Long Life huollon kuittaus Golf IV AutoDia S101

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tocarlsson
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.7.2005 23:26

Long Life huollon kuittaus Golf IV AutoDia S101

ViestiKirjoittaja tocarlsson » 30.1.2011 14:45

No, niin....
Yritin hakutoimintoa, mutta löytyy vain VAG-Com keskustelua aiheesta.

Olen hommaamassa itselleni laitetta, jonka avulla nollaain itse huoltovälit ja öljynvaihtovälit.
Kärrynä toimii otsikon mukaisesti VW Golf IV -04 TDi (powerD) ja Long Life:ä olen suosinut.

Nyt olisi suunnitteilla VAG skanneri, Autodia (www.autodia.de) S101

Olen yrittänyt asiaa tutkia ja tullut seuraavaan tulokseen:

Ensin "huoltovälin nollaus" laitteella, ja puhutaan nyt ensin LongLife öljynvaihdosta.
Sitten Ross-techin sivuilta olen luntannut:
Kanavaan 45 öljyn laatu 00004
Kanavaan 43 max huoltoväli 00050
Kanavaan 44 max aika 00720

Ja nyt se kysymys, johon olen yrittänyt löytää vastausta:

Olenko ihan hakuteillä?
Onko kenelläkään kokemusta ko. laitteen käytöstä.
Tarkoitukseni EI tässä vaiheessa ole kuin vaihtaa itse LongLife öljyt, joten VAG-Com tuntuu hieman ylimitoitetulta, tästä syystä ko. laite.

KIITOKSIA KOMMENTEISTA ETUKÄTEEN

hefner
-
Viestit: 235
Liittynyt: 7.5.2005 20:19

ViestiKirjoittaja hefner » 30.1.2011 17:12

Onko tarkoitus siis vain saada mittaristoon tuleva service teksti kuitattua ?
Eikös tuo onnistu ihan ilman mitään skannereita. Ainakin samanikäisessä Leonissa toimii ihan trippimittarin napista tuo nollaus.

tocarlsson
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.7.2005 23:26

ViestiKirjoittaja tocarlsson » 30.1.2011 17:31

Juu, eli ei!

Kyllä, tarkoitus olisi saada tuo huolto tai öljynvaihtoilmoitus kuitettua, mutta sitä EI VOI tehdä mittaristosta, koska silloin poistuu tuo LongLife -ominaisuus ja auto siirtyy normi 15tkm huoltoväleihin.!

tocarlsson
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.7.2005 23:26

ViestiKirjoittaja tocarlsson » 6.2.2011 9:10

Täytyykö tämä käsittää siten, että foorumilla ei ole ketään, joka vaihtaa itse öljynsä ;)

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 6.2.2011 11:13

Ite vaihetaan öljyt ja LL huolto kuitataan vcds:llä.

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 19.6.2011 20:21

Onnistuko se LL huollon kuittaus ? Itse ajattelin huoltaa ite ja LL käytössä, VCDS löytyy.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 20.6.2011 9:17

eipä ne kait aina kuittaa LL huoltona merkkiliikeissäkään. kaverin Vr6 huolsin ni vuoden oli just ollut merkkiliikkeen tekemästä öljyn vaihdosta ni service now tuli näyttöön ja piti kuittailla. vaikkakin koodaus oli LL ja 2 vuoden väli.

jos ei halua sijoittaa laitteisiin nini kuittaa vuoden päästä vain service tekstin uusiksi. tai sitten jonkun luo joka kuittaa sen laitteella.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.6.2011 10:01

Täytyykö tämä käsittää siten, että foorumilla ei ole ketään, joka vaihtaa itse öljynsä ;)

Koodi: Valitse kaikki

Tai sitten kukaan ei halua särkeä pumpparin nokkaa.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 20.6.2011 12:27


eipä ne kait aina kuittaa LL huoltona merkkiliikeissäkään. kaverin Vr6 huolsin ni vuoden oli just ollut merkkiliikkeen tekemästä öljyn vaihdosta ni service now tuli näyttöön ja piti kuittailla. vaikkakin koodaus oli LL ja 2 vuoden väli.

jos ei halua sijoittaa laitteisiin nini kuittaa vuoden päästä vain service tekstin uusiksi. tai sitten jonkun luo joka kuittaa sen laitteella.


Tuota tuota, Long Life-huoltoväli ei ole automaattisesti 2 vuotta tai 30 tkm. Vaan maksimissaan nuo arvot.
Ja minimissään vuosi, jos taas kilometrit eivät tule vastaan. Ajotapa jne vaikuttavat, mikä on koko järjestelmän idea.

Elikkä rohkeasti olet sitten kuitannut huoltovälit tekemättä huoltoa, vaikka järjestelmä kertomasi mukaan sitä pyytää. Arvaapa kenen syy, kun kone kilahtaa voiteluhäiriön vuoksi?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 20.6.2011 12:36

no minäpä tein vähän isommankin huollon samalla.
mutta pisti vaan silmään että huoltovälin osoitin pomppasi service now vaikkei autoa edes käytetty viikkoon kahteen, ja sattumalta juuri silloin meni myös vuosi rikki merkkiliikkeen tekemästä huollosta. ja juu meni uudet öljytkin koneeseen samalla.

kuinhan paljon oikeesti tuo huoltovälin osoitin osaapi itse tutkia milloin tarvisi huolto tehdä.
ainakin tuo 15tkm välillä ajettu oma ei koskaan sano yhtään kilometriä alle sen 15tkm mitään.

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 20.6.2011 13:30

Kukhan ei vastannu kysymykseen, mutta kaippa se noin toimii kuten ensimmäisessä postissa sanottiin, ja ross-techin sivuilla. Häätyypi testata...

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 20.6.2011 13:34

Kylmäkäynnistykset, öljypohjalämmittimen käyttö ja lyhyet ajomatkat vaikuttavat negatiivisesti huoltovälin pituuteen; se öljypohja-anturi tutkii paitsi öljyn määrää, myös laatua.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 20.6.2011 14:47

öljyntunnistimessa moottorinöljypohjassa on tasan kolme pinniä, autodata antaa selityksen noille, öljynlämpötilamittaus ja pintatason mittaus.
minusta noilla keinoin ei laatua pahemmin tulkita.

toki käynnistysmäärät, moottorin käymispituudet voivat vaikuttaa jotenkin huoltovälin muuttumiseen mutta liekkö sitten kuinka paljon.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 21.6.2011 8:00

Termodynamiikan puolelle mennään, elikä eri nesteiden lämmönjohtavuus ja sitä myötä jäähtymisaika on erilainen.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.6.2011 9:04

elikä eri nesteiden lämmönjohtavuus ja sitä myötä jäähtymisaika on erilainen.

Entäs jos koneen öljypohjasta otetaan se lämpösuoja pois ja lisäksi pohjamuovi?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.6.2011 10:48

Missä sijaitsee tuulennopeusanturi öljypohjan vieressä? Sekin kun vaikuttaa tuohon jäähtymisnopeuteen, kuten ilmankosteus ja tiheys. Eipä tuolla öljyn jäähtymisnopeudella autossa olevalla anturoinnilla, pysty päättelemään mitään öljyn kunnosta.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 21.6.2011 12:22

Kun herrat nyt sitten tietää paremmin, on ehkä aiheellista kertoa tietämättömille sitten, miten asia toimii!!

Näin henkilökohtaisella tasolla minulle riittää VW:n materiaaleista löytyvä tieto.

Toki mainitsemanne olosuhdeasiat todennäköisesti vaikuttavat öljyn jäähtymisnopeuteen, näiden mahdollisia kompensointeja ei ole lukemissani materiaaleissa ilmoitettu.

Katsokaapa viisaat sitten vaikka VCDS:llä ne muuttujat, millä se huoltoväli määräytyy. Ja kertokaa eteenpäin.

Itsekin kuvittelin aikanaan öljyn vesipitoisuuden tiedon tulevan öljypohja-anturin kautta sähkönjohtavuutta mittaamalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa