MB W124 300TDT ´90(exä) ja MB W126 500SEC(nykyään 300STC)

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

MB W124 300TDT ´90(exä) ja MB W126 500SEC(nykyään 300STC)

ViestiKirjoittaja diesel power » 17.10.2010 21:43

Tämmönen 300TDT farkku mersu toimii käyttöautona. Mm koneen tein tuossa menneenä talvena uusiksi. PPD:n 7mm pumppu ja KKK K27 toimivat tehon tekijänä. 100hp/L.

Kuva

Ja tämmönen coupe on ollut unelmana jo vuosia ja nyt se tuli hommattua. Eli 500SEC. Kromikaaret irtosi heti kuvan oton jälkeen ja pientä ruostehommaa tässä talven aikana luvassa ja sen myötä uutta maalia tulee niskaan. Tosi tumma metalli sininen. Vanteet tulee kiillotettua myös. Kyllä sitten kelpaa kesällä kruisailla.


Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut diesel power, 18.8.2013 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 17.10.2010 23:13

Ajattomia klassikoita.

Viimeksi tänään kuolasin w124? korin 320 Coupe versiota. - Kelpaisi mullekin.

Ei siitä pääse vaan mihkään, että näissa vanhemmanmallisissa kulkineissa on jotain fiilistä..

SEC:iin jotain BBS tms old school vannetta, reilusti kenttään niin se lieneekin jo siinä:) Farkkuun noi "orkkis" AMG vanteet, kenttään sekin. - Sekään tartte mitään muuta (paitsi voimaa).

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

ViestiKirjoittaja diesel power » 17.10.2010 23:55

Ajattomia klassikoita.

Viimeksi tänään kuolasin w124? korin 320 Coupe versiota. - Kelpaisi mullekin.

Ei siitä pääse vaan mihkään, että näissa vanhemmanmallisissa kulkineissa on jotain fiilistä..

SEC:iin jotain BBS tms old school vannetta, reilusti kenttään niin se lieneekin jo siinä:) Farkkuun noi "orkkis" AMG vanteet, kenttään sekin. - Sekään tartte mitään muuta (paitsi voimaa).


Secciin tosiaan kaavailin noita AMG vanteita kiillotettuna. Madallus tulee myös, muttei liikaa. Alkuperäinen luukki pidetään, eikä mitään kusilaitulevikkeitä siihen tule. Korkeintaan alkuperäiset AMG levikkeet. BBS RS:t kyllä sopisi aivan hiton hyvin ja se onkin huomioitu. Jos semmoiset löytyy, niin sitten kiillotetut AMG:t siirtyy lankkuun, eli olet lukenut ajatukseni.

Lankun tehot tällä koneella(Om603) pysyy tuossa kolmessa sadassa, koska sillä täytyy taittaa työmatkat, eikä luotettavuudesta tingitä, MUTTA sillekin on jo jatkojalostus suunnitelmia ja se on OM606 ;)

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 18.10.2010 8:49

Uuh, itekkin tommosta SECiä mustana himoinnu, tosin parilla ahtimella ryyditettynä... :D

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

ViestiKirjoittaja diesel power » 21.7.2011 19:30

Secci alkaa olla siinä tällingissä mihin pyrittiin, eli porkkanavalot on vaihtunut nurkkiin ja keulaa pudotettu maltillisesti. Vanteina klassiset Borbet A:t, edessä 8x17 ja takana 10x17. Persusta taidan vielä hitusen pudottaa, mutta muuten näin mennään tämä kesä.

Kuva

xMaddoGx
-
Viestit: 26
Liittynyt: 19.8.2006 11:38

ViestiKirjoittaja xMaddoGx » 22.7.2011 12:59

Helmat ja puskimet vielä korinväriin niin se on siinä :)

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 22.7.2011 15:21

Kasari-Mersusta ei saa mennä maalaamaan helmoja ja puskureita korin väriin, sävyero täytyy olla, muuten näyttää vähän "oudolta".

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

ViestiKirjoittaja diesel power » 22.7.2011 19:02

Ostettaessa suunnitelmissa oli maalata helmat ja puskurit korin väriin, mutta muutamia seccejä näin tällä samalla värillä jossa alaosat oli myös samassa värissä, niin näytti kyllä vähän hölmöltä..
Ensi talvena sipistellään vielä loppuun kori ja mahdollisesti remmiä alettava sommittelemaan paikalleen ja uutta ruiskua... hmmm :)

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

ViestiKirjoittaja diesel power » 18.8.2013 20:49

Enpä kehtaa alkaa alottamaan uutta ketjua.
Päivitelläämpä tätäkin kun Secci sai uuven sydämen keväällä. Orastavat ongelmat M117:n ja tarkemmin KE-jetin kanssa varmisti päähänpiston dieselöidä tuo coupe ja milläpä muulla kun Om606:lla. Halusin Secin piirteisiin kuuluvan alhaalta heräävän ja korkealle "kiekuvan" esikammiodieselin ja ahtamismalliksi varmistui compound-vaiheahtaminen. Ahtimien käytökseen olen hyvin tyytyväinen ja ahtaminen alkaa alle kahdessa tonnissa ja jatkuu ylös sinne kuuteen tonniin. Ahtimien välillä ei ole "pykälää", jota hieman pelkäsin vaan kartat osui nappiin. Ahtimien toimintaa ohjataan kahdella 60millisellä hukkaportilla, jotka on ennen kumpaakin ahdinta. Tästä on hyvä jatkaa ja evo2 mallissa tehoa ja kierroksia on enemmän ;) Pari kuvaa ja viteo säätöhommista

Kuva

Kuva

Kuva

http://youtu.be/yaAbKesv6K8

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 18.8.2013 21:25

Noi Mersun superdieselit saa kyllä housut kostumaan.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa