
Jenkkimallin Passatista on siis kyse ja jonkinlaista europäivitystä tuohon on tehtykin, mutta paljon jenkkijuttujakin löytyy. Autossa on toimiva ilmastointi, jonka yhteydessä myös melko tarpeeton lasinen sähkökattoluukku, mutta antaa se luukku valoa ohjaamoon. Sähkölasia ja vakkaria löytyy myös. Vaalea velouriverhoilu on hieno, mutta haastava pitää puhtaana. Istuimissa on sekä korkeus- että kallistussäätö. En ole vielä volkkareissa mokomaa nähnyt, mutta toimiva ratkaisu on.
Kilometrilukema on hieman hämärän peitossa, ei ainoastaan sen takia, että autoon on kirjausten mukaan vaihdettu mittari ja se näyttää maileja. Pitänee hankkia euromittarit mailien fahrenheitien ja gallonoitten tilalle. Varsinkin kun noita nopeusmittarin km/h -lukemia on vaikea tihrustetaa.
Tekniikka pelaa mainiosti. Kone hieman roklotti, joten heitin eilen 8 desiä Forté Advanced Motor Flushia koneeseen ja annoin hyrskytellä 45 minuuttia. Sitten uudet öljyt ja suodatin. Käynti oli selkeästi pehmeämpi ja vetoja tuli perstuntumalla selkeästi lisää.
Valotkin kaipaisivat päivitystä releytyksen muodossa, lähivalojen kokonaisjännitehäviö on kahden voltin luokkaa, mikä todella näkyy valotehossa.
Sähköjä pitää hieman tutkia, kuskin puolen oven palkeesta kun kytkee yhden katkenneen johdon takaisin yhteen, virta kytkeytyy eikä auto sammu.
Nii, ja se akunkenkä pitää fiksata kuntoon.