En osannut taaskaan haulla etsiä, vaikka aihetta varmaankin on käsitelty...
eli tuosta AHF-koneesta kannattais ilmeisesti egr poistaa käytöstä, miten kannattais tehdä, ettei tule vikakoodeja? vai kannattaisko jotain supistavaa laippaa vaan käyttää?
Egr-tulppaus
Valvoja: ffp jäsenet
tuollainen löytyi hakusanoilla egr AND ahf ;)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=57 ... ht=egr+ahf
Mulla on tulpattu peltilaipalla, mutta voipi olla käytännössä parempi vain tukkia se alipaineletku.. Ei nimittäin tosiaankaan meinaa talvella lämmöt riittää koneessa: -20 mittarissa niin sekä kone että kabiini ovat vajaa lämpöisiä pitkälläkin matkalla :)
Alipaineletku on helppo avata vaikka tien päällä, kun kyllästyy palalemaan... Kesäkeleillä sama vaikka on koko egr poissa...
Kaippa se ainut huonopuoli egr:ssä on imusarjan likaantuminen ajan myötä, mutta voihan senkin aika pinellä työllä putsata vaikka jakorempan kanssa samaan tahtiin..
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=57 ... ht=egr+ahf
Mulla on tulpattu peltilaipalla, mutta voipi olla käytännössä parempi vain tukkia se alipaineletku.. Ei nimittäin tosiaankaan meinaa talvella lämmöt riittää koneessa: -20 mittarissa niin sekä kone että kabiini ovat vajaa lämpöisiä pitkälläkin matkalla :)
Alipaineletku on helppo avata vaikka tien päällä, kun kyllästyy palalemaan... Kesäkeleillä sama vaikka on koko egr poissa...
Kaippa se ainut huonopuoli egr:ssä on imusarjan likaantuminen ajan myötä, mutta voihan senkin aika pinellä työllä putsata vaikka jakorempan kanssa samaan tahtiin..
Siis ei siellä sisällä tarvitse yhtään sen enempää palella kun tukkii vaan keulaa autosta sopivasti. Talvikeleillä voi olla käytännössä kokonaan keulan jäähdytys tukossa jos ajaa rajoitusten mukaan. Eli sen puolesta EGR tukkoon ja keulan jäähdytysaukkoa säätämään sopivaksi.
Talvella myös välijäähdytin on aika turha kapistus. Joissain malleissa jopa aiheuttaa konerikkoja kun kerää vettä tms putkistoon ja coolerin pohjalle.
Jos sitten välillä haluaa soitella vähän kovempaa niin tekee jäähdytykselle säädettävän läpän keulalle.
Talvella myös välijäähdytin on aika turha kapistus. Joissain malleissa jopa aiheuttaa konerikkoja kun kerää vettä tms putkistoon ja coolerin pohjalle.
Jos sitten välillä haluaa soitella vähän kovempaa niin tekee jäähdytykselle säädettävän läpän keulalle.
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
tulppasin letkun ja vaikutuksen kyllä huomas heti ajossa, vetää huomattavasti kevyemmän oloisesti ja pirteemmin punarajalle, tarvii kohta alkaa sitä keulaa tukkimaan, vaikkei vielä näillä keleillä lämpöongelmaa huomaa, kulutusmuutoksesta ei osaa vielä sanoa, vaikkakin mielestäni tietokone näytti reaaliaikaisia kulutuksia n.0.5l vähemmän kuin egr toiminnassa samalla tieosuudella...
Vaikka on vanha aihe niin pienenä vinkkinä: alla on noin vuoden ja 30tkm pakopuolelta laipattuna ollut EGR...
http://aijaa.com/008739777032
http://aijaa.com/009739777033
http://aijaa.com/008359777034
http://aijaa.com/007859777035
http://aijaa.com/005579777036
Eli kannattaa harkita sitä tukkimista.
http://aijaa.com/008739777032
http://aijaa.com/009739777033
http://aijaa.com/008359777034
http://aijaa.com/007859777035
http://aijaa.com/005579777036
Eli kannattaa harkita sitä tukkimista.
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14.11.2008 8:46
Näkyy proturboltakin saavan rosterisia egr-tulppauslevyjä alk. 5e kpl.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=102139
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=102139
ATD tarvii softan, muuten tulee vikakoodia. Se imusarjan läppä on sammutusläppä, ei vaikuta putsausoperaatioon mitenkään.
Omastani purin tänään imusarjan pois ja puhdistelin, eniten aikaa meni imuputken irrottamisessa turbolta, kun ei meinaa millään saada puristettavaa klemmaria auki turbolta tilanpuutteen takia. Omassa oli myös egr jäähdytin, jonka otin kokonaan pois, eli yhdistelin vesiputket toisiinsa ja koko höskä pois konehuoneesta.
Omastani purin tänään imusarjan pois ja puhdistelin, eniten aikaa meni imuputken irrottamisessa turbolta, kun ei meinaa millään saada puristettavaa klemmaria auki turbolta tilanpuutteen takia. Omassa oli myös egr jäähdytin, jonka otin kokonaan pois, eli yhdistelin vesiputket toisiinsa ja koko höskä pois konehuoneesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa