Noniin, elikkä harvemmin tullu oltua näiden asioiden tiimoilta asialle mutta;
Kolmion takaa ruotsin'kielinen' auto tuli kolmion takaa keulaan, vika siis vastapuolen. Itsellä vakuutukset Fenniassa ja vastapuolella ruotsissa Dinassa.
Caddystä meni ainakin, konepelti, etuhiekkapelti/etukehikko, vetoakseli poikki (makaa maassa), rengas makaa kaaressa, etulokasuoja sekä oveen painauma. Luultavasti myös korissa korjattavaa.
Auto oli siis ruotsintuonti 1.8GT, 220Tkm ajettu, vuosimallia -90, hitsailematon ym. räpeltämätön (sekä ilman jatkolavaa.) Mitä voin yrittää saada autosta vakuutusyhtiöltä? Luultavimmin edessä lunastus? (autossa oli/on mm. rainbow erillisarja, puolikuppi penkit, usb soitin, eberspächer lisälämmitin yms)
Mielellään en autoa pois antaisi, mutten haluaisi autoa takaisin huonosti tarvikeosilla korjattunakaan, mahdollisesti jossain vakuutusyhtiön tarjoamassa nyrkkipajassa.
Toisaala töissäkäynti sekä totaalinen motivaatio pula toisen aiheuttamien vahinkojen korjaaminen kotitallissa sulkee lähes kokonaan sen vaihtoehdon pois..
Itse näkisin auton arvon olevan 2000-3000e
Mitä kannattaa yrittää tässä tilanteessa tehdä?
Myöskin vakuutusprosessi on hankalampi kun ulkomaalaisista autotoista vastaa liikennevakuutuskeskus, eli kaikki neuvot/vinkin tervetulleita, joko tänne tai yksityisviestillä.
- Joel
Vw caddy kolari korvaukset?
Valvoja: ffp jäsenet
Ajoneuvon arvo on käypä arvo, eli mitä siitä olisi useampi ostaja ollut valmis maksamaan käteisellä myytäessä sitä tarkoituksen mukaisella tavalla.
Eli tutustumaan pyyntihintoihin, myyntihintoihin jne. Pyynnit voivat olla kaukanakin toteutuneista kaupoista, eli myyntihinnat ratkaisee.
Eiköhän joku ota yhteyttä ja kertoo vaihtoehdot, kertakorvaus tai lunastus. Lunastuksen summa on aina neuvottelun tulos, faktat ratkaisee. Korjaukseen en usko, ei kestä millään korjausta noilla vaurioilla. Kertakorvaus on käypä arvo miinus ajoneuvon jäännöarvo vaurioituneena.
Eli tutustumaan pyyntihintoihin, myyntihintoihin jne. Pyynnit voivat olla kaukanakin toteutuneista kaupoista, eli myyntihinnat ratkaisee.
Eiköhän joku ota yhteyttä ja kertoo vaihtoehdot, kertakorvaus tai lunastus. Lunastuksen summa on aina neuvottelun tulos, faktat ratkaisee. Korjaukseen en usko, ei kestä millään korjausta noilla vaurioilla. Kertakorvaus on käypä arvo miinus ajoneuvon jäännöarvo vaurioituneena.
Keverilla 280tkm ajetun '92:n GTD Golfin perään ajettiin reilu viikko sitten: oikea takanurkka painui palkkeineen n. 10-15cm sisään. Vakuutustarkastaja oli sitä mieltä, että auton arvo ei olennaisesti muuttunut, vaikka auto ei ole liikennekelpoinen: (korjaussarvio karkea 2000€), eli Golf lunastukseen, raato sulle + 0€ = käypä hinta. Auto todettiin siis arvottomaksi heti ensi yrittämällä. Nettiauto on kuulemma näitä (tuontiautoja) pullollaan, ja niitä voi ilmaiseksi hakea vaikka pihan täyteen.
Hampaiden kiristelyn ja muutaman yön jälkeen, tarkastaja jätti kuitenkin, pitkin hampain,:1500€:n tarjouksen, mikä siis kolaroidun, vanhan, lähes ruosteettoman GTD:n hinnaksi on lähes tähtitieteellinen, jos ei jopa lottovoitto.
Caddyn elinkaaren pitkittämiseksi näkisin siis omatoimista ja -kustanteista harrastetoimintaa olevan melko paljon edessä.
Hampaiden kiristelyn ja muutaman yön jälkeen, tarkastaja jätti kuitenkin, pitkin hampain,:1500€:n tarjouksen, mikä siis kolaroidun, vanhan, lähes ruosteettoman GTD:n hinnaksi on lähes tähtitieteellinen, jos ei jopa lottovoitto.
Caddyn elinkaaren pitkittämiseksi näkisin siis omatoimista ja -kustanteista harrastetoimintaa olevan melko paljon edessä.
Minä löydän paljon enemmän, esim. http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... d_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?brand=volkswagen@brand_model=caddy@id_fuel_type=1@yfrom=1988@yto=1993@qs=Y?id=69329629@tb=tmp_find_agent&id_model=2646
2400e ollut kovin pyynti ja ilmeisesti sillä on myyty, mutta faktoja tuosta myyntihinnasta ei ole. Kuten kirjoitin, ei ne myynnissä olevat, vaan ne jotka on myyty.. pyytää voi vaikka 10ke.
Ja korjaan käypää arvoa, se on korkein hinta, jonka autosta olisi voinut saada käteisellä, tietysti vieläkin sen vaatien, että ostajia olisi sillä hintaa useampia.
2400e ollut kovin pyynti ja ilmeisesti sillä on myyty, mutta faktoja tuosta myyntihinnasta ei ole. Kuten kirjoitin, ei ne myynnissä olevat, vaan ne jotka on myyty.. pyytää voi vaikka 10ke.
Ja korjaan käypää arvoa, se on korkein hinta, jonka autosta olisi voinut saada käteisellä, tietysti vieläkin sen vaatien, että ostajia olisi sillä hintaa useampia.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa