eli onkelma ompi seuraavanlanen:
Auto on octavia 81kw TDI (ASV) 2003
laitoin uuden ohjelman ocuun ja potkua tulikin kivasti lisää..mutta kun lähtee paikalta vedättään
niin ykkösellä toimii nomraalisti (sutii kyllä ihan tolkuttomasti) mutta ku kakkosen laittaa pesään ja alkaa vedättään ehtii jonkumatkaa kiihtyä ja sitte "BOOOOO" lyö vedot pois ja luistonestonvalo jää palamaan, pari sekuntia oottaa kun on jalan nostanu kaasulta niin taas mennään.
tuskin on ABS yksikössä vikaa kun ABS:n valo ei kuitenkaan pala ja muutoin toimii jarrut mukaanluettuna hienosti eikä kytkinkään luista kun ei 3,4 ja 5 vaihteella ole mitään ongelmaa vetää hyvin ja tasaisesti, vika siis ainoastaan 2. vaihteella ku oikein kunnon veto alkaa..
luistoneston valo ei sammu ennen kuin autosta on virrat käyttäny pois.
voisko tämä nyt olla likaisen ABS anturin syytä?
koodit katon het ku saan auton piuhan nokkaan.
octavian luistonesto palaa kiihdytyksen jälkeen
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
sen verran logiteltiin juu että ohjelman laiton jälkeen teki heti tämän ja katsottiin vikakoodit
niin herjas imusarjan jotain läppää (N239) -> se vika on korjattu, oli johdot menneet tyystin poikki läpältä.
korjauksen jälkeen ei kyllä ole vikakoodeja logattu pois kun en oo saanu autoa piuhan nokkaan mutta tuskin tuo nyt vaikuttaa nykäykseen joka laittaa luistoneston pois päältä..?
kentietää.. kuitataan koodi pois kun ehitään mutta putsaan nyt nuo ABS anturit kuitenkin, sen verran on paskaa ympärillä mitä tuossa ensimmäisen irrottelin ja puhdistin...että ei siitä ainakaan haittaa ole :)
niin herjas imusarjan jotain läppää (N239) -> se vika on korjattu, oli johdot menneet tyystin poikki läpältä.
korjauksen jälkeen ei kyllä ole vikakoodeja logattu pois kun en oo saanu autoa piuhan nokkaan mutta tuskin tuo nyt vaikuttaa nykäykseen joka laittaa luistoneston pois päältä..?
kentietää.. kuitataan koodi pois kun ehitään mutta putsaan nyt nuo ABS anturit kuitenkin, sen verran on paskaa ympärillä mitä tuossa ensimmäisen irrottelin ja puhdistin...että ei siitä ainakaan haittaa ole :)
voiskohan nyt kuitenkin oll mahdollista että ahdot pääsee karkaamaan liian korkeelle vaikka ei ohjelman mukaan ihan pitäis..
kun en mitään muuta järkevää selitystä keksi tuolle hommalle. ABS antureiden puhdistus
ei asiaan vaikuttanu vaikka oli melkosessa möhnässä kyllä.
täytynee nyt vielä koittaa laskee ohjelmasta ahtoja jos se tosiaan on siitä kiinni.
Se voi olla että ahdot on suurimmillaa juuri kakkosvaihteella mikä kyllä kuulostaa hieman oudolta mutta kai se voi olla niinkin.
Syöttöjä laitettiin 23% lisää mutta ahtojen määrää en nyt muista.
kun en mitään muuta järkevää selitystä keksi tuolle hommalle. ABS antureiden puhdistus
ei asiaan vaikuttanu vaikka oli melkosessa möhnässä kyllä.
täytynee nyt vielä koittaa laskee ohjelmasta ahtoja jos se tosiaan on siitä kiinni.
Se voi olla että ahdot on suurimmillaa juuri kakkosvaihteella mikä kyllä kuulostaa hieman oudolta mutta kai se voi olla niinkin.
Syöttöjä laitettiin 23% lisää mutta ahtojen määrää en nyt muista.
dodii, nyt sain oman piuhan vag-comiin ja antoi tuon nykäisyn jälkeen mistä kyse oli seuraavanlaisen vikakoodin:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 038 906 012 CL
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 3359
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 31480
Additional Info: TMBGP21U132794975 SKZ7Z0C1991639
1 Fault Found:
17969 - Quantity Adjuster (N146): Control Deviation
P1561 - 35-10 - - - Intermittent
liittyykö tuo nyt määränsäätimeen jotenkin? eli onkohan syöttöjä hieman liikaa....
kun ei ainakaan ahtopainetta valittanut
en oikein googlettamallakaan löytäny mitään tuosta.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 038 906 012 CL
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 3359
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 31480
Additional Info: TMBGP21U132794975 SKZ7Z0C1991639
1 Fault Found:
17969 - Quantity Adjuster (N146): Control Deviation
P1561 - 35-10 - - - Intermittent
liittyykö tuo nyt määränsäätimeen jotenkin? eli onkohan syöttöjä hieman liikaa....
kun ei ainakaan ahtopainetta valittanut
en oikein googlettamallakaan löytäny mitään tuosta.
eipä ole vieläkään selvinny miks sooda tekee tuota "lössähtämistä" välillä.
ulkolaisilta foorumeilta olen lukenu vastaavanlaisia oireita kun käytössä on ollu EVRYmod tai joku "tuningboxi" mutta sieltäkään en oo selitystä sitte löytäny korjaukseen...
ohjelmaa koitettiin muuttaa:
-syöttöjä kartasta pienennettiin / suurennettiin
-ahtoja laskettiin
-VNT siipien toimintaa muutettiin suuntaan ja toiseen
millään näillä ei ollut vaikutusta asiaan...mietin tuossa että voisko MAFfi aiheuttaa moiset oireet?
toisaalta kun nykäys tapahtuu ja luistoneston valo syttyy ( merkiksi "viasta") niin pelkkä kaasun höllääminen hetkeksi palauttaa tehot, luistonseton valo kylläkin jää palamaan . Luulis että jos MAF olis syynä niin täytyis käyttää virrat pois ennenkuin mikään nollautuisi.
riuskutuksen määrää kattelin VAG-COMilla ja se oli jotakuinkin 8mg, paljonko sen pitäis olla?
ulkolaisilta foorumeilta olen lukenu vastaavanlaisia oireita kun käytössä on ollu EVRYmod tai joku "tuningboxi" mutta sieltäkään en oo selitystä sitte löytäny korjaukseen...
ohjelmaa koitettiin muuttaa:
-syöttöjä kartasta pienennettiin / suurennettiin
-ahtoja laskettiin
-VNT siipien toimintaa muutettiin suuntaan ja toiseen
millään näillä ei ollut vaikutusta asiaan...mietin tuossa että voisko MAFfi aiheuttaa moiset oireet?
toisaalta kun nykäys tapahtuu ja luistoneston valo syttyy ( merkiksi "viasta") niin pelkkä kaasun höllääminen hetkeksi palauttaa tehot, luistonseton valo kylläkin jää palamaan . Luulis että jos MAF olis syynä niin täytyis käyttää virrat pois ennenkuin mikään nollautuisi.
riuskutuksen määrää kattelin VAG-COMilla ja se oli jotakuinkin 8mg, paljonko sen pitäis olla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 54 vierailijaa