Oireet alkoivat yhtenä kylmänä aamuna (-15c) kun oli jääny roikka kytkemättä. Moottori kiersi ensin vaivoin 2000rpm (joka vaihteella) ja veto on kutakuinkin tallessa tohon asti mut sit totaalinen stoppi. Sit pikkuhiljaa kierrokset nousi jo 2500rpm kunnes ihan lämpimäksi ajettuna alkoi toimia pienen kakomisen ja yskähtelyn jälkeen normaalisti. Tästä säikähtäneenä uusi Bosch pa-suodin paikalleen ja oletin että se olis sit siinä mutta nyt sama homma. Pihalla-15c ja auto ilman roikkaa niin kone kiertää veto päällä, vitonen silmässä / kytkin pohjassa saman n.2500rpm max. En ajanut pitkää matkaa mutta kun koneen lämmöt nousi jonnekin 40-50c tuntumaan niin veto vähän parani mutta ei kierrä yli 3000rpm. Tämän jälkeen olinkin jo kotipihassa. Auto roikkaan ja kädet kainaloita myöten ristiin et aamulla toimis.
Mitään kokemuksia samanlaisista oireista? Vag-com löytyy mutta eihän sitä mukana tule kuskattua tuolla jäisessä autossa.
1.9tdi PD (AVB) hyytyy jo pienessäkin pakkasessa??
Valvoja: ffp jäsenet
Tänään -18c ja tunnin lohkolämppärissä mutta heti oli taas veto pois. Nyt pääsin ajamaan vähän pidemmän matkan (teiden tukkona 70km/h lasissa) ja muutaman kilometrin kaasu pohjassa ajon jälkeen syttyi moottorin häiriövalo. Lukaisin koodin ja se oli 17964 - "ahtopaine alhainen" mutta vika kai voi edelleen olla muualla ja toi vaan seuraus siitä?
Kulutus on ajonopeuden mukainen ja auto ei savuta, veto on vaan aivan luokaton. Olisikohan nyt vaan niin että helkkarin ST1:n säiliöissä olis taas "testimielessä" jotain muuta kun mitä luulin ostaneeni...
Kulutus on ajonopeuden mukainen ja auto ei savuta, veto on vaan aivan luokaton. Olisikohan nyt vaan niin että helkkarin ST1:n säiliöissä olis taas "testimielessä" jotain muuta kun mitä luulin ostaneeni...
Mulla oli viime talvena samoja vaivoja... Johtuu mulla siitä, että turbon muuttuvat siivet/lavat jumittaa mistä johtuu alhainen ahtopaine ja tästäsyystä auto menee vikatilaan... Mulla auttaa semmonen et kun lähtee kylmänä liikkeelle niin ajelee semmosen 10-15km kaasu pohjassa ( 80km/h kun ei kovempaa kulje) niin sen jälkeen boottaa koneen eli sammuttaa koneen ja käynnistää heti uudelleen.
Tänä talvena ei oo ollu ongelmia syytä tähän en tiiä varmana, mut arvelen et viime kesäinen turbon karstojen poltolla vois olla joitan tekemistä tän homman kanssa mene ja tiedä.
Tänä talvena ei oo ollu ongelmia syytä tähän en tiiä varmana, mut arvelen et viime kesäinen turbon karstojen poltolla vois olla joitan tekemistä tän homman kanssa mene ja tiedä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa