1.9 tdi ei lähde käyntiin
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 tdi ei lähde käyntiin
Eli auto on VW Golf 1.9 TDi -98, konetyyppi AGR. Tulin tänään töistä kotiin ja auto ei temppillut millään lailla, sitten parin tunnin päästä yritin lähteä ajamaan, mutta eihän se p*ska taaskaan toimi. Eli kun laittaa virrat päälle kierrosmittari pomppaa jonnekin reiluun 4 tonniin, hehkuttaa jne. normaalisti, mutta sitten käynnistäessä syttyy (!) -merkkivalo ja auto piipittää eikä lähde käyntiin, starttaa kuitenkin aivan normaalisti. Mistähän johtuis?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=63 ... pitt%E4%E4
Hakua eri sanoilla, löytyy vastaavia murheita.
Hakua eri sanoilla, löytyy vastaavia murheita.
Maadotuspiuhat tuli kanssa puhdisteltua, pitää huomenissa syventyä asiaan vielä paremmin. Kierrosluvun anturikin mitattu, pitää sekin vielä mitata ecun päästä, jos johdot olis päässy menemään huonoon happeen, alkaa keinot käymään vähiin..
Ja siitä vielä, että ajonestoon tämä vika nyt tuskin liittyy, koska auto tuntuu käynnistyvän silloin kun avainta kääntää nopeasti ja heti pohjaan, eli ei jää odottelemaan hehkun valoja/että kierroslukumittari kerkeis pompata sinne missä se nyt virrat päällä tykkää tätä nykyä hilluvan..
Autocomissa käytiin myös tänään ja se nyt herjasi tuota kierrosluvun anturia tai jotain vastaavaa, pitää kahtoo nuo vikakoodit vielä huomenna, kun en nyt niitä muista, kun niitä oli siellä parikin kappaletta. Ja tämä "kierrosluvun" vikakoodi nollaantui vain auton ollessa käynnissä, virrat päällä se ilmestyi jatkuvasti, eikä sitä pystynyt nollaamaan.
Ja siitä vielä, että ajonestoon tämä vika nyt tuskin liittyy, koska auto tuntuu käynnistyvän silloin kun avainta kääntää nopeasti ja heti pohjaan, eli ei jää odottelemaan hehkun valoja/että kierroslukumittari kerkeis pompata sinne missä se nyt virrat päällä tykkää tätä nykyä hilluvan..
Autocomissa käytiin myös tänään ja se nyt herjasi tuota kierrosluvun anturia tai jotain vastaavaa, pitää kahtoo nuo vikakoodit vielä huomenna, kun en nyt niitä muista, kun niitä oli siellä parikin kappaletta. Ja tämä "kierrosluvun" vikakoodi nollaantui vain auton ollessa käynnissä, virrat päällä se ilmestyi jatkuvasti, eikä sitä pystynyt nollaamaan.
Akku on uusi ja laturi työntää reilua 14v, eilen tuli puhdisteltua ecun piuhat ja ecun vieressä olevat maapiuhat, toisessa ecun liittimessä oli hieman kosteutta, joihin pinneihin myös tuo kierrosluvun anturi tulee. Mitään muuta näkyvää vikaa autosta ei löytynyt, mutta kyllähän tuo nyt olevinaan alkoi toimimaan niin kuin ennenkin, tosin vilkuttaa häiriövaloa(hehkun) nykyään jatkuvasti.
No niin ja sitten kun auto on taas saatu suhteellisen toimivaan kuntoon, niin aletaampas hommaamaan siihen suuttimia, niin saadaan hajotettua se sitten lopullisesti..
Minkäslaisia te siihen suosittelette? Autossa on tällä hetkellä paikallaan 300td mersun, ilmeisesti ensimmäisten väyrysten, turbo, 2,5" ahtoputki sekä 3" rööri alusta loppuun, joku säädettävä lastu sieltä kanssa löytyy.
Dieselkontorilla suosittelivat jotain 5x0.225 reijillä olevia race suuttimia, mutta itseäni enemmän kiinnostais nuo 5x0.260 suuttimet. Tarviikohan niiden kanssa jo vaihtaa isompaa nestepäätä pumppuun, vai onko millälailla toiminut vakiopumpulla?
Minkäslaisia te siihen suosittelette? Autossa on tällä hetkellä paikallaan 300td mersun, ilmeisesti ensimmäisten väyrysten, turbo, 2,5" ahtoputki sekä 3" rööri alusta loppuun, joku säädettävä lastu sieltä kanssa löytyy.
Dieselkontorilla suosittelivat jotain 5x0.225 reijillä olevia race suuttimia, mutta itseäni enemmän kiinnostais nuo 5x0.260 suuttimet. Tarviikohan niiden kanssa jo vaihtaa isompaa nestepäätä pumppuun, vai onko millälailla toiminut vakiopumpulla?
Nokun ei se enää ihan vakiokaan ole, lähestulkoon suuttimia vaille paketissa, mutta kyllä taitaa auto lähteä pikkuhiljaa vaihtoon ja ässäläistä tilalle..
Ei tuosta löytynyt mitään muuta näkyvää vikaa, kuin että oli aivan aavistuksen verran kosteutta toisessa ecun liittimistä. Samalla tuli tosin putsailtua nuo maapiuhat, tiedä sitten.
Ei tuosta löytynyt mitään muuta näkyvää vikaa, kuin että oli aivan aavistuksen verran kosteutta toisessa ecun liittimistä. Samalla tuli tosin putsailtua nuo maapiuhat, tiedä sitten.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 54 vierailijaa