneella,ja ajattelin ottaa seat toledosta koneen ja laatikon tuohon,ilmottelen niitä kone ja loota koodeja tarkemmin ko saan siltä myyjältä tietoon ne ja kun saan katottua ne omasta autosta

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 3.2.2012 9:49

Myös ECUjen numerot kannattaa katsoa vaikka olisi sama moottorikoodi. Mutta AGR:n ECU ei käy ALH:on. Toiste päin en tiedä.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.2.2012 10:29

no itelläni on 4 koppanen golffi AGR koneella,ja ajattelin ottaa seat toledosta koneen ja laatikon tuohon

No ei sinne AHU käy oikein mitenkään kun taitaa puuttua lohkosta yhden kiinnityskorvakkeen paikkakin.

valmetti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.1.2012 18:14

ViestiKirjoittaja valmetti » 3.2.2012 13:30

juu,pitää sitten alkaa mettästään semmosta varaosa autoa,missä on agr kone..

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.2.2012 20:35

Juu ei kyllä vanhan mallista konetta voi laittaa. Eikös noissa ole eri Euro päästöluokkakin? Ja muutenkaan ole mitään järkeä laittaa tuota vanhempaa apuakselitekniikkaa sinne. Vaihdelaatikot periaatteessa käy mekaanisesti ristiin, mutta pykälien mukaan sitä ei saisi sinne laittaa jos niitä haluaa viilata. Kaverille tuli 02A 02J:n tilalle mk4 Gti golffiin ja laatikkoon joutu vaihtaa vanhasta vetarin laipat ja vaihteensiirtotornin.

valmetti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.1.2012 18:14

ViestiKirjoittaja valmetti » 4.2.2012 14:01

tässä tutkiskelin,että taitaa olla vaihteensiirtäjät menny,ko ei löydy pakkia enää ja ykkönen menee vaivoin päälle,ja 3 ja 5 vaihdekin takertelee..minkälainen homma seon vaihtaa vaihteensiirtäjät?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 4.2.2012 20:27

Kokeileppa ensin vaijereista säädellä kohdilleen ennekuin mitään lähet sen suuremmin vaihtamaan?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.2.2012 2:49

Voit myös ottaa veijerit irti siirtotornista ja kokeilla siitä suoraan et meneekö ne vaihteet päälle ollenkaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa