Ostamassa IV farkku golffia
Valvoja: ffp jäsenet
Ostamassa IV farkku golffia
Morjesta
Kyselisin vähän asioita kun olis tarkotus ostaa neloskoppanen farkku golffi.
-vuodessa tulee pyöreesti 20tkm (aika paljon kaupunki ajoa) ajettua joten onko järkevin vaihtoehto 1.9tdi?
-ristiriitasta tietoo tuntuu olevan automaattilaatikkojen öljyjen vaihdosta joten jos autossa on alkuperäset öljyt laatikon sisällä niin kannattaako niitä vaihtaa vaiko ei. Kuulemma lähtee laatikossa paska liikkeelle kun uudet öljyt sinne laittaa?
-minkälainen kone on 2.0 automaattilaatikolla? entäs 1.6?
-Mitä kannattaa ottaa huomioon kun tuollasta menee katsomaan?
ymymym. kertokaa kokemuksia jne.
Kiitos jo etukäteen.
Kyselisin vähän asioita kun olis tarkotus ostaa neloskoppanen farkku golffi.
-vuodessa tulee pyöreesti 20tkm (aika paljon kaupunki ajoa) ajettua joten onko järkevin vaihtoehto 1.9tdi?
-ristiriitasta tietoo tuntuu olevan automaattilaatikkojen öljyjen vaihdosta joten jos autossa on alkuperäset öljyt laatikon sisällä niin kannattaako niitä vaihtaa vaiko ei. Kuulemma lähtee laatikossa paska liikkeelle kun uudet öljyt sinne laittaa?
-minkälainen kone on 2.0 automaattilaatikolla? entäs 1.6?
-Mitä kannattaa ottaa huomioon kun tuollasta menee katsomaan?
ymymym. kertokaa kokemuksia jne.
Kiitos jo etukäteen.
Melkein voisin suositella TDI koneella, itsellä tuommonen -04 vuotinen ja tällä hetkellä ajettu n.238tuhatta, ostettaessa oli 212000 mittarissa. Tullut tässä puolenvuoden aikana siis ihan kivasti kilometrejä, mutta auto pelaa kuin unelma. Eipä tule mieleen mitään vikoja että ois ollu. Muutenki kaikinpuolin varsin laadukkaan olonen peli, ja tuosta bensa vai diesel mietinnästä, vuodenvaihteessahan diesel vero laskee, eli kilometrimäärä mikä tarvitaan tasottamaan vero, laskee myös huomattavasti. Ja onhan TDI todella mukava ajaa, vaikka itsellänikin on vain ATD kone, eli 100hp, niin kyllä silläkin kerkeää ihan tarpeeksi ja tarvittaessahan saa pikkukikoilla lisää tehoa.
Tuskinpa kannattaa lähteä saksasta hakemaan kun nettiautossa on tällä hetkellä myytävänä 172kpl vm. 00-06 diesel farmari golfeja. Ostin pari viikkoa sitten 250tkm ajetun -04 trendline 74kW farkun 5,5k€.lla. Kun lyöt rahat näppiin myyjälle etkä tyrkytä mitään pommia vaihdossa niin varmasti saat tingittyä hinnan kohdalleen. Itse hain noin kuukauden ajan sopivaa yksilöä.
Eikös tuota ole parillakin eri automaatilla eli 4- ja 5-vaihteisella. Jos vaihtaa öljyt, niin suodatin myös ja jos öljy vaikuttaa pahasti saastuneelta niin heti perään toinen vaihto. Aika halpaa remonttia siihen nähden että hydrauliventtiilit jumittavat ja loota päättää laittaa 2 vaihdetta päälle yhtä aikaa ajon aikana.
Kannattaa muistaa, että auto on tosiaan 300tkm ajettu, eli ei lähellekään uusi. Paljon riippuu siitä millaisessa ajossa ja millaisella pidolla auto on ollut.
TDI:stä kannattaa varmistaa perushuollot ja varsinkin turbon kunto. Laatikköljyt kannattaa vaihtaa jos ei ole tietoa milloin on vaihdettu.
Itse ostin hiljattain 270tkm ajetun neloskorin bensakoneisen IV Golfin ja siihen piti perushuoltojen (kaikki öljyt, myös ohjaustehostin ja laatikko, tulpat, kaikki suodattimet, pari polttimoa, jarrunesteet) vaihtaa lisäksi jarruletkut eteen ja raidetangonpäät.
TDI:stä kannattaa varmistaa perushuollot ja varsinkin turbon kunto. Laatikköljyt kannattaa vaihtaa jos ei ole tietoa milloin on vaihdettu.
Itse ostin hiljattain 270tkm ajetun neloskorin bensakoneisen IV Golfin ja siihen piti perushuoltojen (kaikki öljyt, myös ohjaustehostin ja laatikko, tulpat, kaikki suodattimet, pari polttimoa, jarrunesteet) vaihtaa lisäksi jarruletkut eteen ja raidetangonpäät.
Itsellä oli pari vuotta 1.6 trendline -04, jonka silloin ostin uutena. Verrattuna näihin uudemman korisiin Golfeihin (pari ollut 5-korista ei farkkuina) ja vaikka tuohon uuteen Touraniin, niin mun mielestä laadukkaampi auto tuo 4 koppainen, varsinkin sisältä.
Luulisi siis, että pysyy ajan hampaan kourissakin hyvin ryhdissään.
Mutta tosiaan 300tkm ajettu voi olla monellakin tapaa aika raskas pommi.
normaalien huoltojen lisäksi kannattaa selvittää mitä kuluvaa on uusittu. Voi säästää pitkän pennin.
Mutta jos Saksasta haet, niin kannattaa hakea vähemmän ajettua ja runsaalla varustelulla.
Tuomisessa on oma vaivansa ja tietysti kuluja, joten kannattaa tähdätä aika korkealle jos sen vaivan meinaa nähdä. Ja mielestäni on kyllä tuon ikäinen järkevää hakea Saksasta, siellä vaan pakkaa olemaan pirssit siistimmässä kunnossa kun täällä pohjolassa.
Luulisi siis, että pysyy ajan hampaan kourissakin hyvin ryhdissään.
Mutta tosiaan 300tkm ajettu voi olla monellakin tapaa aika raskas pommi.
normaalien huoltojen lisäksi kannattaa selvittää mitä kuluvaa on uusittu. Voi säästää pitkän pennin.
Mutta jos Saksasta haet, niin kannattaa hakea vähemmän ajettua ja runsaalla varustelulla.
Tuomisessa on oma vaivansa ja tietysti kuluja, joten kannattaa tähdätä aika korkealle jos sen vaivan meinaa nähdä. Ja mielestäni on kyllä tuon ikäinen järkevää hakea Saksasta, siellä vaan pakkaa olemaan pirssit siistimmässä kunnossa kun täällä pohjolassa.
Ostin itselle menneen vuosikymmenen puolivälissä -00 mallisen 2-litraisella bensamoottorilla olevan IV variantin.
Ostaessa mittarissa oli hieman vajaa 200 tkm, ko. auto on nyt emännän käytössä, mittarissa yli 300 tkm . Tekniikkapuolella ei ole ollut mitään murheita, muutamia antureita ( lämpötila , lambda ) on pitänyt moottoriin vaihtaa, muuten ei normihuoltojen lisäksi ole ollut mitään remonttia.
Ostaessa mittarissa oli hieman vajaa 200 tkm, ko. auto on nyt emännän käytössä, mittarissa yli 300 tkm . Tekniikkapuolella ei ole ollut mitään murheita, muutamia antureita ( lämpötila , lambda ) on pitänyt moottoriin vaihtaa, muuten ei normihuoltojen lisäksi ole ollut mitään remonttia.
Viimeksi muokannut Masi., 8.8.2011 6:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa