Passattia ostamassa?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

Passattia ostamassa?

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 2.2.2012 8:35

Olen taannoin kyseisen auton omistanut, mutta enää ei muista kaikkea, joten.

Olen alkanut katselemaan Passatteja ostosilmällä. Laskeskelin tuossa, että vuodessa tulisi sievoiset säästöt, jos vaihtais tuon nykyisen nokimöykyn Passattiin.

Mitä tulisi huomioida ko. kamppeen ostossa. Mielessä olisi dieseli, mutta bensakin voisi tulla kysymykseen. Automaattivaihteita myös haluisin, mutta sen muistan Passattiajoiltani, että noita automaatteja ei pidetä kovin kovassa arvossa laadultaan(?). Samaa tosin sanotaan BMW:n automaateista dieselin perässä, mutta omani toimii hyvin, kohta 300tkm ajettu ja minun aikana 130tkm toiminut hyvin. Oman Passatin laatikko tosin alkoi luistamaan, kun nostin tehoja PSI:n boxilla. Silloinen autoni oli 115hv 3B.

Millainen on kulutusero dieseleissä vrt. manuaali-automaatti ja sama bensakoneissa. Ja millainen muuten on bensakoneen kulutukset. 1.8 20V kone on isän Passatissa ja se on parhaillaan tainnu päästä alle 6l maantiellä, mutta hän ajaakin sukkasillaan.

Yksi mikä pisti silmään nettiautosta on tämä: http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4555960

Eli kommentteja ja vinkkejä tänne! Ja jos samanlainen topikki löytyy jo, niin pahoittelen ja toivoisin linkkejä tähän keskusteluun.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 2.2.2012 15:06

Itselläni on ollut viimekesästä lähtien 3bg comfortline variantti 130pd koneella ja 6v manuaalilla. Aikasta perus hommaa että parit koiranluut on saanut vaihtaa ja yksi ulompi murros, nuo tuntuu olevan aika kulutustavaraa näissäkin viellä, vaikka etutuennan osat onkin hieman järeemmät mitä 3b korisissa. Nyt ei ole kyllä enää kolinoita kuulunut vähään aikaan.
Automaattilootista ei ole itselläni niinkään kokemusta, hieman karsastan niitä jopa. Niin pitkään kun toimiivat on ihan kivoja, ellei nyt oteta huomioon suurempaa kulutusta ja siitä johtuvaa co2 perusteista veroa -02 ja tuoreemmissa henkilöautoissa.
Tuon linkkaamasi passatin päästöt on 197g, kun taas samaisen manuaalin on 132g, vaikuttaa jonkin verran perusveroon(70€ vs. 153€/v) + käyttövoimavero

Manuaali lootalla tuo oma kulkine menee pienimuotoisen softan vaihdon jälkeen matka-ajossa vitosen pintaa olevilla lukemilla, jos keskinopeus pysyy siinä vähän alle 80km/h ja jättää polkemiset pois niin voi just ja just päästä vähän alle 5l keskikulutukseen(todellista, ajotietokone näyttää yli 1.5l liian suuria todelliseen tankattuun määrään nähden)
Ainut vaan että puhtaassa kaupunki ajossa alkaa aine maistumaan tuon suuren omamassan myötä, mennään kirkaasti 9l paremmalle puolelle näin pakkasilla tuossa helsingissä kehä1 sisäpuolella pyöriessä, vaikka ei ole etes polttoainelisälämmitintä.
Ennen softan muutosta tuo rohjake söi sekalaisessa ajossa sen 7.5L/100km ja softauksen jälkeen sen 5.5-6l sataselle, Tosin vaatii sitten kunnon custom softan, koska tuossa pitää puuttua pariin muuhunkin asiaan kuin vaan tehon lisäämiseen, se kyllä tulee siinä ohessa ;)

Mukavasti kyllä lämpenee näin 15asteen pakkasillakin, vaikka on egr pois käytöstä ja keula ei ole ummessa. Normi ajolla saa ihan käyntilämpimäksi vaikka climatronic onkin automaatti asennossa ja pyytää sisälle lämmintä.
Vähän aikaa tuossa oli ajossa auto jossa oli nahkasisusta ja tulen varmaan sen myötä inhoomaan nahkaa penkeissä etenkin näin talvisin :)
Herkkua saada tuolla plyyssillä päällystetyillä penkeillä varustettu auto takasin ajoon, nahka on vaan niin stanan kylmä istua näin talvisin...

Suurin miinus mikä tuossa omassa passatissa oli; 6v manuaalin tyyppivika iski talvella ja lootan joutu laakeroimaan uudestaan. Netistä tietoa kaivamalla selvisi että osassa lootista tietty painelaakeri hajoaa oletettavasti materiaalivian takia.

Netti autossa on muuten sitten jonkun verran myynnissä noita, joissa sanotaan olevan xenon valot, suurin osa on tehty vaan laittamalla muutosarja alkuperäisiin halogeeni valoihin ja harvasta löytyy tehtaan BI-Xenon umpiot, joiden valoteho on jotain ihan muuta kuin noilla muutossarjoilla luotujen...
Sen huomaa siitä että bi-xenonissa on se vilkku lyhkäsen ja pitkän valon välissä kun taas perus umpiossa vilkku on ulkolaitimmaisena.
Ns. suomiautoissa on aika köyhähkö varustelu noin yleensä ottaen, kun vertaa muualle päin.
Oma on ex-virolainen(ensi rekisteröinti viroon -05 että ei ole siis käytettynä tuotu saksasta) on jo huomattavasti paremmin varustelu, mm tehtaan parempaa vahvistimella olevaa äänentoistoa, mukavuuspenkit edessä ja takana muksuille indekroidut korokkeet penkis sisälle turvavyön ohjaimineen jne. Noita vaan ei löydy kauheasti suomi-autoista, valitettavasti.
Pirun tyytyväinen olen muuten ollut tuohon kulkineeseen, taitaa vaan mennä myyntiin lähiaikoina kun on yksin kertaisesti hieman iso kahdenhengen taloudelle ja työmatkakin tippu kk takaperin
Ja nelikkoa halajan ittelleni :D

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 2.2.2012 18:58

Korjatkaa jos olen väärässä.
Noita xenoneita on kahdenlaisia; bixenon ja pelkkä lyhyiden xenon.
Itselläni on alkuperäiset xenonit, joissa vilkku on valojen välissä. Pitkät valot ovat h7 polttimoilla varustettu (tosin laitoin niihinkin jälkiasennussetin)
Omassa kotterossa matkakulutus on tällähetkellä 7,2 litraa/100km, mutta toivottavasti se tippuu kevään myötä alemmas. (Alla kitkat, keskinopeus 75 km/h:n luokkaa)
Hikihän tuolla sisällä ei tule, kun lisälämmitin on jäänyt jonnekin, vaikka clima yrittää auto-asennossa työntää +22 astetta. Tosin matka-ajossa vesikään ei lämpene yli 70 asteen..
Omassa on päästöt 173 g, mutta on neliveto ja 6 vaihteinen manuaali.
Onhan tuo ihan positiivinen kokemus, varsinkaan kun ei ole vielä pitkään ollut. Hiljaisempi on sisälle kuin edeltävät autot (Passat variant 3B,Golf variant IV, Golf variant VI, Opel Astra vagon 1,9 cdti opc)

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 2.2.2012 23:24

Juu, xenoneita on kahdenlaisia, ja ne Bi-mallit on aika harvassa. Helpoimmin tulee vastaan W8 mallissa. Itsellänikin imee jotain 7 l/100km, kun nelikko ja 17" tuumase talvikumit hieman jarruttavat menoa. Kylmä on vaan kun EGR ei ole käytössä, joutuu ajelemaan eberi päällä jos on yli 20 pakkasta ja vauhtia alle 100km/h.

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 3.2.2012 10:54

Onko noissa1,8 bensa koneissa lastentauteja?
Onko 1,6 l kone lujempi,parempi?

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 3.2.2012 11:31

^1.8 menis ehkä, mutta 1.6 on aivan liian lusu tuohon koriin.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa