Päivää!
Eli 216tkm ajettu helmi tuli 19:sta ooppelin jälkeen. Todella hieno kuntoinen vaari, mutta kiihdytyksessä veto säännöllisen epätasaista, "aallon" huippu noin 0.5s välein.
Tyhjäkäynti ei humpaa, tasakaasulla ei humpaa, autoon "kuulemma" pumppu ja turbo vaihdettu. Uskon kilometrit auton yleiseen kuntoon nähden.
Ollut vanhalla pariskunnalla.
Mistä tuota kannattaisi jälestää, vai vienkö suoraan Oulun diesel turuselle?
Koneesta kaipaisi 20-30hp lisää, ei enempää. Millä lääkkeillä tuohon pitäisi alkaa?
Miten tuo kestää kärryn vetoa ja mitä huomioitavaa tuossa koneessa on?
Kiitos kovasti jo etukäteen!
PS. mistä tiedän onko kone 1Z vai AHU ja onko tuo yksi ja sama kone, tai onko erolla mitään väliä? :)
PASSAT 1.9tdi -96 (1Z/AHU 66kw) 216tkm
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 27.11.2009 21:16
Taikka todennäköisempänä (ja myös edullisempana) voisi pitää letkuja kyseiseltä venttiililtä ahtimelle jollei hetken ole uusittu. Itse hain aikanaan pitkäänkin moista aaltoilevaa kiihtyvyyttä ja tuli kaikenlaista uusittua ja ihmeteltyä (mm. maf ja n75). Letkut vaihtamalla parani. Biltemasta ei sitten kannata hakea, menee vaihtokuntoon puolessa vuodessa =D
Eli 4mm mielellään kudosvahvistettua letkua, niihin lemmarit ja tulipellin koteloon pujottamista varten 4mm jatkopala (helppo vetää vanhalla kera jatkon, esim pissapoikavermeistä löytyy).
Jollei letkuista vika löytynyt, tuskin hukkaankaan meni ja vasta sitten venttiili vaihtoon :)
Eli 4mm mielellään kudosvahvistettua letkua, niihin lemmarit ja tulipellin koteloon pujottamista varten 4mm jatkopala (helppo vetää vanhalla kera jatkon, esim pissapoikavermeistä löytyy).
Jollei letkuista vika löytynyt, tuskin hukkaankaan meni ja vasta sitten venttiili vaihtoon :)
Keskustelupalstan säännöt:
5. Allekirjoitukset, taglinet, yms. ovat turhia ja siis kiellettyjä.
Lähde: http://www.ffp.fi/index.php?mid=6
Otimpa siis pois. Jatkakaa.
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
AHUssa (ainakin 3b kopassa) menee ahtoputkistosta ohut muoviputki ECU:lle (paineanturiin) ja tuon letkun tukkeutuminen öljymömmöstä aiheuttaa myös aaltoilua, kun ECU aistii ahtojen muutokset viiveellä ja ohjaa sitten myöhässä solenoidia ja sitä kautta hukkaporttia.
ECU esiin ja sieltä letkun pää irti ja paineilmaa ahtoputkeen päin niin puhdistuu. Itselläni oli anturiin asti kertynyt öljyä 180tkm ajettuna.
Yleisempi ongelma silti tosiaan tuon solenoidin (N75) tarkertelu.
Itselläni oli Karalan ohjelma koneessa (->112hp) ja auto on edelleen liikenteessä vakiokytkimellä ja ahtimella. Softa meni koneeseen tuossa 180tkm kohdilla ja nyt lienee 500tkm ylittynyt jo nykyisellä omistajalla. Vahva kone oikein käytettynä.
ECU esiin ja sieltä letkun pää irti ja paineilmaa ahtoputkeen päin niin puhdistuu. Itselläni oli anturiin asti kertynyt öljyä 180tkm ajettuna.
Yleisempi ongelma silti tosiaan tuon solenoidin (N75) tarkertelu.
Itselläni oli Karalan ohjelma koneessa (->112hp) ja auto on edelleen liikenteessä vakiokytkimellä ja ahtimella. Softa meni koneeseen tuossa 180tkm kohdilla ja nyt lienee 500tkm ylittynyt jo nykyisellä omistajalla. Vahva kone oikein käytettynä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa