A6 1.9TDI 96kw AVF ohjaamon suhina osakaasulla

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

deebo
-
Viestit: 87
Liittynyt: 15.9.2003 11:38

A6 1.9TDI 96kw AVF ohjaamon suhina osakaasulla

ViestiKirjoittaja deebo » 5.1.2012 10:31

Autossa on osakaasulla mystinen suhina polkimien "yläpuolella" joka kuuluu vain ja ainuastaan siis osakaasulla.
Tehot on tallessa ja ahtoputket paikoillaan katsottuna ok.
Onko tuon ikäisessä edes mitään letkuja poljinasetelmassa, sain juuri tuon auton kasaan vaihteistoremontista ja ei viittisi turhaan purkaa samantien.
Suhina on ollut siis autossa jo pidempään...

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 6.1.2012 9:24

Hmm.. itse huomasin oman AVF:ni (3bg) suhisevan ahtoäänillä taajamanopeuksissa kuormittaessa yllättävän selväkuuloisesti. Olen välissä ajellut toisella autollani, joten löytää aina uusia ääniä, kun tottuu toiseen autoon (passatti ollut mulla kuitenkin 8v.).. Mielestäni ääni kuuluu myös täyskaasulla ja on selkeä ahtosuhina konetilasta.

Onko sulla mitään läpivientivirityksiä polkimien läheisyydessä? Passatissa ei ainakaan tule mieleen mitään letkuja tuolla. Vanhoissa 3b malleissa ainakin AHU koneella meni yksi letku ECUlle, mutta sekin on suljettu paineanturi. Uudemmissa anturi rehellisesti ahtoputken kyljessä konetilassa. Eihän tuossa ole ole ollut mitään ahtopainemittaria hytissä tai jotain? Toisaalta tuo, että se kuuluu vain osakaasulla tekee äänestä tosiaan mystisen..

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 6.1.2012 9:36

Lähimpänä poljinta taitaisi olla jarrutehostin.. Ettei mokoma vuotaisi? Onko jarruissa tehot tallessa?

deebo
-
Viestit: 87
Liittynyt: 15.9.2003 11:38

ViestiKirjoittaja deebo » 9.1.2012 10:08

Hyviä arvauksia, mutta ei ole mitään virityksiä tulipellin puolella ole.

Pitää nyt kuitenkin loppuviikosta ottaa asia pöydälle ja kokeilla tuon jarrutehostimen osuus.
Nyppää tuon anturin irti niin voi vaikka vasurillakin jarrutella osakaasulla.

Kuinka "tehokas" tehostus tuon ikäisessä pitäisi olla, jarrut on ihan ok mutta kaukana siitä mitä joissakin joissakin uudemmissa Vaggineissa.

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 13.1.2012 18:14

Tehostimen vuodon huomaat helpommin kovana polkimena seisotuksen jälkeen. Esim. oma 3BG pitää alipaineen tehostimessa viikon verran helposti.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 13.1.2012 21:25

Omassa 3bg passatissa samaisella tekniikalla on hyvinkin herkät jarrut, pari kertaa jopa päässyt yllättämään hätäjarrutehostin kun on työpäivän jälkeen turvakengät jalassa ajellut ja hieman turhan terävästi mennyt painamaan poljinta.
Vinkeen tuntunen kun tuntuu poljin katoovan lattiaa kohden kiihtyvällä vauhdilla kaamean abs:n säksätyksen saattelemana ja nenä kiinni ratissa tahtomatta :)

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 13.1.2012 22:22

Tuossa omassa 3B pasuunassa myös tooodella herkät ja tehokkaat jarrut. Jos ensin ajellut focuksella ja 406 pösöllä niin tuppaa nenä olee ekat jarrutukset aina tuulilasissa :D

deebo
-
Viestit: 87
Liittynyt: 15.9.2003 11:38

ViestiKirjoittaja deebo » 15.1.2012 13:34

Vaikuttaisi että ei ollut ääneen vaikutusta vaikka tehostuksen alipaineletkun konehuoneesta poistin.
Itseasiassa tuo ääni on kyllä hyvinkin hiljainen, jopa niin hiljainen että onko siellä edes vikaa lainkaan.
Tutkitaan tuota ominaisuutta nyt siis pakkasten yli, jarrutkin tuntuu olevan ihan ok kun kunnolla polkaisee...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa