Golf IV polttoaineen täyttöputkessa ongelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV polttoaineen täyttöputkessa ongelmaa
Ilmenipä viime tankkauskerralla sellainen ongelma ettei polttoaine mene hyvin tankkiin, vaan täyttöputki täyttyy korkkia myöten ja tyhjenee todella hiljakseen. Sitten kun painaa sormella auki sen ilmaventtiilin siitä täyttöputken kyljestä menee p-aine hieman nopeammin melkoisen suhinan säestämänä. Eli siis ilma tulee tankista pois niinkuin pitääkin. Huomasin myös että jostain täyttöputken tienoilta tiputtaa löpöä maahan. En oo päässy vielä mihinkään tarkastelemaan missä vika mahtais olla, mutta kyselenpä olisko kellään ollu vastaavaa vikaa? Ja jos on, niin mikä tuollaiset oireet aiheuttaa? Variant malli kyseessä.
Jatkanpa tähän samaan aiheeseen kun en kehtaa aloittaa uutta aihetta. Nyt olis sitten sen täyttöputken irroitus menossa, mutta stoppi tuli siinä vaiheessa kun olin irroittamassa täyttöputkea polttoainesäiliöstä. Kysynkin nyt että onko kenelläkään tietoa miten se täyttöputki on kiinni tankissa? Mitään klemmaria en siitä paikantanut, mutta tiukassa se on silti. Särkeä en kehtais, ja jos rupean käyttämään voimaa niin todennäköisesti se menee rikki kun sitä murjoo. Apuja siis tarvittais.
Vuotokohtaa en 100% varmuudella löytänyt, mutta toinen tankin huohotinventtiileistä oli tukossa. Tämäkin vaiva korjaantui kun otin kyseisen venttiilin irti, purin sen osiin ja puhdistin. (marmoritiskillä tämä osa ois maksanu n.12€ ja olis ollu tilaustavaraa.) Toinen ilmalukko oli taas liikkunut hieman pois paikaltaan joten tämä oli potentiaalinen vuotokohta. Eli tämä ventaali näkyy täyttöputken sisällä vasemmassa reunassa heti kun ottaa korkin pois. Tuota kyseistä nappia kun on tullut painettua polttoainepistoolilla samalla kun oon tankannut, niin se perääntyi ilmeisesti jonkin verran ja rupesi vuotamaan? Poistin tuon näkyvän venttiilin kokonaan, joten nyt pääsee höyryt kulkemaan täysin vapaasti. Täyttöputkea ei saa irroitettua muuten kuin leikkaamalla se poikki, itse käytin tähän rautasahaa. Kasaamiseen kävin ostamassa pätkän polttoaineputkea, muutaman jämyn klemmarin sekä silikonitiivistemassaa. Nyt odotan mielenkiinnolla vuotaako täyttöputki liitoksen kohdalta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”