Nyt tarttis käyttäjäkokemuksia jäykästä paketista iliman massahässäkkää..
onko ilimenny onkelmia? paljoko kestää vääntöä (nm)?
t4:n 2.5tdi acv uusi kytkin!
Valvoja: ffp jäsenet
tässäpä ketjussa on lisää tuosta juttua
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=140267
itsellä on tuo valeon setti ja ainakin vielä ihan OK pelannut, väännöistä/tehoista ei mitään tietoa, mitä tuossa koneessa on, kun ohjelma projekti kesken, ei ole rullilla vielä ajettu lopullisia hienosäätöjä.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=140267
itsellä on tuo valeon setti ja ainakin vielä ihan OK pelannut, väännöistä/tehoista ei mitään tietoa, mitä tuossa koneessa on, kun ohjelma projekti kesken, ei ole rullilla vielä ajettu lopullisia hienosäätöjä.
Palonko selvesa on ajanut nyt siilä paketilla?
Poljintuntuma liikkeelle lähdössä normaalikäytössä?ja vaunun vedossa? Täristääkö,haukkaako? vai onko lähtö pehmeä?
Ja poljinjäykkyys suhteessa entiseen.
Itsellä muokattu ohjelma vakiokoneessa ja vääntö rajoitettu massan tärinän takia aika pitkällä kierrosalueella.
Tuo jäykkä kiinnostaa kovasti, mutta sillä vedetään vaunua,pv:tä ja venettä järvestä ja
välillä kaasupoljin on painettava lattiaan samalla, kun kytkimellä tekee laukaisukytkin lähdön.
Onhan tuossa valeon levyssä kunnollisen kokoiset keskiöjouset,miten sitten toimivat.
Poljintuntuma liikkeelle lähdössä normaalikäytössä?ja vaunun vedossa? Täristääkö,haukkaako? vai onko lähtö pehmeä?
Ja poljinjäykkyys suhteessa entiseen.
Itsellä muokattu ohjelma vakiokoneessa ja vääntö rajoitettu massan tärinän takia aika pitkällä kierrosalueella.
Tuo jäykkä kiinnostaa kovasti, mutta sillä vedetään vaunua,pv:tä ja venettä järvestä ja
välillä kaasupoljin on painettava lattiaan samalla, kun kytkimellä tekee laukaisukytkin lähdön.
Onhan tuossa valeon levyssä kunnollisen kokoiset keskiöjouset,miten sitten toimivat.
Eipä ole vielä vasta kuin n. 20tkm ajettu.
Ihan ok tuntuma ollut ja ei ainakaan jäykempi ole kuin aikaisemmin. Vaunua en ole vetänyt, ainoastaan silloin tällöin isoa kuomukärryä eikä siinäkään ole ollut ongelmaa.
Joskus kylmän-kostealla ensimmäinen lähtö täristää, mutta niin teki kaksoismassallakin eli taitaa olla enempi ominaisuus noissa.
Sama oli itselläkin että kaksoismassa pohjasi ja väännöt täytyi rajoittaa, nyt ei ole tällä pohjaillut =)
Tamgearsilta suositteli tätä kiinteää, kun remontti oli tulossa ja kyselin heiltä osia ja että kumpi kannattaa pistää(saman hintaiset olisivat olleet).
Kyllä minusta ihan OK jouset ovat ja täällä paikallisen merkkikorjaamon huoltopäällikön kanssa katsottiin pakettia ennen paikalleen laittoa ja hänkin totesi että varmaan ihan hyvä että jousto tulee tuosta levynjousista.
Kannatta varmaan vielä olla tuonne Tamgearssiin yhteydessä ja kysellä heiltäkin mitä ovat mieltä.
Ihan ok tuntuma ollut ja ei ainakaan jäykempi ole kuin aikaisemmin. Vaunua en ole vetänyt, ainoastaan silloin tällöin isoa kuomukärryä eikä siinäkään ole ollut ongelmaa.
Joskus kylmän-kostealla ensimmäinen lähtö täristää, mutta niin teki kaksoismassallakin eli taitaa olla enempi ominaisuus noissa.
Sama oli itselläkin että kaksoismassa pohjasi ja väännöt täytyi rajoittaa, nyt ei ole tällä pohjaillut =)
Tamgearsilta suositteli tätä kiinteää, kun remontti oli tulossa ja kyselin heiltä osia ja että kumpi kannattaa pistää(saman hintaiset olisivat olleet).
Kyllä minusta ihan OK jouset ovat ja täällä paikallisen merkkikorjaamon huoltopäällikön kanssa katsottiin pakettia ennen paikalleen laittoa ja hänkin totesi että varmaan ihan hyvä että jousto tulee tuosta levynjousista.
Kannatta varmaan vielä olla tuonne Tamgearssiin yhteydessä ja kysellä heiltäkin mitä ovat mieltä.
Päivää. Kirjoitan tähän kokemuksia meidän bussista johon vaihdettiin tuo kiinteä vauhtis. Autohan on 75kw. Vaihdosta tasan vuosi ja takana jo 60 tkm.
Oireita siinä oli jo muutama vuosi sitten kun hankimme sen, täyskaasukiihdytyksessä jurinaa, jäykkä poljin ja tyhjäkäynnillä kalkatusta, kunnes sanoi kokonaan sopimuksen irti liikennevaloista lähtiessä.
Meille työn teki raskone, osat ostin itse tamgearsilta.
Poljintuntuma on aivan loistavan kevyt ja liikkeellelähdöt on pehmeitä. Kärryä olen vähän vetänyt enkä ole siinäkään mitään ihmeellistä havainnut.
Kytkin toimii nyt niin kuin ehjässä autossa pitääkin. Eilen saatiin myös toinen meidän auto raskoneelta johon tehtiin samat jekut.
Kustannukset n.1200-1300€./kpl.
Ite suosittelen jäykkää pakettia.
Ja meidän autoja ei ole lastutettu.
Oireita siinä oli jo muutama vuosi sitten kun hankimme sen, täyskaasukiihdytyksessä jurinaa, jäykkä poljin ja tyhjäkäynnillä kalkatusta, kunnes sanoi kokonaan sopimuksen irti liikennevaloista lähtiessä.
Meille työn teki raskone, osat ostin itse tamgearsilta.
Poljintuntuma on aivan loistavan kevyt ja liikkeellelähdöt on pehmeitä. Kärryä olen vähän vetänyt enkä ole siinäkään mitään ihmeellistä havainnut.
Kytkin toimii nyt niin kuin ehjässä autossa pitääkin. Eilen saatiin myös toinen meidän auto raskoneelta johon tehtiin samat jekut.
Kustannukset n.1200-1300€./kpl.
Ite suosittelen jäykkää pakettia.
Ja meidän autoja ei ole lastutettu.
Vielä lisäyksenä samat kokemukset kuin Tupajumilla, mutta itsellä ei varsinaisesti vielä entinen hajonnut, mutta kalkatus ja pohjaaminen oli jo aika "ronskia", sillä vaihdoin.
Ja autohan on 75 kw:n moottorilla oleva ex-taksi ja ollut lastutettu lähes uudesta asti, minulla tullessaan autolla oli ajettu n. 350tkm ja nyt on 482 tkm mittarissa.
Muutoksia minulla olon aikana on tehty sen verran, että isommat suuttimet ja ohjelma muutos, mutta oli semmoinen ohjelma, missä ilmeisesti syötöt tapissa ja ei oikein hjyvä noille suuttimille, kun lähinnä oli savukone, kulkihan se myöskin =) , ja tällä setupilla myös kiskottiin soliferin 560:stä vaunua.
Nyt pitäisi olla 150 heppasen ohjelma, joka tosiaan vielä on viimeistä hienosäätöä vaille valmis. Jahka tämä welho http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=847540#847540 joutaa auton ottamaan työn alle ;-)
Nyt ei tupruta mustaa läheskään niin voimakkaasti, mutta ei kyllä kulkukaan ole mielestäni huonontunut eli parempaan suuntaan on menty.
Ja autohan on 75 kw:n moottorilla oleva ex-taksi ja ollut lastutettu lähes uudesta asti, minulla tullessaan autolla oli ajettu n. 350tkm ja nyt on 482 tkm mittarissa.
Muutoksia minulla olon aikana on tehty sen verran, että isommat suuttimet ja ohjelma muutos, mutta oli semmoinen ohjelma, missä ilmeisesti syötöt tapissa ja ei oikein hjyvä noille suuttimille, kun lähinnä oli savukone, kulkihan se myöskin =) , ja tällä setupilla myös kiskottiin soliferin 560:stä vaunua.
Nyt pitäisi olla 150 heppasen ohjelma, joka tosiaan vielä on viimeistä hienosäätöä vaille valmis. Jahka tämä welho http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=847540#847540 joutaa auton ottamaan työn alle ;-)
Nyt ei tupruta mustaa läheskään niin voimakkaasti, mutta ei kyllä kulkukaan ole mielestäni huonontunut eli parempaan suuntaan on menty.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa