Auto on Seat 1.9tdi 110hv afn ja 4-vaihteinen automaattilaatikko, vm. -99 ja ajettu 260tkm.
Laatikko on juuri remontoitu täysin, turbiinia myöten..mutta asennuksen jälkeen koe-ajo tuotti pettymyksen, laatikko ei toimi kunnolla. Tuntus toimivan kokoajan ns. "varo-järjestelmällä". Liikkeelle lähtö tapahtuu aina 2- tai 3 vaihteella, mutta kepistä vaihdettaessa toimii ok.
Vaihtaminen on vähän "töksäyttämistä", ei jouhevaa. Vikakoodeja antaa ja viittaa sähköpuolen vikaan(näin asiantuntijat väittää)..
Onko ns. Tyypillistä sähkövikaa tiedossa?
Auttaako näissä ns. Laatikon resetointi?
Mistä liikkeelle?
Auto ollut maaliskuusta lähtien käyttämättömänä niin alkaa olemaa jo vääääähän tarvetta...
tdi automaattilaatikon korjaus ja sähkövika
Valvoja: ffp jäsenet
liitin
Jahs. Tarkemmin katsottuna vaihteiston vieressä lojuu irrallaan liitin, jossa on 2 johtoa.
Osaako joku sanoa, montako liitiintä ja minkälaisia ja missä päin on 01N -tyyppisessä vaihteistossa?
Aivan laatikon etupuolella alhaalla näky olevan samantyyppinen 2-johtoinen liitin, mutta tämä liitin oli asentajan mukaan ollut "nippusiteellä" kiinni startin kyljessä. Ei siis paikallaan missään.
Vaihteistossa olikin sellainen probleema aiemmin, että kickdown ei toiminut koskaan, ja rampilta kiihdyttäessä motarille, tuntui että ei löydy tehoja ja aina lähti kohtuu isolla vaihteella.
Aikansa kutakin ja sen jälkeen alkoi oireet, että laatikko alkoi luistamaan, ei liikkunut eteenpäin juuri ollenkaan ja loppu onkin jo historiaa..
Nyt kylläkin koko loota kasattu uusista osista ja tämä sähköistys vielä prakaa..
Jos tuo liitin sittenki kuuluis laatikolle, eikä irralliseksi :)
Osaako joku sanoa, montako liitiintä ja minkälaisia ja missä päin on 01N -tyyppisessä vaihteistossa?
Aivan laatikon etupuolella alhaalla näky olevan samantyyppinen 2-johtoinen liitin, mutta tämä liitin oli asentajan mukaan ollut "nippusiteellä" kiinni startin kyljessä. Ei siis paikallaan missään.
Vaihteistossa olikin sellainen probleema aiemmin, että kickdown ei toiminut koskaan, ja rampilta kiihdyttäessä motarille, tuntui että ei löydy tehoja ja aina lähti kohtuu isolla vaihteella.
Aikansa kutakin ja sen jälkeen alkoi oireet, että laatikko alkoi luistamaan, ei liikkunut eteenpäin juuri ollenkaan ja loppu onkin jo historiaa..
Nyt kylläkin koko loota kasattu uusista osista ja tämä sähköistys vielä prakaa..
Jos tuo liitin sittenki kuuluis laatikolle, eikä irralliseksi :)
pari nopeusanturia sekä perästä nopeustieto ja vaihteenasennon anturi.
Resetointi aina kun jotain tehty liittyen laatikkoon.Jos menee vikatilaan liikkuu d asennossa vain kolmosella.Perus jutut läpi:mm. öljyn oikea määrä,linja paineet.onko vaijerin säätö ok,venakoneikossa olevan painekaran säätö? tässä muutamia
Resetointi aina kun jotain tehty liittyen laatikkoon.Jos menee vikatilaan liikkuu d asennossa vain kolmosella.Perus jutut läpi:mm. öljyn oikea määrä,linja paineet.onko vaijerin säätö ok,venakoneikossa olevan painekaran säätö? tässä muutamia
VIKAKOODI 638
Vaihteisto antaa vikakoodin 638.
- Sähköinen kytkentä moottorin ja automaattivaihteiston välillä
- signaali puuttuu
- jatkuva
Laatikko toimii siis muuten normaalisti, mutta kovaa kiihdytystä tehtäessä, esim rekan perästä ohi, laatikko ei vaihda pienemmälle.
Onko ns. "lattakaapeli" viallinen, vai missä vika?
Kun tietäs mikä varmuudella rikki vois vielä korjata, kun laatikkoon on palanut iha mukavasti jo rahhaa..
- Sähköinen kytkentä moottorin ja automaattivaihteiston välillä
- signaali puuttuu
- jatkuva
Laatikko toimii siis muuten normaalisti, mutta kovaa kiihdytystä tehtäessä, esim rekan perästä ohi, laatikko ei vaihda pienemmälle.
Onko ns. "lattakaapeli" viallinen, vai missä vika?
Kun tietäs mikä varmuudella rikki vois vielä korjata, kun laatikkoon on palanut iha mukavasti jo rahhaa..
http://avtopedia.ru/akpp/audi_a6_1998/123.pdf
Tuolla näyttäisi olevan että TCM ei saa kaasupolkimen asennosta tietoa.
Tuolla näyttäisi olevan että TCM ei saa kaasupolkimen asennosta tietoa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa