Ja täältähän tämä löytyy. Tuttu varmaan kaikille foorumilaisille.
Vanteet on hirveet, tiedossa on , mutta piti äkkiä saada jotain alle oikealla et luvulla.
Kumit on vaihdettu sarjaan HANKOOK R-S2 Z212, 205/50/15.
Turvakaaret maalattu. Lisätukia koriin ym pientä fixiä tulossa.
Jatkojalostuksena autoon tulee tulevaisuudessa kuituluukut eteen ja taakse. Polycarbonaatti ikkunat ym.
http://s4driver.kuvat.fi/kuvat/
Nyt lähtö Ahvenistolle koeponnistaamaan auto.
No niin. Kotiuduttu ratasessiolta. Auto pelas muuten hyvin, mutta jo matkalla mittaristo simahti.
Unohtu myös rengaspainemittari kotiin, joten paineet oli tod näk päin sitä itteensä.
Ainakin säätöjä ois tarvinnut kun luisteli paikka paikoin aika lailla. Tuli oltua lähinnä bemaripoikien liikkuvana shikaanina.
Jarrut pelas ok, poljin kovana koko ajan ja konekin tuntu olevan voimissaan.
Tarkempi selvyys tehoista ens la kun käyn dynossa.
Pakoputken ulostulo muutettu, 89dB.
Lisämittarit pimenneen orggiksen tilalle asennettu. Veden ja öljynlämpö, öljyn paine.
Öljynlämmön jouduin ottaan putsarin kannesta kun lohkoon ei pitkä anturi mahtunut.
Huomenna rullille.
Dynossa tänään 155hv/6050rpm, 183Nm/4650rpm. Yli 150Nm välillä 2200-6700rpm.
Kojetaulun kevennystä.
Akku siirretty konttiin ja vaihdettu samalla hieman pienemmäksi.
http://www.youtube.com/watch?v=mt7Z6j6QpnE
Koppi rullilla. 15:01-16:45 kohdalla. Meinas loikata pois rullilta ekalla vedolla.
Raaputeltu eristysmassoja sisuksista.
Turvakaaret pitää hitsata uusiks. Aluslevyt uusiks. Onneksi hyllystä moiset löytyy. Tulee tuplapulteilla+hitsattuna. Lisätukia yms pientä,
Penkkien kiinnitys alemmas, apparin penkki niin alas ja taakse kun vain saa.
Polycarbonaatti-ikkunat tilattu. Kaikki sivulasit+takalasi. Etulaseissa liukuluukut.
40% kevyemmät ja käytännössä särkymättömät.
Golf mk2 GTI -89
Valvoja: ffp jäsenet
Moro.
Mullahan oli menny täysin ohi sun aloitus täällä.
Koita päivitellä aina kun teet jotain.. ihan mielenkiinnosta kattelisin exän jalostusta.
Melkosia tehoja lappuun saanu vakio kr:stä.
Tuskinpa se peltisarja ja putkisto niin paljon vaikuttaa?
Vai onko pemareille oma penkki jotta voi essolla elvistellä ;)
Oliko kojelauta paikallaan ku mittarit pimeni? Ilman se tuppas nojaamaan turvakaareen.
Ja se mittariston taustahan oli piirilevyä pelkästään komponentit esillä.
Itse pidin joko t-paitaa välissä tai teippasin kaaren metallin piiloon.
Väliaikais ratkaisuja :)
Vaikka kaikki rakastaa kun katsastus otetaan puheeksi, niin kysyn silti.
Meinaatko leimalle vaihdella aina etusivulaseja?
Vai lähteekö kilvet pois kokonaa? =)
Kaaret oli itselläkin silloin vaihe asteella. Lisä putkea oli tarkoitus laitella ja tehdä tukevat kiinnitykset pohjaan sekä pilareihin. Samalla saumat käydä uudestaan läpi.
Jos vielä kiinnostaa, niin mulla on tuolla tallilla vielä ne 8x15" et20 ATS kevyet kiekot ja Toyo R888 katusliksit. =)
Mullahan oli menny täysin ohi sun aloitus täällä.
Koita päivitellä aina kun teet jotain.. ihan mielenkiinnosta kattelisin exän jalostusta.
Melkosia tehoja lappuun saanu vakio kr:stä.
Tuskinpa se peltisarja ja putkisto niin paljon vaikuttaa?
Vai onko pemareille oma penkki jotta voi essolla elvistellä ;)
Oliko kojelauta paikallaan ku mittarit pimeni? Ilman se tuppas nojaamaan turvakaareen.
Ja se mittariston taustahan oli piirilevyä pelkästään komponentit esillä.
Itse pidin joko t-paitaa välissä tai teippasin kaaren metallin piiloon.
Väliaikais ratkaisuja :)
Vaikka kaikki rakastaa kun katsastus otetaan puheeksi, niin kysyn silti.
Meinaatko leimalle vaihdella aina etusivulaseja?
Vai lähteekö kilvet pois kokonaa? =)
Kaaret oli itselläkin silloin vaihe asteella. Lisä putkea oli tarkoitus laitella ja tehdä tukevat kiinnitykset pohjaan sekä pilareihin. Samalla saumat käydä uudestaan läpi.
Jos vielä kiinnostaa, niin mulla on tuolla tallilla vielä ne 8x15" et20 ATS kevyet kiekot ja Toyo R888 katusliksit. =)
Dynot otettu Saarisella Lokalahdella. Ari rakentelee työkseen kilpamoottoreita ja uskon dynotulosten ainakin olevan suurin piirtein kartalla. Konehan tossa tuntuu olevan ihan tikissä. Ilmansuodatinkotelo on puukotettu.
Tärkeintähän on jatkossakin, jos koneelle jotain tehdään niin mittauttaa samassa paikassa niin ei tuu sitä dyno kohtaista vaihtelua.
Mittariston takana oli joku rätti kun pimeni, mutta oli päässyt liikkumaan. Siinähän se syy olikin kun sitä tutkin. Eipä tuo haittaa kun noita mittareita tuossa laatikossa lojui ylimääräsiä.
Turvakaaret olis saanu laittaa kerralla kunnolla. Olis vaan ollu paljo helpompi tehdä ne aluslevyhommelit ym valmistelut ennen kaarien kiinnitystä.
Onnistuuhan se nytkin, mutta moninkertaisella työllä. No, räpellettäväksihän tämä on hankittukin, joten no problem.
Muutama lisäputki/tukia tarkotus laittaa ja aluslevyt tulee ns tuplana. Eli niitä isompia lappuja 2kpl päällekäin, toinen auton alle , joihin 3xruuvi+hitsaus systeemillä pikkulappu jossa kaari.
Ovet kuorin muutenkin tyhjiksi ja lasien avaaminen ei onnistu, niin vaihto on helppo.
Tarttis vielä pestä ne piet lattiasta, vittumainen homma muuten. Hammeritea päälle.
Kaikki ylimääränen pelti leikellään pois.
Penkkien kiinnitys muuttuu hieman. Tarvii saada ne vähän alemmas. Pohjasta se tukihäkkyrä irti ja omatekemät systeemit tilalle. Laittelen jotain kuvia kun jotain saadaan aikaan.
Ens viikolla alkais loma, jos sais vaikka jotain tehtyä.
Kuituosien tekijää en oo saanu kiinni, on vissiin kans lomalla. Tarttis saada toi konepeitto ja takaluukku kuidusta. Ovia en vaihda, ne kun on niin suolasen hintaset.
Pienet ns DTM peilit, uus ratti, kojelauta, sähköjen karsiminen, lasinpesunestesäiliö konttiin, huohotussäiliö konetilaan ym.
Joo ne renkaat ja vanteet olis ihan jees, mutta kun tuo lama on iskenyt tännekin.
Sepustukset varmaan vähän sekavia, tässä työnlomassa kun tätä tulee naputeltua.
Tärkeintähän on jatkossakin, jos koneelle jotain tehdään niin mittauttaa samassa paikassa niin ei tuu sitä dyno kohtaista vaihtelua.
Mittariston takana oli joku rätti kun pimeni, mutta oli päässyt liikkumaan. Siinähän se syy olikin kun sitä tutkin. Eipä tuo haittaa kun noita mittareita tuossa laatikossa lojui ylimääräsiä.
Turvakaaret olis saanu laittaa kerralla kunnolla. Olis vaan ollu paljo helpompi tehdä ne aluslevyhommelit ym valmistelut ennen kaarien kiinnitystä.
Onnistuuhan se nytkin, mutta moninkertaisella työllä. No, räpellettäväksihän tämä on hankittukin, joten no problem.
Muutama lisäputki/tukia tarkotus laittaa ja aluslevyt tulee ns tuplana. Eli niitä isompia lappuja 2kpl päällekäin, toinen auton alle , joihin 3xruuvi+hitsaus systeemillä pikkulappu jossa kaari.
Ovet kuorin muutenkin tyhjiksi ja lasien avaaminen ei onnistu, niin vaihto on helppo.
Tarttis vielä pestä ne piet lattiasta, vittumainen homma muuten. Hammeritea päälle.
Kaikki ylimääränen pelti leikellään pois.
Penkkien kiinnitys muuttuu hieman. Tarvii saada ne vähän alemmas. Pohjasta se tukihäkkyrä irti ja omatekemät systeemit tilalle. Laittelen jotain kuvia kun jotain saadaan aikaan.
Ens viikolla alkais loma, jos sais vaikka jotain tehtyä.
Kuituosien tekijää en oo saanu kiinni, on vissiin kans lomalla. Tarttis saada toi konepeitto ja takaluukku kuidusta. Ovia en vaihda, ne kun on niin suolasen hintaset.
Pienet ns DTM peilit, uus ratti, kojelauta, sähköjen karsiminen, lasinpesunestesäiliö konttiin, huohotussäiliö konetilaan ym.
Joo ne renkaat ja vanteet olis ihan jees, mutta kun tuo lama on iskenyt tännekin.
Sepustukset varmaan vähän sekavia, tässä työnlomassa kun tätä tulee naputeltua.
Uusia kuvia laitettu. Meinattiin polttaa koko auto hitsatessa. Kuvissa mitä bensaletkuista jäljellä hantin a-pilarin kohdilla.
Kuskin penkki koesovituksessa, tulee aikas alas, pitää saada ratti vähän alemmas.
Polycarbonaatti ikkunat on varastossa. Menee paikalle kun a-pilarin tuet koriin on laitettu.
Uudet letkut asennettu. Käy ja kukkuu. Kuskinpenkkikin paikallaan ja normivyöt. Ajokunnossa siis.
Öljyn huohotussäiliö asennettu ja se liitos ilmanputsristakin muistettu tukkia.
Löyty hyvä paikka akun kohdilta, se kun on kontissa nykyisin.
Malli "itse tein, säästin"- Vanhasta peltisestä 1l atf purkista, pölyimurin suodattimesta, jesarista ja nippusiteistä. On komee. ;) Toimii kuitenkin.
Onneks auto on riisuttu, tulee vesi sisään jostain lattialle. Ovenkarmin tiivarista varmaan. Pitää tutkailla kun töiltä kerkee.
Kuskin penkki koesovituksessa, tulee aikas alas, pitää saada ratti vähän alemmas.
Polycarbonaatti ikkunat on varastossa. Menee paikalle kun a-pilarin tuet koriin on laitettu.
Uudet letkut asennettu. Käy ja kukkuu. Kuskinpenkkikin paikallaan ja normivyöt. Ajokunnossa siis.
Öljyn huohotussäiliö asennettu ja se liitos ilmanputsristakin muistettu tukkia.
Löyty hyvä paikka akun kohdilta, se kun on kontissa nykyisin.
Malli "itse tein, säästin"- Vanhasta peltisestä 1l atf purkista, pölyimurin suodattimesta, jesarista ja nippusiteistä. On komee. ;) Toimii kuitenkin.
Onneks auto on riisuttu, tulee vesi sisään jostain lattialle. Ovenkarmin tiivarista varmaan. Pitää tutkailla kun töiltä kerkee.
Kävin eilen pyöräyttämässä pikku lenkin ja voisin jopa väittää auton olevan entistä tasapainoisempi reippaassa ajossa akun siirron johdosta.
Alkuviikosta tarkoitus asentaa niitä lisätukia kaariin.
Pleksi ikkunat laitan vasta kun saan kuitupeiton eteen.
Sähköille pitäis tehdä karsintaa kun niitä johtoja killuu missä sattuu.
Kulkuakin pitäis saada lisää.
Läppärungot?
Remmi?
1.8t?
Alkuviikosta tarkoitus asentaa niitä lisätukia kaariin.
Pleksi ikkunat laitan vasta kun saan kuitupeiton eteen.
Sähköille pitäis tehdä karsintaa kun niitä johtoja killuu missä sattuu.
Kulkuakin pitäis saada lisää.
Läppärungot?
Remmi?
1.8t?
Viimeksi muokannut S4Driver, 14.8.2011 8:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sähköille pitäis tehdä karsintaa kun niitä johtoja killuu missä sattuu.
Kulkuakin pitäis saada lisää.
Läppärungot?
Remmi?
1.8t?
Omat ajatukset pyöri silloin kunnollisessa ruiskussa ja läppärungoissa.
Samalla olisi mennyt ruiskun vaihdossa kaikki sähköt aivan uusiksi ja turhat johdot jätetty pois.
Iso työ ja ruisku vie suurimman rahan siitä.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa