2.0 TDI EGR tukossa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

2.0 TDI EGR tukossa?

ViestiKirjoittaja trsqr » 27.7.2011 10:22

2006 Passatti herjaa että Emissions - Workshop ja VCDS kertoo seuraavaa:

Koodi: Valitse kaikki

Address 01: Engine        Labels: Redir Fail!
   Part No SW: 03G 906 018     HW: 03G 906 018
   Component: R4 2.0l PPD1.1 G    9722 
   Revision: --H01---    Serial number: VWZCZ000000000
   Coding: 0000072
   Shop #: WSC 07090 995 81307

1 Fault Found:
16785 - EGR System: Insufficient Flow
            P0401 - 006 - Short to Plus - Intermittent - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 10100001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 254
                    Reset counter: 252
                    Mileage: 126357 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2011.01.19
                    Time: 08:19:26

             Freeze Frame:
                    RPM: 1664 /min
                    Text:     88    Nm           
                    Speed: 53.0 km/h
                    Text:    320    mg/stk       
                    Mass Air / Rev.: 566.8 mg/str
                    Text: 39.1    %               
                    Text:  5.9    %               


Ilmeisesti siis EGR:n kautta ei tule tarpeeksi ilmaa koneelle? BKP-koneesta on kyse ja oireina ei ilmene muuta kuin tuo merkkivalo. Haitannee kuitenkin katsastusta, joten parempi päästä tuosta eroon. Osaako joku kertoa, mitä nuo kaikki freeze frame -luvut ovat?

Selviääkö tästä ihan vain joidenkin letkujen puhdistamisella, vai onko parempi ottaa koko EGR irti (missähän se mahtaa olla) puhdistusta varten?

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 27.7.2011 11:12

EGR pöydälle ja kunnon puhdistus. Löytyy poikittaiskoneisista konee ja puskurin välistä imusarjasta ja on kohtuu helppo irrottaa.

Voi olla, että tuo koodi ei edes palaa nollauksen jälkeen, mutta puhdistus on silti aina suositeltava toimenpide.

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 27.7.2011 12:03

Näin kai se on nähtävä. Nollauksen jälkeen koodi palasi noin puolessa tunnissa, joten kai siellä jokin ahdistaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 27.7.2011 16:33

Tuleeko siihen alipaineletku vai onko sähköinen? Alipaineisia ainakin hajoilee näistä..

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 27.7.2011 19:57

Mekaaninen tuo on ihan käsittääkseni. Parikin letkua siihen tulee (yksi joltain painetankilta(?) ja toinen semmoisesta yksiköstä, jossa on 6 eri letkua kiinni).

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 23.1.2012 20:59

Jeps, puolisen vuotta tuota tuli katseltua, ennenkuin sain aikaiseksi vaihtaa (ehkä huominen katsastus oli riittävä kipinä). Tilasin edellisen Passat-katastrofin aikana (öljypumppu-tasapainoakselisto) myös uuden EGR-venttiilin Güntheriltä, joten ei muuta kuin vanha pois ja uusi tilalle. Imukanava ja EGR-venttili oli kauttaaltaan mustan mönjän peitossa, mutta ei mitenkään pahasti tukossa mielestäni. Ainakin osaa netin kauhukuvia katseltuani.

Suht helppo homma kun keksi vain sopivat työkalut (yhtä pulttia varten lyhensin rälläkällä kuusiokoloavainta, jotta se sopi tilaan).

Takapakkia tuli sen verran, että Kiinan VagCom-kaapeli lakkasi toimimasta juuri kun piti nollata ne kirotut vikakoodit. Näinpä täytyy yrittää löytää jostain paja, joka nollaisi nuo ennen katsastukseen ajoa huomenissa.

aniskasa
-
Viestit: 38
Liittynyt: 18.9.2011 9:04

ViestiKirjoittaja aniskasa » 23.1.2012 21:05

Mullaki tuo kiinalainen lukulaite lopetti toimintansa, kun käytin sitä läppärissä missä oli nettiyhteydet päällä. Se ei enää suostunut toimimaan, vaan käski päivittimään uudemman ohjelman.

Siihen auttoi ohjelman uudelleen asennus koneeseen, ja käyttö siten että koneen nettiyhteys oli pois päältä. Sitten se taas pelasi.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 24.1.2012 10:00

itellä oli venttiilistä kalvo revennyt joskus

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 25.1.2012 8:39

EGR:n vaihto korjasi ongelman. Kenties vanhakin EGR on ihan ok ja kaipaisi vain puhdistamista, kuka tietää. Nyt on sata kilometriä takana, eikä check engine -valo ole syttynyt vielä uudestaan.

EGR-venttiili 038131501AN, 84,50eur (Ostopaikka: http://www.online-teile.com/vw/ )

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 26.1.2012 18:13

jollain alipainepumpulla (tai vehkeen venyttäjällä :D) voit koittaa liikkuuko luisti venttiilissä


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa