
Auto on alkuperäinen avo, 1.8 ruiskukoneella ja vuosimalli 1990. Maalipinta on alkuperäinen. Autoa myytiin aikoinaan lisänimellä Coast. Mittarissa oli ostohetkellä mielestäni kohtuulliset 254 tkm.
Ensin huolletaan vähän kattoa. Katto on joskus uusittu mutta vähän haalistunut. Pieni käsittely tekee ihmeitä:


Käsijarrukahva oli rikki ja se korjattiin hitsaamalla. Kahva oli kiskottu rikki jumissa olevien jarrujen takia. Alla viallinen kahva:

Kaikki jarrut oli loppu, joten ei muuta kuin kääritään hihat. Vanhat levyt oli jo melko surkeat:

Jarrusatulat purin ja laitoin ne kiinnikerautoineen likoamaan sitruunahappoon:

Vuorokaudessa happo teki ruosteesta selvää jälkeä. Huuhtelunjälkeen maalasin satulat samantien Hammeritellä pariin kertaan. Hammerite ei liene kuumankestoltaan paras vaihtoehto, mutta näyttääpä toistaiseksi pysyneen. Ja radalle tällä autolla tuskin koskaan tullaan menemään.
Mäntien kumit tuli vaihdettua uusiin ja jarruletkuiksi metallipunosmalliset. Metalliletkut on kyllä oikeasti turhaa hifistelyä tässä autossa mutta näyttääpä ainakin hyvältä. Jarrupalojen jousen takaisin laittoa sai hetken miettiä ja kummastella, mutta menihän sekin paikalleen kevyellä pakottamisella.



Takajarrut oli kamalat. Eivät ottaneet ollenkaan ja käsijarrukin oli täysin toimimaton. Ei muuta kun rumpua irti ja ihmettelemään. Toimimattomuuden syytä ei tarvinnut kauaa kummastella. Kengät oli loppu, rummut oli huonot, kaikki vivustot tuhannen jumissa ja koko komeuden peitti paksu kerros kiinni jämähtänyttä mustaa jarrupölyä.

Hommasin takajarruihin uudet osat. Uudet rummut maalasin oikein jarrusatulamaalilla, todennäköisesti ihan turhaan. Maali oli naurettavan kallista (tuning-lisähinta..) ja samaan tulokseen pääsisi varmaan ihan Tikkurilan tuotteilla.

Pienen vääntelyn ja kääntelyn jälkeen sain uudet palikat paikalleen ja jopa näytti paremmalta:

Uusiin rumpuihin laitoin uudet laakerit paikalleen ja sitten rummut takaisin. Nopea takajarrujen säätö netistä löytyneiden ohjeiden mukaan, ja kappas, jarrut toimii! Käkkäristä en saanut ihan niin tehokasta kuin olisin odottanut, mutta kelpasihan tuo konttorin sedälle ja leima tuli!
Seuraava projekti saattaa olla madallussarjan vaihto ehkä coilovereihin, tuo madallus on ihan kamala ja sen ainoa funktio tuntuu olevan saada auto näyttämään hyvältä.
Takapää pomppii liikaa eikä kanna kuormaa kunnolla. Lisäksi edestä oikealta kuuluu kiva räsähdys terävässä kuopassa, joten jotain pitänee tehdä.