1.9 td hehku?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nahkapasuuna
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.9.2009 20:03

1.9 td hehku?

ViestiKirjoittaja nahkapasuuna » 18.1.2012 14:21

Hei kerkotkaa mulle että kuinka kauan tollasta 1.9 Td:tä Pitäis oikee oppisesti hehkuttaa.
Ku kiitos entisen omistan, siinä on hehku kytkimellä ettei se toimi enää virtalukon takaa, ja itellä ei ole hajuakaan että kaunako autoa tarvii hehkuttaa näillä pakkasilla (n.-10c).
Ku jos auto seisoo päivänkin ni en mä sitä laakista ikinä käyntiin saa, saa ainki 2-4 kertaa startata.
Itellä oli semmonen 1.6Td kakkis edellistalvena ja siinä oli todella pitkä se hehkuaika mut se lähti ku palmuun alta ku anto vaan hehkuttaa niin et valo sammu mittaristosta.

Mut jos auto on lämmin ja seisonu esim. kauppareissun ni sit se lähtee ihan hyvin käymää...

??

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 18.1.2012 14:32

Eikös se kokeilemalla selviä, aloita vaikka kymmenestä sekunnista ja jos ei lähde kerrasta käyntiin niin muutama sekunti lisää hehkutusta. Mutta ei minulla td ventossa ollut mitenkään mahdoton hehkutus aika, kannattaa myös ne hehkut tarkistaa että lämpeääkö kaikki...

nahkapasuuna
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.9.2009 20:03

ViestiKirjoittaja nahkapasuuna » 18.1.2012 16:26

Miten niistä hehkuista tietää että lämpeekö ne kaikki? Tai millä sen saa tarkistettua!?

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 18.1.2012 17:37

Tuli aiheeseen sopiva video vastaan :)

http://www.youtube.com/watch?v=bsbHrAibM7E

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 18.1.2012 19:56

"Miten niistä hehkuista tietää että lämpeekö ne kaikki? Tai millä sen saa tarkistettua!?"

Irti ottamalla ja akulta virtaa kaapeleiden kanssa se varmin, jos ei tietoa koska vaihdettu niin vaihda kaikki uusiin n.40€.

vetopyörä
-
Viestit: 106
Liittynyt: 26.1.2011 18:42

Mittaamalla

ViestiKirjoittaja vetopyörä » 19.1.2012 18:57

On helpompikin tapa tarkistaa hehkutulpat. Jos on nelipyttynen kone, niin ei tarvitse kuin 3 mutteria irrottaa tulppien mittaamiseen. Yhdyskiskon voi jättää irrottamasta siitä tulpasta joka on hankalammassa paikassa. Kuitenkin on irrotettava se tulpan mutteri jolle tulee kiskolle syöttövirta vaikka olisi hankalin paikka. Nyt vain yleismittarilla ohmimittaus, mittaus tulpan pään ja rungon väliltä, mittarin lukema on noin yhden ohmin luokkaa. (näin mitataan tulpat josta yhdyskisko vedetty irti tulpasta, se tulppa josta kiskoa ei irrotettu mittaus kiskosta). Jos jossain tulpassa ei tule lukemaa on se sökö. Hehkutulpat ovat vähän samanlaisia kuin hehkulamput, on joko kunnossa tai ei.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa