Mikä farmari vaggilainen, budjetti n. 8500€

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

horch
-
Viestit: 360
Liittynyt: 24.7.2003 19:57

Mikä farmari vaggilainen, budjetti n. 8500€

ViestiKirjoittaja horch » 28.11.2011 18:26

Eli vähä alustavasti oisin tollasta kattelees. Kriteerinä olis siis farmari, ilmastointi ja ESP, pienehköllä bensakoneella, varmaanki siis 1.6. Koira (whippet) tarvis tilaa, lapsia ei oo. Neloskorinen farkkugolffi on vähä ollu kiikaris. Mitä mieltä raati on?

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 28.11.2011 18:45

Ei noilla kriteereillä oikein muuta ole kuin Golf, Passat, Audi A4 ja ehkä joku Fabia. Tuo ESP rajaa aika paljon autoja pois tuossa hintaluokassa.

Breakbeat
-
Viestit: 66
Liittynyt: 9.11.2009 21:17

ViestiKirjoittaja Breakbeat » 29.11.2011 11:50

Ainakin 3bg passateissa on noita esp härveleitä todella monessa. Passatti 1.6 konella varmaan todella laiska, varsinkin farkkuna. Ääni golfille täältä

t.t.j
-
Viestit: 144
Liittynyt: 15.9.2008 18:53

ViestiKirjoittaja t.t.j » 29.11.2011 12:30

On se golffikin 1.6 koneella todella laiska. :)

horch
-
Viestit: 360
Liittynyt: 24.7.2003 19:57

ViestiKirjoittaja horch » 29.11.2011 17:24

Emännälle auto tulis jotenka teholla ei oo väliä, turvallisuudella kyllä :) Muutamia 4-golffeja näytti olevan ESP:llä nettiautos. Onkos näis mimmosia tyyppivikoja?

t.t.j
-
Viestit: 144
Liittynyt: 15.9.2008 18:53

ViestiKirjoittaja t.t.j » 29.11.2011 17:46

Kyllähän riittävä teho on melko merkittävä turvallisuustekijä.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 29.11.2011 18:21

Suomessa myydyissä 3BG Passateissa ESP oli vakiovarusteena. Golfeihin se piti erikseen ostaa, joten ne on tosiaan enemmän hakusessa. Joissain tuon ikäisissä A4 audeissa on myös ESP:tä ollut jotka alkavat bensakoneilla olla jokseenkin tuossa hintaluokassa.

Hyvällä tsägällä voi löytyä myös II-Octavia tuohon rahaan tai sitten Touran, jotka ovat kumpaakin IV Golfia ja Passattia selkeästi uudempia autoja ja "tuoreemman" tuntuisia.

1.6:lla autollakin ehtii. Korvien välistä se kaikista aktiivisin turvallisuus on lopulta kiinni. Käyttöominaisuuksissa 1.6 vaparibensakone alkaa olla hieman alimittainen isoon farmariin, mutta toimeen sillä kuitenkin tulee.

http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/4309019
Tuosta tinkimään. Suoralla kaupalla voi olla hyvinkin kaupanteko mahdollista kun 8500e latoo pöytään.

jaalto
-
Viestit: 37
Liittynyt: 15.8.2010 19:14

ViestiKirjoittaja jaalto » 29.11.2011 18:44

Minulta ääni Skoda Fabialle, tuolla rahalla sellaisessa saa paljon tuoreemman ja asiallisemman pelin. ESPilliset on hakusessa, mutta on niitä olemassa:

http://www.nettiauto.com/skoda/fabia/4425238

Fabiankin omistaneena sanon, että se on hyvä ajella pitemmälläkin matkalla ja siinä on kokoisekseen hurjasti tilaa.

Hump
-
Viestit: 41
Liittynyt: 28.3.2006 7:39

ViestiKirjoittaja Hump » 30.11.2011 13:49

Mites Skoda Roomster?
Uskalla väittää että tilaa on enemmän kuin farkku-Fabiassa. Ainakin takakontti on korkeampi ja takapenkin helpommin siirreltävissä.
Toki hinta voi tulla Roomsterissa vastaan...

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 30.11.2011 15:11

Meillä oli joskus Mk4 farkku Golf 1.6 16v koneella ja kyllä sillä rampilta motarille ehti ihan hienosti. Mikään ohjus se ei ole mutta normi liikennevirran mukana pysyy kepoisesti.

Ei normaalissa arkiajossa sen enempää tehoa tarvita muuta kuin ehkä tietyissä ohitustilanteissa.. Ja siinäkin nälkä kasvaa syödessä. Eli mitä enemmän voimaa, sitä pienempään väliin sitä autoaan lähtee tunkemaan ohittaessa.

Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 30.11.2011 15:33

Mikäs siinä ESP:ssä on niin tärkeää? Onhan se hyvä turvavaruste, mutta omalla ajotavalla vaikuttaa eniten siinä tiellä pysymiseen.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 30.11.2011 15:38

Voi se olla jollekkin kokemattomalle naiselle hyväkin avustin. Tosin olen sitä mieltä, että kun ajokortin saa niin pitäisi ajaa ensimmäinen vuosi Talbot Horizontilla tai vastaavalla paskalla, että tajuaa edes perusteet miten sitä autoa tulee kuljettaa.

Ja kyllä tuollaisella 1.6 MK4 farkku Golffilla ihan hyvin pysyy liikenteen mukana.

jaalto
-
Viestit: 37
Liittynyt: 15.8.2010 19:14

ViestiKirjoittaja jaalto » 30.11.2011 16:09

Ylipäänsä hyvin vähän näkee liikennevirrasta pudonneita autoja teiden varsille. Niistäkin vähistä yleensä on joku mennyt virtsaamaan/tupakalle tai sitten auto on tehnyt moottorin tilavuudesta/tehoista riippumattoman tenän.

Autovalmistajilla on tapana panna auton nokalle sellainen pata, että autolla myös pääsee paikasta toiseen. Psykologiset seikat eli rakettimaiset kiihdytykset ovat sitten erikseen; arkikäyttö on useimmilla autonkäyttäjillä - uskokaa tai älkää - aivan tavanomaista siirtymistä pisteestä A pisteeseen B.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 1.12.2011 0:54

8500€:lla saa kaksi 1.6 IV farkku golfia...

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 1.12.2011 7:25

8500€:lla saa kaksi 1.6 IV farkku golfia...

...joilla on ikää 10-12v, ja joilla on ajettu ~200tkm ja joissa ilmastointikin on lähes harvinaisuus ESP:stä puhumattakaan.

Tuolla 8500e saa 2004 vuosimallin ~100tkm ajetun Golfin kyllä, josta ilmastointi löytyy ja sopivan löytyessä jopa ESP. Onko siinä sitten järkeä on jokaisen itsensä päätettävä. Itse en halunnut maksaa 2001HB- IV Golfin jälkeen useamman tonnin lisähintaa IV-farkusta, joka kuitenkin olisi "yhtä vanha" kuin entinen pätkäperä oli. Lisähinnalle kun sai katetta mielestäni enemmän vaihtamalla uudempaan automalliin.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 7.12.2011 2:09

Saako tiedustella syytä miksi juuri pieni bensakone isohkoon farkkuun?

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 7.12.2011 9:20

Vaikuttaisiko bensakoneen koko esim. sen käyttömaksuihin sen verran, että ei kannata ottaa isoa bensakonetta.
Äkkiä joku isompikoneinen (esim. 3 B farkkuPassat 1,8T) vie tavallisessa kaupunkipyörittelyssä yli 10 litraa bensaa/100 km, kun pienempikoneisella bensalla pääsee noin 6 litraan.(FarkkuFocus 1,6l) (Ja kyllä, molemmat on ollut samanlaisessa ajossa itselläni, joten vertaan noihin. Sama focus vei matka-ajossa 5,4 l/100km)
Ja taitaa pian muuttua siten, että diesel ei kannata vaikka miten haluaisi laskea. Oma 3BG Passat (1,9TDI4motion) vie kaupungissa noin 8 litraa/100 km ja matkassa 6,7l/100km, kun pienempikoneinen Golf (1,6tdi4motion) meni kaupungissa noin 6 l/100km ja matkassa 5,1l/100km. Autoiluhistoriani pienin kulutus on ollut KE20 Corollassa, mutta eipä siinä ollut noita ajonestohärpäkkeitä tai mukavuuksia. (4,1 litraa/100km matka-ajossa)

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 7.12.2011 9:53

Saako tiedustella syytä miksi juuri pieni bensakone isohkoon farkkuun?

Itsellä se syy, että muija ajaa töihin 7 km suuntaansa ja siitä 3,5km on 40 alueella ja 3,5km 80-100 alueella. Riittää, että saa kuljetettua lastenvaunuja silloin tällöin ja tuollainen 1.6 litranen on ihan riittävä siihen hommaan. Kuluttaakin vähemmän kuin toinen automme 1.8T Passat.

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 10.12.2011 16:32

Itselläkin tässä auton vaihto edessä, alkaa paku golffista loppuu penkit kesken, niin tarve oisi bensa farkulle, tosin hinta sais olla n.5te. Paljos tommosessa farmari iv golffissa on kulutus? Ajovalo.netin sivuilla oli " Golfin ja Boran bensamoottorit eivät ole kovin eteviä. 1,4-litrainen hoitaa hommansa kilpailijoiden vastaavien tapaan ja tarjoaa kohtuullisen suorituskyvyn. 1,6- ja 1,8-litraiset kärsivät voimattomuudesta pienillä kierroksilla ja suuresta kulutuksesta."
Tai löytyiskö vaginoista ylipäätään mitään 5te hintaan sopivaa 2000-luvun ilmastoitua bensa farkkua joka mahdollisesti voisi olla taloudellinen? Jos oisin rikkaampi niin heti ois nelikko audi pihassa. En kehtaa tehdä uutta topiccia "Mikä farmari vaggilainen, budjetti n.5000e" :)

edit. Niin ja onkos noissa 1.6 moottoreissa miten paljon eroa kun on useampaa tyyppiä, sekä millainen on 1.4 kyseisessä autossa?

Quatzal
-
Viestit: 51
Liittynyt: 28.8.2003 8:11

ViestiKirjoittaja Quatzal » 23.12.2011 21:35

Meillä on ollut käyttiksenä nyt reilun 4-vuotta 1.6 bensa (BFQ) Golf Variant IV automaattivaihteisena.

Auto on TODELLA laiska yli 80 nopeuksissa ja kiertääkin aika iloisesti kovemmilla matkavauhdeilla (100km/h@3500rpm). Auto on ollut kuitenkin aivan uskomattoman luotettava ja normaalien huoltojen ulkopuolella autoon on tarvinnut vaihtaa vain moottorin lämpötila-anturi (40€).

Matka-ajossa 4-hengen kuormalla pääsee ilman isompia yrittämisiä 6.3l/100km todellisiin kulutuslukemiin (80 ja 100 alueella), moottoritiellä kulutus nousee 8.0l/100km lukemiin. Kaupungissa menee 10.5l/100km ajotavasta ja lämpötilasta riippumatta.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.12.2011 15:16

, sekä millainen on 1.4 kyseisessä autossa?

Suosittelen unohtamaan kyseisen padan.
Pahimmat
- Jakopää: kiristin muovinen, hajoaa.. jako sekasin > kone paskaks
- DUU vaihdelaatikot, hajoaa, tosin kyseistä lootaa ollu myös 1.6:ssa

Haulla löytänee esim
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=664.0


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa