g3 aaz virittelyä, neuvoja?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

HRC
-
Viestit: 39
Liittynyt: 13.12.2007 19:27
Viesti:

g3 aaz virittelyä, neuvoja?

ViestiKirjoittaja HRC » 10.1.2012 11:18

tommonen kottero olis eikä noista diisseleistä käryä oikein.
eli jos neuvoja vähän sais niin kiitosta..
tehtyä:

ahtopaineita lisätty
syöttöä lisätty.

pumppua säädetty http://www.tttalja.fi/index_files/iterointi.htm näiden ohjeiden mukaan..

eikä vieläkään oikein kulje.

eli olis tollanen mitsubishin td04 h-13c ahdin niin olisko siinä hyvä korvaaja tolle alkuperäselle turbolle?

välijäähdytin on jo keulalla mut putket vielä tekemättä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.1.2012 11:26

tästäkin on käyty aika paljon juttua.

kannen kairaaminen, 11mm nestepää pumppuun, diisselille sopiva iso ahdin, gridle alakertaan, tdin-veivit, parempi imusarja esim 2.5tdi 5-syl muokattu, yms kaikkea pientä ennenku tehoista voidaan puhua :)

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 10.1.2012 11:51

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=30813

Jos nyt tuosta vaikka aloittaisit lukemisen.

HRC
-
Viestit: 39
Liittynyt: 13.12.2007 19:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja HRC » 10.1.2012 11:52

ei tästä nyt sentään rekanveturia olla tekemässä mut rekanveturin ohi olis hyvä päästä pikitiellä.

onko tuo mitsun ahdin kuinka paljon isompi? eli onko sitä edes järkeä alkaa sovittelemaan?

jos siitä edes sen 140-160hv irtois niin olis tyytyväinen

tuota imusarjaa mietinkin että mistä koneista tarkalleen sellasta kannattais metsästää?

sopisko tohon esim Lt:n 6-koneesta (D24) imusarjan osa, kun näyttää sekin jo aaaika paljon paremmin virtaavalta?

HRC
-
Viestit: 39
Liittynyt: 13.12.2007 19:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja HRC » 10.1.2012 12:21

kyl tuota on luettu monet kerrat mutta ei siellä kyllä kerrota

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 10.1.2012 13:32

Välijäähdytin tekee kyllä kummia tuohon kulkupuoleen. Jos tuntuu ettei pelaa, niin suuttimet kannattaa käydä huollattamassa ja samalla yrittää varmistua pumpun toimivuudesta. Eihän polttoaineputkistossa mene ilmaa? Onko katti tyhjänä?

Periaatteessa reseptillä karvan vajaa kilo ahtoja, sekä vajaa kierros syöttöä lisää ohjeiden mukaan pumppua säätäen, niin pitäisi toimia. Muuten on jossain jotain hämärää.

Emännän vakiossa aazissa nousi kulutus parin viikon seisonnan jälkeen ja on vähän outo. Liekkö tosiaan suuttimet vähän jumineet. Tähän autoon ajattelin sovitella pd:n imusarjaa ensi kesänä, jos vähän mukavammin jakaisi ilmaa kuin nykyinen. Toi LT:n sarjakin menee työllä, mutta luultavasti tarvii aika paljon sovittelua.

HRC
-
Viestit: 39
Liittynyt: 13.12.2007 19:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja HRC » 10.1.2012 20:54

tuli tuossa välijäähyyn väsättyä putket ja ei tunnu kyl kulkua löytyvän :S tietty kun on 200hv ruotsalaiseen tottunu niin eihän toi nyt sille pärjääkkään :)
pumpun ajotus tarttee tarkistaa joku päivä kun tyhjäkäynnillä hivenen pätkii ja aika valkosta savua tuleepi välillä, josko se sitte rupeis kulkemaan.

ei tuo vakio kkk taida riittää sinne 160hv nurkille edes :/..noh katsellaan mitä seuraavaks..

edit: niin ja tuo katti ei oo vielä tyhjänä kun ajattelin tehä muutenkin 2.5" donwpipen ja siittä sitte koko loppuputkiston samointein ni eiköhän sinne jotain tilalle keksitä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa