passatin mittari sekoaa.
Valvoja: ffp jäsenet
passatin mittari sekoaa.
eli laitoin cobran 35w 8000k ja pitää olla parkit päällä niin mittari ei sekoa ja sitte pitää laittaa auto käyntiin ja kierroksia yli 3000 niin xenonit syttyy ja mittaristo toimii normaalisti. Mutta jos auto on käynnissä ja tyhjäkäynnillä laittaa xenonit päälle niin mittaristossa viisarit pysähtyy ja kello nollaantuu ja ja vähän ajan päästä ku on xenonit ollu päällä niin mittarit käy nollissa ja sitte toimii normaalisti . mikä vois olla vikana ?
Tuo mittariston nollaantuminen viittaisi siihen, että jännite tipahtaa liian alas. Syynä saattaa olla surkea akku, tai huono laturi. Syttyessään xenonit vie hetkellisesti paljon virtaa, joten syy saattaa olla siinä, kun tyhjäkäynnillä lataus on heikko.
Panostappa tohon viestin kirjottamiseen, kun joutu todenteolla lukemaan useamman kerran tuon melkein suomeksi kirjoitetun postauksen.
Panostappa tohon viestin kirjottamiseen, kun joutu todenteolla lukemaan useamman kerran tuon melkein suomeksi kirjoitetun postauksen.
mulla on ihan samaa vikaa..sunnuntai aamuna kun auton käynnistin ja laitoin parkit päälle, ei mitään ongelmaa mittaristossa, mutta kun xenonit laittaa päälle niin kello ja trippi nollautuu !!
no tänä aamuna sit käynnistäessä jätin vain parkit päälle ja etusumuvalot = kello ja trippi ei nollautunut.. ja kun olin jonkun aikaa moottoritietä ajanut niin laitoin ajovalot päälle niin silti toimi ihan normaalisti..
eli taitaa olla se akku paska, niin kun jonimies sanoi..
itsellä menee ainakin akku vaihtoon! kylmiä öitäkin tässä tulossa :D
no tänä aamuna sit käynnistäessä jätin vain parkit päälle ja etusumuvalot = kello ja trippi ei nollautunut.. ja kun olin jonkun aikaa moottoritietä ajanut niin laitoin ajovalot päälle niin silti toimi ihan normaalisti..
eli taitaa olla se akku paska, niin kun jonimies sanoi..
itsellä menee ainakin akku vaihtoon! kylmiä öitäkin tässä tulossa :D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla juuri tuo maadoitus poisti vian, saattoi olla päiviä että ei mitään hämminkiä ja sit päiviä jolloin vika oli päällä. Ilm ballasti osui koriin välillä, ja vika poistui. Jenga mittari teki sellasta että näytti täyskaasulla liikaa kierroksia, ihan kun kytkin luistaisi,, pitkään etin vikaa ja ei todellakaan tullut ballastien maadotus ekana mieleen =D
Maadoitin ballastit ja ei mittaristo temppuillut viikkoon..
nyt kuitenkin taas alkoi ongelmat.. mutta ongelma ei ole enään niin yleistä .. myös se kierroslukumittarin neula käy nollassa ja jotkut varoitusvalotkin välähtävät :D tekemäni maadoitusjohto on kyllä edelleen paikallaan..
tutkitaan tutkitaan..
nyt kuitenkin taas alkoi ongelmat.. mutta ongelma ei ole enään niin yleistä .. myös se kierroslukumittarin neula käy nollassa ja jotkut varoitusvalotkin välähtävät :D tekemäni maadoitusjohto on kyllä edelleen paikallaan..
tutkitaan tutkitaan..
Kerran yhdessä 3B:ssä oli akun miinuskenkä huonosti kiinni joka aiheutti juurikin samanlaisen vian. Lisäksi samanlaisen ongelman voi aiheuttaa esim. umpiosta lähtevän maadoituksen puutteellisuus, mittaapa minkälainen jännite-ero on sytyttäessä (ja valon palaessakin) polttimon liittimen miinusnavan ja akun miinusnavan välillä. Tämän mitatessasi virta tulisi ottaa ballasteille suoraan auton alkuperäisestä polttimon liittimestä, ei relesarjan kautta.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa