Terve. Elikkä passattiin kolkuttelee öljynvaihto jo ovella. Männä kilometrit on puoteltu Mobil 1 5w-40 Full Synt. Nyt sitten samanlaista öljyä kysyessä myyjä ehdotti Mobil 1 ESP 5w-30 kuulemma parempaa öljyä. Noh olihan se ainakin hinnan puitteissa. Jostaki joskus kuulin että ois vähän ristiriitasta tietoa siitä käykö tämän ESP öljy PWD koneessa, jossa on tehoa himpun verran enemmän normaaliin turbodieseliin verrattuna. Lisäksi onko kyseinen öljy Long Life öljyä?
Huomasin myös että paisarista katoaa nestettä tihuttamalla. Vuotokohta löytyikin ja utelisin että mikäs muovinen T haara putki on paisarista alavesiletkulle menevän letkun puolessa välissä. Tästä T haarasta erkanee siis moottorille päin putki. Liekkö se T haara haljennut, tai letkun kiristyspanta (mallia ei kiristettävä) väsynyt kun letku märkänä.
Passat 3BG 2001 PWD höpinää öljystä ja jäähytysnesteestä
Valvoja: ffp jäsenet
tuo mobil 1 5w-40 on väärää öljyä tuohon pumppari koneeseen, ainakin pikaisella googletuksella katoin että ei täytä pumpparikoneen normeja, eli tuohon koneeseen kannattaa laittaa öljyä jonka luokitus on 505.01 tai 504.00/507.00
tuo 505.01 löytyy ainakin teboil diamond diesel öljystä ja tuo normi on tarkoitettu lyhyemmälle eli 15tkm:n vaihtovälille.
mobil 1 esp 5w-30 täyttää 504/507 normit ja on longlife öljyä samoin kun esim castrol edge ja slx powerflow 5w-30
itse ajan esp:llä ja vaihdan 15:tkm välein, koska mielestäni tuo 30:tkm on pitkähkö vaihtoväli suomen olosuhteisiin ja sillä vaihtovälillä saa lisätä öljyä aika paljon.
paljon on täälläkin juttua että onko joku öljy parempi kuin toinen mutta omalla kokemuksella merkillä ei ole väliä kunhan vaan pitää huolen että koneessa on sitä öljyä.
itse käytän esp:tä koska sitä on saatavilla lähes joka marketista ym. eikä tuo longlife ole paljoakaan kalliimpaa kuin tavallinenkaan öljy, muistaakseni 4l purkki esp:tä n.45e ja castrollin edge kutakuinkin samanverran, merkkiliikkeestä ostettuna about 21e/ltr
tuo 505.01 löytyy ainakin teboil diamond diesel öljystä ja tuo normi on tarkoitettu lyhyemmälle eli 15tkm:n vaihtovälille.
mobil 1 esp 5w-30 täyttää 504/507 normit ja on longlife öljyä samoin kun esim castrol edge ja slx powerflow 5w-30
itse ajan esp:llä ja vaihdan 15:tkm välein, koska mielestäni tuo 30:tkm on pitkähkö vaihtoväli suomen olosuhteisiin ja sillä vaihtovälillä saa lisätä öljyä aika paljon.
paljon on täälläkin juttua että onko joku öljy parempi kuin toinen mutta omalla kokemuksella merkillä ei ole väliä kunhan vaan pitää huolen että koneessa on sitä öljyä.
itse käytän esp:tä koska sitä on saatavilla lähes joka marketista ym. eikä tuo longlife ole paljoakaan kalliimpaa kuin tavallinenkaan öljy, muistaakseni 4l purkki esp:tä n.45e ja castrollin edge kutakuinkin samanverran, merkkiliikkeestä ostettuna about 21e/ltr
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa