Passat vm99 ahu jakopään remontti!? Kampiakselin stefa?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat vm99 ahu jakopään remontti!? Kampiakselin stefa?
Elikkä rupeen tänään tekeen tohon passattiin jakopää remppaa ja piti kysellä tosta kampuran stefasta että miten se on kätevin vaihtaa? tartteeks se vaan kaivaa sielt pihalle vai kuinka? Mitäs muuta kannattais vaihtaa kun joutuu ton keulan purkaan? Hommasin jo jakohihnasarjan, vesipumpun ja apulaitehihna kiristimen(jumittaa)... Minkäslainen tossa nyt oli toi kampiakselin hihnapyörän pultti? onko normi kierre ja tarviiks se uusia? Niin ja kun laittaa huoltoasentoon keulan niin kävikö siihen 8mm kierretanko?
Pulttihan on aukaistava jos mielii vaihtaa stefan. Stefan sisältävä alumiininen kampiakselin päätylätkä lähtee välistä vetämällä kun avaat siihen kiinni olevat öljypohjan pultit, sekä tietenkin sen lätkän omat kiinnityspultit. Öljypohjaa ei välttämättä tarvitse käyttää pois, mutta takaisinlaitto ja tiiviiksi saaminen on hankalaa ehkä.
Varaudu sitten siihen ettei normaalilla pulttipyssyllä tai työkalupakilla tee mitään pultin irroituksessa. Se nimittäin on kiinni. Tarvitset pulttiin myös 19mm 12-kantaisen hylsyn. Uusi pultti marmoritiskiltä, jossei jo ostamasi jakohihnasarjan mukana tullut.
Varaudu sitten siihen ettei normaalilla pulttipyssyllä tai työkalupakilla tee mitään pultin irroituksessa. Se nimittäin on kiinni. Tarvitset pulttiin myös 19mm 12-kantaisen hylsyn. Uusi pultti marmoritiskiltä, jossei jo ostamasi jakohihnasarjan mukana tullut.
Remontti tehty ja onnistu ihan kivasti:) Se kampiakselin pultti aukes ihan hyvin perus pulttipyssyllä... stefan vaihto onnistu hyvin ku ruuvas vanhaan stefaan pari ruuvia, ei tarttenu purkaa sitä levyä pois. Purkuri ja kaikki vermeet purettiin kokonaan pois tieltä, oli melko helppo sitte tehä. apulaitehihnan kiristin oli melko ilkee vaihtaa ku tarvi visko purkaa pois eestä...
Remontti tehty ja onnistu ihan kivasti:) Se kampiakselin pultti aukes ihan hyvin perus pulttipyssyllä... stefan vaihto onnistu hyvin ku ruuvas vanhaan stefaan pari ruuvia, ei tarttenu purkaa sitä levyä pois. Purkuri ja kaikki vermeet purettiin kokonaan pois tieltä, oli melko helppo sitte tehä. apulaitehihnan kiristin oli melko ilkee vaihtaa ku tarvi visko purkaa pois eestä...
Tein myös vasta jakohihna remontin ahu passattiin. Jäi vähän mietityttään hihnan kireys, tuntuu että tuli liian kireälle, vaikka kiristin on oikeissa kohdissa ja monta kertaa pyöritetty ja tarkastettu. Vanha hihna oli taas aivan liian löysällä, kiristimen merkit ollu sinnepäinkään. Ei varmaan ollu kaukana että olis päässy hyppäämään. Toiseksi, hihna kulkee hieman enemmän toisessa laidassa nokan ja pumpun hihnapyörillä, mutta ei liene olevan suurta merkitystä?
Vaihto oli kyllä hyvin ajoitettu, vanha kiristin hajosi käsiin kun sain sen irti.
Vaihto oli kyllä hyvin ajoitettu, vanha kiristin hajosi käsiin kun sain sen irti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa