Joo elikkä autooni tuli eilne tuollainen vika, että kun paikoiltaan lähtee niin kiihtyy ihan normaalisti hetken aikaa, mutta sitten ennen 2t rpm auto ei vaan kiihdy vaikka poljin olisi pohjassa ja kun poljinta pitää pohjassa niin hieman ennen 3tuhatta rpm:ää lähtee normaalisti ja kulkee hienosti isoilla kierroksilla, mutta kun päästää taas vauhdin ja kierrokset alas, niin sama juttu, ei meinaa kulkea, mutta sitten yhtäkkiä kiihtyykin hyvin. Hämärää. Autoon on juuri vaihdettu ilmamäärämassamittari, että en usko sen olevan rikki, mutta olen kyllä kuullut, että nekin voi olla rikki jo liikkeestä haettuna.?? Sen verran vielä viesta, että annoin autolle pikkusen kenkää ja sen jälkeen tuo vika ilmaantui.?
Kertokaa joku mikä voisi auttaa ja paljonkohan mahdollisesti maksaa.??
KIIITOS!
Vw golf 1.9TDI 66kw. Ei kulje kun lähtee kiihdyttämään
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 20.11.2011 22:06
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 20.11.2011 22:06
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 20.11.2011 22:06
Tuli mieleen, että voisiko johtua siitä että polttoainesuodatin olisi tukossa, tai että suuttimille olisi päässyt jotain roskaa.? Tankkasin ennen tätä oiretta tankin täyteen ja minun aikanani tankki ei ole ollut täynnä. Enkä tiedä onkohan entisenkään omistajan aikana. Jos sieltä olisi jotain roskaa lähtenyt liikkeelle.??
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 20.11.2011 22:06
Hmmmmmmh, Itse ajattelin huvikseni kokeilla, että otin ilmamäärämittarin johdon irti ja ajoin ilman, että se oli kiinni niin hyvin kulki taas.? Mittari kun on vielä alle kuukauden vanha.. Tänääm pääsin toiseen paikkaan luetuttamaan vikakoodit, niin ilmoitti, että ilmamäärämassa mittari ja ahtopaine katkonainen, positiivinen poikkeama.?? Eli voisiko jokin muukin olla rikki kun ilmamäärämittari.?
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 20.11.2011 22:06
Ilmamäärämittarin vikakoodi ilmestyy ainakin siinä vaiheessa kun olet ajanut sen johto irti. Nollaa koodit ja katso ilmestyykö uudelleen kun johtoa ei irroiteta.
Toinen koodi viittaa siihen että yliahtaa. Syynä luultavasti N75 -venttiili, tai hukkisturbon kellolle menevä letku vuotaa. Tämän takia menee vikatilaan ja sitten ei kulje oikein mihinkään.
Toinen koodi viittaa siihen että yliahtaa. Syynä luultavasti N75 -venttiili, tai hukkisturbon kellolle menevä letku vuotaa. Tämän takia menee vikatilaan ja sitten ei kulje oikein mihinkään.
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 20.11.2011 22:06
Johto oli kiinni vielä siinä vaiheessa kun koodit luettii, mutta sen kun se siitä herjasi, niin nyppäsin sen johdon sieltä pois ja johan kulki taas. Tänään menen viemään vanhan mittarin varaosaliikkeeseen takaisin ja hakemaan toivottavasti uuden ehjän mittarin tilalle.. Kiitos kaikille jotka ovat jaksaneet vastailla ja auttaa.. Hyvää uuttavuotta kaikille..!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa