280 x 22 jarrulevyn minimipaksuus?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
280 x 22 jarrulevyn minimipaksuus?
Autona A3 1,8 92 kW (AGN) -98.
Voisiko joku tarkistaa mikä on 280 x 22 mm jarrulevyn minimipaksuus? Katsuri mittasi 20,5 mm joka hänen käyttämänsä Autodatan mukaan olisi alle sallitun. Mielestäni raja olisi 20 mm.
Itsellä ei ole mitään manuaaleja käytössä ja pitäisi tietää sallittu paksuus ettei turhaan maksa uusintatarkastuksesta.
Voisiko joku tarkistaa mikä on 280 x 22 mm jarrulevyn minimipaksuus? Katsuri mittasi 20,5 mm joka hänen käyttämänsä Autodatan mukaan olisi alle sallitun. Mielestäni raja olisi 20 mm.
Itsellä ei ole mitään manuaaleja käytössä ja pitäisi tietää sallittu paksuus ettei turhaan maksa uusintatarkastuksesta.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 27.1.2012 18:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Siitä ruosteen läpi mitään nää... Alkuperäiset vanteetkin on aika umpinaiset.
Ei vaan huvittais tuolla pakkasessa parkkipaikalla auton omalla tunkilla alkaa turhaan vaihtamaan levyjä jos ne kestää kesäkeleihin asti.
Ei vaan huvittais tuolla pakkasessa parkkipaikalla auton omalla tunkilla alkaa turhaan vaihtamaan levyjä jos ne kestää kesäkeleihin asti.
-
- -
- Viesti:
Ainakin EBC:n kataloogin mukaan minimipaksuus 20.0mm.
1.8 96-2003 D819 V 5 281 36 22/20
Tuolla:
http://www.ebcbrakes.com/assets/ebc_201 ... alogue.pdf
Sivu 14.
1.8 96-2003 D819 V 5 281 36 22/20
Tuolla:
http://www.ebcbrakes.com/assets/ebc_201 ... alogue.pdf
Sivu 14.
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Kävin tänään reklamoimassa ja todellakin se heidän Autodata sanoo minimipaksuudeksi 23 mm. Noh, soittavat huomenna Laakkoselle ja selvittelevät asiaa ja sitten soittaa mulle.
Räjäytyskuva ei kelvannut ilman virallisempaa oikeaksi todistamista kun ei moottorikoodi näy ja siinäkään ei olisi minimipaksuutta, mutta pitäisihän se uskoa olevan 20 tai 19 mm, joten mitattu 20,5 mm olisi sallitulla puolella.
E: Tollasethan ne biltsunkin mielestä olisi.
Räjäytyskuva ei kelvannut ilman virallisempaa oikeaksi todistamista kun ei moottorikoodi näy ja siinäkään ei olisi minimipaksuutta, mutta pitäisihän se uskoa olevan 20 tai 19 mm, joten mitattu 20,5 mm olisi sallitulla puolella.
E: Tollasethan ne biltsunkin mielestä olisi.
Katsastusmies ei välttämättä muista ihan jokaisen Suomen liikenteessä olevan auton jarrulevyn alkuperäistä paksuutta ulkoota, joten joutuu luottamaan annettuun lähdemateriaaliin. Tällä kertaa vaan valitettavasti siinä on ollut erhe, sen takia se ei oo tiennyt että ne kuuluu olla 22mm uutena, vaan 25mm.
Ok, tosiaan katsastusmiesten pitäisi olla ylijumalia ja osata heti tietenkin sanoa katsottuaan autodatastasta jarrulevyjen minimipaksuuden, että ei toi oo oikein. Tai oikeestaan eihän heidä tarvitse edes katsoa sitä sieltä, koska tosiaan osaavat joka ikisen auton tekniset tiedot ulkoota.
Oikeesti, haloo... Täällä karussa pohjolassakin on yks miljoona eri autoversiota liikenteessä, nostan hattua sille kuka tietää oikeasti kaikesta kaiken. Ihmisiä ne katsastusinssitkin ovat, tai siis täysin kusipäitä mulkkuja kun hylkäävät autoja, vaikka tarttis aina päästää läpi. Paitsi sitten kun ostetaan sellainen läpisormien katsottu auto, silloin se olisi pitänyt kattoa tarkemmin läpi.
Tässäkin tapauksessa viimeistään olisi autokorjaamon pitänyt puuttua asiaan, ja erhe olisi ihan normaalin menetelmän mukaan pitänyt korjata ilman että asiakkaalle tulee mitään kustannuksia.
Oikeesti, haloo... Täällä karussa pohjolassakin on yks miljoona eri autoversiota liikenteessä, nostan hattua sille kuka tietää oikeasti kaikesta kaiken. Ihmisiä ne katsastusinssitkin ovat, tai siis täysin kusipäitä mulkkuja kun hylkäävät autoja, vaikka tarttis aina päästää läpi. Paitsi sitten kun ostetaan sellainen läpisormien katsottu auto, silloin se olisi pitänyt kattoa tarkemmin läpi.
Tässäkin tapauksessa viimeistään olisi autokorjaamon pitänyt puuttua asiaan, ja erhe olisi ihan normaalin menetelmän mukaan pitänyt korjata ilman että asiakkaalle tulee mitään kustannuksia.
Toki ekalla voi tulla huti, mutta jos käy reklamoimassa tietäen itse levyn koon ja minimi paksuuden niin kyllä sillon pitäisi katsurinkin ottaa jo paremmin selvää.
Itse olisin ehkä mennyt jonkin dokumentin kanssa valittamaan, jossa näkyy levyn koko.
Välillä kyllä tuntuu että katsurit omaksuvat olevansa jotain ylijumalia eivätkä käytä sitä kuuluisaa maalaisjärkeä.
Toki säännöt pitää olla samat kaikilla, mutta herrasiunaa mitä ylilyöntejä niilläkin on.
Itse olisin ehkä mennyt jonkin dokumentin kanssa valittamaan, jossa näkyy levyn koko.
Välillä kyllä tuntuu että katsurit omaksuvat olevansa jotain ylijumalia eivätkä käytä sitä kuuluisaa maalaisjärkeä.
Toki säännöt pitää olla samat kaikilla, mutta herrasiunaa mitä ylilyöntejä niilläkin on.
Kävin tänään reklamoimassa ja todellakin se heidän Autodata sanoo minimipaksuudeksi 23 mm. Noh, soittavat huomenna Laakkoselle ja selvittelevät asiaa ja sitten soittaa mulle.
Eikö tässä juuri oteta paremmin selvään reklamoinnin jälkeen? Ei kait heidän pidäkkään ihan sokeesti luottaa randomin asiakkaan printteihin ja sanaan, koska voivat tarkistaa asian jälleenmyyjältä helposti.
Ylijumalan asemassa pitäisi olla ylijumalan tietolähteet. Itse en ainakaan hyväksy sitä että joku vähemmän autostaan tietävä joutuisi maksamaan mitään ylimääräistä konttorille vain sen takia että heillä on vääriä tietoja sisältävät lähteet. Toki tässä tapauksessa varmaan asiat menee niinkuin kuuluukin...
-
- -
- Viesti:
Olishan se ottanukin jos Laakkosen naapurikorttelissa oleva varaosamyynti olisi ollut auki :)Toki ekalla voi tulla huti, mutta jos käy reklamoimassa tietäen itse levyn koon ja minimi paksuuden niin kyllä sillon pitäisi katsurinkin ottaa jo paremmin selvää.
En mä juuri tota katsuria syytä. Saman tiedon olisin itsekin kyseisestä ohjelmasta saanut. Ohjelma nyt sattuu olemaan väärässä. Katteltiin melkein puoli tuntia netistä eri vaihtoehtoja, ja kyllä se katsurikin uskoi että jotain vikaa tossa autodatan arvossa on. Ehdottaa 1,6-moottoriselle 20 mm minimi levyn paksuutta joka tässäkin taitaa olla se oikea.
Räjäytyskuva olis kelvannu oikeaksi todistettuna ja moottorikoodilla, mutta eihän se ole kun mun oma printti.
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”