Missä teettää rengastyöt Tampereella?
Valvoja: ffp jäsenet
Missä teettää rengastyöt Tampereella?
Eli lyhykäisyydessään missä kannattaa rengastyöt teettää Tampereella tai lähikunnissa? Etusijalla hinta, muttei huvittaisi viedä vanteitakaan tärveltäväksikään. Tähän voi jakaa kokemuksia.
+Sammonkadulla ainakin STS rengaspalvelu, ei muistaakseni erityisen kallis, ja löytyy laitteet millä saa kummit alumiini vanteellekin ilman vaurioo. Perustuu omiin ja muutaman muun kaverin kokemuksiin.
+Myös euromasteri ainakin hatanpäällä hoiti asian mutkitta, tuli kerrasta hyvät ja hinta oli kohtuullinen.
-Ainakin hatanpään vianoria välttäisin, hinnan ja hälläväliä asenteen takia.
+Myös euromasteri ainakin hatanpäällä hoiti asian mutkitta, tuli kerrasta hyvät ja hinta oli kohtuullinen.
En tiedä miten sielläpäin, mutta itse vein ammattikouluun.. Eipä vanteet ollu kehuttavassa kunnossa missään vaiheessa, mutta eivät niitä olleet hakanneet enempää.. Piti kuitenkin käyttää kaks kiekkoa uudelleen, ku oli kaikki samoin päin :) 20 euroa siis makso tuo, 16" vanteet oli.. En kyllä itsekkään kalliimpia vanteita sinne veisi.
Yksi ja ainoa vianor on sarankulmassa.
AskoSaari Sarankulmassa
Tuolta sain kerran (eka ja vika), paskaa palvelua suullisesti. Mitään töitä ei edes keretty tehdä.
Ristinarkun Rengas,
Nykyään pannassa, jos on sama paikka mikä poltti tilansa, kerran tai kahdesti.
Sammonkadulla ainakin STS rengaspalvelu
Palvelu suullisesti ok, työstä ei kokemusta. Tuotteiden hinnassa ei ole ainakaan saanut minun kanssa kauppoja tehdyksi.
Rengasneliö, nekala.
Ihmeitä tarvitsee tapahtua, että vaihdan paikan toiseen. Työ ollut priimaa aina.
Hinnassa ei pärjännyt kumien suhteen kesällä.
Vein omat kumit mennessä, ei nupinaa. Kysyi asentaessa, "saako tiedustella mistä ja millä hinnalla ostit renkaat, niin voidaan verrata meidän hintaan".
Hervannassa sijaitsevissa liikkeissä heikko tasoista laatua kauttaaltaan, ainakin minun kohdalla.
Euromaster lakalaiva sekä rengasneliö ovat sekä työajoneuvon että oman kulkineen puolesta tuttuja ja todella hienosti hommat on käynyt. Ja turha valittaminen ei kuulu noitten firmojen tapoihin.
Ja Askosaari sai meikäläisen välttämään firmaa jo 10v sitten, yksinkertaisesti palvelu ei pelaa ja ei myönnetä että omissa tuotteissa on vikaa.
Ja Askosaari sai meikäläisen välttämään firmaa jo 10v sitten, yksinkertaisesti palvelu ei pelaa ja ei myönnetä että omissa tuotteissa on vikaa.
Lakalaivan euromasterilta ainakin minä olen saanut ylimielistä ja huonoa palvelua. Aina kun kyseessä on ollut vanhempi kalusto. En tosin ole siellä enää pariin vuoteen asioinut. Pitäkää tunkkinne....
Perusrenkaat kannattaa ostaa Rengas-Sepolta. Erikoisemmat jutut kannattaa touhuta T-osat-nimisen firman kanssa. Löytyy b-vannetta yms.
Rengasneliössä on hyvä palvelu, hinnat normaalit.
Viimeksi renkaat vanteella laittoi Ylönen Koivistontiellä.
Tosin nykyään hinnat alkaa olla sillä tasolla, että ostan rengaskoneen.
Perusrenkaat kannattaa ostaa Rengas-Sepolta. Erikoisemmat jutut kannattaa touhuta T-osat-nimisen firman kanssa. Löytyy b-vannetta yms.
Rengasneliössä on hyvä palvelu, hinnat normaalit.
Viimeksi renkaat vanteella laittoi Ylönen Koivistontiellä.
Tosin nykyään hinnat alkaa olla sillä tasolla, että ostan rengaskoneen.
-
- -
- Viesti:
Suositus tavisrenkaita hankkiessa Rengas-Seposta täältäkin!
Neljät renkaat jo haettu kun aina on onnistunut olemaan aavistuksen halvempi kun muut ja mukava pikkupajan tunnelma :)
Ekalla kerralla hankala löytää kun meinaa väkisin ajaa paikan ohi. Sellanen autotallin ovi rakennuksen "kellariin".
Yhdet renkaat kun hain niin oli takakontti jäässä. Seppo itse ehdotti että peruuta auto (yltä päältä luminen ja jäässä) tähän lämpimään talliin ja laitetaan sisäilman puhallin tohottamaan vähäks aikaa lukkoon niin kyllä se siitä. Lähtihän se ja vielä tarjottiin sprayrasvaakin ettei heti jäädy uudestaan.
Seppo sai kyllä multa pisteet!
Neljät renkaat jo haettu kun aina on onnistunut olemaan aavistuksen halvempi kun muut ja mukava pikkupajan tunnelma :)
Ekalla kerralla hankala löytää kun meinaa väkisin ajaa paikan ohi. Sellanen autotallin ovi rakennuksen "kellariin".
Yhdet renkaat kun hain niin oli takakontti jäässä. Seppo itse ehdotti että peruuta auto (yltä päältä luminen ja jäässä) tähän lämpimään talliin ja laitetaan sisäilman puhallin tohottamaan vähäks aikaa lukkoon niin kyllä se siitä. Lähtihän se ja vielä tarjottiin sprayrasvaakin ettei heti jäädy uudestaan.
Seppo sai kyllä multa pisteet!
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Pointtini olikin siinä, että kuinka pienellä eleellä saa asiakkaan palaamaan uudelleen. Markkinointia parhaimmillaan!
Tämän ymmärrän kyllä täysin. Mutta takavuosina rengasliikkeessä työskenneltyäni, minun pointti olikin se, että hyvä siinä on alkaa asiakkaan autoja sulattelemaan, kun jokainen hallin autopaikka on täynnä, kaikki asentajat hääräävät autojen kimpussa, seuraavat asiakkaat palloilevat jaloissa ja vittuilevat, että hänellä oli aika varattu tänne jo 2,5min. sitten. Minähän vuonna tänne mahtaa oikein päästä?
Ja sitten siihen joku ajaa juurikin sellaisella autolla, jossa on n. puolimetriä lunta ja jäätä katolla. Siihen sitten vaihdat renkaat vauhdilla, että herra pääsee jatkamaan matkaa. No sitten tietysti ollaan aivan aidosti närkästyneitä, kun hänen autoansa ei ole putsattu, pesty, eikä vahattu. Ja kaiken nupiksi ikkunatkin on sisäpuoleta aivan huurussa...
No se on rengasliikkeen vika jos asiakas menee muualle parempaa palvelua saadakseen.
Niin, ja asiakashan on aina oikeassa.
Jopas helpotti. Ja laitetaan tähän vielä näin: :D :D
Rengastöistä
Hervannan Wanhan Bensiksen yhteydessä toimii Autohuolto M. Malmi. Erinomaista palvelua ja kaiken lisäksi edullista.
Paljonko veloittivat? Tässä threadissa ei jostain syystä ole mainittu yhdenkään liikkeen hintoja. Tarttisi kohta saada itsekin kesäkumit vanteille...Rengasneliössä kävin heittämässä Camskillistä tilatut Falkenit vanteille. Todella asiallinen palvelu. Käytän jatkossakin! :) Ja hintakin oli enemmän kuin passeli.
kumikorjaamo asko pusa
hyvä firma on ollu kumikorjaamo asko pusa hämeenkyrössä. kaikenlaiset hommat onnistuu ja hintakin on edullinen. samasta firmasta saa muuten borbet aata ja muitakin harvinaisempia kiekkoja. suosittelen.
Itse ainakin voin lämpimästi suositella Pirkkalan Rengaskauppaa, sain itse hyvää palvelua ja hintakaan ei ollut paha. Taisi olla 20€ kun pyöräyttivät renkaat vanteelle. Ostin tosin myös vanteet sieltä.
http://www.rengaskauppa.net/rk/etusivu
http://www.rengaskauppa.net/rk/etusivu
-
- -
- Viesti:
RengasSeppo joo
Moro,
menin tänään uusien aluvanteiden + kesäkumien kanssa vaihtoon (normaalit volkkarin vakiovanne 6x16 & 205 55 R16), alla viime syksynä samaisesta paikasta ostetut & asennetut nastakiekot, ajoin jo pukillekin kun sisälle viittilöivät, mutta:
Seppo & assistentti totesi että "Luuleksää että me tehrään tommosia renkaan vaihtoja parhaaseen sesonkiaikaan !??" No, en luule tuosta kellariputiikista enää mitään ... poistuin paikalta viimeisen kerran.
PS. Jonoa ei ollut herrojen palveltavaksi
menin tänään uusien aluvanteiden + kesäkumien kanssa vaihtoon (normaalit volkkarin vakiovanne 6x16 & 205 55 R16), alla viime syksynä samaisesta paikasta ostetut & asennetut nastakiekot, ajoin jo pukillekin kun sisälle viittilöivät, mutta:
Seppo & assistentti totesi että "Luuleksää että me tehrään tommosia renkaan vaihtoja parhaaseen sesonkiaikaan !??" No, en luule tuosta kellariputiikista enää mitään ... poistuin paikalta viimeisen kerran.
PS. Jonoa ei ollut herrojen palveltavaksi
Viimeksi muokannut keybsu, 15.4.2009 22:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rengasneliölle
kelpasi "tavanomainen rengastyö" jota RengasSeppo ylenkatsoi. Homma hoitui jonoista huolimatta ammattitaidolla ja ystävällisesti ja hintakin oli ystävällinen. Suosittelen ja poikkean toistekin.
Viimeksi muokannut keybsu, 17.4.2009 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mielenkiintoista, ettei Rengasneliö suostu kertomaan työhintaa sähköpostitse. Vastasivat vaan, että ota yhteyttä puhelimitse kun asiaa kyselin.
Jostain syystä tällaiset firmat suhtautuvat ihmeen nihkeästi sähköpostikyselyihin. Ei mulla ainakaan ole työaikana aikaa soitella rengasliikkeitä läpi. Sähköpostilla homma hoituu paljon jouhevammin.
Jostain syystä tällaiset firmat suhtautuvat ihmeen nihkeästi sähköpostikyselyihin. Ei mulla ainakaan ole työaikana aikaa soitella rengasliikkeitä läpi. Sähköpostilla homma hoituu paljon jouhevammin.
Näinhän se saattaa olla. Se vaan ihmetytti, että oli jaksettu kyllä vastata viestiin ja ilmoittaa puhelinnumero. Kai firmoilla yleensä joku listahinta on, jonka voisi tuossa yhteydessä ilmoittaa. Varsinkin kun kyselyssäni oli tarkkaan kerrottu mistä on kyse (mm. vanteen tyyppi jne).
E: Renkaita ostaessa halvin lafka on muuten ollut Nekalassa Rauta-Otrasta seuraava kortteli eteläänpäin sellainen kellaripaja. Autoa ei edes saanut sisään vaan vaihtoivat kumeja alle hallitunkkien kanssa pihalla. Taisi olla Rengastori tai joku vastaava, tosin ei hajua onko koko liikettä enää... Joka tapauksessa päihitti Sepon tarjoukset ainakin meikäläisen ostoksissa.
E: Renkaita ostaessa halvin lafka on muuten ollut Nekalassa Rauta-Otrasta seuraava kortteli eteläänpäin sellainen kellaripaja. Autoa ei edes saanut sisään vaan vaihtoivat kumeja alle hallitunkkien kanssa pihalla. Taisi olla Rengastori tai joku vastaava, tosin ei hajua onko koko liikettä enää... Joka tapauksessa päihitti Sepon tarjoukset ainakin meikäläisen ostoksissa.
Viimeksi muokannut SS, 18.4.2009 18:40. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viesti:
Nimpä. Jos on jaksanut sähköpostiin vastata niin lisätyötähän se vaan teettää jos vielä puhelimessa pitää alkaa selvittämään...
Itsekin hämmästelin monttu auki kun vuosia sitten soittelin rengasliikeihin renkaiden hintoja ja yksi pohjalaisittain puhuva hervanassa liikettä pitävä rengasmyyjä sanoi jonkun hinnan puhelimeen ja melkein samaan hengenvetoon että "tuu paikanpäälle nii katotaan sitten vähän hinnasta pois". Siis mitä vittua?! Sen takia mä just soittelin ettei tarvi vaivautua paikanpäälle. Noh, äänestin ratilla ja Sepolta kurvattiin hakemaan renkaat...
E: By-the-way; Rengasneliö ystävällisesti mutta kiireisesti paikkasi renkaan kesken sesongin. Hintakin oli kympin joka oli hinta-arvion alaraja. Katsotaan vielä säilyykö ilmat :)
Itsekin hämmästelin monttu auki kun vuosia sitten soittelin rengasliikeihin renkaiden hintoja ja yksi pohjalaisittain puhuva hervanassa liikettä pitävä rengasmyyjä sanoi jonkun hinnan puhelimeen ja melkein samaan hengenvetoon että "tuu paikanpäälle nii katotaan sitten vähän hinnasta pois". Siis mitä vittua?! Sen takia mä just soittelin ettei tarvi vaivautua paikanpäälle. Noh, äänestin ratilla ja Sepolta kurvattiin hakemaan renkaat...
E: By-the-way; Rengasneliö ystävällisesti mutta kiireisesti paikkasi renkaan kesken sesongin. Hintakin oli kympin joka oli hinta-arvion alaraja. Katsotaan vielä säilyykö ilmat :)
Nyt kun täällä on Rengasneliötä lähinnä kehuttu, niin laitampa vähän toisenlaista kommenttia. Minusta 50 Euroa pelkästä kolmen renkaan päällelaitosta ja tasapainotuksesta on ryöstöhinta. Mitään ei siis otettu auton alta tai edes vanteelta ja itse kannoin renkaat ja vanteet sisään ja ulos.
Vertailun vuoksi:
Jos käyttää Rengas-Onlinen asennuspalveluhakua ja hakee asennuspalveluita 25km säteellä Tampereelta saa yhden renkaan irrotuksen, asennuksen ja tasapainotuksen hinnaksi paikasta riippuen 11 - 12.5 Euroa per vanne (jos aluvanne). Ja Rengasneliöllä siis 16.70 Euroa per vanne ilman renkaan irrotusta. Kehtasivat vielä kysyä täräyttää että mistä olen renkaat ostanut, ilmeisesti netistä ostelijat harmittavat. Olisikohan hinnoittelunkin tarkoitus ajaa moiset luopiot muualle.
Hallin puolella palvelu oli kyllä hyvää.
Vertailun vuoksi:
Jos käyttää Rengas-Onlinen asennuspalveluhakua ja hakee asennuspalveluita 25km säteellä Tampereelta saa yhden renkaan irrotuksen, asennuksen ja tasapainotuksen hinnaksi paikasta riippuen 11 - 12.5 Euroa per vanne (jos aluvanne). Ja Rengasneliöllä siis 16.70 Euroa per vanne ilman renkaan irrotusta. Kehtasivat vielä kysyä täräyttää että mistä olen renkaat ostanut, ilmeisesti netistä ostelijat harmittavat. Olisikohan hinnoittelunkin tarkoitus ajaa moiset luopiot muualle.
Hallin puolella palvelu oli kyllä hyvää.
-
- -
^ Samassa paikassa: Työkaverille kävi niin että puhelimessa neljä omaa uutta kumia alta alle oli 50€, ja kuulin vierestä että selitti kyllä tasan niin rautalangasta että vähälahjaisin idioottikin ymmärti että kumit on kontissa ja ne tahdotaan autoon alle. Paikan päällä hinta olikin pompannut 80€:oon. Olivat sitten sopineet kompromissin ja asentaneet 65:llä eurolla. Vahinkoja hinnoittelussa tietysti saattaa sattua...
viime kesänä rengasneliössä uus sarja renkaita vanteille irtonaisina 50€, tänä kesänä kun kävin kyselemässä samaa operaatiota, uuden omistajan hinta oli 100€ "kun oot noi renkaat jostain netistä ostanu" Kävin tuota operaatiota kyselemässä aikasemmin ja käsitin, että hinta olisi ollut 50€, mutta kun renkaat oli puoliksi purettu liikkeen pihaan selvisikin, että 2kpl on 50€ jne:D
Vaihdoin rengasliikettä=)
Vaihdoin rengasliikettä=)
Tilasin suomalaisesta nettikaupasta 18" vanteet ja rengas-onlinesta niihin kumit. Hyvinkään first stop (en muista koko nimeä) laittoin kumit irtovanteille 60€ kokonaishintaan. Kuulosti ok hinnalta, vaikka jälkeenpäin huomasin takavanteissa ihan pientä lakan karisemista aivan kumin vierestä. Ei sinänsä haittaa, mutta kolhimatta ei vissiin missään saa kumeja vanteille. Onhan tuo 60€ kyllä sekin aika ryöstö, mutta minkäs teet. Kukaan muukaan niitä ei halvemalla tee.
Ketjun alkupäässä oli tosiaan monta positiivista kommenttia Rengasneliöstä.
http://www.rengasnelio.fi/ajanvaraus/asennuspaikka_1/
Asiakkaalla omat renkaat mukana: 4 rengasta x (Irrotus - Vannetyö - Tasapainotus - Kiinnitys) = 100 € (50 min
Vittu ennemmin ajan vanteilla kuin maksan 100€ noista hommista. :/
Valkeakoskella kuulemma Koskin Rengaspiste laittelee kaikki työt ~45€:lla
http://www.rengasnelio.fi/ajanvaraus/asennuspaikka_1/
Asiakkaalla omat renkaat mukana: 4 rengasta x (Irrotus - Vannetyö - Tasapainotus - Kiinnitys) = 100 € (50 min
Vittu ennemmin ajan vanteilla kuin maksan 100€ noista hommista. :/
Valkeakoskella kuulemma Koskin Rengaspiste laittelee kaikki työt ~45€:lla
60e otti Rengas-Neliö kun tehtävänä oli vain kumien vanteelle laitto ja tasapainoitus. Sekin oli mielestäni lähellä aseetonta ryöstöä. Kaupan päälle sain vertauksen, että on sama kun veisi ravintolaan oman hernekeittopurkin ja pyytäisi lämmittämään. Mielestäni asia ei kuitenkaan noin ole, mä vien autokorjaamolle omat öljytkin, kun köyhällä ei ole varaa maksaa korjaamoiden omista öljyistä.. Tulisiko hinnan olla silloin korkeampi? Työstähän mä olen maksamassa, kun omat kumit ei kotosallakaan vanteille asennu. Sillä ei pitäisi olla työn hintaan mitään vaikutusta, että tuoko asiakas omat vanteet ja kumit. Tässä voisi olla kuluttaja-asiamihelle tutkittavaa...
Askosaari Sarankulmassa teki koko setin ( auto nosturille, kitkat pois vanteilta, kesäkumit tilalle, tasapainotus ja pyörät alle, auto alas) 55€ ja tuli muuten nopeasti ja tasapainoon vaikka renkaina oli puoliksi ajetut kiinalaiset kumit :)
Minunkin mielestä hieman turhaa narinaa tuollainen omien kumien vittuilu koska tällöin rengasliike pääsee vähemmällä työllä heidän kumien logistiikkaan, hankintaan jne liittyen. Kai niiltä voisi vastaavasti kysyä, että pitäisikö yksityisten heittää puoliksi ajetut kumit katuojaan (luontoa pilaamaan) kun niitä ei itse vaan ei saa vanteelle. Hernaripurkin kyllä yksityinen voi lämmittää kotona mikrossa.
Minunkin mielestä hieman turhaa narinaa tuollainen omien kumien vittuilu koska tällöin rengasliike pääsee vähemmällä työllä heidän kumien logistiikkaan, hankintaan jne liittyen. Kai niiltä voisi vastaavasti kysyä, että pitäisikö yksityisten heittää puoliksi ajetut kumit katuojaan (luontoa pilaamaan) kun niitä ei itse vaan ei saa vanteelle. Hernaripurkin kyllä yksityinen voi lämmittää kotona mikrossa.
Mansenauto Hervannassa ainakin omalla kohdalla on tehnyt hyvää työtä. Joustivat rengastarjouksessa hienosti ja vähän harvinaisemmille vanteillekin asennus sujui mutkattomasti ja nopeasti.
http://www.mansenauto.fi/
http://www.mansenauto.fi/
Nostellaas tätäkin aihetta jälleen, kun sattui tulemaan vastaan.
Edelliset kehuneet Manse-Autoa. Noh, oma kaverini kävi vaihdattamassa siellä uudet renkaat vanteilleen, aika hyvät naarmut saivat vaihtotyössä aikaiseksi. Siitä sitten kun valitti, niin vakuuttivat ettei ole heidän aiheuttamia naarmuja. Pitkän tappelun jälkeen sai vaihdettua ne naarmutetut vanteet "uusiin" Ronalin vanteisiin. Harmi kun en muista mitä muuta siinä vielä kävi, mutta joka tapauksessa tarina ei päättynyt siihen..
Rengas-Neliöstä sen sijaan tältä syksyltä omakohtaisia kokemuksia. Vaihdatin uudet vanteet ja renkaat kesällä Turussa. Noin 5 tkm myöhemmin Lapin reissun aikana tuntui, että 80 km/h vauhdissa täristi aivan hitusen renkaat. Rengas-Neliössä kävin kyselemässä voitaisiko tsekata mikä on pielessä.
Heille siinä ei tuntunut olevan mitään ongelmaa, tarkastivat tasapainotukset ja huomasivat, että liike, jossa kesällä suoritin vaihtotyöt, ei ollut saanut yhtä rengasta kokonaan paikoilleen. Rengas pyöräytettiin uudestaan vanteelle ja tasapainotettiin, onneksi ei ollut ehtinyt tulla vielä pystyheittoa juuri yhtään.
Pointsit ensinnäkin tarkasta ja huolellisesta työstä. Samalla sai hyviä neuvoja vanteisiin liittyen eikä veloitus ollut paha, meni "valohoidon" hinnalla. Pyysivät minua vielä selvittämään Turun liikkeen kanssa mitä oli mennyt vaihdossa pieleen. Siis rengasmyyjiä, joita oikeasti kiinnosti asiakkaan murheet, jumantsuikkka! Muutenkin ensimmäistä kertaa tuntui, että näinkin nuori sälli otettiin ystävällisesti vastaan eikä katsottu kuin halpaa nakkia. SUOSITTELEN!
Edelliset kehuneet Manse-Autoa. Noh, oma kaverini kävi vaihdattamassa siellä uudet renkaat vanteilleen, aika hyvät naarmut saivat vaihtotyössä aikaiseksi. Siitä sitten kun valitti, niin vakuuttivat ettei ole heidän aiheuttamia naarmuja. Pitkän tappelun jälkeen sai vaihdettua ne naarmutetut vanteet "uusiin" Ronalin vanteisiin. Harmi kun en muista mitä muuta siinä vielä kävi, mutta joka tapauksessa tarina ei päättynyt siihen..
Rengas-Neliöstä sen sijaan tältä syksyltä omakohtaisia kokemuksia. Vaihdatin uudet vanteet ja renkaat kesällä Turussa. Noin 5 tkm myöhemmin Lapin reissun aikana tuntui, että 80 km/h vauhdissa täristi aivan hitusen renkaat. Rengas-Neliössä kävin kyselemässä voitaisiko tsekata mikä on pielessä.
Heille siinä ei tuntunut olevan mitään ongelmaa, tarkastivat tasapainotukset ja huomasivat, että liike, jossa kesällä suoritin vaihtotyöt, ei ollut saanut yhtä rengasta kokonaan paikoilleen. Rengas pyöräytettiin uudestaan vanteelle ja tasapainotettiin, onneksi ei ollut ehtinyt tulla vielä pystyheittoa juuri yhtään.
Pointsit ensinnäkin tarkasta ja huolellisesta työstä. Samalla sai hyviä neuvoja vanteisiin liittyen eikä veloitus ollut paha, meni "valohoidon" hinnalla. Pyysivät minua vielä selvittämään Turun liikkeen kanssa mitä oli mennyt vaihdossa pieleen. Siis rengasmyyjiä, joita oikeasti kiinnosti asiakkaan murheet, jumantsuikkka! Muutenkin ensimmäistä kertaa tuntui, että näinkin nuori sälli otettiin ystävällisesti vastaan eikä katsottu kuin halpaa nakkia. SUOSITTELEN!
Lielahdessa käytin Tampereella renkaat vaihdossa ja kesärenkailta talvirenkaille makso 20e sis. tasapainotuksen. Tosin renkaat oli jo itse otettu alta, joten siinä saatto olla halvan hinnan juju. Firma on nimeltään Lielahden Rengascenter/Pimark Oy ja sijaitsee Lielahden koulua ja jääkiekkokenttää vastapäätä. Firmassa hoituu myös raskaan kaluston renkaiden vaihto. Suosittelen kyllä kyseistä firmaa! :)
Rengasmaa Tre. 82€ renkaidenvaihto vanteilta toisille, tasapainotus ja allelaitto. Laskuttivat vielä 16€ KANTOTYÖSTÄ kun lastasivat vaihtovanteet autoon ja autosta. WTF?! Maksoin mukisematta, mutta kun jälkeenpäin miettii niin olisi pitänyt kyllä avata suu ja kysyä että mitä helvettiä.
Työn laadussa ei kyllä ollut moitteen sijaa.
Työn laadussa ei kyllä ollut moitteen sijaa.
-
- -
- Viesti:
Ite aloin kysellä juhannuksen alla nastarenkaita sähköpostitse n. kymmenestä Treen alueen firmasta. Ehkä n. puolet vastasi ja yksi jopa soitti ja tarjosi väärän kokoisia kumeja (valitettavasti en muista nimiä).
"Voittajiksi" karsiutuivat Bridgestonen Evo2 rengas jota tarjottiin koossa 185/65 -15 STS-rengaspalvelusta ja Nekalasta Rengasmaailmasta(?) hintaan 350e töineen (halvin kelvollinen jonka olin itse löytänyt netistä, ja jota käytin "referenssinä", oli 78e/kpl Nokian Nordman 4 koossa 196/60 nastarengas.fi). Valitsin sitten STS-rengaspalvelun ja soittelin johtajalle joka kertoi aikaa olevan ja itsekkin siellä olevansa. Tosin ainoa miinus tässä palvelussa oli se, että kun laitoin puolison asialle hän soitteli paikalta että ei se pomo olekkaan siellä ja asentaja kiukuttelee siellä kun pomo ottaa töitä eikä ole paikalla :)) No kaupat sujui muuten kivasti, ja renkaatkin olivat uudempaa Evo -mallia kuten piti.
No se asia mistä piti kertoa, ennen tuota jaaritusta, oli se että listalla oli myös Rengasneliö, se kun oli tuttu edellisen työpaikan kautta kun toimittivat sinne raskaita renkaita. Mukava se kaverikin joka niitä kuskas ja anto joskus aluvanne tarjouksia kun sen käydessä kyseli. Mutta tämä paikka vastasi kyselyyni vasta viikko pari muiden jälkeen, tosin pahoitteli asiaa loma-ajasta johtuen. Mielenkiintoista kuitenkin oli vastauksessa se, että kertoivat ettei ota osaa "kuka huutaa netissä halvimman tarjouksen" ja viittasivat referenssirenkaisiini, että netistä ostettuihin maksaa rengastyöt 100euroa (SATA EUROA) heillä! Tälläisellä "asikaspalvelulla" tietysti varmistetaan ettei ainakaan minun tarvitse edes kysellä heiltä tarjousta, ja ainakin omalla kohdalla katson että renkaiden hinnan kilpailuttaminen sp:n välityksellä on nykypäivää ja vallitseva toimintapa (siis itsellä ainakin, liikkeiden kierto olisi vienyt bensarahat ja ajan yli 50 km ajelulla verrattuna tähän malliin).
"Voittajiksi" karsiutuivat Bridgestonen Evo2 rengas jota tarjottiin koossa 185/65 -15 STS-rengaspalvelusta ja Nekalasta Rengasmaailmasta(?) hintaan 350e töineen (halvin kelvollinen jonka olin itse löytänyt netistä, ja jota käytin "referenssinä", oli 78e/kpl Nokian Nordman 4 koossa 196/60 nastarengas.fi). Valitsin sitten STS-rengaspalvelun ja soittelin johtajalle joka kertoi aikaa olevan ja itsekkin siellä olevansa. Tosin ainoa miinus tässä palvelussa oli se, että kun laitoin puolison asialle hän soitteli paikalta että ei se pomo olekkaan siellä ja asentaja kiukuttelee siellä kun pomo ottaa töitä eikä ole paikalla :)) No kaupat sujui muuten kivasti, ja renkaatkin olivat uudempaa Evo -mallia kuten piti.
No se asia mistä piti kertoa, ennen tuota jaaritusta, oli se että listalla oli myös Rengasneliö, se kun oli tuttu edellisen työpaikan kautta kun toimittivat sinne raskaita renkaita. Mukava se kaverikin joka niitä kuskas ja anto joskus aluvanne tarjouksia kun sen käydessä kyseli. Mutta tämä paikka vastasi kyselyyni vasta viikko pari muiden jälkeen, tosin pahoitteli asiaa loma-ajasta johtuen. Mielenkiintoista kuitenkin oli vastauksessa se, että kertoivat ettei ota osaa "kuka huutaa netissä halvimman tarjouksen" ja viittasivat referenssirenkaisiini, että netistä ostettuihin maksaa rengastyöt 100euroa (SATA EUROA) heillä! Tälläisellä "asikaspalvelulla" tietysti varmistetaan ettei ainakaan minun tarvitse edes kysellä heiltä tarjousta, ja ainakin omalla kohdalla katson että renkaiden hinnan kilpailuttaminen sp:n välityksellä on nykypäivää ja vallitseva toimintapa (siis itsellä ainakin, liikkeiden kierto olisi vienyt bensarahat ja ajan yli 50 km ajelulla verrattuna tähän malliin).
Alaa aika läheltä seuranneelta kyllä tavallaan ymmärtää vähän sitä kauppiastakin. Sesonkiaikaan kun ovella on koko ajan jonoa ihmisiä, puhelin soi taukoamatta, ja sähköpostiin sataa kysymyksiä, ja aika yleinen kysymys on että miksi teillä renkaat maksaa näin paljon, kun netistä ne saa tähän hintaan. Ja noin mututuntumalta se on aika pieni% mikä niistä nettikyselijöistä johtaa oikein kauppoihin asti. Ja kun niitä renkaita tilaa nettikaupoista, kannattaa aina muistaa että ellei niitä renkaita saa itse väännettyä, se työ siihen maksaa sen 60-100€ sarja, ja se niiden vääntö sesonkiaikaan tapahtuu silloin jos ei liikkeestä ostettuja renkaita juuri silloin ole työn alla.
Se ei vain ole niin simppeliä, nousee äkkiä "haloo" monen muunkin tuotteen kohdalla, jos jälleenmyyjät alkavat myymään halvalla (ja tinkivät oman katteensa minimiin).. Niinpä moni laittaakin ne "tarjouspyynnöt" roskiin samantien, kun eivät jaksa vastata..
Kyllä monesti ne parhaat tarjoukset saa kun marssii putiikkiin paikanpäälle ja tinkii. - Tai sitten jos se on niin vaikeata, ostaa jostain verkkokaupasta.
Usein käy sääliksi normaaleita kauppiaita, joilla liiketila "kivijalassa", tavarat tilataan maahantuojalta ja tehdään muutenkin hommat ns. perinteisesti.
Kyllä monesti ne parhaat tarjoukset saa kun marssii putiikkiin paikanpäälle ja tinkii. - Tai sitten jos se on niin vaikeata, ostaa jostain verkkokaupasta.
Usein käy sääliksi normaaleita kauppiaita, joilla liiketila "kivijalassa", tavarat tilataan maahantuojalta ja tehdään muutenkin hommat ns. perinteisesti.
Tosiaan monessa asiassa "säälittää" se kivijalkakauppias, asiakaskunta kun on sitä joka kokeilee tuotetta ja tilaa sen sitten 20% halvemmalla Saksasta. Rengasala on kyllä yksi niistä joita en oikein ymmärrä, tuotteet on kalliita ja omituisesti hinnoiteltuja, veikkaisin että juurikin asennustyö ja Suomen kaksijakoinen ilmasto on se joka pitää noita pystyssä vaikka rengassarja saattaa olla kolminumeroisen summan nettikauppaa kalliimpi, ilman asennustakin.
Sen verran vielä voisin tarkentaa omaa viestiäni, että koitin nimenomaan välttää turhan kyselijän leiman ja painottaa olevani ihan oikeasti hankkimassa renkaita. Tietysti yhtä lukuunottamatta kymmenelle olin sitten turha kyselijä... tosin suurimmalle osalla ihan heidän omasta syystä kun eivät pystyneet antamaan vastausta. Annoin vielä ainoat kaksi kokovaihtoehtoa jotka käy ja luettelin merkkejä jotka kuvittelin kelvollisiksi - en halua kuin oikeasti Suomen talveen sopivia talvirenkaita perheemme autoon. Niin ja ajoitin "iskuni" keskelle kesää juurikin sen takia että ei ainakaan turha kiire voi pilata palvelualttiutta ja kerroin että edellistalven poistotarjouskin kelpaa. No sain sitten kuitenkin vasta edellistalvena markkinoille tuleet ja valmistetut "uutuudet".
Sen verran "Paanun" viestiin, ja myös topikkiin liittyen, että en edes tiennyt Treellä rengastöiden olevan noin jumalattoman kalliita. Täällä Nokialla olen laitattanut renkaat muutaman kerran paikallisella Euromasterilla 50e/laaki, kauppias vielä joskus mainitsi ettei ole rasisti muualta tulleille renkaille, ottaa hintansa töistä kuitenkin... viisasta toimintaa mielestäni, ei tarvi angstata 100e rengastöistä nettirenkaissa :)) Tää nokialainen yittäjä on muutenkin aika OK:n oloinen kaveri, ei stressaa ja kiukuttele edes ruuhkan aikana ja hommat hoituu sesonkinakin.
Sen verran vielä voisin tarkentaa omaa viestiäni, että koitin nimenomaan välttää turhan kyselijän leiman ja painottaa olevani ihan oikeasti hankkimassa renkaita. Tietysti yhtä lukuunottamatta kymmenelle olin sitten turha kyselijä... tosin suurimmalle osalla ihan heidän omasta syystä kun eivät pystyneet antamaan vastausta. Annoin vielä ainoat kaksi kokovaihtoehtoa jotka käy ja luettelin merkkejä jotka kuvittelin kelvollisiksi - en halua kuin oikeasti Suomen talveen sopivia talvirenkaita perheemme autoon. Niin ja ajoitin "iskuni" keskelle kesää juurikin sen takia että ei ainakaan turha kiire voi pilata palvelualttiutta ja kerroin että edellistalven poistotarjouskin kelpaa. No sain sitten kuitenkin vasta edellistalvena markkinoille tuleet ja valmistetut "uutuudet".
Sen verran "Paanun" viestiin, ja myös topikkiin liittyen, että en edes tiennyt Treellä rengastöiden olevan noin jumalattoman kalliita. Täällä Nokialla olen laitattanut renkaat muutaman kerran paikallisella Euromasterilla 50e/laaki, kauppias vielä joskus mainitsi ettei ole rasisti muualta tulleille renkaille, ottaa hintansa töistä kuitenkin... viisasta toimintaa mielestäni, ei tarvi angstata 100e rengastöistä nettirenkaissa :)) Tää nokialainen yittäjä on muutenkin aika OK:n oloinen kaveri, ei stressaa ja kiukuttele edes ruuhkan aikana ja hommat hoituu sesonkinakin.
-
- uusi tulokas
- Viesti:
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”