Apuja tarvitaan taistelussa Vehon takuujärjestelmää vastaan
Valvoja: ffp jäsenet
Apuja tarvitaan taistelussa Vehon takuujärjestelmää vastaan
Takuukäsittelyn kohteena MB A 170 2005 jonka ovet sekä takaluukku mätävaurioisia.
Mätävauriot tarkisti Veho suutarilan vauriokorjaamon henkilö nimeltään O. Nousiainen.
Hän katsoi sekä kuvasi ruostevauriot.
Sitten hän kuvasi huoltokirjan ja totesi että yksi (viimeinen huolto) on tehty pikkuliikkeessä eikä Vehon valtuuttamassa merkkikorjaamossa. Näin ollen valmistajan vastuu rajoittuu vain osaan takuu-/virhevastuusta. Omavastuu arvio korjauksesta olisi noin 20-30% joka summana meille tekisi n. 2000€.
Jos taas viimeinen huolto olisi tehty Veholla tai Vehon valtuuttamassa korjaamossa takuu olisi selkeästi 100%. Jos taas viimeisestä Vehon huollosta olisi kulunut vain 2v niin silloinkin takuu menisi Vehon piikkiin 100%. Nyt Vehon viimeisestä huollosta on kulunut 2v 3kk ja kilometrejä viimeisimmästä Vehon huollosta n. 25000Km ja ”väärän” korjaamon tekemästä n.13000km.
Tämä ”pikkuhuollon” tehnyt korjaamo suositteli ottamaan yhteyttä kuluttajavalitukseen, mutta mites arvon raati on tästä casesta mieltä ?
Totuushan on se että vaikka auto olisi leimattu Veholla n.93000km kohdalla ruosteet olisivat tehneet jo tekonsa..
Veho keksii aina syitä, miks asiakas saataisiin maksumieheksi ja heidän vastuusta paettaisiin.
Hiukan nöyryyttävää suorastaan..
Mätävauriot tarkisti Veho suutarilan vauriokorjaamon henkilö nimeltään O. Nousiainen.
Hän katsoi sekä kuvasi ruostevauriot.
Sitten hän kuvasi huoltokirjan ja totesi että yksi (viimeinen huolto) on tehty pikkuliikkeessä eikä Vehon valtuuttamassa merkkikorjaamossa. Näin ollen valmistajan vastuu rajoittuu vain osaan takuu-/virhevastuusta. Omavastuu arvio korjauksesta olisi noin 20-30% joka summana meille tekisi n. 2000€.
Jos taas viimeinen huolto olisi tehty Veholla tai Vehon valtuuttamassa korjaamossa takuu olisi selkeästi 100%. Jos taas viimeisestä Vehon huollosta olisi kulunut vain 2v niin silloinkin takuu menisi Vehon piikkiin 100%. Nyt Vehon viimeisestä huollosta on kulunut 2v 3kk ja kilometrejä viimeisimmästä Vehon huollosta n. 25000Km ja ”väärän” korjaamon tekemästä n.13000km.
Tämä ”pikkuhuollon” tehnyt korjaamo suositteli ottamaan yhteyttä kuluttajavalitukseen, mutta mites arvon raati on tästä casesta mieltä ?
Totuushan on se että vaikka auto olisi leimattu Veholla n.93000km kohdalla ruosteet olisivat tehneet jo tekonsa..
Veho keksii aina syitä, miks asiakas saataisiin maksumieheksi ja heidän vastuusta paettaisiin.
Hiukan nöyryyttävää suorastaan..
Meiltä löytyy A 160, ja ruoste on tullut kyllä tässä vaiheessa tutuksi. Vaikkakin auto on vanhempaa vuosikertaa vm.1998. Ostimme maalipinnaltaan kaikinpuolin virheettömän auton, ja parissa talvessa oven alasisäreunat on ruosteessa ja takakaaret kuplii. Autoa pidetty hyvin ja pesty ympäri vuoden käsin 1-2krt/viikko huuhdellen kaikki paikat mutta ei auta mikään. Suhina vaan kuluu kun pelti kuplii. Takaluukku tuossa ainakin (W168) on muovia eli se ei meillä ruostu. Iästään huolimatta tuossakin taitaa jokin koritakuu olla voimassa, tai sitten on menny just vanhaksi. Vehon kanta on selvä, varsinkin W168-korin A-sarjassa on montaa mallivikaa jotka on Vehon ja/tai Mercedeksen mukaan yksittäistapauksia, vaikka tuhansissa autoissa on ongelmana ollut samat kohdat. Näitä ovat mm: etu- ja takajouset (katkeaa pian), etujoustintuet (alalautanen halkeaa pian), etujoustintuen ylätukilaakeri, takatukivarret laakerointeineen, ruostuminen, ilmamassamittari, sytytyspuolamoduuli, airbag-härpäkkeet jne... Meidän Aakkonen on tälläkin hetkellä rikki. Käyntivika. Eli nyt mennään Golfilla, se toimii. Aina. Mutta kyllä sinua suosittaisin ottamaan kuluttajaviranomaiseen, ei siinä mitään häviä. Ja takuuasioita ainakin W168:aan on käsitelty sivulla: http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.1.htm
Sivuilla on erittäin kattavasti pääasiassa W168:n tekniikkaa käsitelty mutta tiedoista saattaa olla apua myös uudemmissa malleissa. Tuon sivuston ansiosta me ollaan säästetty paljon rahaa ja vaivaa.
Sivuilla on erittäin kattavasti pääasiassa W168:n tekniikkaa käsitelty mutta tiedoista saattaa olla apua myös uudemmissa malleissa. Tuon sivuston ansiosta me ollaan säästetty paljon rahaa ja vaivaa.
Viimeksi muokannut Harry, 3.7.2011 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Takuukäsittely
Morjensta vaan kaikille!
Vaimon A150 vm.2005 oli juuri takuukäsittelyn alaisessa korjauksessa. Meidän omavastuuksi jäi 1400 euroa.
No ei se ihan ongelmitta mennyt kun eilen saatiin auto takaisin...ja kas kummaa, ovet ja takaluukku vaihdettiin sekä maalattiin mutta muu auto jäi koskemattomaksi. Toisin sanoen on se hieno kun hieman haalistuneet mustat on jääneet maalamatta ja siinä paistelee sitten uudet ovet ja takaluukku. Täytyy vielä reklamoida asiasta kyseisetä korjaamoa/maahantuojaa.
Vaimon A150 vm.2005 oli juuri takuukäsittelyn alaisessa korjauksessa. Meidän omavastuuksi jäi 1400 euroa.
No ei se ihan ongelmitta mennyt kun eilen saatiin auto takaisin...ja kas kummaa, ovet ja takaluukku vaihdettiin sekä maalattiin mutta muu auto jäi koskemattomaksi. Toisin sanoen on se hieno kun hieman haalistuneet mustat on jääneet maalamatta ja siinä paistelee sitten uudet ovet ja takaluukku. Täytyy vielä reklamoida asiasta kyseisetä korjaamoa/maahantuojaa.
Niin tässä heräsi nyt miete siitä että tälleenkö nämä takuukäsittelyt ruostekorjausten(vaurioiden kanssa menee..mitä kokemuksia ihmisillä on eli onko esim. muilla merkeillä suoritettu koko auton maalaus? Mersuissahan on tätä ongelmaa ollut jo viime vuosituhennen lopulta asti ja pistää miettimään myös että eikö tehda ota opiksi vieläkään tekemistään virheistä? Oli meinaan viimenen tähtikeula mikä meidän talouteen tulee...
Niin ja liike jossa oli korjattavana sijaitsee Kainuussa...
Niin ja liike jossa oli korjattavana sijaitsee Kainuussa...
Kyllähän se takuun idea on se, että viallinen osa autosta korjataan kuntoon. Ei entisöidä loppua autoa sen ympäriltä.
Eli kyllä tuo toimii ihan samalla tavalla jokaisella merkillä. Se on sitten toinen asia, jos vaikkapa autoliike josta olet auton ostanut haluaa pitää yllä asiakassuhteita ja omaan piikkiinsä maalauttaa autosta myös jotain muita osia, ettei uuden maalipinnan ja vanhan ero olisi niin silmiinpistävä.
Eli kyllä tuo toimii ihan samalla tavalla jokaisella merkillä. Se on sitten toinen asia, jos vaikkapa autoliike josta olet auton ostanut haluaa pitää yllä asiakassuhteita ja omaan piikkiinsä maalauttaa autosta myös jotain muita osia, ettei uuden maalipinnan ja vanhan ero olisi niin silmiinpistävä.
Mä en toki tarkoittanut että liikkeen olisi pitänyt maalata koko auto asiakkaan hyväksi, ammattitaitoinen maalari osaa kyllä myllyttää vanhat osat niin ettei eroa näe naapurinpitäjän kirkon takaa..
Ainakin allekirjoittaneen työpaikalla näkyy kiilloituslaikka laulavan kyseisen kaltaisissa tapauksissa.
Ainakin allekirjoittaneen työpaikalla näkyy kiilloituslaikka laulavan kyseisen kaltaisissa tapauksissa.
Liike ja liike, maalari ja maalari...Eihän tuossa ole kyse maalarin maineesta/ammattitaidosta vaan siitä miten liike asiakkaitaan kohtelee, liike vastaa työnjäljestään ja maalari vain yleensä tekee mitä käsketään.
Mitä nyt tässä tutulla on automaalaamo, niin kyllä nämä autoliikkeet on hyviä asiakkaita työmääriltä, mutta ei niin innokkaita maksamaan esim. tuosta myllytyksestä takuutyön päälle. Automaalaamolle voi vain olla edullisempaa varjella imagoaan, vaikka sitten talkootöinä; sillä ei lie väliä tekeekö myllytyksen omistaja itse vai palkoillinen työntekijä. Autoliikkeelle taas yksi kiukkuinen asiakas voi olla vain pisara meressä, niiden muiden asiakkaiden joukossa, joten siihen laatuun ei tälläisessä tapauksessa välttämättä panosteta ihan samalla tavalla.
Niin ei kai mitään ole jäänyt kertomatta mutta valaistaan taustaa vielä hieman lisää:
- maahantuojan takuukäsittelijän mielestä 20% menee meidän piikkiin kun autolla jo ikää sen verran. Tästä siis omavastuu tässäkin "takuuasiassa." Toisaalta ihmetyttää että tehtaan valmistusvirheestä meidän aiheuttamaa olisi juurikin tuo 20%.
- kun päätös oli tullut meille kerrottiin mitä tehdään eli ovet ja luukku vaihtoon sekä AUTO MAALATAAN!!
Ei siis pelkästään ovia ja takaluukkua. Mielestäni tämä lause kertoo sen että koko auto maalataan jotta vältyttäisiin näiltä sävyeroitta jne.
- maahantuojan takuukäsittelijän mielestä 20% menee meidän piikkiin kun autolla jo ikää sen verran. Tästä siis omavastuu tässäkin "takuuasiassa." Toisaalta ihmetyttää että tehtaan valmistusvirheestä meidän aiheuttamaa olisi juurikin tuo 20%.
- kun päätös oli tullut meille kerrottiin mitä tehdään eli ovet ja luukku vaihtoon sekä AUTO MAALATAAN!!
Ei siis pelkästään ovia ja takaluukkua. Mielestäni tämä lause kertoo sen että koko auto maalataan jotta vältyttäisiin näiltä sävyeroitta jne.
Olen kuullut että mursuilla olis 10v tuo takuu ruosteiss... juuri oli merkkihuolloista ja takuista juttua uutisissa. Riittää että huollot on tehty ajallaan ja niistä on leimat ja että huoltava liike on sellainen jolla valtuudet huoltaa kyseistä merkkiä.
Viimeksi muokannut Jumbbane, 24.7.2011 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uuden oven maalaus noin 4-500 euroa/kpl normaalihinnalla ja takaluukku saman verran. Siihen irrotus/asennus jota uusien ovien vaihdossa riittää nykyautoihin. Siihen vielä pientarvikelisää ja maholliset kiveniskuteipit ja kiinnikenippelit. Alkaa maalamoissa olla tuntiveloitus 90-100e, niin tulee sille hintaa. Ovikin maksaa ihan raakileena sen 400-500e keskimäärin.
Ylimaalaus on kovin suhteellinen käsite, eikä sen hintoja voi mitenkään verrata osamaalauksiin. Jos on joku pintamaalaus, ettei tarvitse kuin pintapeltien ulkopuolet maalata esim naarmutuksen takia, niin voi olla joku pieni auto tuon 2000e cabas-hinnoilla. Joku lommonen/ruosteinen sitte ihan eri juttu. Yhen miehen yksityiset maalaamot harvoin tekee veholle uusien autojen maalauksia, eikä nekään tee sitä halvalla.
Ylimaalaus on kovin suhteellinen käsite, eikä sen hintoja voi mitenkään verrata osamaalauksiin. Jos on joku pintamaalaus, ettei tarvitse kuin pintapeltien ulkopuolet maalata esim naarmutuksen takia, niin voi olla joku pieni auto tuon 2000e cabas-hinnoilla. Joku lommonen/ruosteinen sitte ihan eri juttu. Yhen miehen yksityiset maalaamot harvoin tekee veholle uusien autojen maalauksia, eikä nekään tee sitä halvalla.
Eikös se auto kuuluis pitää aina sellaisessa kondiksessa, että ei tarviis myllytellä?
Eli toisinsanoen kun pesee ja vahaa autoa riittävän usein, niin kyllä tommosen 2005 mallisen auton maalipinnan pitäis olla kyllä aika hyvässä kunnossa. Ja jos siitä jotain maalataan, niin on kyllä mahdollista sävyttää maali niin ettei sävyeroja huomaa.
Eriasia sitten, jos ei koskaan pese eikä vahaa tai käyttää harjakoneessa ja maalipinta on hapan kuin sitruuna, niin onkos se sitten autoliikkeen, maalarin vai omistajan vika? En nyt tarkoita että tämän tapauksen auto olisi, vaan noin yleisesti ottaen...
Eli toisinsanoen kun pesee ja vahaa autoa riittävän usein, niin kyllä tommosen 2005 mallisen auton maalipinnan pitäis olla kyllä aika hyvässä kunnossa. Ja jos siitä jotain maalataan, niin on kyllä mahdollista sävyttää maali niin ettei sävyeroja huomaa.
Eriasia sitten, jos ei koskaan pese eikä vahaa tai käyttää harjakoneessa ja maalipinta on hapan kuin sitruuna, niin onkos se sitten autoliikkeen, maalarin vai omistajan vika? En nyt tarkoita että tämän tapauksen auto olisi, vaan noin yleisesti ottaen...
Juurikin näin. Tahtoo olla aika yleistä, että pidetään uutta autoa niin huonosti, ettei ilman rajua myllytystä oo ees suunnilleen samannäkönen. Näyttäähän se sävy ja kiilto uusissa osissa hieman erilaiselta, jos autoa käytetään harjapesussa kahesti viikossa ja jollain paskarätillä pyyhitään vähä kuivemmaks.
Eikös se auto kuuluis pitää aina sellaisessa kondiksessa, että ei tarviis myllytellä?
Eli toisinsanoen kun pesee ja vahaa autoa riittävän usein, niin kyllä tommosen 2005 mallisen auton maalipinnan pitäis olla kyllä aika hyvässä kunnossa
Tämän foorumin käyttäjäkunnasta saattaa ehkä kohtalaisen suuri osa pestä ja vahata autonsa säännöllisesti, mutta kun katsotaan ihan kaikkia autojen omistajia niin tuo joukko on todella pieni. Veikkaisin että huomattavan suuri osa kaikista autoilijoista ei vahaa autoaan koskaan, pesee harjakoneessa (jos pesee ollenkaan) ja melko moni pitää vielä talvella suojapeitettä joka yö auton päällä.
Vahvasti mutuna heittäisin ja tarkemmin aiheeseen perehtymättä kyselisin että johtuneekohan tuo luukkujen ruostuminen sisäpuolelle kondensoituvasta vedestä jolloin millään pesulla/vahauksella ole mitään merkitystä. Toki olettaisi vedenpoistoreikien tekevän hommansa. Vai purkaaako nämä pesuhifistelijät aina ovet ja koluaa kaikki ovien pohjat puhtaaksi/kuivaksi. Epäilen.
Tuossa lähietäisyydellä sattui sopivasti lepäämään tuollainen E sarjan johtotähti. Kilometejäkin on kyllä kertynyt kohtalaisesti ( 400tkm ), mutta tuosta voi jokainen vetää omat johtopäätökset olisiko auton parempi hoitaminenkaan noilta kaikilta voinut pelastaa..
Ruoste
Ruoste
Viimeksi muokannut Ville, 25.7.2011 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei hyvää päivää !
Tätäkö se on mersujen laatu nykypäivänä ? 80-luvun lopulla jo keksittiin miten saadaan autojen ruostesuojaus toimimaan tyydyttävästi ja olisi luullut että niistä ajoista olisi menty parempaan suuntaan. Hyvästä kun yrittää tehdä parempaa niin paskaa jää käteen.
Onko tämä tuotekehityksen viimeinen saavutus ? Unohdetaan kaikki enttinen ja yritetään keksiä ruostesuojauskin uudestaan.
Vai onko syynä nykymääräysten mukaiset myrkyttömät maalit ja suoja-aineet ? Kaikilla merkeillä on mennyt ruosteenkesto vain huonompaan suuntaan.
Hymyilyttää kun katsoo tuota pihassa käyttöautona olevaa Audi 100:sta vm-92 ja ainoa ruoste löytyy takaluukun alta, sormenpäänkokoinen läntti. Mittarissa 300tkm, mutta mistä näistä tietää....Eipä taida olla tarvetta vaihtaa uudempaan jos ne ruostuu käsiin, jopa uudemmat Auditkin.
Tätäkö se on mersujen laatu nykypäivänä ? 80-luvun lopulla jo keksittiin miten saadaan autojen ruostesuojaus toimimaan tyydyttävästi ja olisi luullut että niistä ajoista olisi menty parempaan suuntaan. Hyvästä kun yrittää tehdä parempaa niin paskaa jää käteen.
Onko tämä tuotekehityksen viimeinen saavutus ? Unohdetaan kaikki enttinen ja yritetään keksiä ruostesuojauskin uudestaan.
Vai onko syynä nykymääräysten mukaiset myrkyttömät maalit ja suoja-aineet ? Kaikilla merkeillä on mennyt ruosteenkesto vain huonompaan suuntaan.
Hymyilyttää kun katsoo tuota pihassa käyttöautona olevaa Audi 100:sta vm-92 ja ainoa ruoste löytyy takaluukun alta, sormenpäänkokoinen läntti. Mittarissa 300tkm, mutta mistä näistä tietää....Eipä taida olla tarvetta vaihtaa uudempaan jos ne ruostuu käsiin, jopa uudemmat Auditkin.
Mun kommentin jälkeen karkas aihe vähän väärään suuntaan.
Kommentoin siis vain sitä, että pitämällä säännöllisesti hyvää huolta autosta (maalipinnasta) sitä ei tarvii myllytellä sävyerojen takia, jos sitä joskus maalaillaan. Muuhun en ottanut kantaa.
Jos taas auton osissa on valmistusvirheitä tms. ja se ruostuu sen takia, niin sitä ei hyväkään hoito estä eikä pelasta.
Kommentoin siis vain sitä, että pitämällä säännöllisesti hyvää huolta autosta (maalipinnasta) sitä ei tarvii myllytellä sävyerojen takia, jos sitä joskus maalaillaan. Muuhun en ottanut kantaa.
Jos taas auton osissa on valmistusvirheitä tms. ja se ruostuu sen takia, niin sitä ei hyväkään hoito estä eikä pelasta.
Hymyilyttää kun katsoo tuota pihassa käyttöautona olevaa Audi 100:sta vm-92 ja ainoa ruoste löytyy takaluukun alta, sormenpäänkokoinen läntti. Mittarissa 300tkm, mutta mistä näistä tietää....Eipä taida olla tarvetta vaihtaa uudempaan jos ne ruostuu käsiin, jopa uudemmat Auditkin.
Samaa mietin itse tänään. Uusinkin perheenjäsen vuodelta -90, ja mittarissa kohtapuoliin 400k, eikä ruostetta ole pahemmin juuri missään. Eikä Mersukaan nyt liene ainoa "uudempi" auto, joka happanee käsiin....
Mersujen lisäks ruosteita korjaillaan kyllä lähestulkoon jokaiselta merkiltä. Mersuissa on vaan osat sovitettu kivan tiukasti ja listat hiertää maalipintaa ym. Pohjamaali on kans mersuissa surkea, kiveniskuista alkaa ruoste vaeltaa maalin alla. Mersuissakin on kyllä kehitys menny parempaan suuntaan uudemmissa. Hyvin pestyissä ja pidetyissä yksilöissä ei ruostevikaa ole läheskään niin pahasti.
Käykääpä varsin kahtelemassa ekan korin Mazda kutosia ja kolmosia kun sattuu kohalle. Tyypillisiä paikkoja ruosteen pesäksi ovat kaaret edessä ja takana, helmat, kaikkien ovien ja luukkujen saumat, ovien ja takaluukun pintapuoli, pohja ja kaikki teräsosat alustassa. Väitän että Mazdan omistajia harmittaa. Olen rapannut n. 3 vuotta vanhasta ja vain 11000km ajetusta mazdasta helmat ja takakaaret. Jälleen kerran seuraavassa korimallissa ilmeisesti parannusta, kun ei ole ainakaan vielä tarvinnut korjata.
Käykääpä varsin kahtelemassa ekan korin Mazda kutosia ja kolmosia kun sattuu kohalle. Tyypillisiä paikkoja ruosteen pesäksi ovat kaaret edessä ja takana, helmat, kaikkien ovien ja luukkujen saumat, ovien ja takaluukun pintapuoli, pohja ja kaikki teräsosat alustassa. Väitän että Mazdan omistajia harmittaa. Olen rapannut n. 3 vuotta vanhasta ja vain 11000km ajetusta mazdasta helmat ja takakaaret. Jälleen kerran seuraavassa korimallissa ilmeisesti parannusta, kun ei ole ainakaan vielä tarvinnut korjata.
Eipä taida olla tarvetta vaihtaa uudempaan jos ne ruostuu käsiin, jopa uudemmat Auditkin.
Maalari sanoi ettei audit ruostu. Niistä vain varisee maalit pois. :D
Eipä tosiaan auta aina säännöllinen pesu ja vahauskaan. Isännän hiace alkoi pukkaamaan ruoste kupruja maalin alta alle kaksi vuotiaana. Myöhemmin tullut seurailtua niin samanmoisia löytyy monista muistakin pakuista. Ehjä maali, mutta ruoste tulee maalin alta läpi. Ilmeisesti jo tehtaalla maalattu ruosteen päälle.
kumma ku noita oikeasti pahoja ruostumisia sattuu aina silloin tällöin muutamille merkeille. ei kaikille. kertooko tämä merkittäin kuin autoa vahataan ja pestään? onko ihmisillä huonontunu autojen pitäminen?
vai ehkä ettei maahantuojat ruostesuojaa uusia autoja kun omasta mielestä tämä on ennen vanhaa tehty? luultavasti tehtaan aineissa on moka käyny uuden aineen käyttöönotolle. yms syitä varmasti löytyy.
ja jos vitot ruostuu miks t4 ei kans ruostu yhtä pahasti? luultavasti samalla käytöllä ja huolenpidolla vehkeet on :=)
vai ehkä ettei maahantuojat ruostesuojaa uusia autoja kun omasta mielestä tämä on ennen vanhaa tehty? luultavasti tehtaan aineissa on moka käyny uuden aineen käyttöönotolle. yms syitä varmasti löytyy.
ja jos vitot ruostuu miks t4 ei kans ruostu yhtä pahasti? luultavasti samalla käytöllä ja huolenpidolla vehkeet on :=)
Paljon näkee uudehkoja autoja ja etenkin pakuja jotka ei ole nähny minkäänlaista suojauksia koko autossa missään paikassa, eikö se uusi auto kannattaisi ensitöiksi massauttaa ja ruostesuojauttaa kun liikkeestä sen ajaa ulos tai teettää liikkeessä ensitöiksi.
Itse ainakin suojauttaisin uuden kulkineeni ensitöiksi enkä 5v päästä alkaisi miettimään että kannattaisiko se ruostesuojauttaa/massauttaa..
Itse olen melkein joka merkistä ensitöikseni putsannu oven sisukset paskasta ja putsannu poistoreijät jos ollut sontaa.. sitte jonku vuoden välein jos kauemmin kulkine ollut itsellä.
Kyllä niillä pesuilla ym on vaikutuksia siihen että alkaako se kulkine kukkimaan listoje ym härpäkkeiden alta.. hiekka/likahan sielä on hankaamassa maalipintaa rikki kun ovia/luukkuja lyödään kiinni.
Naapurissa on vito vm01 ja ollut uudesta asti samalla tarkalla ihmisellä joka pesee viikottain ja jonku aikavälein vahailee kulkinetta ja ei ole ruosteita vakio paikoissa.. takaluukussa,liuoven kiskon ympärillä tai ovilistojen ympärillä..
Sitten on pari tuttua jotka vaan ajaa ja valittelee kun alkaa ruostumaan.. hyvä jos kerran vuodessa pesee, yleensä ensilumen myötä hankaa pitkävartisella pesuharjalla lumen avulla puhtaaksi.. Ja sen olen ainakin kuullut vitojen kohdalla joidenki maalareiden sanovat jotka ovat ruosteita kyseisistä kikottimista korjannu että eritäin on ohuet maalikerrokset, tiedä sitte.
Ford,bmw 3xx 01 tjsp,mazda 6 kärsiny vääränlaisista kiteistä ovien/konepellin pokkauksien kohdilla.. tuskimpa edes kaikkia merkkien koreja käytetään oikeasti sinkkialtaassa valmistusvaiheessa, luulempa että halvimpien merkkien korit sähkösinkitään tjsp..
tulipa sekavasti, toivottavasti kaikki saa jotenkikaan selvää.. että semmonen mielipide.
Itse ainakin suojauttaisin uuden kulkineeni ensitöiksi enkä 5v päästä alkaisi miettimään että kannattaisiko se ruostesuojauttaa/massauttaa..
Itse olen melkein joka merkistä ensitöikseni putsannu oven sisukset paskasta ja putsannu poistoreijät jos ollut sontaa.. sitte jonku vuoden välein jos kauemmin kulkine ollut itsellä.
Kyllä niillä pesuilla ym on vaikutuksia siihen että alkaako se kulkine kukkimaan listoje ym härpäkkeiden alta.. hiekka/likahan sielä on hankaamassa maalipintaa rikki kun ovia/luukkuja lyödään kiinni.
Naapurissa on vito vm01 ja ollut uudesta asti samalla tarkalla ihmisellä joka pesee viikottain ja jonku aikavälein vahailee kulkinetta ja ei ole ruosteita vakio paikoissa.. takaluukussa,liuoven kiskon ympärillä tai ovilistojen ympärillä..
Sitten on pari tuttua jotka vaan ajaa ja valittelee kun alkaa ruostumaan.. hyvä jos kerran vuodessa pesee, yleensä ensilumen myötä hankaa pitkävartisella pesuharjalla lumen avulla puhtaaksi.. Ja sen olen ainakin kuullut vitojen kohdalla joidenki maalareiden sanovat jotka ovat ruosteita kyseisistä kikottimista korjannu että eritäin on ohuet maalikerrokset, tiedä sitte.
Ford,bmw 3xx 01 tjsp,mazda 6 kärsiny vääränlaisista kiteistä ovien/konepellin pokkauksien kohdilla.. tuskimpa edes kaikkia merkkien koreja käytetään oikeasti sinkkialtaassa valmistusvaiheessa, luulempa että halvimpien merkkien korit sähkösinkitään tjsp..
tulipa sekavasti, toivottavasti kaikki saa jotenkikaan selvää.. että semmonen mielipide.
Kertokaas tyhmälle miten se pesu ja vahaus vaikuttaa ruostetta vähentävästi jos maali alkaa kuplimaan sisältäpäin keskeltä ovea tai takaosan kyljestä, kohdasta jossa ei ole mitään saumoja hankaamassa ? Näitä näkee yllättävän paljon, merkistä riippumatta.
Alkaen mistä vuosimalleista ?
Samaa puhetta oli aikoinaan 3- ja 4 koristen Golfien kanssa, uudemmat on muka suojattu paremmin. Totuus oli vaan että ne eivät olleet riittävän vanhoja ja paljon ajettuja jotta olisi pystynyt vertaamaan aikaisempiin korimalleihin.
Mehän tiedämme nyt miten hyvin 3- koriset kestävät ruostetta vastaan....
Mersuissakin on kyllä kehitys menny parempaan suuntaan uudemmissa.
Alkaen mistä vuosimalleista ?
Samaa puhetta oli aikoinaan 3- ja 4 koristen Golfien kanssa, uudemmat on muka suojattu paremmin. Totuus oli vaan että ne eivät olleet riittävän vanhoja ja paljon ajettuja jotta olisi pystynyt vertaamaan aikaisempiin korimalleihin.
Mehän tiedämme nyt miten hyvin 3- koriset kestävät ruostetta vastaan....
noista vanhempikoppasista vitoista ja niiden ruostumisesta.. yksi syy on varmaan se, ettei osassa piiloonjäävistä pelleistä oo taustapuolella maalia ollenkaan! Oon parinkin viton oven sisään kurkannut, ja paljas peltihän se siellä.. Ei se pelkkä sinkki auta, jos siinä ei oo maalia / lakkaa pintaa sulkemassa..
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa