Pakkaset ja AHF ei lähde käyntiin.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Riksteri
-
Viestit: 32
Liittynyt: 2.11.2011 11:33

Pakkaset ja AHF ei lähde käyntiin.

ViestiKirjoittaja Riksteri » 3.2.2012 13:34

Auto ollu 2h lohkolämmittimessä, eikä startti pyöri kunnolla, vaikka apuvirtaa tulee toisesta autosta, mikä on käynnissä.

Voiko paska akku oireilla noin?

Golffi on nyt seisonut puolitoista viikkoa 20c ja yli pakkasessa, eikä toivookaan. Hehkun valo palaa sen n.10 sek, mutta startti ei vaan jaksa pyöriä kunnolla.

Pitääkö tässä nyt alkaa odottamaan kevättä, että tuon saa seuraavan kerran käyntiin?

Golf IV 1.9 TDI ja AHF
Viimeksi muokannut Riksteri, 4.2.2012 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 3.2.2012 13:47

Onko kunnolliset kaapelit ja saavat hyvin kontaktia?

Riksteri
-
Viestit: 32
Liittynyt: 2.11.2011 11:33

ViestiKirjoittaja Riksteri » 3.2.2012 13:53

Perus huoltoasema jumpperit on. Kontakti nyt voi aina varmaan olla parempikin. Tekeekö noilla boostereilla mitään?

Auton oma akku tyhjeni muutaman starttausyrityksen jälkeen taas, vaikka on siis ollut yön laturissa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 3.2.2012 13:58

Itselläni auto säikähti tuollaisen apustartterin hankinnasta niin pahasti, että on lähtenyt joka kerta käyntiin ihan omalla akulla :D

Riksteri
-
Viestit: 32
Liittynyt: 2.11.2011 11:33

ViestiKirjoittaja Riksteri » 3.2.2012 17:08

Teräsharjaa napoihin+uus yritys ja golffi lähti ku palmun alta. Akku tosin varmaan finaalissa, lämpimänäkin jää akun varoitusvalo palamaan kun sammuttaa ja kääntää virrat takasin päälle. Kävin kuitenkin ajamassa reilun tunnin, joten varmaan laturi kuitenkin kerkes jo ladata ainakin jonkunlaisen latauksen tuonne.

Akkukauppaan siis, mitä Exiden tilalle? 80ah riittävä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.2.2012 17:13

Akun valo kuuluu palaa silloin kun laturi ei pyöri.

Riksteri
-
Viestit: 32
Liittynyt: 2.11.2011 11:33

ViestiKirjoittaja Riksteri » 3.2.2012 17:23

Ok, no pitääpä sitten malttaa huomiseen asti, jos lähtee lohkosta käyntiin niin avot. :)

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 3.2.2012 19:24

jos ja kun uutta akkua haet, niin senverran suuri mikä vaan sopii.. kannattaa hommata lasikuitutäytteinen eli AGM akku, esim. bosch, varta tai optimakin on sellainen, kestää webasto käyttöä ihan erimalliin kuin perus lyijyakku ja myöskin latatutuu herkemmin, jos ajaa vaan pieniä matkoja... työpakussa 2vuotta ollut boschin agm akku, eikä vielä kertaakaan ole hyytynyt, vaikka webastoa käytetty surutta tunnin jaksoja vähän joka välissä..

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 3.2.2012 19:49

Itselläni auto säikähti tuollaisen apustartterin hankinnasta niin pahasti, että on lähtenyt joka kerta käyntiin ihan omalla akulla :D

Elvyteltiin aikoinaan vahingossa yksi akku, kun annettiin apuvirtaa starttaukseen kuorma- autosta (24V)...

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 3.2.2012 21:15

Ei olis uutta vaikka olis käämivika startissa. Jos startin joku käämi on sopivasti entinen niin se tuottaa vaan lämpöä eikä juurikaan muuta. Startin teho on tällöin onneton vaikka 100mm2 kaapelit olis.

Toinen mitä voi kokeilla niin laita akkukaapeli akun - navasta moottorin runkoon..

Rommauttaja
-
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2009 9:50

ViestiKirjoittaja Rommauttaja » 3.2.2012 23:13

Kannattaa tosiaanki kokeilla että lyö miinuskaapelin suoraan koneeseen kiinni. Itellä ainaki ensimmäinen tarkastuksen kohde aina kun sähkövikoja pukkaa että onko koneen maadotus kunnossa, kun tahtoo vaikuttaa vähä kaikkeen jos ei ole kunnon kontaktia..

Riksteri
-
Viestit: 32
Liittynyt: 2.11.2011 11:33

ViestiKirjoittaja Riksteri » 4.2.2012 14:14

Juu, ei ole maadoitusvika, ei mitään vaikutusta vaikka kaapeli miinusnavasta koneen korvakkoon.

Nyt ei siis taas jaksa startti pyöriä tarpeeksi nopeasti, että starttaisi. Uutta akkua kai se on lähdettävä hakemaan.

Riksteri
-
Viestit: 32
Liittynyt: 2.11.2011 11:33

ViestiKirjoittaja Riksteri » 6.2.2012 13:40

Tänään kävin akun testauttamassa, 80ah Exidessä oli -14c pakkasessa noin puolet kapasiteettiä jäljellä.

80ah AGM akku olis maksanu 200€, joten päädyin 100ah "normaaliakkuun", hintaa oli asennettuna 130€.

Toivottavasti tuli tuolla järkiinsä ja pääsee seuraavilla pakkasilla liikenteeseen normaalisti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa