Syötön lisäys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Zippaaja
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.6.2008 2:01

Syötön lisäys

ViestiKirjoittaja Zippaaja » 29.6.2011 16:07

Ihan puhtaasti nyt solmussa noiden pikku virityksien kanssa. ALH konetta pitäisi ropata pirteemmäksi. Ja näin alkuun Evry mod vai IQ arvon muutos vagcomilla? Meneekö syöttö isommalle IQ arvoa pudottamalla? Mitkä ovat riskirajat ylä- ja alapäähän IQ arvossa.

EDIT: Hammer-modi hoidetaan ilmeisesti mekaanisesti kääntämällä pumppua, evry mod sähköisesti ja vagcomillako pystyy tiettyyn asti iq arvoa muuttamaan? Vai tehdäänkö syötön säätö hammerilla/evryllä ja tarkaillaan vain vagcomin kautta IQ arvoa. Ilmeisesti vakio arvo siellä 7 hujakoilla?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.6.2011 16:28

Unohda ne Hammerit ja evryt. ALH moottorin pikkuviritys = ohjelman teko.

Kun virityskärpänen oikeesti iskee niin aseta ensiksi tavoite ja ala sitten vasta toteuttamaan. Virityksen voi tehdä vaiheittain kun pitää vaan järjen mukana järjestyksessä

Vaikka näin:

stage1 (120hp):
1. ohjelma

stage2 (140hp):
1. suuttimet
2. ohjelma

stage3 (180hp):
1. Suuttimet
2. Ahdin
3. Ohjelma

stage4 (180-220hp):
1. Suuttimet
2. Ahdin
3. Intercooleri
4. Nokka
5. Putkisto
6. Ohjelma

jnejne.

Zippaaja
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.6.2008 2:01

ViestiKirjoittaja Zippaaja » 29.6.2011 16:53

Mielipiteet kutakin, mutta tarkoitus oli nyt ihan kevyesti ropailla. 650€ ohjelmointiin on tällähetkellä turhan suuri sijoitus.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 29.6.2011 16:58


Zippaaja
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.6.2008 2:01

ViestiKirjoittaja Zippaaja » 29.6.2011 19:20

Kiitoksia linkistä, tosin evry modin rakentamiseen olen jo perehtynyt. Saatoin muotoilla vaikeasti alkuperäisen kysymykseni, mutta tarkoitus oli tiedustella kuinka eroaa evryn, hammermodin ja vagcomin arvojen muutokset toisistaan. Tietenkin tekotavat on erillaiset, mutta lähinnä että mitkä on riskirajat kumpaankin suuntaan ja kuinka paljon pystyy tekemään pelkällä vagcomilla, ilman että koskee pumppuun.

Jotenkin näin siis.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 29.6.2011 22:07

Vag comilla on ihan sattumankauppaa miten pieneksi iq:n saa, testaamalla selviää. Jos haluaa pienemmäksi niin sitten pulttia löysemmälle ja vähän kantta koputtelemaan, samalla katselee läppäristä miten lukema muuttuu. Pultteja tiukatessa voi lukema vielä muuttua ~0,4 suuntaan tai toiseen eli suht tarkkaa hommaa on mutta siinähän sitä oppii. Kätevin tuo hammermod omasta mielestä on niin ei tartte mitään kolvailuja tehdä. Iskee vakio lukemalla iq:n vaikka jonnekin 3 pintaan niin siitä voi oman maun mukaan sitä muutella suuntaan ja toiseen.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.6.2011 22:51

Hammerilla/vag com säädöllä ei saada kuin pientä syötön lisäystä. Ohituksen ajaksi kytkettävä tiukaksi säädetty evry lisää helposti sen 20hp ohitusta auttamaan. Kilpijoki taisi joskus testata evryn vaikutuksen ihan penkissäkin.

Mie kun olisi luullut että tuollainen 400e hintaluokka olisi jo vakiintunut näihin helppoihin jakajapumppu ohjelmiin. Toki halvemmallakin voi selvitä jos sattuu olemaan kaveripiirissä harrastajia.

Powerbyte.fi
-
Viestit: 14
Liittynyt: 21.5.2011 16:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Powerbyte.fi » 11.7.2011 17:02

Kyllä noita softia alle sen 650€ saa.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 11.7.2011 17:20

Esmes LTR-Racing ohjelmoi vanhemmat EDC15 pohjaset TDI:t 400€, saa ainakin sellaisen ohjelman kuin haluaa ja varmasti toimii sinun autossasi.

Zippaaja
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.6.2008 2:01

ViestiKirjoittaja Zippaaja » 11.7.2011 18:43

Pitää ottaa asiakseen tutkailla lastutuspajoja enemmän. Ei ole vain kovin edukkaasti silmiin sattunut nyt viimeaikoinna.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa